Ik heb al je verhalen tot nu toe gelezen en zal de rest ook zeer zeker lezen. Ik denk dat veel personen het zelfde zouden willen doen wat jij nu doet, ik in elk geval wel. Alleen ik ben daar met mijn 27jaartjes al wat te oud voor. Een gemiste kans zoiets? Ja zeker. Ik denk dat je met je dagboek-verhalen het 'studeren in de usa' zeker promoot onder de personen die het ook zouden willen en ze op deze manier een goede kijk geeft op hoe het er aan toe gaat.
Wat ik zelf een klein beetje mis, gaat er nooit iets mis en/of dingen die ontstaan door spraakverwarring?
En ik ben jaloers op je je dat je straks in de sneeuw zit aan de voet van een piste! Snowboard ze en schrijf vooral door!
quote:????
Op zondag 22 september 2002 19:58 schreef _Arthur het volgende:
Alleen ik ben daar met mijn 27jaartjes al wat te oud voor.
quote:Om op je 27ste nog naar een HighSchool te gaan of een dergelijke 2 jarige studie te gaan doen lijkt me een beetje raar. Zeker nu ik al een hbo opleiding hier in .nl achter de rug heb en werk.
Op zondag 22 september 2002 19:59 schreef Fogerty het volgende:[..]
????
quote:Ok. Ik dacht dat je het over 'een jaar Amerika' in het algemeen had
Op zondag 22 september 2002 20:12 schreef _Arthur het volgende:
Om op je 27ste nog naar een HighSchool te gaan of een dergelijke 2 jarige studie te gaan doen lijkt me een beetje raar.
quote:Komt inderdaad wel goed! Waar ben jij naar toe geweest in Amerika??? Was het nou erg verschillend van wat ik hier mee maak?
Op maandag 23 september 2002 22:20 schreef Alohagirl het volgende:
Ik volg dit topic ook al een hele tijd. Ik heb zelf ook een jaar op een college in Amerika gezeten, en vind het wel leuk om te lezen hoe anderen het vinden. Nog heel veel plezier daar, maar dat gaat zeker weten lukken!
In ieder geval, vanaf nu komen er ook aangepast stukjes op de weblog
:):)
quote:Koel, maar ook hier blijven posten hoor...
Op dinsdag 24 september 2002 07:34 schreef Nerd het volgende:[..]
Komt inderdaad wel goed! Waar ben jij naar toe geweest in Amerika??? Was het nou erg verschillend van wat ik hier mee maak?
In ieder geval, vanaf nu komen er ook aangepast stukjes op de weblog
:):)
Cart,
Vanuit de grotten reden we door naar Louisville, een slaapstadje in Tennessee. Helemaal niks te beleven. We aten bij een indisch restuarant (op een terras wel teverstaan, en dat is nogal een unicum in de U.S.A.). Het eten was lekker maar toch te pittig, ondanks het feit dat we meerdere malen aangegevan hadden dat we ons eten mild wilden hebben. Maar goed, wat voor ons mild is, is voor hun zeer waarschijnlijk slap of nagenoeg smaakloos.
Na het eten kregen we een half uurtje de tijd om het weergaloze Louisville te doorkruisen. Oscar en ik besloten om een sixpackje te halen en lekker in de hotelkamer een aantal pilsje verorberen. Michael zou ons ook gezelschap houden daarin.
Aangekomen bij het hotel moest Michael nog wat papierwerk verrichten en na tien minuten kwam hij bij ons op de kamer. De dames hadden elkaar al opgezocht in hun kamer en zo zaten de jongens eens lekker helemaal apart om eens goed te roddelen over heel de situatie
(ja dames, wij heren kunnen er ook wat van hoor
).
De dames stonden er in eerste instantie van te kijken dat Michael naar onze kamer kwam, toen ze ernaar vroegen zeiden we dat we een grote gay gangbang gingen houden en dat ik alles zou filmen (dus toch een romance?).
