abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2012 @ 16:15:59 #1
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106563569
Hallo,

Ik ben van plan samen met iemand anders op vakantie te gaan in de periode juli-augustus.­ We willen hierbij eens niet de standaard zuip vakantie (bulgarije,spanje,turkije,portugal,frankrijk hebben we al gezien) maar echt eens een andere cultuur zien. We willen natuurlijk wel enkele avonden los maar we willen ook graag bijzondere dingen zien. Dit zijn eigenlijk de voorwaarden:

Budget 1100 - 1400 (reis+­verblijf excl eten enzo, totaal budget 2000-2500)
We moeten ook wel een avondje goed kunnen stappen
Het leven daar zelf moet niet te duur zijn.­
We willen gaan voor 14-16 dagen
We willen graag echt bijzondere dingen zien (regenwoud, waterval, natuur, historische hoogtepunten, mooie stranden, blauw water)

Het is niet zo dat er aan alle voorwaarden moet worden voldaan maar dit vinden we wel belangrijk.­ We zaten te kijken naar Cancun (wel flink duur) of Bangkok.­ Iemand suggesties of goede ervaringen?

Heel erg bedankt.­

[ Bericht 1% gewijzigd door Massief op 08-01-2012 21:50:53 ]
Koekoek
pi_106563967
Ik zou zeggen, pak een redelijk goedkoop ticket richting Kuala Lumpur en zorg dat je er een beetje acclimatiseert en ga vanuit daar de regio verkennen. Met Air Asia ben je spot goedkoop overal in de regio ! :)
pi_106564114
ik denk dat je met dit budget niet toe komt aan zo'n reis.
Een vlucht naar een bijzondere bestemming, moet je toch al snel 600 tot 1000 euro tellen. en dan nog ter plekke ?
Ik verwacht toch echt dat je voor zo'n reis eerder een budget moet tellen van 2000 tot 3500 euro, als je over een budget vakantie praat.
Mogelijk dat je met heel veel squeezen Midden Amerika; backpackend kan doen, en daar ter plekke met openbaar vervoer doet. Althans ik schat zo dat je voor 800,- daar bent. en met 600,- dan kom je in Costa Rica wel rond.
Maar verwacht niet teveel van het nachtleven.

[ Bericht 1% gewijzigd door bunnahabhain op 08-01-2012 16:39:40 ]
  zondag 8 januari 2012 @ 16:29:54 #4
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_106564154
Buiten Europa! Moet je zeker proberen.

Mijn droomvakantie is een keer door Amerika rondtouren! :P Maar mijn budget zal dan zeker een paar duizend euro zijn, als het zover komt. Hopelijk over ca. 5 jaar.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:39:59 #5
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106564569
Het budget dat ik noemde is alleen voor de reis en het verblijf, exclusief eten dus. Ga uit van een totaal budget van ongeveer 2000-2500!
Koekoek
  zondag 8 januari 2012 @ 16:50:14 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106564964
Ga voor zo'n random ticket naar bestemming X. Ga ik ergens dit jaar ook nog doen :Y
  zondag 8 januari 2012 @ 16:57:52 #7
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106565249
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:25 schreef Anno82 het volgende:
Ik zou zeggen, pak een redelijk goedkoop ticket richting Kuala Lumpur en zorg dat je er een beetje acclimatiseert en ga vanuit daar de regio verkennen. Met Air Asia ben je spot goedkoop overal in de regio ! :)
Dat lijkt mij ook wel een heel leuk idee. Gewoon met het vliegtuig ergens heen gaan, daar een auto huren en dan gewoon langs allemaal dingen trekken en iedere keer een ander hostel of hotel nemen. Ik hoor over Bangkok veel goede dingen, met name om daar een nacht te zitten en daar uit te gaan vinden veel mensen geweldig. Het lijkt mij gewoon erg vet die cultuur te zien. De landschappen, de historie enzovoort.

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:29 schreef bunnahabhain het volgende:
ik denk dat je met dit budget niet toe komt aan zo'n reis.
Een vlucht naar een bijzondere bestemming, moet je toch al snel 600 tot 1000 euro tellen. en dan nog ter plekke ?
Ik verwacht toch echt dat je voor zo'n reis eerder een budget moet tellen van 2000 tot 3500 euro, als je over een budget vakantie praat.
Mogelijk dat je met heel veel squeezen Midden Amerika; backpackend kan doen, en daar ter plekke met openbaar vervoer doet. Althans ik schat zo dat je voor 800,- daar bent. en met 600,- dan kom je in Costa Rica wel rond.
Maar verwacht niet teveel van het nachtleven.
Ja het budget in de OP is wat te laag, dat was alleen voor de reis. Totaal 2000-2500. Het is echt niet zo dat ik van plan ben 2-3 weken op een stokje te bijten, maar prijzen die je bijvoorbeeld in Cancun betaald dat is denk ik te duur. We twijfelen nu tussen Thailand, Amerika of Mexico.

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:29 schreef Jellereppe het volgende:
Buiten Europa! Moet je zeker proberen.

Mijn droomvakantie is een keer door Amerika rondtouren! :P Maar mijn budget zal dan zeker een paar duizend euro zijn, als het zover komt. Hopelijk over ca. 5 jaar.
Amerika lijkt mij ook heel tof om daar rond te reizen. Auto huren en dan indd gewoon naar veel toffe plaatsen reizen. Maar er zijn zoveel mogelijkheden, wij weten nog niet echt wat nou echt tof is om te doen.
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ga voor zo'n random ticket naar bestemming X. Ga ik ergens dit jaar ook nog doen :Y
Ja dat is vooralsnog wel de planning.

Alleen qua bestemming weten we het niet zeker.
Koekoek
  zondag 8 januari 2012 @ 16:58:39 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106565278
Voor dat budget heb ik met twee vrienden een maand door de VS gereisd. Beide kusten en een stukje Canada.

Moet je wel comfort niet zo hoog op je prioriteitenlijst hebben staan :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 8 januari 2012 @ 17:04:55 #9
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106565521
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:58 schreef Fir3fly het volgende:
Voor dat budget heb ik met twee vrienden een maand door de VS gereisd. Beide kusten en een stukje Canada.

Moet je wel comfort niet zo hoog op je prioriteitenlijst hebben staan :').
Was het zo erg? Moet ik me dan voorstellen dat je op de achterbank van een auto hebt geslapen of gewoon cheapy ass hotel ofzo? haha
Koekoek
  zondag 8 januari 2012 @ 17:08:27 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106565665
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:04 schreef Massief het volgende:

[..]

Was het zo erg? Moet ik me dan voorstellen dat je op de achterbank van een auto hebt geslapen of gewoon cheapy ass hotel ofzo? haha
Gewoon hostels. Voor mij prima, maar sommige mensen hebben daar problemen mee schijnt.

Alleen New York is duur, in elke andere grote stad kun je voor 20 dollar per nacht prima verblijven.
  zondag 8 januari 2012 @ 17:18:37 #11
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106566118
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gewoon hostels. Voor mij prima, maar sommige mensen hebben daar problemen mee schijnt.

Alleen New York is duur, in elke andere grote stad kun je voor 20 dollar per nacht prima verblijven.
Oke in principe heb ik geen problemen met een ietwat minder luxe verblijf of iets dergelijks. Maar waar zijn jullie begonnen dan met je reis? Heb je gewoon een auto gehuurd en daar een maand in rondgereden? Welke dingen/steden heb je allemaal gezien?
Koekoek
pi_106566335
Ik zie in je bestemmingen niet zo het
"regenwoud, waterval, natuur, historische hoogtepunten"
dat is alleen een ..sterren resort met "mooie stranden, blauw water"

dan zou ik zeggen, pak gewoon de Arke site er bij, en maak het je niet te moeilijk :)
  zondag 8 januari 2012 @ 17:32:55 #13
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106566823
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:23 schreef bunnahabhain het volgende:
Ik zie in je bestemmingen niet zo het
"regenwoud, waterval, natuur, historische hoogtepunten"
dat is alleen een ..sterren resort met "mooie stranden, blauw water"

dan zou ik zeggen, pak gewoon de Arke site er bij, en maak het je niet te moeilijk :)
Ja het klinkt een beetje cliché. Maar tot nu toe hebben mijn vakanties louter bestaan uit het verplaatsen van mijn bed naar het strand en van het strand naar de discotheken om mezelf vol te tanken met baco's. Ik wil nu wel een soort van ervaring op doen door ook echt dingen te zien die je niet zomaar vergeet.
Koekoek
  zondag 8 januari 2012 @ 17:34:40 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106566925
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:18 schreef Massief het volgende:

[..]

Oke in principe heb ik geen problemen met een ietwat minder luxe verblijf of iets dergelijks. Maar waar zijn jullie begonnen dan met je reis? Heb je gewoon een auto gehuurd en daar een maand in rondgereden? Welke dingen/steden heb je allemaal gezien?
Oh boy. Te veel om op te noemen :').

Gewoon alle grote steden aan beide kusten (NY, Washington DC, SF, LA, LV) en wat natuurdingen. We hebben in LA een auto gehuurd en zijn daar mee naar Las Vegas en de Grand Canyon gereden. Wel duur, maar zeker de moeite waard.

De rest met bus/vliegtuig gedaan. Een tip: neem nooit een nachtbus :').
pi_106567274
dan moet je in ieder geval niet naar Cancun gaan dat is Lloret de Mar, voor Amerikanen, moet je voor Playa del Carmen kiezen. :)

Mijn tip is echt Costa Rica
vlucht ¤ 800,- ( Iberia )
overnachting in Backpackers hostel US$ 15 to 35,-
transport plaats tot plaats $45,- in een minibus , of met openbaar vervoer (bus) stukken goedkoper
dinner $20,-
en daar moet je dan minimaal drie plaatsen aan doen, Pacifische kust, Monteverde, Tutuguero NP
ik heb net mijn lonelyplanet Costa Rica uit geleend, dus of die prijzen nog kloppen is mij niet 100% zeker.
pi_106568386
Ik zou lekker voor Maleisië of Thailand gaan! Ik zou daar alleen geen auto huren, gewoon omdat je hem daar niet nodig hebt. Ov is daar prima geregeld en goedkoop.
Feesten in Maleisië is niet zo makkelijk, Thailand daar en tegen wel weer.
pi_106570708
Thailand zou zeker kunnen, Midden Amerika (bijv Mexico, Guatemala) of Costa Rica en Nicaragua of Panama. Of Ecuador/Colombia als je een vlucht onder de 800 euro weet te vinden (kayak.com of skyscanner gebruiken).
  zondag 8 januari 2012 @ 21:21:29 #18
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106577907
De interesse ligt inderdaad zeker bij Thailand. Weten jullie hoe het zit met het regenseizoen in Thailand in de maand juli? Volgens het internet heb je dan wel kans dat er wat regen valt. Voor ongeveer 1000 euro heb ik een vlucht gevonden, wel een rechtstreekse want we hebben geen zin ergens een tussenstop te maken.

Hebben jullie adviezen hoe we het aan zouden moeten pakken. Nog een hotel boeken voor de eerste week in bangkok of gewoon daar aankomen een hostel/hotel pakken en het vanaf daar maar zien. Kan je bijvoorbeeld ook naar andere steden reizen en daar weer een hostel nemen of zit je al vrij snel in de middle of nowhere in Thailand? Zijn er ook gebieden/steden waar je gewoon een dag aan het strand kan liggen en een beetje kan zwemmen en chillen bijvoorbeeld?
Koekoek
pi_106578598
hoe had je gedacht om voor 400,- nog twee weken een hotel te vinden, zeker als je al graag wat dagen strand er bij had gedaan ?
als je , aan jouw budget wilt blijven houden
  zondag 8 januari 2012 @ 21:36:10 #20
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106578840
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:32 schreef bunnahabhain het volgende:
hoe had je gedacht om voor 400,- nog twee weken een hotel te vinden, zeker als je al graag wat dagen strand er bij had gedaan ?
als je , aan jouw budget wilt blijven houden
Als ik 1000 voor de reis en 1500 kwijt ben voor verblijf en eten daar en de rest dan is het geen probleem. Als je 3 weken in Thailand wilt overleven hoeveel euro moet je dan ongeveer incalculeren denk jij?
Koekoek
pi_106579923
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:21 schreef Massief het volgende:
De interesse ligt inderdaad zeker bij Thailand. Weten jullie hoe het zit met het regenseizoen in Thailand in de maand juli? Volgens het internet heb je dan wel kans dat er wat regen valt. Voor ongeveer 1000 euro heb ik een vlucht gevonden, wel een rechtstreekse want we hebben geen zin ergens een tussenstop te maken.

Hebben jullie adviezen hoe we het aan zouden moeten pakken. Nog een hotel boeken voor de eerste week in bangkok of gewoon daar aankomen een hostel/hotel pakken en het vanaf daar maar zien. Kan je bijvoorbeeld ook naar andere steden reizen en daar weer een hostel nemen of zit je al vrij snel in de middle of nowhere in Thailand? Zijn er ook gebieden/steden waar je gewoon een dag aan het strand kan liggen en een beetje kan zwemmen en chillen bijvoorbeeld?
Ik zou even beter zoeken, 1000 euro voor de vlucht is wel erg veel.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:56:21 #22
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106580130
Het is zonder tussenstop he. Kwam ik op 1200 dollar ongeveer, op kayak.com
Koekoek
pi_106581420
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:36 schreef Massief het volgende:

[..]

Als ik 1000 voor de reis en 1500 kwijt ben voor verblijf en eten daar en de rest dan is het geen probleem. Als je 3 weken in Thailand wilt overleven hoeveel euro moet je dan ongeveer incalculeren denk jij?
ik had even niet goed gelezen, ik dacht dat je hele reis 1400 euro mocht kosten.
Thailand ken ik zo niet, maar reken er op dat je over het algemeen, in de toeristische gebieden 75,- per dag kwijt bent en daar buiten 45,- .
Maar het beste kun je, als je eenmaal je zinnen op een bestemming gezet hebt, dat je een lonelyplanet of roughguide aanschaft, daarin staat precies waar je op moet rekenen.
lijkt me zonder meer geen weg geworpen 30,- voor een van de twee boeken.

ik heb net trouwens even op TIX.NL gekeken, ik zie dat Schiphol-Bankok met China Airlines voor ¤ 810,- direct bent, en voor 500,- met een overstap, en een tankbeurt met Cina Southern. van afschiphol.

[ Bericht 8% gewijzigd door bunnahabhain op 08-01-2012 22:42:24 ]
  zondag 8 januari 2012 @ 22:52:35 #24
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106583549
Die 500 heb ik niet direct kunnen vinden zelf maar die 800 wel. Dat scheelt al weer wat! ;) Ik weet niet waarom maar bij een tussenstop heb ik het idee dat de kans groot is dat mijn koffer straks ergens anders heen gaat ofzo, heb dan ook de voorkeur voor direct. Ik ga morgen nog even verder kijken. Bedankt voor de tip in ieder geval.
Koekoek
pi_106585177
Air Berlin vliegt trouwens rechtstreeks vanaf Düsseldorf. ook voor 800,-
wat betreft kwijtraken van je koffer, ik vlieg vrij veel, en het is me nog nooit over komen. Echter ik zorg wel voor, ik heb altijd mijn contact informatie dubbel in mijn koffer, een Geel A4tje boven op de bagage met vlucht nummer mijn GSM nummer en eindbestemming inclusief hotel. En een geplastificeerd label wat ik nog extra aan de bagage maak.
Dan komt het wel aan, misschien 2 dagen later, maar het komt er wel.
Algemeen is een koffer echt zoek, als op het vliegveld de label, die aan de balie aan je koffer gemaakt wordt afbreekt. En dan komt die ergens in Oekitoekie aan, en ja geen mens weet waar het vandaan komt. Dus als je dan een extra label er aan maakt dan komt het wel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')