quote:Hier vind je bijna 500 foto's die ik de afgelopen 3 maanden heb gemaakt
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:11 schreef Ghettobob het volgende:
Erg leuk allemaal, dit versterkt mijn honger naar een buitenlands avontuur faktor 10...maar ik moet nog een jaartje wachten, dan ga ik het overigens wel gelijk goed aanpakken en veel van de wereld zien...Ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd en heb met veel plezier de amerika avonturen van beide heren gelezen! ga zo door...!
verder zou ik het leuk vinden als jullie af en toe wat foto's posten bij je verslag...
Oh, en Cart, als je nog meeleest, komt er nog een einde aan je verhaal???
quote:Jah, sorry, ik ben de laatste weken nogal bezig geweest met een ruzie met windows. Mijn verhaal krijgt nog een einde. En ik ga ook een aantal fotookes inscannen. Even geduld nog. Excuses...
Op vrijdag 18 oktober 2002 21:59 schreef Nerd het volgende:[..]
Hier vind je bijna 500 foto's die ik de afgelopen 3 maanden heb gemaakt
:)
Oh, en Cart, als je nog meeleest, komt er nog een einde aan je verhaal???
Oh en die straat waaruit jij deze foto neemt daar was mijn hotel. So close, yet so far away ![]()
Cart,
[Dit bericht is gewijzigd door Carterman op 19-10-2002 01:54]
quote:Haha, dat is toevallig. Mijn hotel zat 1 straat verderop geloof ik! St. James hotel!
Op zaterdag 19 oktober 2002 01:47 schreef Carterman het volgende:
Oh en die straat waaruit jij deze foto neemt daar was mijn hotel. So close, yet so far awayCart,
quote:Ik zat in het carter hotel op 43rd street (zoals in mijn verslagje ergens staat), tegenover het New York Times pand.
Op zaterdag 19 oktober 2002 03:35 schreef Nerd het volgende:[..]
Haha, dat is toevallig. Mijn hotel zat 1 straat verderop geloof ik! St. James hotel!
Cart,
Maandag 28 oktober - 19.17 - room 172
Shit, ik kwam er net achter dat ik Christie's verjaardag van morgen ben vergeten! Dat wordt dus vroeg mijn bed ui om nog even snel een cadeautje te kopen. Daarnaast moet ik voor morgen ook nog een speech schrijven, maar dat is gelukkig niet al teveel werk. Maarja...laat ik eerst maar even vertellen wat ik de afgelopen 2 weken heb beleefd.
De afgelopen twee weken heb ik vooral heel veel in de auto doorgebracht. Het begon allemaal toen Becca aan Brett en mij voreg of we mee wilde gaan naar Fort Collins, een stad hier ongeveer 2,5 uur vandaag. Tenminste, dat zei Becca. In Fort Collins zou een of ander mega groot feest zijn, waar we ook zouden kunnen blijven slapen. Om 7 uur vertrokken we dus, met Becca, Pete, Rezza, Brett en ik, nog vol goede moed richting Fort Collins. Echter, na 2,5 uur rijden bleek dat we nog geen eens op de helft zaten (we hadden dan ook wel een beetje omgereden). Maarja, om terug te rijden zagen we ook niet zo zitten, dus we gingen maar door. De tocht was overigens prachtig! Midden door volgesneeuwde bergtoppen op ruim 3000 meter hoogte!!! Ook hebben we heel veel herten, rendieren en elanden en duizenden sterren gezien.! Geweldig! Onderweg werden we ook nog aan de kant gehaald door de politie omdat we een paar kilometer te hard reden. Gelukkig kregen we alleen een waarschuwing, dus dat was wel weer mazzel!
Maar..na ruim 6,5 uur rijden kwamen we eindelijk aan in Fort Collins! Nu moesten we alleen nog even zoeken naar het juiste gebouw op de enorme campus van Colorado State University (CSU). Ik ben eigenlijk blij dat ik op zo'n relatief kleine school zin. Het is toch allemaal wat persoonlijker en volgens mij is het hier toch ook stukken veiliger. Zo hing een van de residence halls van CSU helemaal vol met posteres die waarschuwingen voor de raarste soorten drugs en ook vooral voor verkrachtingen, want dat schijnt eigenlijk in heel Amerika een groot probleem te zijn op colleges. Daarnaast hingen er heel veel posters met de telefoonnummers van hulplijnen voor mensen die zelfmoord willen plegen enz. Verder stonk echt het hele gebouw naar marihuana, maarja...dat ruik je hier in Steamboat eigenlijk ook regelmatig.
Sowiewso gebruiken er hier in Amerika veel meer mensen drugs dan in Nederland. Ik ken hier zoveel meer mensen die marihuana roken da in Nederland, terwijl het hier illegaal is! En daarna hebben de meesten het hier ook echt nodig om de dag mee door te komen, terwijl ik niemand in Nederland ken die het echt nodig heeft. Daarnaast hoor ik ook veel verhalen over mensen die nog veel zwaardere drugs gebruiken. Maar nogmaals, maak je maar echt niet ongerust over mij, want de mensen hier waar ik voornamelijk mee omga zijn toch wel wat verstandiger.
Maar, laat ik verder gaan met mijn verhaal. We hadden dus eindelijk de kamer van de vriendinnen van Becca gevonden, bleek dat er helemaal geen feest was en dat er ook geen plek was om te slapen! Uiteindelijk konden Becca en Rezza daar wel ergens een plekje om de grond vinden en hebben Brett, Pete en ik in de auto proberen te slapen. Dat ging dus echt voor geen meter! Het was ijskoud en lekker liggen lukte ook niet echt!
De volgende ochtend vertrokken we om een uurtje of 10, na ongeveer 2 uurtjes echt geslapen te hebben, weer naar Steamboat. Weer 5 uur rijden!!! Uiteindelijk hebben we in toaal ruim 500 miles (ruim 800 kilometer) afgelegd om op een parkeerplaats in de auto te slapen! Zondagnacht heb ik dus heerlijk in mijn eigen bedje geslapen!
Maar toch vond ik onze "roadtrip" op een of andere manier nog wel leuk! Ik heb weer wat van het land gezien, we hadden gezellige gesprekken en goede muzike! Brett heeft namelijk sinds kort 'sattelite radio' in zijn auto: 100 verschillende radiozender zonder reclame en met perfecte kwaliteit!!!
Naast de roadtrip van vorig weekend, had ik er dit weekend nog een. Alleen deze was een stuk beter georganiseerd, namelijk door de International Student Club!
We vertrokken vrijdag ochtend om een uurtje of 8. Wat trouwens erg vroeg was, omdat we die avond daarvoor flink hadden gefeest. Lisa (het zusje van Brett) kwam namelijk voor een weekend naar Steamboat! Het was leuk om haar eindelijk een keer te ontmoeten, dadat ik haar al 100 keer aan de telefoon heb gehad. Alleen jammer dat ik juist dat hele weekend weg moest.
In ieder geval, onze roadtrip ging naar Moab, een plaats in Utah. Ik wist eigenlijk niet echt wat me te wachten stond, dus ik liet alles maar lekker over me heen komen. Daar ben ik goed in!!! We waren in ieder geval met zijn zevenen (Chuck, Casandra, Louise, Rianna, Camilla, Yuko en ik). Ja, inderdaad, 5 vrouwen en 2 mannen! De andere twee jongens hadden op het laatste moment helaas afgezegd, wat toch wel weer jammer was.
Chuck, een leraar hier op school, die alles geregeld had, is trouwens een prachtige vent! Hij is overal op de wereld geweest en heeft de mooiste verhalen! Hij kent zo'n beetje alle grote namen in de skiwereld. Die skiwereld is overigens erg klein. Zo was de skileraar van Yuko (uit Japan ja!) weer een goede vriend van Chuck.
Chuck had in ieder geval een busje voor 7 mensen gehuurd, dus ik zat lekker achterin een beetje naar buiten te kijken en wat slaap proberen in te halen.
zondag 1 december - 16.15 - library
Oke, eindelijk heb ik weer eens wat tijd vrij gemaakt om wat te schrijven. Alles is beter dan de hele berg vuil wasgoed die nog in mijn koffer zit!
Ik beg gisteren namelijk terug gekomen van een weekje Kansas City. Maar daar later meer over. Eerst maar even verder met waar ik gebleven was: het weekendje in Moab, Utah met de International Student Club. Met wat ik er nog van weet tenminste, want het is al ruim een maand geleden!
Dat weekend was heel erg gaaf, ondanks dat we heel veel tijd hebben doorgebracht in de auto en dat Chuck en ik de enige 'mannen' waren.
We kwamen vrijdagmiddag, na ruim 5 uur rijden, aan in Moab. Iedereen had behoorlijk honger, dus we zijn eerst maar even wat gaan eten. Als echte Amerikanen werden dit natuurlijk hamburgers in een of ander grillrestaurant (niet dat er andere opties waren eigenlijk in het behoorlijk kleine stadje). Toch smaakten deze hamburgers stukken beter dan die van de McDonalds!
Moab staat bekend vanwege "The National Arches Park" dat daar in de buurt ligt. Een prachtig natuurgebied met heel veel rotsen. Wat is daar zo mooi aan, zal je wel denken. Bij de rotsen daar moet je denken aan die rode gebergten die je altijd ziet in de roadrunner tekenfilms. Vanuit het niets opeens het een grote stijle rots, met op de top een hele grote steen die op de rots blijkt te balanceren. Het is een beetje te beschrijven, maar het is echt heel mooi!! Naast die 'balancerende stenen' waren er ook veel bogen die door de natuur uit die rotsen was gemaakt. In dat park hebben we die middag een grote wandeling gemaakt en gewacht tot zonsondergang. Prachtig!
Daarna terug naar het huis dat we hadden gehuurd. Di middag hadden we wat boodschappen gehaald: veel bier (Grolsch!!) en pannenkoekenmix. Dat beloofde dus een gezellige avond te worden en dat was het ook. Ik kon eindelijk weer een Nederlandse pannenkoeken bakken en eten en ondertussen rustig genieten van mijn Grolsch (was jammer genoeg alleen geen beugel).
De volgende ochtend was het opstaan dus behoorlijk moeilijk. Deels door het bier en deels doordat de wekker al om 7 uur ging (nadat ik om 3 uur in mijn bed lag!). Gelukkig kon ik nog 2,5 uur in de auto slapen, want zolang was het rijden naar Lake Powell, waar we die dag zouden doorbrengen. We hadden daar een boot gehuurd, dus we konden lekker de hele dag op het water dobberen. Alleen jammer dat het weer een beetje tegenviel, maar dat werd later op de dag gelukkig wel ietsies beter. Dat kwam erg goed uit, want ik ging namelijk voor het eerst waterskieen (en dat water was toch koud!). Maar het verbaasde me eigenlijk hoe goed dat waterskieen ging. Veel makkelijker dan ik had verwacht en ook veel leuker dat ik had verwacht!!!
Die avond hebben we ongeveer hetzelfde gedaan als de avond daarvoor. Lekker wat drinken en gezellig praten over van alles: Amerika, skieen, school, bier, sneeuw en nog veel meer. De volgende dag kon ik gelukkig wel iets langer uitslapen (tot 9 uur maar liefst) en hebben we alles lekker rustig aan gedaan. Ontbijten in de stad, aan de terugreis beginnen, tussendoor uitgebreid lunchen (biefstuk!!) en weer verder rijden. Uiteindelijk waren we tegen een uurtje of 6 's avonds weer thuis! Al met al een super gezellig weekend en heel erg goedkoop! Aangezien de club het meeste betaalde heb ik in totaal misschien maar 60 dollar uitgegeven! En...het volgende weekend staat al weer op het programma! In januari gaan we een lang weekend skieen in Jackson Hole: een van de mooiste skigebieden in Amerika!
Na dat weekend begon de drukte op school een beetje te komen. Vooral de laatste twee weken waren een gekke huis (met drie papers, twee examens en drie speeches). Maar, tussendoor had ik gelukkig ook nog wel tijd voor leukere dingen, zoals Halloween!
Ik had eigenlijk niet verwacht dat Halloween zo'n groot feest zou zijn. Als je kijkt naar Sint-Maarten in Nederland: alleen kleine kinderen doen mee en ik heb het idee dat dat ook ieder jaar minder wordt. Maar Halloween hier is echt een heel groot (commercieel) feest! Weken van tevoren lagen al de winkels al vol met Halloweenspul: speciaal Halloweensnoep, pompoenen, kostuums en heel veel decoratiespul. In de bookstore hadden we ook maar alles versierd, met spinnenwebben, pompoenen, skeletten en noem zo maar op. Zag er op zich wel weer heel leuk uit!
Maar, wat me vooral verbaasde is dat echt iedereen het viert! Toen ik die dag terug kwam van mijn werk, was iedereen in de dorms druk bezig met zich verkleden. NIet omdat ze langs de deuren voor snoep zouden gaan, maar omdat er blijkbaar heel veel Halloween feesten waren! En ja, daar had ik ook wel zin in! Die avond heb ik dus nog snel een pak in elkaar geknutseld, een kerstmannenpak wel te verstaan (dat is het enige wat ik snel kon maken, maar het zag er toch nog wel leuk uit).
We zouden die avond eigenlijk naar een groot Halloweenfeest in een pakhuis gaan, maar we kregen te horen dat het daar verschrikkelijk druk was en dat ze op leeftijd aan het controleren waren. Dat feest ging dus voor ons niet door. Toen kwam iemand met het geweldige idee om een hotelkamer te huren. We hadden al snel een goedkoop hotel gevonden en daar pasten toch ruim 20 man in! Uiteindelijk hebben we met ongeveer 10 man de hele nacht doorgefeest! Heel gezellig! Ik zie het nu al zitten om volgend jaar in Nederland ook maar Halloween te gaan vieren!
Voor de rest zijn bijna alle weekeinden hetzelfde. Donderdagavond naar de film of hotsprings, vrijdag meestal ergens een feest en zaterdag doen we het over het algemeen wat rustiger aan. Zeker omdat het nu, tegen het eind van het semester, behoorlijk druk is met school. Zondag is dus een beetje uitslaap/huiswerk dag. School gaat nog steeds heel erg goed. Ik haal eigenlijk alleen maar goede cijfers, ook als ik toevallig een keer vergeet te leren. Mijn Engels gaat hier ook met sprongen vooruit, tenminste, dat vertelde iemand me van de week. Toch leuk om te horen.
Aan het eten ben ik hier ondertussen wel gewend geraakt. En soms, heel soms, zit er zlefs nog lekker eten tussen. Zo hadden we van de week een soort van biefstuk en weinerschnitzel. Ik ga trouwens de laatste weken ook bijna iedere dag naar het ontbijt, want dat is misschien wel de beste maaltijd van de dag hier. De koffie is dan nog vers en als je vroeg komt bakken ze zelfs een eitje of French Toast voor je!
Ook op mijn werk gaat alles nog steeds goed. Ik werk nog steeds met veel plezier in de bookstore en volgens mij vinden ze mij daar ook wel aardig. Tenminste, ze hebben gevraagd of ik volgend semester daar ook weer wil werken. Ja, natuurlijk, graag zelfs! Het geld kan ik ook wel goed gebruiken nu de winter is begonnen: Skipas, ski's, snowboard, warmere kleren enz. kosten allemaal toch een hoop geld!
Ja, want de winter is hier ondertussen echt begonnen. Een temperatuur van -10 of -15 's nachts is heel normaal en aan sneeuw ben ik ondertussen ook wel gewend. Op de berg is er dit jaar al ruim 2 meter sneeuw gevallen. Dat is zelfs zo goed, dat de piste een week eerder open ging! IN plaats van afgelopen vrijdag, ging de piste de 22e november al open. Die zondag ben ik voor het eerst gaan skieen en het verbaasde me eigenlijk hoe goed het ging! Ik ben geen een keer gevallen (en ja, ik ben niet alleen van de simpele pistes geweest). Het beviel zelfs zo goed dat ik de volgende ochtend meteen weer ben gaan skieen!
Het skigebied hier is trouwens heel erg mooi en groot. Steamboat wordt dan ook wel 'Skitown USA' genoemd. Er zijn om dit moment ruim 60 pistes open en dat is nog maar een klein deel van de in totaal ruim 200 pistes! Ook de sneeuw is erg goed, tenminste, ik hoor iedereen altijd zeggen dat de 'champagne powder' dat we hier hebben de beste sneeuw in de wereld is.
We hadden een paar weken geleden ook een heel leuk feest in de sneeuw. Het was Mark zijn verjaardag en hem leek het wel leuk om een barbequefeest in de sneeuw te hebben. Hij had voor ruim 100 dollar vlees gekocht en met zijn allen hadden we bier en drank gekocht. 's Avonds zijn we dus, warm aangekleed, met 3 auto's ergens een berg op gegaan. Groot kampvuur, gezellige mensen, 50 cm sneeuw, slee's en muziek maakten het feest compleet! Dat was toch wel een van de leukere feestjes die ik hier heb meegemaakt denk!
En Kansas City was natuurlijk heel leuk, waar ik de afgelopen week Thanksgiving heb gevierd! We, Brett, Christe en ik, vertrokken dinsdag tegen een uurtje of twee richting het vliegveld. Ik had wel mazzel, want we hadden hele goedkope tickets. Brett zijn vader vliegt namelijk nogal veel voor zijn werk, dus we kregen een hele grote korting. In ieder geval, we kwamen na overstappen in Denver tegen een uurtje of 8 aan in Kansas City (plaatselijke tijd, in Kansas is het een uurtje vroeger). Brett zijn moeder, Carol, en zijn zusje, Lisa, haalden ons op van het vliegveld. Leuk om hun weer te zien!
Die avond hebben we eerst een tijdje bij Christie thuis gezeten. Prachtig huis en gezellige ouders (maar die kende ik al). Daarna hebben we een tijd bij Brett gezeten (ook al zo'n prachtig huis) en hebben we een beetje door Kansas rond gereden. Brett heeft me wat van de stad laten zien en we zijn langs een paar vrienden van hem langs geweest.
Brett zijn ouders zijn trouwens heel erg aardig en gastvrij! Ze hebben me ook uitgenodigd om bij hun thuis kerstmis en nieuwjaar te vieren. Daarnaast maakte Brett zijn moeder iedere dag heerlijk eten voor ons klaar en had ze heel veel bier voor ons gekocht (en speciaal voor mij Heineken!).
Nadat ik die avond heerlijk in mijn eigen tweepersoonsbed had geslapen werd ik tegen een uurtje of 11 wakker en de koffie stond al klaar! Toch wel lekker om in een 'thuis' te zijn en een beetje 'verwend' te worden. Is toch wat anders dan dat ik ondertussen in de dorms ben gewend!
Die middag zijn Brett en ik gaan winkelen, want we hadden allebei nieuwe kleren nodig. Daar staat Kansas trouwens om bekend, om de vele winkelcentra! We zijn echter maar in een winkel geweest, want de winkels zijn hier zoooo groot! De klerenwinkel waar wij waren was denk ik 2 of 3 keer zo groot als de Lukas Klamer en de hadden dus ook van alles. Maar dat is trouwens geeneens zo groot hoor, voor Amerikaanse begrippen. Zo gingen we later die week naar een Wal-mart die ongeveer 6 keer zo groot was als de Lukas!! En ze waren nog 24 uur per dag open ook!
Die avond kwam Brett zijn vader thuis, dus het was ook wel leuk om hem eindelijk te ontmoeten. Een beetje norse man, maar wel heel aardig. En een echte Amerikaan trouwens! Zo zag ik hem de volgende dag in zijn trainingspak en een biertje in zijn hand zijn grote Amerikaanse auto wassen.
Die avond zijn we gewoon thuis gebleven. Christie en haar vader kwamen ook langs en we hebben de hele avond een beetje bier gedronken, pool gespeeld, film gekeken en op het eind van de avond kwam er zelfs een karaoke machine te voorschijn (we hadden maar een bandje, de Beach Boys!!)!! Erg gezellige avond dus!
De volgende dag was het eindelijk zover: Thanksgiving! We gingen met zijn allen eten bij Christie thuis, dus dat beloofde erg gezellig te worden. De twee moeders hadden een heerlijke 4-gangenmaaltijd voorbereid, met als hoogtepunt de 12 kilo wegende kalkoen!! Tussen de gangen door hebben we, zoals de Amerikaanse traditie is, naar American Football gekeken (wat ik nu eindelijk begin te snappen). Na het eten hebben we nog een film gekekn en viel iedereen half in slaap. Die avond heb ik dus ook heerlijk, met een volle buik, geslapen.
Wat wel geinig is, is dat Thanksgivin het startsein voor kerstmis is. De volgende dag waren bijna alle huizen versierd met honderden kerstboomlichtjes, precies zoals je in de films ziet. Ook het winkelseizoen begint dan echt. Ik hoorde dat de meeste winkels gemiddeld 70% van hun jaaromzet in de weken tussen Thanksgiving and kerstmis binnen halen. Het dan ook echt een gekkenhuis! Zeker de dag na Thanksgiving, want dat is een traditionele winkeldag. De winkels gooien alls in de aanbieding en om 5 uur 's ochtends staan er ook al honderden mensen in de rij voor de koopjes! Gekke Amerikanen.
Die dag hebben Brett en ik maar de winkels gemeden en hebben we die fietsen uit de schuur gehaald. Er loopt namelijk een prachtig fietspad door verschillnde parken in Kansas City. Die dag hebben we dan ook ruim 60 km gefietst. Best wel actief dus!
Die avond hebben we een gezellig feestje gehad in Marc zijn huis, een vriend van Brett. maar niet te laat gemaakt, want de volgende dag vertrokken we al weer vroeg (oke, 10 uur) terug naar 'huis', want zo voelt Steamboat toch wel een beetje. Maar wel een hele leuk week gehad in Kansas, en ik kijk nu al uit naar kerstmis!
Maar eerst maar weer van de sneeuw in Steamboat genieten. Het wordt trouwens een drukke tijd. Ik zit nu echt op het eind van het semester, dus dat betekent finals! Veel leren dus, maar ook presentaties geven. Daar tussen door wil ik nog zoveel mogelijk skieen en wil ik ook het snowboarden gaan proberen.
Maar ik ben blij dat ik alles van de afgelopen weken weer (kort) heb bijgewerkt. Ik neem me nu alvast voor dat ik dat weer wat meer ga doen. Ondertussen ook verder genieten van 'mijn jaar in Amerika', want ik zit al weer bijna op de helft!!
groeten Lex
misschien wel leuk tipje voor als je nog wat road trips gaat maken en zeker voor in het voorjaar. Big Bend N.P. Niet al te ver van waar je zit...dagje rijden...maar zeer de moeite waard.
Ik hou jullie op de hoogte!
Ik heb vorige week bericht ontvangen uit de VS, ik heb gehoort naar welke staat ik ga. En dat is geworden ........... Montana!!! Het is 9x zo groot als Nederland en er wonen maar 900.000 mensen. Ik zie het wel zitten.
Ik bedacht me gister ineens dat dit me wel wat leek als ik over 1,5 jaar klaar ben met school en nu ben ik helemaal op de hoogte, dus ga zo door
Zaterdag 14 december ergens in de ochtend Moab
De twee weken na Thanksgiving heb ik het erg druk gehad met school, en skieen natuurlijk! Bijna ieder uurtje dat ik vrij was, ben ik gaan skieen. Het gaat ondertussen dan ook al stukken beter. Na de kerstvakantie ga ik ook proberen te snowboarden!
Daarnaast had ik mijn examens. Die gingen allemaal erg goed, maar het was dan ook niet echt een examenweek zoals ik die in Nederland ben gewend. Ik had maar 1 echt proefwerk (en dat nog multiple choice ook), een paper, een presentatie en een mee-naar-huis-neem-examen (10 uitgebreide openvragen). Het was allemaal wel veel werk, maar nou niet echt iets om voor te stressen. Alles was aardig goed te doen en je al ruim 3 weken van tevoren te horen wat je moest doen! Het verbaasde me dan ook dat er nog zoveel mensen gestressd rondliepen de afgelopen weken! De school helpt je de stress dan ook wel een beetje aanpraten moet ik zeggen. Zo kregen we allemaal van te voren een anti-stress pakketje (met wat eten en anti-stress thee enz.) en kon je gratis massages krijgen!!
Ik probeerde de Amerikanen hier nog Sinterklaas uit te leggen, maar dat vinden ze toch maar een beetje raar! Sinterklaas en de kerstman vlak achter elkaar? En toen ik een foto van Sinterklaas en Zwarte Piet liet zien: Waarom moet hij die troep van die oude vent dragen? Is racisme toegestaan in Nederland? Ja, leg dat maar eens uit.
In ieder geval, ik kwam gelukkig nog wel een beetje in de sinterklaasstemming door het pakketje dat mijn ouders hadden opgestuurd! En natuurlijk de sinterklaasgedichten op www.egol.nl! Ook mijn verjaardag zal dit jaar wel vreemd worden. Zonder mijn familie en vrienden, en hier zit ik dan op mijn verjaardag waarschijnlijk ook nog de hele dag in de auto.
Brett en ik hebben namelijk besloten om, voordat we naar Kansas City gaan om kerstmis en nieuwjaar te vieren, we eerst een roadtrip gaan doen! Het plan is om 1,5 week door Colorado, Utah, Arizona, New Mexico en uiteindelijk Kansas te rijden! We zijn dan ook de hele week bezig geweest met dingen te regelen voor onze roadtrip. We hebben een tent, luchtbedden, slaapzakkken, mountainbikes en nog wat kampeerspullen van allemaal verschillende mensen kunnen lenen. Roadtrip Baby!!!
Daarnaast heb ik de afgelopen week ook geregistreerd voor het volgende semester, dat 13 januari begint. Het was even puzzelen, maar uiteindelijk heb ik wat leuke en interessante vakken en een prachtig rooster! Ik heb Western Civilization, Marketing en Webdesign als hoofdvakken. Daarnaast heb ik nog een aantal seminars over de politiek in Amerika en daarnaast heb ik wat outdoor vakken. Zo ga ik in april 6 dagen door Colorado kanoen en 3 dagen hiken (als vak ja!). Het vroegste dat ik moet beginnen is om 3 uur s middags. Dat betekend dus dat ik genoeg tijd heb om te skieen en werken (en uitslapen natuurlijk!). Ik ga volgend semester overigens 13 uur per week in de bookstore werken, tegen de 8 uur die er nu werk!
Het werk in de bookstore bevalt dus nog steeds erg goed. Ik kreeg gister ook alvast een vervroegd verjaardagscadeautje van Erika. Een telefoonkaart (20$!!) en een mega grote Beatles poster! Ik wil namelijk nog wel eens de Beatles CD opzetten als ik in de bookstore werk!
Ook donderdagavond heb ik alvast mijn verjaardag gevierd. Brett en Ryan hadden een 24-pak Heineken voor me gekocht, dus daar was ik erg blij mee! Die avond zijn we nog een laatste keer voor de vakantie naar de hotsprings geweest. Want de volgende dag was het tijd voor onze roadtrip!
Roadtrip dag 1 (13 december 2002)
Steamboat Springs, Colorado Moab, Utah
De bedoeling was om vandaag een beetje vroeg (9-10 uur) te vertrekken, zodat we tijd genoeg zouden hebben om een camping te zoeken en de tent bij daglicht op te zetten. Niet dus! Het was die avond daarvoor toch wel heel erg gezellig en we moesten natuurlijk ook nog onze spullen op het laatste moment inpakken. Uiteindelijk vertrokken we tegen een uurtje of half een richting het zuiden van Colorado.
De bedoeling was dat we via Craig en Grand Junction helemaal naar de four-corners (Colorado, Utah, Arizona, New Mexico) zouden rijden en daar een overnachtingsplek zouden zoeken. Maar door tijdgebrek besloten we om vanaf Grand Juction naar Utah te gaan en daar te overnachten in Moab (waar ik dus al een keer met de International Student Club was geweest). Dan zouden we de volgende dag daar kunnen mountainbiken en vissen en daarna doorrijden naar de Grand Canyon in Arizona of naar Las Vegas in Nevada. We zouden de volgende dag wel zien.
Moab ligt trouwens in een woestijngebied, wat overdag wel gunstig is. Dan is het namelijk heerlijk warm. Alleen als de zon eenmaal weg is koelt het heel snel af. Helaas kwamen wij na zonsondergang aan. Bibberend van de kou ehbben we snel de tent opgezet, eten gemaakt (soep uit blik en wat brood) en de bedden klaargemaakt. Gelukkig vond ik even later was hout en hebben we nog een kampvuur gemaakt om een beetje op te warmen. Heerlijk! En met marshmallows, biertje en een gitaar erbij hebben we de eerste avond doorgebracht.
We hadden beter de hele nacht bij het kampvuur kunnen blijven, want in de tent was het zo verschrikkelijk koud. Ik lag in mijn slaapzak met 2 paar sokken, een joggingsbroek, een t-shirt en een dikke trui aan. Daarnaast had ik mijn muts maar opgedaan en had ik nog handverwarmers in mijn slaapzak liggen. En nog heb ik het nog nooit zo koud gehad. Het was zelfs zo koud, dat mijn contactlenzenvloeistof, dat in mijn contactlenzenbakje zat, die weer in mijn toilettes zat die in de tent lag de volgende was bevroren! Gelukkig brengen we de volgende dagen waarschijnlijk in wat warmere gebieden af.
Roadtrip dag 2 (14 december 2002)
Moab, Utah
Vandaag lekker rustig aangedaan. Na een nacht waarin we veels te kort slap hadden gehad door de kou, leek he tons niet zo verstandig om meteen weer ruim 500 kilometer te rijden. Het was zou koud dat mijn voeten en handen, ondanks al de kleren die ik aan had, helemaal blauw waren. Ik ben daarna ook nog een uur in slaap gevallen op een bankje in de doucheruimtes. Daar was namelijk een kachel!
Ik had het op dat moment ook wel een beetje gehad met kamperen. Waarom in een ijskoude tent slapen (en al het werk dat bij de tent opzetten komt kijken) als je voor 10 dollar extra per persoon een hotelletje met ontbijt hebt! Nu was ik s ochtends een kwartier bezig met het maken van een slap kopje koffie, wat ook nog eens naar chicken-noodle soep smaakte omdat je dat de vorige avond uit hetzelfde kopje had gedronken en afwassen nou eenmaal niet zo makkelijk gaat zonder stromend water! Maar, aan de andere kantkamperen heft ook zo zijn charmes en is nog goedkoop ook!
Zeker toen al vroeg in de ochtend het zonnetje doorbrak had ik er al weer helemaal zin in. Brett en ik zijn toen rustig in korte broek en t-shirt wat eten gaan maken, 2 uurtjes wezen vissen (11 gevangen!) en hebben de fietsen opgeknapt. Mijn fiets bleek namelijk een lekke achterband te hebben. Later die middag zijn we even het stadje in geweest om ons voor te bereiden op een tweede koude nacht in Moab. Bij de plaatselijke discount-store hebben we twee extra warme dekens en nog meer spullen die we nodig hadden gekocht.
Die avond hebben we eigenlijk weinig gedaan. Een beetje bij het kampvuur zitten, eten maken (bruine bonen en hotdogs) en voor het eerst sinds 2,5 dag kon ik eindelijk weer eens douchen! Daarna optijd naar bed gegaan, zodat we de volgende ochtend genoeg tijd zouden hebben om alles op te ruimen en te gaan mountainbiken in Arches National Park. Voordat we gingen slapen hebben we nog wel even de slaapzakken en dekens voor een halfuurtje in de droogtrommel gegooid zodat alles van te voren lekker warm was!
Roadtrip dag 3 (15 december 2002)
Moab, Utah Kayenta, Arizona
Vandaag mijn verjaardag, ook al heb ik de hele dag niet echt een verjaardagsgevoel gehad. Ondanks de champagne die ik van Brett kreeg en het telefoongesprek met mijn ouders. Maar ik vier mijn verjaardag volgend jaar gewoon wel dubbel!
En ondanks dat ik verjaardagsgevoel die dag miste, heb ik toch een leuk dagje gehad! Na een heerlijke warme nacht (onze voorzorgsmaatregelen werkten prima!) moesten we s ochtends alles opruimen en weer in de auto proppen. Er stond namelijk weer een rijdagje op het programma! Op naar de Grand Canyon!
Maar eerst wilden we nog een paar uurtjes gaan mountainbiken in Moab. Het weer was namelijk weer heerlijk en het park was nog even prachtig als de laatste keer dat ik er was. Het enige nadeel was dat het opruimen en inpakken toch allemaal wat langer duurde dan we hadden gedacht, zodat we niet al teveel tijd over hadden om te gaan mountainbiken. Het mountainbiken was daarna niet zo geweldige, omdat we op de normale weg moesten blijven. Wat wel nog even leuk was, was dat er net opnames waren voor een reclame van een of andere nieuwe auto (Cadillac sportwagen ofzo), dus daar hebben we nog even naar staan kijken.
Uiteindelijk vertrokken we tegen 3 uur, veel later dan gepland, richting Arizona. Na vier uur rijden was het al harstikke donker, en zagen we het niet zo zitten om die avond nog door te rijden naar de Grand Canyon, wat nog 2 uur verderop lag. Dan moesten we daar nog een campingplek vinden en de tent opzetten. Daarnaast zag het weer er ook niet heel gunstig uit. Toen we een Holiday Inn zagen in het stadje Kayenta hadden we dan ook allebei zoiets van: mooi!. Die aovnd heb ik dus heerlijk in mijn eigen tweepersoonsbed geslapen. Dan zouden we de volgende dag wel doorrijden naar het westen: de Grand Canyon!
Raodtrip dag 4 (16 december 2002)
Kayenta, Arizona Raton, New Mexico
Vandaag stond eigenlijk alleen een ritje van twee uur op het programma. We zouden naar naar de Grand Canyon gaan, daar een camping zoeken en vervolgens daar een paar daagjes blijven. Maar helaas, toe we s ochtends wakker werden en naar buiten keken, bleek het is Kayenta al aardig te stormen. En toen we the Weather Channel opzetten bleek het dat het ging om een verschrikkelijk zware storm aan de westkust, die langzaam doortrok richting het oosten. Waarschijnlijk zou het slechte weer nog zeker een week aanhouden. Terwijl ze vorige week nog voorspelden dat het behoorlijk mooi weer voor de tijd van het jaar zou worden!
We besloten toch maar om richting de Grand Canyon te rijden. We wilden het in ieder geval zien, en misschien dat het weer uiteindelijk wel mee zou vallen. Niet dus! Onderweg werden we al bijna van de weg afgeblazen, en eenmaal in de Grand Canyon bleek het helemaal erg te zijn! Wat overigens niet wegneemt, dat de Grand Canyon prachtig was om te zien! Metersdiepe ravijnen tussen het rode gesteente! Echt geweldig! He zou mooi zijn om daar een paar dagen te blijven om meer van de Grand Canyon te zien met de mountainbikes, maar toen we eenmaal hoorden dat ze die avond ook nog tusesn de 10 en 20 cm sneeuw verwachtten, besloten we dat toch maar niet te doen!
We zijn toen omgekeerde er richting het oosten gaan rijden. We zaten nog te denken om door te rijden en een dagje in Las Vegas te blijven, maar dat lag toch iets te ver uit de route. Daarnaast zou het weer daar niet echt beter zijn. Op naar New Mexico dus en proberen zover mogelijk te komen die dag. We wilden naemlijk dan maar een paar dagen extra in Colorado Springs doorbrengen. Uiteindelijk hebben we die dag ruim 1400 kilometer gereden en brachten we de nacht door in een goedkoop hotelletje in Raton, New Mexico (tegen de grens van Colorado aan).
We wilden eigenlijk de nacht doorbrengen in de buurt van Albuquerque (een van de grootste steden in New Mexico) maar toen we daar eenmaal waren vonden we het allebei maar niks. Een verschrikkelijk grote industriestad, wat eigenlijk om de snelweg heen gebouwd was. Alles zag ere en beetje armoedig uit en het leek ons ook een behoorlijk hoog criminaliteitsgehalte te hebben. Nog maar even doorrijden dus!
Sowieso vond ik New Mexico maar niks vergeleken met Colorado, Utah en Arizona. Er is weinig te zien en alles ziet er eigenlijk hetzelfde uit (saai en armoedig). Terwijl het landschap in die andere staten bij iedere minuut veranderd en ik het heerlijk vond om daar gewoon lekker over de snelweg te cruisen en naar buiten te kijken.
Maarjade volgende dag zouden we alweer snel in het prachtige Colorado zijn.
Roadtrip dag 5 (17 december 2002)
Raton, New Mexico Colorado Springs, Colorado
Na een heerlijke nacht in een goedkoop hotelletje, konden we lekker rustig aan doen. Vanaf Raton zou het nog maar 2 uurtjes rijden zijn naar Colorado Springs. Daar zouden we dan een mooie camping zoeken en, als het weer een beetje mee zou zitten, daar een paar dagen blijven.
Maar helaas, boven Colorado Springs hingen alweer verschrikkelijk grtoe donkere wolken! De storm had ons ingehaald! En ook een goedkope campingplaats zat er niet echt in. Voor een nachtje vroegen ze 30 dollar. We zijn nog op zoek gegaan naar een andere camping, maar we konden niks beters vinden. Terug naar de 30 dollar camping dus en kijken of we misschien nog wat korting konden krijgen. En jahoor! Onze mannelijke charmes werkten wen we mochten die nacht zelfs gratis blijven! Zolang we maar beloofde s ochtends vroeg te vertrekken, want de manager zou terug komen van zijn vakantie.
En vroeg vertrekken zouden we sowieso, want we hadden ondertussen besloten om de volgende dag terug te gaan naar Kansas City. Een paar dagen eerder dan gepland, maarjahet weer beloofde niet echt beter te worden.
Die middag hebben we wel nog een rond gekeken in the garden of Gods: een prachtig natuurgebied bij Colorado Springs in de buurt. Helaas was het te koud en regenachtig om te gaan mountainbiken of te gaan hiken, dus zijn we maar een beetje met de auto door het park gereden.
Die avond, na een bordje met vegetarische groentensoep en een broodje kaas zijn we vroeg naar bed gegaan. De volgende ochtend zouden we namelijk weer vroeg vertrekken.
Roadtrip dag 6 (18 december 2002)
Colorado Springs, Colorado Kansas City, Kansas
Na een verschrikkelijk koude nacht, waarin ik drie keer zoveel kleren aan had dan overdag, moesten we s ochtends vroeg alles weer opruimen en in de auto proppen. En vooral dat vroeg was nogal moeilijk na 3 uurtjes slaap en 7 uur wakker liggen. Maarjaeen grote kop koffie bij het tankstation zou vast wel helpen.
We vertrokken trouwens net op tijd, want toen wij de camping afreden, kwam de manager net de camping oprijden. Maardat is dan ook het enige beetje mazzel dat we hebben gehad op onze roadtrip, want het weer was die dag weer erg slecht!
Maar aan de andere kant vond ik het ook wel weer lekker om terug te gaan naar Kansas. Een lekker bed, goed eten en gezellige mensen. Ik had me er dan ook maar bij neergelegd dat onze roadtrip iets korter duurde dat gepland. En ondanks dat het een paar dagen korter duurde, heb ik er wel verschrikkelijk van genoten. Toen we s avonds in Kansas City aankwamen, hadden we in total ruim 3000 kilometer afgelegd, door 5 verschillende staten. Heel veel mooie dingen gezien en heel erg gezellig gehad. En toen ik eindelijk mijn e-mail weer eens kon lezen, zat mijn mailbox vol met gezellige verjaardagsmailtjes en e-kaartjes en stond ook Egol vol met felicitaties. Bedankt!
En het weer? Achjadat is de volgende keer vast wel wat beter!
Deeltje 17!!! ![]()
Woensdag 8 januari buiten in t zonnetje Kansas City, Kansas
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!
Ondertussen zit ik alweer 3 weken in Kansas City. Wat ik hier doe? Heerlijk vakantie vieren! Ik heb hier mijn eigen kamer in een prachtig en groot huis. En dat bevalt eigenlijk wel erg goed, na ruim 5 maanden met een roommate op dezelfde kamer te hebben gezeten. Ook hoef ik nooit te wachten om te douchen, want ze hebben hier een stuk of 4 badkamers! En dan is dit huis waarin Brett zijn familie woont nog gemiddeld in de buurt waar ze wonen, want af en toe zie ik hier ook hele kastelen!
Mijn vakantie hier is echt een lekkere luie vakantie. Ieder dag lekker uitslapen en daarna leuke dingen doen: de stad in, schaatsen, filmpje huren, mountainbiken, biosje pakken, bowlen of naar een gezellig feestje! Daarnaast stond de hele koelkast hier vol met Heineken toen we terug kwamen van onze roadtrip (en die kosten hier in Amerika al snel 1,50 2 dollar per stuk!!!).
Wat me ook prima bevalt, is dat ik hier eindelijk weer een lekker goed eten krijg! Stukken beter dan de cafeteria op school tenminste. Brett zijn moeder werk ook maar 1 ochtend in de week (vrijwillegerswerk) en vind koken erg leuk, dus iedere dag is er heerlijk (en veel!!) eten. Daarnaast is ze de hele tijd op zoek naar Nederlandse producten in de supermarket. Zo kwam ze van de week thuis met beschuit en speculaas en gister weer met drop (!) en droste-chocola. Ook heeft zo door dat ik vers fruit erg lekker vind, dus er staat echt altijd verse aardbeien en ananas in de koelkast! Er wordt hier dus aardig goed voor me gezorgd! Brett zijn ouders hebben ook al een paar keer gezegd dat ze het erg leuk vinden dat ik er ben, dus ik voel me ook wel welkom gelukkig!
Ik kan het ook erg goed vinden met Brett zijn zusje, Lisa, die een jaartje jonger dan mij (nu heb ik eindelijk een echt zusje Ruud!!!). Ik ga van de week een dagje met haar mee naar haar highschool, want ik ben wel benieuwd hoe dat hier is. Ook haar vriendje, Matt, komt hier de hele tijd over de vloer, dus dat is ook wel erg gezellig. Ik ben al een paar keer met hem mee wezen stappen en hij laat me regelmatig wat van de stad zien (die overigens heel erg groot is!). Daarnaast nemen Brett en Christie me ook overal mee naartoe en heeft Brett zijn moeder me hier ook een paar rijlessen gegeven (wat hier allemaal heel makkelijk is, de wegen zijn verschrikkelijk breed, het is niet zo heel druk op de weg, er zijn geen fietsers en alle autos hebben een automaat). Allemaal leuke dingen dus!
Kerstmis is eigenlijk helemaal een beetje langs me heen gegaan, ondanks dat het hier zo massaal en uitgebreid gevierd wordt. Alles is versierd (je ziet hier huizen versierd met duizenden lichtjes), er is heel veel eten en natuurlijk cadeautjes. En toch had ik dit jaar total geen kerstgevoel. Misschien omdat vrienden en familie toch wel het belangrijkst is met kerstmis.
Toch heb ik wel een gezellige kerst gehad hoor. Wij vierden het hier met Brett zijn familie (+ Christie, Matt en ik) al twee dagen eerder omdat we met kerstavond en kerstdag (ze vieren kerst hier maar op 1 dag) naar St. Louis, Missouri zouden gaan om daar kerst met hun familie te vieren. Onze pre-christmas party was wel gezellig en ook ik kreeg allemaal cadeautjes (geurtje, overhemd, pyama, oorwarmers, een horloge en een groot Heineken logo). Ik had ook, met de hulp van Lisa, de week daarvoor voor iedereen wat gekocht. Later die middag kwamen de buren en de ouders van Christie nog langs dus het was wel een gezellige dag.
De ochtend voor kerst begonnen we aan onze reis naar St. Louis, want ongeveer 4 uurtjes rijden zou zijn. Toen we Kansas verlieten zag het weer er nog goed uit, maar toen we eenmaal een half uurtje op weg waren begon het toch hard te sneeuwen. Ik heb nog nooit zoveel autos van de weg zien glijden. Ik denk dat als we waren gaan tellen we zeker rond de 150 autos zouden uitkomen. Uiteindelijk kwamen we dan ook pas 2,5 uur later dan gepland in St. Louis aan. Ondertussen hadden we al een telefoontje gehad dat het familiefeest van die avond niet door zou gaan, omdat niemand door de sneeuwstorm wilde rijden.
Uiteindelijk hebben we met zijn allen uit eten geweest en hebben we die avond in een hotel geslapen. Ik zag nog wel even op CNN dat er door de sneeuwstorm 14 doden waren gevallen en er honderden ongelukken waren gebeurd
De volgende dag zijn we langs de ouders van Brett zijn moeder geweest en naar wat broers van Brett zijn vader. Was allemaal wel gezellig maar voor de rest niet zo heel interessant allemaal. We hadden nog even al het sneeuw weggeschept voor Brett zijn opa en oma en ik kreeg zelfs nog 10 dollar voor kerst van hun. Daarnaast had zijn oma nog haar traditionele kerstgerecht gemaakt: zuurkool met worst! Eindelijk weer een beetje Nederlands eten!
Na kerstmis heb ik weer een paar dagen lekker vakantie gevierd en daarna ben ik die vrijdag met Brett en zijn vader naar Lake of the Ozarks, Missouri geweest, waar ze een zomerhuis hebben. Prachtig! Een huis bij een groot meer en alles erbij wat je maar kan wensen. Twee speedboten, twee jetskis, twee motors en ook Brett zijn mustang was daar. Jammer genoeg waren de meeste speeltjes al opgeslagen voor de winter, dus dat konden we niet gebruiken. Maar toch wel een gezellig weekend gehad. s Avonds barbequen (heerlijke steaks) en daarna een filmpje kijken. Zaterdag en zondag zijn we met Brett zijn opa, die daar ook ergens een huis heeft wezen vissen met zijn boot. En ik heb nog nooit in zon snelle boot gezeten, we gingen een kilometertje of 110 per uur! Heel erg leuk allemaal, maar wel een beetje koud, want het was iedere dag maar net iets boven het vriespunt. Maar ik geloof graag dat het in de zomer helemaal geweldig is daar! Maandagmiddag zijn we weer naar huis gegaan om daar oud & nieuw te vieren.
Op oudjaarsdag ben ik met Brett zijn moeder de hele middag bezig geweest om oliebollen te bakken, want dat hoort er natuurlijk wel bij! Ik had een recept van internet afgeplukt en na een paar keer proberen was het toch wel goed gelukt! Ze waren bijna net zo lekker als die van mijn oma! Tegen 5 uur die middag stond ik met de oliebollen champagne klaar om Dutch New Year te vieren! Ik heb mijn ouders en wat vrienden toen gebeld en de fles champagne samen met Brett zijn moeder opgedronken. Ook de oliebollen gingen er goed in (bij mij dan, want de Amerikanen vonden het maar niks, terwijl ze toch aardig op donuts lijken!!!).
Toch vond ik oud & nieuw wel erg lasting. Ik besefte opeens dat ik naast al die geweldige dingen die ik hier mee maak, toch ook heel veel leuke dingen in Nederland mis. Zeker omdat ik oud & nieuw een van de gezelligste avonden van het jaar vind. De hele nacht feesten, iedereen is vrolijk en s ochtends een ijskoude nieuwjaarsduik op het strand van Wijk aan Zee. Al mijn vrienden in Nederland waren gezellig met elkaar aan het feesten, terwijl mij een feestje stond te wachten waar ik nog helemaal niemand kon!
Uiteindelijk heb ik toch ook wel een erg gezellig nieuwjaar gehad, waar ik in totaal naar 3 verschillende feestjes ben geweest, iets teveel goedkope champagne had gedronken en toch ook heel veel gezellige nieuwe mensen heb leren kennen. Uiteindelijk hebben we tot half 8 in de ochtend gefeest en toen ben ik doodmoe op de bank in slaap gevallen, om vervolgens om 11 uur s ochtends weer wakker te worden, even te helpen met alle troep opruimen en toen weer terug naar Brett zijn huis om daar de rest van de middag slaap in te halen! Uiteindelijk toch een beetje hetzelfde als in Nederland dus!
Op dit moment zit ik lekker in mijn korte broek in de achtertuin en krijg ik steeds een slijmerige tennisbal op mijn schoot geworpen omdat Rusty (een van de twee honden) de hele tijd met me wil spleen! Het is trouwens verbazingwekkend hoe warm het vandaag is. Ruim 20 graden, terwijl het hier twee geleden nog sneeuwde!
Vrijdag vertrek ik weer terug naar Steamboat waar ik op zich wel weer naar uitkijk. Mijn vakantie heeft wel weer lang genoeg geduurd (in totaal bijna een maand) en ik heb zin om al mijn vrienden in Steamboat weer te zien, weer te gaan skieen, te leren om te snowboarden, weer werken in de bookstore en aan het nieuwe semester te beginnen! Ik denk ook dat vanaf nu de tijd heel snel zal gaan. In principe is het nog maar 4 maanden, komen mijn ouders en Tamar in februari langs en willen mijn broer en een paar andere vrienden ook nog langskomen!
Er is alleen een nadeel om weer terug te gaan naar Steamboat: de kou! Ik denk niet dat ik daar in mijn korte broek kan zitten, want van de week was het daar -22 graden! Maarjaook daar raak ik, zoals zoveel dingen hier in Amerika, vast wel aan gewend. En daarnaast staat er meteen in de eerste week weer een leuk tripje voor de boeg: een lang weekend skieen met de international student club in Jackson Hole, Wyoming!!!
quote:Ik beloof dat er snel weer een update komt!! Heb het op dit moment alleen verschrikkelijk druk met allemaal leuke dingen. Het gevolg is dat ik dan ook weer over al die leuke dingen moet schrijven, dus ik blijf zo'n beetje achter de feiten aanlopen!!
Op woensdag 26 februari 2003 16:41 schreef Sennaistop het volgende:
he Nerd, het blijven leuke verhalen ! Wanneer komt er weer een update ?
Ik ga het ook nog jammer vinden dat het nog maar een paar maandjes duurt !
Maar! Het komt goed hoor! Ik ben in ieder geval nog in leven (als je je daar toevallig zorgen overmaakte!!)
quote:Dat laatste zal wel meevaleen hoor, ik zal wel je verslagen gaan missen als je weer terug bent ! Maar have fun ! Dat is belangrijker dan een stukje schrijven.
Op maandag 3 maart 2003 06:41 schreef Nerd het volgende:[..]
Ik beloof dat er snel weer een update komt!! Heb het op dit moment alleen verschrikkelijk druk met allemaal leuke dingen. Het gevolg is dat ik dan ook weer over al die leuke dingen moet schrijven, dus ik blijf zo'n beetje achter de feiten aanlopen!!
Maar! Het komt goed hoor! Ik ben in ieder geval nog in leven (als je je daar toevallig zorgen overmaakte!!)
Donderdag 6 februari 20.30 room 258
Mijn geode voornemens van dit jaar, om wat vaker en regelmatiger te schrijven, wil nog niet echt lukken. Veel teveel andere leuke dingen! Gevolg: dit wordt weer een lang verhaal, want ik heb ondertussen heel veel meegemaakt.
Ik zit nu alweer ruim 3 weken in Steamboat en die tijd is voorbij gevlogen. Brett en ik waren van plan om vrijdag 10 januari te vertrekken, maar door iets teveel gezellige afscheidsfeestjes die donderdag en vrijdagavond stelden we ons vertrek uit tot zondag. Dat betekende weld at we ruim 1300 kilometer op een dag moester rijden, omdat maandag onze lessen alweer begonnen. Ook ons plan om een vriendin van Brett, in Breckenridge, Colorado op te zoeken kwam daarmee te vervallen. Uiteindelijk kwamen we na een lange dag tegen middernacht in Steamboat aan. En er was toch veel sneeuw gevallen in de maand dat we weg waren!
Donderdag 20 februari 19.15 Denver International Airport
Nu ik toch nog 1,5 uur moet wachten totdat ik mijn vader, moeder, Ruud en Tamar na 7 maanden (!) weer zie kan ik mooi weer even verder schrijven. Toen ik twee weken geleden was begonnen met weer wat op papier te zetten kwam er plotseling wat tussen. Dat betekend dat ik nu met verhalen van 5 weken geleden moet gaan opschrijven! We zien wel hoe ver we komen.
Na een maand vakantie was ik dus weer terug in Steambaot, en dat voelde toch erg goed moet ik zeggen! Ook al waren de eerste twee weken een gekkenhuis. s ochtends skieen, daarna iedere middag werken (iedereen kwam namelijk in dezelfde week hun boeken kopen) en daarna les. Dat betekende dus ik s ochtends rond een uurtje of 9 mijn kamer verliet en pas weer om 9 uur s avonds terug was. Daarnaast hadden we natuurlijk met iedereen heel wat in te halen en ging ik ook meteen in het eerste weekend op een vierdaagse ski-trip. Maar daar later meer over.
Ik namelijk ook nog eens midden in een verhuizing. Brett en ik hadden het er wel eens over gehad dat het wel mooi zou zijn als we een eigen huisje in de stad zouden hebben. Niet dat ik dat echt zou willen (vind al die mensen die in de dorms wonen veel te gezellig) en ik heb er natuurlijk ook niet echt geld voor. In ieder geval, een vriend van Brett had een nieuwe roommate nodig en aangezien Brett wel heel erg graag de dorms uitwilde (vanwege verschillende omstandigheden) besloot hij dus weg te gaan. Wel jammer natuurlijk, maarjawe zouden elkaar toch wel blijven zien, we hadden een nieuwe plek om te feesten en ik zou mijn eigen kamer krijgen. Tenminste, dat dacht ik. 1,5 Week later kreeg ik namelijk een brief dat ik op zoek moest naar een nieuwe roommate. Maar daar later meer over
Eerst even over mijn skitrip! We gingen namelijk, met de International Student Club, naar Jackson Hole, Wyoming. 3 Dagen skieen in een van de grotere skigebieden in Amerika en drie nachten slapen in een prachtig huisje! En ik moet zeggen dat het de leukste International Trip was tot nu toe. Ten eerste was het skigebied prachtig! De avond voordat we aankwamen was er ruim 20 cm sneeuw gevallen en de rest van de dagen hebben we alleen maar zon gehad! Daarnaast staat Jackson bekend om de verschrikkelijk steile hellingen en kliffen. Veel fotos gemaakt dus en ook een stuk beter geworden in skieen. Chuck heeft me af en toe was skitips gegeven, dus ik begin nu eindelijk ook een beetje techniek te krijgen. Ik ben alleen nog niet zo goed dat ik van kliffen afspring hoor. Dat laat ik wel aan andere over! Zo heb ik mensen van tenminste 20 meter hoge rotsen zien springen. En daarna skieden ze vrolijk verder.
Ten tweede hadden we 4 prachtige huisjes, ongeveer een half uurtje van de piste vandaan. Aangezien ieder huisje ook een keuken had, kon ik eindelijk weer eens mijn kookkunsten laten zien. Zo heb ik twee dagen achter elkaar mijn specialiteit en favoriet gegeten: gebakken aardappelen en biefstuk!
Ten derde was het hele weekend super gezellig. We waren namelijk samen met de Powder Club, dus in total met ruim 20 man. s Avonds gingen we met zijn allen naar 1 huisje om daar gezellig te kaarten en watt e drinken. In Jackson Hole ben ik eigenlijk ook voor het eerst dit jaar wezen apres-skieen want de bar daar accepteerde mijn International Student Identity Card (een soort kortingskaart waar per ongeluk op staat dat ik 21 ben).
Dinsdag 11 maart 18.00 uur Library
Eindelijk weer eens wat tijd vrijgemaatk om wat op papier te zetten. Ondertussen zijn mijn ouders, Ruud en Tamar na 10 super gezellige dagen weer in Nederland en komt het einde van mijn Amerika avontuur wel heel dicht bij. Maar laat ik eerst maar verder gaan bij waar ik was gebleven, voordat ik van alles vergeet.
Na het gezellige weekend in Jackson Hole kon ik nog een weekje van mijn eigen kamer genieten, maar toen moest ik toch echt op zoek naar een nieuwe roommate. Toevallig kwam ik bij het avondeten met Grant op het onderwerp roommate en ook hij bleek er eentje te zoeken. Met Grant heb ik in oktober een paar keer gevoetbald en daarna een paar keer mee gelachen op wat feestjes. Dat zat wel goed dus!
Dat weekend heb ik mijn spullen naar zijn kamer verhuisd en daar heb ik het sindsdien nog steeds erg naar mijn zin. Geen grote TV, muziekinstallatie of playstation, maar het is wel erg gezellig. Grant is lekker normal (niet zo overdreven Amerikaans) en heeft een beetje dezelfde levensstijl als mij. s ochtends uitslapen en pas laat naar bed. Ook al moet ik zeggen dat ik tegenwoordig vaak vroeg opsta om s ochtends te gaan skieen. Nu het nog kan!
Dit hele semester heb ik ook weer heel veel kleine leuke dingen meegemaakt tussen school en werk door. Zaalvoetbaltoernooi in Craig, powder days met 50 cm nieuwe sneeuw, gezellige feestjes, wereldkampioenschap aerials & moguls hier in Steamboat, wintercarnival en veel gezellige gesprekken. Maar dat is allemaal teveel om uitgebreid over te vertellen.
Maar skieen en gezelligheid is natuurlijk niet het enige dat ik doe. Ik werk ondertussen drie middagen per week in de bookstore en volg daarnaast ook gewoon les. Dit semester zijn mijn hoofdvakken Western Civilization en Political Issues. Twee vakken die ik allebei verschrikkelijk leuk en interessant vind. En dan vooral de manier waarop het gegeven wordt. In plaats van dat de leraar de hele tijd aan het word is, zijn dit beide discussieklassen. Daarnaast wordt bij Western Civilization (wat eigenlijk gewoon Europese Geschiedenis is) alles betrokken op wat er nu in de wereld gebeurd. Daarnaast vergelijken we ook heel vaak Europa en Amerika.
De leraar van wie ik Political Issues krijg, heeft voor het Pentagon gewerkt. Hij weet dus alle inside-stories, wat de klas dubbel zo interessant maakt. In die klas hebben we het over wat er nu in het midden-oosten gebeurd en vooral waarom en hoe dat gebeurd. Daarnaast worden er veel vergelijkingen getrokken met wat er daar in de laatste 25 jaar is gebeurd. Mijn twee hoofdvakken sluiten dus aardig op elkaar aan.
Daarnaast heb ik ook nog fotografie en Canyon Orientation. Fotografie vind ik helemaal geweldig. Van compositie en belichting tot zelf onwikkelen en afdrukken. Ik schiet bijna iedere week een rolletje vol en probeer zoveel mogelijk van Steamboat vast te leggen. Altijd een leuke herinnering voor volgend jaar!
Canyon Orientation ben ik nog niet aan begonnen want dat vind allemaal in april plaats. Het is een echt outdoor vak en het bestaat voornamelijk uit een 6 daagse kanotrip door Colorado en een 3 daagse hike. In die dagen krijg ik les over alles wat we in de natuur tegen komen. Een mooie combinatie van Aardrijkskunde en Biologie dus!
Wat ook wel heel erg leuk was, was Copper. Begin februari belde een vriendin van me, Gretchen, me op om te vragen of ik zin had om twee daagjes naar Copper Mountain te gaan (een skigebied hier ongeveer twee uur vandaan). Dit was eigenlijk alleen voor de mensen die in het skibusiness programma hier op school zitten, maar in Jackson Hole had Chuck gezegd dat ik ook wel mocht komen als ik wilde. In Copper was er namelijk een skishow aan de gang. Alle grote ski en snowboard bedrijven kwamen daar naartoe om hun nieuwste skis (die je pas volgend seizoen in de winkel kan kopen) te showen. Mensen bijvoorbeeld een skishop hebben werden daarvoor uitgenodigd om de spullen ter plekke uit te testen. De bedoeling van was dat wij s ochtends bij de registratie moisten werken. Daarna zouden we een gratis skipas krijgen en kregen we toegang tot de skishow. Uiteindelijk heb ik die ochtend twee uurtjes gewerkt en daarna de hele middag op verschillende gloednieuwe skis gestaan: van de nieuwe Rossignol Bandits, to de nieuwe K2 Axis en de Salomon Pocketrockets!
Was ook heel mooi was, was dat echt alles gratis was daar. De skibedrijven proberen natuurlijk zoveel mogelijk klanten aan te trekken, door bijvoorbeeld veel gratis weg te geven: stickers, posters, t-shirst, glazen, zonnebrillen, lippenbalsen en zonnebrand. Een bedrijf gaf zelfs een groot feest in een bar die avond, waar we VIP passen voor kregen. De hele avond gratis drinken en nog meer gratis spullen (truien, t-shirts, mutsen, kalenders en skisokken!). Uiteindelijk ook een supergezellige avond gehad! Ik was dus erg blij dat Gretchen me had uitgenodigd!
Na Copper beogn mijn normale leventje weer. Skieen, school, werk en 3 keer per dag genieten van het geweldige cafeteria eten. Maar, niet voor al te lang, want twee weken kreeg ik natuurlijk alweer bezoek!!
Het was wel weer heel raar om mijn ouders, Ruud en Tamar wee rte zien. Vooral raar omdat het weer zo verschrikkelijk normal was, terwijl ik ze toch ruim 7 maanden niet meer had gezien! De 10 dagen dat ze hier waren waren echt heel leuk! Veel skieen, goed eten, hotsprings en gewoon lekker Nederlands. Ook vond ik het ook erg leuk om te laten zien waar ik de afgelopen maanden zon beetje heb geleefd! Ondanks dat ik gewoon naar school moest, had ik toch ook echt een vakantiegevoel. Het was erg lekker om ook een tijdje uit de dorms te zijn, want dan ben ik af en toe toch ook wel eens zat. 24 uur per dag mensen om je heen en dus bijna geen privacy. Maarjaaan de andere kant is het meestal ook wel weer gezellig.
Ik kwam heel snel in mijn Nederlandse ritme toen mijn familie hier was, maar net zo snel kwam ik weer in mijn Amerikaanse ritme. Ook al begin ik wel steeds meer na te denken over het einde van dit jaar, wat nu toch heel snel dichtbij komt. Twee maanden lijkt nog aardig lang, maar het is toch echt maar 8 weken. En die 8 weken zullen echt heel erg snel gaan. Zo probeer ik al mijn vrije uurtjes te gaan skieen, ga ik over een paar daagjes naar Mexico voor Springbreak, komt Katinka nog twee weken langs, ga ik op een 3-daagse hike en een 6-daagse kanotrip. Daarnaast moet ik natuurlijk afscheid nemen van mijn vrienden hier, en het prachtige Steamboat.
2 Mei is mijn laatste schooldag hier, en 3 mei moet ik de dorms uit zijn. Ik heb besloten dat ik daarna nog een weekje in Steamboat blijf, zodat ik rustig de tijd heb om dit jaar een beetje af te sluiten.
Als ik nu terug kijk op dit hele avondtuur, ben ik verschrikkelijk blij dat ik hier voor gekozen heb en dat ik de mogelijk had. Overal waar ik heb gewoond (Boston, Steamboat en Kansas) heb ik het verschrikkelijk naar mijn zin gehad. Ik heb heel veel van het land gezien, heel veel mensen ontmoet en heel veel geleerd. Dat het einde nu in zicht komt is jammer, maar ik kijk er toch ook verschrikkelijk veel naar uit om weer terug te komen naar Nederland en ik kan natuurlijk terug kijken op een prachtige tijd.
Maarzover is het nog niet. Ik heb hier nog steeds 2 maanden over, dus ik volop genieten van de lente in Steamboat. Tot snel!!!
Groeten Lex
Gewoon super cool al die ervaringen en wat je meemaakt, ja ik ben toch wel jaloers hoor ![]()
Hoop dat er snel weer wat te lezen is!
Ik zit op dit moment te genieten van mijn springbreak in Mexico!! Ik zal voglende week wel even uitgebreid verslag doen!
Tot later!
quote:Springbreak???
Op dinsdag 18 maart 2003 21:59 schreef Nerd het volgende:
Bedankt voor de reacties!!!Ik zit op dit moment te genieten van mijn springbreak in Mexico!! Ik zal voglende week wel even uitgebreid verslag doen!
Tot later!
WAT COOOOLLLL!!!
Waar ben je? Daytona?
[edit]
Ik lees net dat je in mexico zit, geen daytona dus.
Waar zit je?
[/edit]
quote:Ik zat in Rosarita, een plaatsje net over de grens bij San Diego. En het was helemaaaaaaaaal te gek! De hele nacht feesten, legaal dronken worden en de volgende dag de hele dag chillen bij het zwembad met een corona'tje
Op vrijdag 21 maart 2003 03:04 schreef Yankee het volgende:
Voor spring break moet je naar Panama City Beach gaan man! Was er vorige week en het was geweldig!
Plaats van de week wel even een verslagje + foto's
quote:Ey cool!, zat ik een jaar geleden ook
Op zondag 23 maart 2003 06:23 schreef Nerd het volgende:[..]
Ik zat in Rosarita, een plaatsje net over de grens bij San Diego. En het was helemaaaaaaaaal te gek! De hele nacht feesten, legaal dronken worden en de volgende dag de hele dag chillen bij het zwembad met een corona'tje
:):)
Plaats van de week wel even een verslagje + foto's
quote:Haha, Rock & Roll Taco en Senor Frogs zitten er nog hoor! Zijn we regelmatig naar toe geweest. En Papas & Beer natuurlijk, wat ook erg gezellig was.
Op zondag 23 maart 2003 20:07 schreef Millitia het volgende:[..]
Ey cool!, zat ik een jaar geleden ook
In welke tenten ben je allemaal geweest? Ik ben in Rock and Roll taco en ik geloof Senor Frogs geweest toen ik er zat. Nog last gehad van obers die om de minuut aan je kwamen vragen of alles ok was? (Ey friend dit, ey friend dat! ) Voor de rest vond ik het er erg leuk om uit te gaan, alleen zie je erg veel van die latinos met een kaal hoofd en een geruit blousje aan die rechtstreeks uit een actiefilm zijn komen wandelen
Raar contrast ook in het hotel waar we zaten (Las Rocas), aan de achterkant het "betere" leven met de zwembaden, je biertje en de palmbomen en aan de voorkant de grijze grauwe omgeving en autos die 30 jaar geleden al afgekeurd hadden moeten worden.
Ik zou er zo weer heen gaan, alleen al om het blauwe water, strand en het zonnetje.
Wat ik wel mooi vond is dat je bij de meeste clubs gewoon 5 tot 10 dollar betaalde en vervolgens de hele avond onbeperkt kon drinken!!
quote:Uhuh
Op zondag 23 maart 2003 20:30 schreef Nerd het volgende:[..]
Wat ik wel mooi vond is dat je bij de meeste clubs gewoon 5 tot 10 dollar betaalde en vervolgens de hele avond onbeperkt kon drinken!!
Over 2 weken zit ik weer in San Marcos, misschien maar even mn vriendin lief aankijken om er weer heen te gaan, voor de cultuur natuurlijk he ![]()
Wat te doen in Rosarito?: zie foto
![]()

[edit]fototje toegevoegd
[Dit bericht is gewijzigd door Millitia op 23-03-2003 21:13]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |