abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106564520
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:32 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Je geeft zelf get probleem al. Ik zou een fatsoenlijke interface en software zoeken.
Hmm, dat gaat wel een duur grapje worden dan. Mijn versterker heeft geen line-out (Roland Cube 30X) en dan zou ik er ook nog een nieuwe (externe) geluidskaart bij moeten hebben.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:40:49 #152
28330 Scary_Hairy
not scary, just hairy
pi_106564604
Probeer je hoofdtelefoonuitgang eens.
pi_106564667
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:40 schreef Scary_Hairy het volgende:
Probeer je hoofdtelefoonuitgang eens.
Daar was dit al mee opgenomen, aangesloten op de microfooningang van de interne geluidskaart van m'n laptop. Software was Ableton trouwens.
pi_106566262
quote:
11s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:56 schreef guitarist het volgende:

[..]

Die noot op 0:18, waarom speel je die? :')
Ik ben nog niet heel erg bekend met m`n fretboard, en ik moet het allemaal op gehoor doen, aangezien ik niet heb gestudeerd/geoefend voor het nummer
  FOK!fotograaf zondag 8 januari 2012 @ 17:24:29 #155
159915 -Menn0-
MNO
pi_106566401
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik ben nog niet heel erg bekend met m`n fretboard, en ik moet het allemaal op gehoor doen, aangezien ik niet heb gestudeerd/geoefend voor het nummer
:')
,,/
pi_106566477
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 05:54 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Een en al bagger. Ik vind dat je betere dingen hebt gespeeld. Neem een stuk dat (veel) makkelijker is en dat je (veel) beter kent en neem daar iets van op. Ik gun het je echt dat je gitaar wilt spelen en dat leuk vindt, maar dit klinkt gewoon echt helemaal nergens naar. De enige feedback die ik je nu kan geven, op basis van dit stuk, is: Heel erg veel oefenen op 1 nummer of 1 ding en als je dat kan, dan pas posten. Het hoeft echt niet perfect, maar we moeten wel feedback kunnen geven op kleine dingen en niet op het hele stuk.
Ok, ik snap het, maar zoals je misschien nu kunt horen ben ik niet echt perfectionistisch ingesteld, misschien maar iets makkelijkers kiezen ja :D
pi_106566509
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:24 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

:')
Ik heb het nummer wel vaak beluisterd en ook wel een paar keer gespeeld, maar de keer hier voor is denk ik 2-3 maanden geleden of zo.

Maar wat CoiLive al zei, misschien maar iets makkelijkers kiezen, en de gitaar even laten afstellen helpt ook wel!
  zondag 8 januari 2012 @ 17:27:56 #158
20720 brother52
Dus..........
pi_106566562
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:06 schreef Witchfynder het volgende:
Gister gespeeld met Wizard. Een van de gitaristen speelden op een witte Explorer van BaCH en dat ding klonk geweldig :D.
Meteen maar een V van Bach besteld?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 8 januari 2012 @ 17:29:05 #159
20720 brother52
Dus..........
pi_106566632
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:26 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik heb het nummer wel vaak beluisterd en ook wel een paar keer gespeeld, maar de keer hier voor is denk ik 2-3 maanden geleden of zo.

Maar wat CoiLive al zei, misschien maar iets makkelijkers kiezen, en de gitaar even laten afstellen helpt ook wel!
Afstellen is niet nodig als hij bij Dean vandaan komt.
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_106566715
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:29 schreef brother52 het volgende:

[..]

Afstellen is niet nodig als hij bij Dean vandaan komt.
Hij heeft wel wat zwakke puntjes hoor... als ik bend op m`n e snaar (17e fret) dan kapt ie het geluid halverwege al af, en bij bepaalde frets loopt ie wat aan...
  zondag 8 januari 2012 @ 17:53:50 #161
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106567739
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hij heeft wel wat zwakke puntjes hoor... als ik bend op m`n e snaar (17e fret) dan kapt ie het geluid halverwege al af, en bij bepaalde frets loopt ie wat aan...
Denken dat dat meteen aan de afstelling van je gitaar ligt. _O-

Je gitaar afstellen is echt niet de oplossing voor alles. Ga eerst maar eens de techniek perfect leren, voordat je je gitaar de schuld geeft.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
  zondag 8 januari 2012 @ 17:56:11 #162
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_106567837
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:53 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Je gitaar afstellen is echt niet de oplossing voor alles. Ga eerst maar eens de techniek perfect leren, voordat je je gitaar de schuld geeft.
Beetje een non-opmerking dit
pi_106568156
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:53 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Denken dat ik geen techniek heb :{ wat Dribbel zegt, een beetje een Non-Opmerking.
  zondag 8 januari 2012 @ 18:05:17 #164
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106568200
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:04 schreef Braddie het volgende:

[..]

Denken dat ik geen techniek heb :{ wat Dribbel zegt, een beetje een Non-Opmerking.
Ik zeg niet dat je geen techniek hebt. Maar je geeft wel heel makkelijk elke keer gewoon je gear de schuld.
pi_106568215
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Maar, waarom oefen je dan niet even voordat je het op neemt, zo kunnen we natuurlijk niet echt serieus nemen hè?
PS4 online: micro_nl
  zondag 8 januari 2012 @ 18:05:59 #166
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_106568222
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:04 schreef Braddie het volgende:

[..]

Daarnaast is je bends dood druken niet een kwestie van afstelling van je materiaal maar de radius van je hals daar kan je niks aan doen :*
pi_106568333
quote:
99s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:05 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je geen techniek hebt. Maar je geeft wel heel makkelijk elke keer gewoon je gear de schuld.
Als ik normaal gesproken bend gaat dat soms anderhalve noot, en dat klinkt dan toch echt prima, maar ik merk gewoon duidelijk dat de afstelling niet super is.
pi_106568366
quote:
11s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:05 schreef guitarist het volgende:

[..]

Maar, waarom oefen je dan niet even voordat je het op neemt, zo kunnen we natuurlijk niet echt serieus nemen hè?
True, misschien maar eens doen, maar of dat nog echt nut heeft vraag ik me af, het grotendeel van de mensen hier denkt waarschijnlijk toch al dat ik geen gitaar kan spelen..
  zondag 8 januari 2012 @ 18:11:56 #169
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_106568445
Het punt is meer dat als jij rotzooi post en geen goed materiaal hoe moet men hier dan kunnen concluderen dat jij goed kan spelen ?
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_106568448
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:09 schreef Braddie het volgende:

[..]

True, misschien maar eens doen, maar of dat nog echt nut heeft vraag ik me af, het grotendeel van de mensen hier denkt waarschijnlijk toch al dat ik geen gitaar kan spelen..
NIet om t een of ander maar als je een filmpje post waarbij je dingen zegt als 'ja, ik weet dat dat en dat mis gaat en de snaren nog niet goed zijn gestemd etc' dna zijn dat toch dingen die je even kan fixen voordat je post?

Kwestie van even de moeite nemen om iets te posten waar je echt wat aandacht hebt besteed... Je zult vast kunnen spelen maar je verpest het ook gedeeltelijk door willens en wetens dingen te posten die gewoon niet (helemaal) best klinken nog.

(Mede) om die reden zal ik nog wel een tijdje wachten met posten ;)
pi_106568457
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:09 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet, maar je mag wel wat meer zelfkritisch zijn, en vooral misschien wat langer met één liedje bezig zijn tot je die perfect kan, in plaats van heel veel liedjes een beetje kunnen spelen.

Hoewel ik je eerlijk gezegd op een keyboard vele malen beter vind dan op een gitaar.
pi_106568616
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:11 schreef BurnaBoy het volgende:
Het punt is meer dat als jij rotzooi post en geen goed materiaal hoe moet men hier dan kunnen concluderen dat jij goed kan spelen ?
Zo heb ik het eigenlijk nog nooit bekeken, ik ga me vanaf nu gewoon storten op goede dingen, ik wil geen verstrooid beeld van mezelf neer zetten hier.
pi_106568672
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:12 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet, maar je mag wel wat meer zelfkritisch zijn, en vooral misschien wat langer met één liedje bezig zijn tot je die perfect kan, in plaats van heel veel liedjes een beetje kunnen spelen.

Hoewel ik je eerlijk gezegd op een keyboard vele malen beter vind dan op een gitaar.
Ik ben totaal niet kritisch tegenover mezelf, zal ik wel eens moeten doen, dan klinken m`n opnames waarschijnlijk een stuk fijner!

Dank dat je m`n keyboard spelen beter vind, is ook wel logisch, dat doe ik nu al.. 11 jaar, en nja,a daar is het voor mij wat makkelijker om dingen te spelen na 1 keer luisteren(lukt op gitaar ook wel, maar dan ga ik nog de fout in zo nu en dan, en op keyboard heb ik dat niet/vele malen minder)
pi_106568813
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik ben totaal niet kritisch tegenover mezelf, zal ik wel eens moeten doen, dan klinken m`n opnames waarschijnlijk een stuk fijner!
Bijvoorbeeld dat laatste liedje dat je gepost hebt in dit topic. Luister er nog eens naar, en zeg eens heel eerlijk wat je daar zelf van vind?

Je kan door het liedje heen horen dat je veel moeite hebt bij het spelen ervan, waardoor het je ook niet lukt om enig gevoel in het liedje te leggen omdat je de muziek nauwelijks bij kan houden. Gewoon meer oefenen op het liedje, tot je hem (nagenoeg) perfect kan spelen.

Zelf speel ik overigens ook verre van perfect hoor, maar ik speel dan ook vrijwel geen gitaar meer.
pi_106569229
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:19 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld dat laatste liedje dat je gepost hebt in dit topic. Luister er nog eens naar, en zeg eens heel eerlijk wat je daar zelf van vind?

Je kan door het liedje heen horen dat je veel moeite hebt bij het spelen ervan, waardoor het je ook niet lukt om enig gevoel in het liedje te leggen omdat je de muziek nauwelijks bij kan houden. Gewoon meer oefenen op het liedje, tot je hem (nagenoeg) perfect kan spelen.

Zelf speel ik overigens ook verre van perfect hoor, maar ik speel dan ook vrijwel geen gitaar meer.
Ik vind het nummer persoonlijk, voor mijn doen niet heel slecht gespeeld, maar ik had nog wel 50 x mogen oefenen ja... Ik vind eigenlijk alleen dat stuk rond 0:59 iets....

Ik kap noten overigens te snel af, maar dat is puur uit m`n onzekerheid qua gitaar spelen, ik durf nog erg weinig zeg maar... Ben bang dat noten dood gaan vallen, of dat ik er veel bijgeluiden bij creèer.
  zondag 8 januari 2012 @ 18:40:34 #176
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_106569574
Kan afstelling zijn hoor. Stond nog beetje in mijn stand. En ik bend nooit op het 17e fret, dus daar was ik nooit achter gekomen :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 8 januari 2012 @ 18:43:26 #177
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106569689

Echt jammer, facking goeie band. Maar ze zijn niet echt serieus ofso.
pi_106569706
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:40 schreef The_Dean het volgende:
Kan afstelling zijn hoor. Stond nog beetje in mijn stand. En ik bend nooit op het 17e fret, dus daar was ik nooit achter gekomen :D
Haha, ach, ik laat hem morgen even afstellen, even iets lager op de hals laten liggen, dan speelt ie als een zonnetje!
pi_106569745
quote:
99s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:43 schreef stefanhaan het volgende:

Echt jammer, facking goeie band. Maar ze zijn niet echt serieus ofso.
Steel Panther is inderdaad ècht een goede band "50 cent`s a fag, so is kanye west, shooting hot sperm on eachothers chests" :D

Kill madonna too and then fuck her in the butt, hoe kom je er op!
  zondag 8 januari 2012 @ 18:47:58 #180
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106569864
Hun leadgitarist is echt goed _O_. Alleen zo zonde dat ze geen serieuzere muziek maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')