Ik vroeg Michael na een paar biertjes hoe het nu zat die eerste avond, hij vertelde weer een ander verhaal. Namelijk dat hij die drugsdealer helemaal niet kende en dat het puur toeval was dat hij ermee stond te praten. Tja wat moet je met zo'n verhaal, ik bedoel, het blijft een duitser en die zijn over het algemeen niet zo betrouwbaar (-10 generalisatie?). Ach, dacht ik, als hij me maar steeds veilig naar onze plaats van bestemming brengt dan zit het wel goed. En wat hij in zijn vrije tijd doet moet hij weten. Zolang hij ons maar niet in de problemen brengt.
Ik kon dus wel met Michael overweg, maar toch net iets beter met de rest van de (jonge) groep.
De volgende dag zouden we naar Chicago gaan. Man wist ik veel wat me nog te wachten stond...
Dag 8.
We reden na een paar uur Chicago binnen. De buitenstad van Chicago is niet zo mooi, maar toen we eenmaal in het centrum aankwamen wist ik niet meer waar ik moest kijken. Mijn mond viel open van verwondering en ik heb die dag meer kwijl geproduceert dan een hondsdolle hyena. Man wat voelde dat goed, ik kreeg gewoon helemaal de juiste vibe van Chicago. Alles voelde goed.
We besloten om eerste naar de Sears tower te gaan (het dus niet hoogste gebouw van de wereld, maar wel van de V.S. volgens mij, heb nu geen zin om research te doen).
Het was in elk geval hoger dan de empire state building. We moesten met een lift naar boven (vanzelfsprekend) maar er was er één stuk. Dus de wachtrij duurde lang, ik denk zeker een half uur. Terwijl je bij het ESB zo door kon lopen.
Wat wel geinig was: Michael vroeg of we groepskorting konden krijgen, dat kon, maar dat geldde alleen voor groepen van 20. En wij waren met zijn tienen, dus wat deed die leipo, hij ging alle mensen in de rij af om te vragen of ze mee wilden doen met die groepskorting, met als gevolg dat we hardstikke voor lul stonden. Het is bij amerikanen zo dat het ze niet uitmaakt wat ze betalen als ze maar een goede tijd hebben. En daar stond Michael, voor twee dollar korting wildvreemde mensen aan te sporen om bij onze groep te horen.
Wat nog geiniger was, toen Michael die mensen aan het vragen was, stonden wij een beetje half aan de kant. Al die Amerikanen sloten achter ons aan, verbazingwekkend. In Nederland zou ik zoiets gehad hebben van: "Wat staan jullie hier te klooien? Laat mij er even langs!"
Maar wat doen die Amerikanen, die gaan netjes in de rij staan, ook al is er geen rij. Wat dat betreft kunnen wij nog een hoop leren van die lui. Ook op roltrappen gaan ze netjes rechts staan zodat er iemand langs kan. Dat zul je in Nederland ook maar zelden zien.
Maar goed, wij naar boven, ik geloof ongeveer negentig verdiepingen. Deze observatory was achter ramen, op het ESB sta je buiten in de wind. Hier sta je achter glas, dat neemt wel een stukje van de ervaring weg, maar ja in Chicago waai je zo van het dak af volgens mij.
Het uitzicht was mooi en toen we alles gezien hadden gingen we naar beneden. Even in de rij staan (35 meter). En een uur later waren we weer beneden.
Michael reed ons naar het Visitor center, waarna we welgeteld twee uur hadden om te voet Chicago te ontdekken. Ik heb nog nooit zo genoten van een stad als in Chicago. Geweldig, je kunt het een beetje vergelijken met New York, maar dan iets compacter en veel schoner. De mensen zijn wat vriendelijker en de sfeer is algeheel wat meer relaxed.
S. Anna, Sandra, Nicole, Oscar en ik liepen eerst naar de Disney store. Daarna gingen we nog naar de Virgin muziekwinkel waar iedereen een cd-tje kocht. Sandra waren we ondertussen alweer kwijt, maar dat waren we inmiddels gewoon.
S. en ik besloten om flink door te stappen zodat we de elevated metro mooi op foto en film konden zetten. De rest sjokte honderden meters achter ons aan.
Toen we de metro erop gezet hadden liepen we stilletjes aan weer terug naar het visitor center alwaar Michael met de van op ons stond te wachten. We zouden nog uit eten gaan.
Later weer meer...
(p.s. volgens mij schrijf ik niet zo helder nu maar dat komt omdat ik een beetje moe ben en ik weer helemaal tot over mijn oren in het werk zit, de vakantie is weer voorbij hoor!
)
quote:Joh, heb je een huis, vriendin/vrouw en kinderen? Als dat zo is snap ik dat het lastig is om nog een jaar naar de states te gaan. Maar als je die verplichtingen niet hebt snap ik niet waarom je niet een jaar of half jaar gaat.
Op zondag 22 september 2002 19:58 schreef _Arthur het volgende:
Lex,Ik heb al je verhalen tot nu toe gelezen en zal de rest ook zeer zeker lezen. Ik denk dat veel personen het zelfde zouden willen doen wat jij nu doet, ik in elk geval wel. Alleen ik ben daar met mijn 27jaartjes al wat te oud voor. Een gemiste kans zoiets? Ja zeker. Ik denk dat je met je dagboek-verhalen het 'studeren in de usa' zeker promoot onder de personen die het ook zouden willen en ze op deze manier een goede kijk geeft op hoe het er aan toe gaat.
Wat ik zelf een klein beetje mis, gaat er nooit iets mis en/of dingen die ontstaan door spraakverwarring?
En ik ben jaloers op je je dat je straks in de sneeuw zit aan de voet van een piste! Snowboard ze en schrijf vooral door!
Cart,
Wat moet ik anders doen? Naar school? LIjkt mij wel leuk, geen geld voor (ben ook al 21). Werken is dus de enige optie.. Zou graag naar San Francisco gaan, heb ik ook vrienden wonen....
Naja, het zal wel nooit gebeuren...
Heel erg bedankt voor je reisverslagen (carterman ook). Het helpt mij de dag wel door
quote:Graag gedaan
Op woensdag 25 september 2002 13:15 schreef B4ron het volgende:
Ik lees ook alle verhalen die hier gepost worden en ik vind het echt geweldig om te lezen. Graag zou ik in de states willen werken. Dit kan helaas niet omdat de VS geen werkvergunningen meer uitgeven.Wat moet ik anders doen? Naar school? LIjkt mij wel leuk, geen geld voor (ben ook al 21). Werken is dus de enige optie.. Zou graag naar San Francisco gaan, heb ik ook vrienden wonen....
Naja, het zal wel nooit gebeuren...
Heel erg bedankt voor je reisverslagen (carterman ook). Het helpt mij de dag wel door
En over die werkvergunningen. Ik zou het internet even een beetje rondzoeken, want volgens mij zijn er wel wat omwegen namelijk. Je kan je namelijk inschrijven in bepaalde programma's, waardoor je een select aantal baantjes kan nemen. Niet de geweldige baantjes, en meestal ook niet de best betaalde. Maar...er zit vaak wel onderdak en eten bij in begrepen. Dus dat scheelt erg in de kosten.
En Amerika is natuurlijk niet het enige land waar je kan werken!
quote:Inderdaad, je zou bijvoorbeeld naar Canada kunnen gaan en dan eerst veel werken daaro en dan drie maanden naar de v.s. gaan ofzow. Er zijn tal van constructies te bedenken.
Op woensdag 25 september 2002 18:18 schreef Nerd het volgende:[..]
Graag gedaan
En over die werkvergunningen. Ik zou het internet even een beetje rondzoeken, want volgens mij zijn er wel wat omwegen namelijk. Je kan je namelijk inschrijven in bepaalde programma's, waardoor je een select aantal baantjes kan nemen. Niet de geweldige baantjes, en meestal ook niet de best betaalde. Maar...er zit vaak wel onderdak en eten bij in begrepen. Dus dat scheelt erg in de kosten.
En Amerika is natuurlijk niet het enige land waar je kan werken!
Cart,
ik zit mometeel al 4 maanden in Griekenland, Thessaloniki, om daar mijn afstudeerproject te doen voor bedrijfskundige informatica (HBO), en het bevalt me hier prima
Ben als het goed is in Januaria klaar en denk er over om te kijen of er nog mogelijkheden zijn om naar amerika te gaan om daar te studeren of werken.
ik zal wel zien... maar goed. keep up the good work hehehe
Groeten
Thomas
1/10 - 19.10 - room 172
Eindelijk weer eens wat tijd (en zin) om wat op papier te zetten. De tijd gaat hier zo razendsnel voorbij en het is dus alweer bijna twee weken geleden dat ik wat heb geschreven. En wat ik die twee weken allemaal heb gedaan? Geen idee eigenlijk.
De afgelopen twee vrijdagen zijn we in ieder geval wel naar de hotsprings geweest. Natuurlijke warmwaterbronnen hier ongeveer drie kwartier verderop in de bergen. Heerlijk warm water (tussen de 30 en 40 graden schat ik) en daarnaast is het in de 'middle of nowhere', dus je kan er gerust een paar biertjes drinken zonder je druk te maken om politie. En dat is dan toch wel het echte leven. Uitgebreid op je rug in het warme water liggen, met uizich op duizenden sterren, een volle maan die weerkaatst op de stoom en de toppen van de dennenbomen verlicht, gezellige mensen om je heen en een biertje in je hand. Prachtig! Het moet helemaal geweldig zijn als het sneeuwt.
Er is alleen een probleempje: na 10 uur 's avonds is kleding optioneel. De kans is dus erg groot, dat terwijl je je heerlijk ligt te genieten van dat droommoment (met je zwembroek aan!) de maan opeens wordt verduisterd door iets wat je echt niet wilt zien! En geloof me, dat wil je echt niet zien, want de mensen die daar over het algemeen poedelnaakt rond huppelen zijn de stereotype Amerikanen.
Daarnaast hebben we nog een paar keer ergens anders rustig een biertje gedronken. Lekker muziekje op en ondertussen een beetje praten. Ook heb Brett en ik wat plannen gemaakt voor wat we gaan doen met kerstmis en nieuwjaar. Zoals het er nu uitziet blijven we eerst twee weken in Kansas City en gaan we vervolgens een 'roadtrip' doen. Gewoon een beetje wat van Amerika zien, want dit jaar is voor mij natuurlijk de kans de daarvoor! Brett is overigens helemaal gek van auto's en volgens mij vindt hij autorijden een van de leukste dingen die er is. Hij er dus helemaal niet mee om af en toe een weekendje ergens naar toe te rijden. Het benzinegeld delen we dan gewoon met de mensen die mee zijn. Als we dan een beetje goedkope plekken kunnen vinden om te overnachten, kunnen we aardig wat goedkope leuke dingen doen! Daarnaast probeert hij me ook over te halen om in Spring Break mee ta gaan met een cruise, maar ik moet maar even kijken of ik daar wat geld voor opzij kan zetten.
Voor de rest begin ik het nu aardig druk met school te krijgen. Ik heb mijn eerste proefwerken, heb al 2 speeches gegeven en ik ben het hele weekend druk bezig geweest met een paper van 5 pagina's voor sociology.
Ook heb ik vandaag voor het eerst sinds maanden weer eens gevoetbald. Was echt heel lekker moet ik zeggen, ook al was het alleen paar balletjes op doel schieten. Ik had gister nog even snel goedkope voetbalschoenen gekocht bij de Wal-Mart, want vandaag was het namelijk onze eerste training. Jammer alleen dat we maar met zijn drieen waren en er geen trainer/coach of ook maar iemand anders van de 17 man die zich hadden opgegeven aanwezig waren. Daar moeten we morgen dus maar even achter aan gaan, want zaterdag moeten we als het goed is (hopelijk) al een wedstrijd spelen tegen het team van Steamboat.
Eigenlijk gaat alles hier wel een beetje zijn gangetje. Ik loop ondertussen regelmatig een uurtje, half uurtje of hoelang ik het ook vol hou hard (met een vaste regelmaat van 1 keer per week). Mijn Engels gaat ook erg goed, het is ondertussen al heel normaal voor me geworden en ik kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik voor het laatst in het Nederlands dacht en droomde. Ook hebben Brett en ik gister eindelijk weer eens onze kamer opgeruimd, heb ik al mijn was weer gedaan (dat is denk de enige reden waarom ik wel naar huis zou willen), moet ik deze week weer naar de kapper en werk ik nog steeds in de bookstore.
Oja, de bookstore. Hoe ze daar werken en wel zo'n beetje tegen alle kapitalistische regels van Amerika in. Over omzet maken ze zich totaal niet druk, ze prijzen artikelen af omdat ze ze gewoon zat zijn (of het nou verkoopt of niet) en als ze ergens geen zin in hebben komt het ooit nog wel een keer. Wat ik nog het mooiste vind, is dat ik toen ik van de week aankwam er een briefje op de deur hing dat ze even voor onbepaalde tijd gesloten waren omdat ze naar een of andere Indianendansgroep wilden kijken. Midden op de dag! Niet dat ik het erg vond trouwens, want ik heb dus ook een uur lang naar het traditionele indianendansen gekeken terwijl ik ondertussen gewoon doorbetaald kreeg.
Oja, even totaal iets anders, de Amerikaanse televisie. Wat kan ik me daar af en toe aan ergeren. Ondank dat ik hier een superrelaxte TVstoel heb met een bijpassende grootbeeld televisie en er eigenlijk altijd wel wat leuks is op TV kijk ik er bijna nooit naar. Alleen maar van die ellendige commercials!!! In een standaard sitcom serie van een half uurtje komen ongeveer een stuk of 5,6 reclameblokken. Een film is al helemaal niet te doen! Daarnaast zitten die Amerikaanse tvzenders er echt niet mee op twee keer dezelfde (irritante) reclame in een blok uit te zenden. Wat ik overigens wel interessant vind, is dat hier anti-reclame is toegestaan. Zo zie ik regelmatig commercials waarin wordt opgeroepen om niet op die ene senator te stemmen vanwege dat en dat. Daarnaast zie je ook uitgebreid zijn telefoonnummer in beeld en wordt je opgeroepen om hem te bellen om te zeggen wat je echt van hem vindt. Rare jongens, die Amerikanen.
Maar, hier gaat alles dus wel zijn gangetje. Ik hoop dat ik Nederland ook alles nog een beetje goed gaat. Af en toe zou ik, ondanks dat ik het hier verschrikkelijk naar mijn zin heb, gewoon wel weer een (zaterdag)avondje thuis willen zijn. Gewoon weer gezellig stappen met mijn vrienden, mijn familie weer zien, Nederlands praten, Nederlandse drop, chips en gehaktballen eten en mijn moeder lief aankijken of ze mijn was voor me wil doen! Maar, dat komt volgend jaar allemaal wel weer goed. Daarnaast ben ik hier al weer 2,5 maand, wat dus betekent dat ik er al ongeveer 1/4 van mijn Amerika avontuur heb opzitten. Ik hou het nog wel even vol hier!
quote:Dat is inderdaad verschrikkelijk jah, zelfs tijdens live wedstrijdverslagen van een populaire sport gooien ze er gewoon reclame voor. Nou lenen die sporten zich er wel uitstekend voor met al die dode spelmomenten, maar toch.
Op woensdag 2 oktober 2002 04:58 schreef Nerd het volgende:
Deel 131/10 - 19.10 - room 172
Oja, even totaal iets anders, de Amerikaanse televisie. Wat kan ik me daar af en toe aan ergeren. Ondank dat ik hier een superrelaxte TVstoel heb met een bijpassende grootbeeld televisie en er eigenlijk altijd wel wat leuks is op TV kijk ik er bijna nooit naar. Alleen maar van die ellendige commercials!!! In een standaard sitcom serie van een half uurtje komen ongeveer een stuk of 5,6 reclameblokken. Een film is al helemaal niet te doen! Daarnaast zitten die Amerikaanse tvzenders er echt niet mee op twee keer dezelfde (irritante) reclame in een blok uit te zenden. Wat ik overigens wel interessant vind, is dat hier anti-reclame is toegestaan. Zo zie ik regelmatig commercials waarin wordt opgeroepen om niet op die ene senator te stemmen vanwege dat en dat. Daarnaast zie je ook uitgebreid zijn telefoonnummer in beeld en wordt je opgeroepen om hem te bellen om te zeggen wat je echt van hem vindt. Rare jongens, die Amerikanen.
Cart,
quote:Hier blijft de rest (sorry dat het zo lang duurde):
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:00 schreef Nerd het volgende:
He Carterman!Waar blijft de rest???
en ja...van mij komt er ook weer wat aan deze dagen
Morgen meer...
Is hij misschien opgepakt als vermoedelijk Al Quaida Strijder?
Sorry Cart maar ik lees de verhalen van Nerd Liever. Is niet zo toeristisch. Hij vertelt over dingen die ie meemaakt, niet dingen die hij allemaal ziet.
Toch mag ik beide verslagen GRAAG lezen, TOP!
quote:Ik ben ook heel jaloers op Nerd omdat hij alles mag meemaken, ik heb slechts overal de tijd gehad om dingen te zien en niet om ze mee te maken. Maar goed, het blijft een reisverslag, en daar valt de mijne ook onder
Op woensdag 9 oktober 2002 12:15 schreef B4ron het volgende:
errug stil is het rond Nerd de laatste week....Is hij misschien opgepakt als vermoedelijk Al Quaida Strijder?
Sorry Cart maar ik lees de verhalen van Nerd Liever. Is niet zo toeristisch. Hij vertelt over dingen die ie meemaakt, niet dingen die hij allemaal ziet.
Toch mag ik beide verslagen GRAAG lezen, TOP!
Cart,
Zondag 13 oktober - rond half 3 - in de zon!
Op het moment dat ik dit schrijf zit ik heerlijk in mijn t-shirt in het zonnetje op een bankje langs de stromende Yampa-river en ondertussen ook al weer 3 maanden in Amerika. Het verbaasd me eigenlijk dat het nog zo lekker warm buiten is, want 's nachts in het ondertussen ijskoud. Gisteravond tegen een uurtje of tien was het al -4 graden (celsius). De eerste sneeuw is hier zo'n 1,5 week geleden al gevallen. Heel erg gaaf als je 's ochtends wakker wordt, uit het raam kijkt, en alles wit is! Daarna heeft het hier niet echt meer gesneeuwd en zijn alleen de toppen van de bergen nog wit.
Vorig weekend ben ik met Camilla en Yuko naar Silverthorne geweest. Een stadje hier ongeveer 2 uur rijden vandaan met iets teveel kledingwinkels. Hoe verschrikkelijk ik kleren kopen ook vind, ik had toch echt wat nieuwe (warmere) kleren nodig, dus ik besloot maar mee te gaan. En het was nog best gezellig ook, want het grootste gedeelte van de dag heb ik lekker koffie gedronken op de verschillende terrasjes. In de kledingwinkels kon ik toch niet echt wat vinden (oke, misschien gaf ik de moed toch wel iets te snel op!). Maar, uiteindelijk heb ik nog wel een nieuwe broer en schoenen gekocht.
Waar ik me eigenlijk opeens bewust van werd, toen we naar Silverthorne reden, was hoe klein Nederland eigenlijk wel niet is. In de twee uur dat we reden, kwamen we maar leifst een klein spookstadje tegen (3 huizen, een tankstation en een vliegveld). Terwijl je in Nederland na twee uur al bijna in een ander land zit! Ook het rijden is hier stukken makkelijker: de wegen zijn erg breed en er is veel en veel minder verkeer. Als er verkeer is, moet je wel een beetje uitkijken trouwens, want voor die Amerikanen maakt rechts of links inhalen niet zoveel uit. Daarnaast bestaat denk de meer dan de helft van de auto's hier uit Jeeps (of iets wat er op lijkt).
School beloofde deze week een aardig drukke week te worden. We zitten nu namelijk ongeveer op de helft van het semester, dus ik had voor verschillende een 'midterm' (een van de zwaarder wegende proefwerken)> Maar het was allemaal heel erg goed te doen. Naar mijn mening eigenlijk iets te makkelijk allemaal (nooit verwacht dat ik ooit zou klagen dat dingen te makkelijk zijn!). Zo kregen we voor macroeconomics van te voren een stencil met over welke onderwerpen hij wat ging vragen en de medeling dat het proefwerk uit 50 multiple choice vragen zou bestaan! Multiple choice!!! De laatste keer dat ik dat kreeg was voor biologie in de brugklas denk ik! Of ze dat nou doen omdat het makkelijk nakijken is (de computer doet dat namelijk) of omdat het anders echt te moeilijk is voor sommige studenten? Ik weet het niet, maar ik vrees het laatste!
Daarnaast worden werkstukken ook erg soepel beoordeeld. Voor mijn Sociology paper had ik een 9,7! Terwijl ik het idee had je in Nederland, al was je werkstuk nog zo goed, toch echt niet hoger kon halen dan een 8 (heel soms een 8,5). Alleen voor Speech had ik dan een 4.8, maarja...dat was dan weer uit een schaal van 1 tot 5!
Vorig weekend hebben we ook onze eerste voetbalwedstrijd gespeeld. Op een hobbelig veld, zonder lijnen en zonder scheidsrechter verloren we met 6-3 van het Steamboat 1 team. Op zich nog best goed, als je bedenkt dat ons team nog nooit samen had gespeeld. Eigenlijk, sommige mensen hadden nog nooit gevoetbald! Ik vond het in ieder geval heerlijk om weer een wedstrijd te spelen, ondanks dat het niet echt heel lekker samenspelen in met die Amerikanen. De meeste kunnen wel een aardig balletje trappen, maar een mooie combinatie zit er niet echt in. Volgend weekend hebben we waarschijnlijk weer een wedstrijd, maar helaas kan ik dan niet. Als het goed is zit ik volgende week namelijk het hele weekend in Moab, Utah met de International Student Club. Wat we daar gaan doen? Geen idee eigenlijk, het enige dat ik weer is dat ze daar een groot huis bij een meer hebben gehuurd. Het wordt vast wel gezellig!
Toen ik zondag trouwens thuis kwam van Silverthorne sotnden er een stuk of 10 MSN vensters open op mijn computer waarin stond dat Prins Claus was overleden. Ik CNN aanzetten, maar nee hoor, helemaal niks. En ook niet op een van de 16 andere nieuwszenders! Gelukkig kwam ik er toen achter dat ik via de computer gewoon het NOS journaal kan bekijken, dus toen heb ik daar maar het nieuws gekeken, en dat doe ik sindsdien bijna iedere dag. Maar wel jammer van Claus, maar aan de andere kant...hoelang ging hij niet al elke week of meer naar het ziekenhuis?
Waar CNN overigens wel over berichtte, was een vuurbal, veroorzaakt door een meteoriet, die mensen o.a. hadden gezien in Colorado! Waaronder ik dus! Het was echt heel vreemd. Toen we zondag van Silverthorne naar huis reden zagen opeeens een heel groot vaag vuur in de lucht, want leek neer te storten. We dachten eerst aan een vliegtuig dat aan het neerstorten was, maar eigenlijk wisten we dat dat ook niet kon. De dagen daarna was ik het al weer helemaal vergeten, want de plaatselijk krant berichtte er niks over. Maar, bij toeval kwam ik er later die week achter dat het een meteoriet was. Ik las toevallig op een Nederlandse nieuwssite een bericht over een vuurbal in Amerika, met als bronvermelding CNN. Na wat zoeken op de CNN site kwam ik erachter dat het dus echt een meteoriet was dat wij zagen, want het was precies op die plek en tijd! Geweldig!
Ook weer gezellige feestjes gehad dit weekend. Dat feesten gaat allemaal toch wel wat makkelijker als ik had verwacht! Gelukkig maar! We gaan tegenwoordig nu ook iedere vrijdagavond naar de bioscoop (net als in Nederland). Er is namelijk een bioscoop in de stad, die tegen de hoge prijzen van de bioscoop in het algemeen is. Daar kost de film dus maar hooguit 5 dollar, tegen de 8 of 9 dollar van de andere bioscoop in de stad. Wat nog mooier is, is dat CMC studenten vrijdag en zaterdag maar 1 dollar hoeven te betalen! Daarnaast hebben ze iedere week een van de nieuwste films, dus dat is heel erg mooi! Zo zag ik dit weekend 'The Transporter', die waarschijnlijk pas over een tijdje in Nederland uitkomt!
Gister moest ik erg vroeg mijn bed uit, om half 7 al, en dat op een zaterdag! Ik had namelijk met Camilla en Yuko afgesproken om naar Denver te gaan! We vertrokken zo vroeg omdat het toch zo'n 3,5 uur rijden was! Maar dat vond ik niet zo heel erg, we hadden namelijk veel CD's mee en de omgeving waar we reden was prachtig! Dwars door de bergen! Aardig wat foto's gemaakt dus!
Denver zelf vond ik een heel erg leuke stad! Terwijl de meiden naar de verschillende kledingwinkels gingen heb ik zelf een beetje het centrum van de stad verkent. Vergeleken met andere grote steden in Amerika had het allemaal een heel rustige en nette uitstraling. Het enige wat me opviel was dat er echt overal politie was! Na wat navraag bleek het dus dat dat was vanwege 'Columbus Day' en er stond een grote parade door het centrum van de stad op het programma. Leuk zou je zeggen! Maar waarom dan al die politie? Omdat er schijnbaar ook veel mensen tegen Columbus Day waren, en een demonstratie hadden gepland. Ten eerste waren er veel 'Native Americans' die tegen Columbus Day waren omdat zij natuurlijk de oorspronkelijke bewoners waren en Columbus hun heeft weggedreven/vermoord. Daarnaast waren er ook veel mensen die tegen Columbus waren omdat hij ervoor heeft gezorgd voor de kapitalisme met alle nadelen daarvan zoals die nu in Amerika is en daarom dus zeker geen feest verdient. Op verschillende spandoeken werd ook de vergelijking getrokken met Hitler (en zelfs met Bush). Ik heb in ieder geval een hele stapel folder gekregen van verschillende mensen met wat er fout is aan 'Columbus Day'. Dat moet ik van de week maar een keer doorlezen, want het is opzich best interessant. De demonstratie verliept trouwens behoorlijk vreedzaam, met vooral veel boegeroep, muziek en spandoeken, maar wat een politie was er op de been zeg!
Ook ben ik nog even naar 'the Denver Museum of Arts' geweest, want daar zou namelijk een fototentoonstelling aan de gang zijn. Alleen die tentoonstelling was toevallig vandaag gesloten
Ik heb nog wel even gekeken naar de rest, maar dat vond ik niet zo heel interessant allemaal. Wel mooi trouwens dat ik er, als Colorado Student, gratis in kwam.
De terug terugreis was ook wel weer gezellig. We zijn een paar keer gestopt om wat te eten en te drinken en voor de rest lekker naar muziek geluisterd. Ik had in Denver de nieuwe CD van de Dave Matthews Band gekocht en die is erg goed! Stom alleen van me, dat ik na die CD geluisterd te hebben, voor de gein aan Camilla vroeg of ze als echte Zweedse geen CD van ABBA bij zich had. Vanaf dat moment heb ik dus een uur lang naar de A-teens moeten luisteren (met een meezingende/dansende Camilla en Yuko voorin!). Gelukkig stopten ze er daarna weer U2 in!
Het was op de terugweg trouwens nog wel even schrikken, toen er opeens een groot hert voor onze auto sprong! Wat een groot, en mooi, beest zeg. Gelukkig kon Yuko hem nog net ontwijken!
Maar mijn hand begint ondertussen pijn te doen van het schrijven en ik heb weinig meer te vertellen. Ik ga dus nog maar even van het zonnetje en mijn vrije zondag genieten!!
er waren zo weinig reacties dus ik dacht... laat ik er even eentje achterlaten...
groeten uit Griekenland,
Thomas
Ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd en heb met veel plezier de amerika avonturen van beide heren gelezen! ga zo door...!
verder zou ik het leuk vinden als jullie af en toe wat foto's posten bij je verslag...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |