Dat lijkt mij ook wel een heel leuk idee. Gewoon met het vliegtuig ergens heen gaan, daar een auto huren en dan gewoon langs allemaal dingen trekken en iedere keer een ander hostel of hotel nemen. Ik hoor over Bangkok veel goede dingen, met name om daar een nacht te zitten en daar uit te gaan vinden veel mensen geweldig. Het lijkt mij gewoon erg vet die cultuur te zien. De landschappen, de historie enzovoort.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:25 schreef Anno82 het volgende:
Ik zou zeggen, pak een redelijk goedkoop ticket richting Kuala Lumpur en zorg dat je er een beetje acclimatiseert en ga vanuit daar de regio verkennen. Met Air Asia ben je spot goedkoop overal in de regio !
Ja het budget in de OP is wat te laag, dat was alleen voor de reis. Totaal 2000-2500. Het is echt niet zo dat ik van plan ben 2-3 weken op een stokje te bijten, maar prijzen die je bijvoorbeeld in Cancun betaald dat is denk ik te duur. We twijfelen nu tussen Thailand, Amerika of Mexico.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:29 schreef bunnahabhain het volgende:
ik denk dat je met dit budget niet toe komt aan zo'n reis.
Een vlucht naar een bijzondere bestemming, moet je toch al snel 600 tot 1000 euro tellen. en dan nog ter plekke ?
Ik verwacht toch echt dat je voor zo'n reis eerder een budget moet tellen van 2000 tot 3500 euro, als je over een budget vakantie praat.
Mogelijk dat je met heel veel squeezen Midden Amerika; backpackend kan doen, en daar ter plekke met openbaar vervoer doet. Althans ik schat zo dat je voor 800,- daar bent. en met 600,- dan kom je in Costa Rica wel rond.
Maar verwacht niet teveel van het nachtleven.
Amerika lijkt mij ook heel tof om daar rond te reizen. Auto huren en dan indd gewoon naar veel toffe plaatsen reizen. Maar er zijn zoveel mogelijkheden, wij weten nog niet echt wat nou echt tof is om te doen.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:29 schreef Jellereppe het volgende:
Buiten Europa! Moet je zeker proberen.
Mijn droomvakantie is een keer door Amerika rondtouren!Maar mijn budget zal dan zeker een paar duizend euro zijn, als het zover komt. Hopelijk over ca. 5 jaar.
Ja dat is vooralsnog wel de planning.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ga voor zo'n random ticket naar bestemming X. Ga ik ergens dit jaar ook nog doen
Was het zo erg? Moet ik me dan voorstellen dat je op de achterbank van een auto hebt geslapen of gewoon cheapy ass hotel ofzo? hahaquote:Op zondag 8 januari 2012 16:58 schreef Fir3fly het volgende:
Voor dat budget heb ik met twee vrienden een maand door de VS gereisd. Beide kusten en een stukje Canada.
Moet je wel comfort niet zo hoog op je prioriteitenlijst hebben staan.
Gewoon hostels. Voor mij prima, maar sommige mensen hebben daar problemen mee schijnt.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:04 schreef Massief het volgende:
[..]
Was het zo erg? Moet ik me dan voorstellen dat je op de achterbank van een auto hebt geslapen of gewoon cheapy ass hotel ofzo? haha
Oke in principe heb ik geen problemen met een ietwat minder luxe verblijf of iets dergelijks. Maar waar zijn jullie begonnen dan met je reis? Heb je gewoon een auto gehuurd en daar een maand in rondgereden? Welke dingen/steden heb je allemaal gezien?quote:Op zondag 8 januari 2012 17:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gewoon hostels. Voor mij prima, maar sommige mensen hebben daar problemen mee schijnt.
Alleen New York is duur, in elke andere grote stad kun je voor 20 dollar per nacht prima verblijven.
Ja het klinkt een beetje cliché. Maar tot nu toe hebben mijn vakanties louter bestaan uit het verplaatsen van mijn bed naar het strand en van het strand naar de discotheken om mezelf vol te tanken met baco's. Ik wil nu wel een soort van ervaring op doen door ook echt dingen te zien die je niet zomaar vergeet.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:23 schreef bunnahabhain het volgende:
Ik zie in je bestemmingen niet zo het
"regenwoud, waterval, natuur, historische hoogtepunten"
dat is alleen een ..sterren resort met "mooie stranden, blauw water"
dan zou ik zeggen, pak gewoon de Arke site er bij, en maak het je niet te moeilijk
Oh boy. Te veel om op te noemenquote:Op zondag 8 januari 2012 17:18 schreef Massief het volgende:
[..]
Oke in principe heb ik geen problemen met een ietwat minder luxe verblijf of iets dergelijks. Maar waar zijn jullie begonnen dan met je reis? Heb je gewoon een auto gehuurd en daar een maand in rondgereden? Welke dingen/steden heb je allemaal gezien?
Als ik 1000 voor de reis en 1500 kwijt ben voor verblijf en eten daar en de rest dan is het geen probleem. Als je 3 weken in Thailand wilt overleven hoeveel euro moet je dan ongeveer incalculeren denk jij?quote:Op zondag 8 januari 2012 21:32 schreef bunnahabhain het volgende:
hoe had je gedacht om voor 400,- nog twee weken een hotel te vinden, zeker als je al graag wat dagen strand er bij had gedaan ?
als je , aan jouw budget wilt blijven houden
Ik zou even beter zoeken, 1000 euro voor de vlucht is wel erg veel.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:21 schreef Massief het volgende:
De interesse ligt inderdaad zeker bij Thailand. Weten jullie hoe het zit met het regenseizoen in Thailand in de maand juli? Volgens het internet heb je dan wel kans dat er wat regen valt. Voor ongeveer 1000 euro heb ik een vlucht gevonden, wel een rechtstreekse want we hebben geen zin ergens een tussenstop te maken.
Hebben jullie adviezen hoe we het aan zouden moeten pakken. Nog een hotel boeken voor de eerste week in bangkok of gewoon daar aankomen een hostel/hotel pakken en het vanaf daar maar zien. Kan je bijvoorbeeld ook naar andere steden reizen en daar weer een hostel nemen of zit je al vrij snel in de middle of nowhere in Thailand? Zijn er ook gebieden/steden waar je gewoon een dag aan het strand kan liggen en een beetje kan zwemmen en chillen bijvoorbeeld?
ik had even niet goed gelezen, ik dacht dat je hele reis 1400 euro mocht kosten.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:36 schreef Massief het volgende:
[..]
Als ik 1000 voor de reis en 1500 kwijt ben voor verblijf en eten daar en de rest dan is het geen probleem. Als je 3 weken in Thailand wilt overleven hoeveel euro moet je dan ongeveer incalculeren denk jij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |