Klopt, maar als de VS failliet dreigt te gaan zullen ze alle manieren zoeken om dat te voorkomen. Al het goud dat er ligt confisqueren hoort daarbij lijkt me.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
Nee.
De consequenties van buitenwettelijk handelen op de relatie met je handelspartners zijn vele male groter dan de waarde van dat goud.
Het gaat niet om de waarde van het goud. Het gaat erom om te voorkomen dat de Amerikaanse munt de hegemonie over het internationaal monetair systeem verliest.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
Nee.
De consequenties van buitenwettelijk handelen op de relatie met je handelspartners zijn vele male groter dan de waarde van dat goud.
Eerst waren we bang dat de Duitsers het zouden jatten. Toen waren we bang dat de Russen het zouden jatten. Daarom ligt maar 10% in Nederland.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:18 schreef Nemephis het volgende:
Waarom ligt dat goud eigenlijk in de V.S. en niet in NL?
Vaag.. die dreiging van Duitsers en Russen lijkt me niet meer van deze tijd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Eerst waren we bang dat de Duitsers het zouden jatten. Toen waren we bang dat de Russen het zouden jatten. Daarom ligt maar 10% in Nederland.
In Amerika zou het veiliger liggen...
En dat was in de tijd van de koude oorlog een juiste aanname.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Eerst waren we bang dat de Duitsers het zouden jatten. Toen waren we bang dat de Russen het zouden jatten. Daarom ligt maar 10% in Nederland.
In Amerika zou het veiliger liggen...
Maar dan hebben we wel genoeg tijd om te rennen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:30 schreef Starphus het volgende:
Lijkt me slim om het dan nu terug te vragen... de reactie daarop zal genoeg zeggen.
Dat we het zullen vragen zal natuurlijk wel een soort van trap in de ballen zijn. Da's wel een lastige afweging.
Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:28 schreef quo_ het volgende:
En hoewel de kans op jatwerk door de amerikanen niet zo groot is
Durven we niet. Als we het doen dan is het risico groot dat alle andere Europese landen gaan volgen. Vervolgens komen we er dan achter dat de VS niet al het goud meer in de kluis heeft liggen omdat we de afgelopen 20 jaar met luchtkastelen hebben gewerkt. Dan stort ons eigen luchtkasteel ook in want opeens blijken we substantieel minder goud te hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:30 schreef Starphus het volgende:
Lijkt me slim om het dan nu terug te vragen... de reactie daarop zal genoeg zeggen.
Dat we het zullen vragen zal natuurlijk wel een soort van trap in de ballen zijn. Da's wel een lastige afweging.
Waarom denk je dat dat goud er niet meer is? De Amerikanen hebben de afgelopen decennia toch juist géén goud verkocht in tegenstelling tot veel Europese landen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Durven we niet. Als we het doen dan is het risico groot dat alle andere Europese landen gaan volgen. Vervolgens komen we er dan achter dat de VS niet al het goud meer in de kluis heeft liggen omdat we de afgelopen 20 jaar met luchtkastelen hebben gewerkt. Dan stort ons eigen luchtkasteel ook in want opeens blijken we substantieel minder goud te hebben.
Is er dan niet de mogelijkheid om beslag te leggen op Amerikaanse goederen ter waarde van het verdwenen goud? Ik heb geen idee hoe dat internationaal werkt eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Durven we niet. Als we het doen dan is het risico groot dat alle andere Europese landen gaan volgen. Vervolgens komen we er dan achter dat de VS niet al het goud meer in de kluis heeft liggen omdat we de afgelopen 20 jaar met luchtkastelen hebben gewerkt. Dan stort ons eigen luchtkasteel ook in want opeens blijken we substantieel minder goud te hebben.
Dat speelt mee inderdaad.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:38 schreef Dagonet het volgende:
Het ligt toch voornamelijk in de VS om zo de onderlinge verkoop te kunnen faciliteren? Ipv een pallet van Amsterdam naar Vancouver te versturen gaat het gewoon van Stelling A naar Stelling B.
Het gaat niet om de economische status te verhogen. De theorie gaat er vanuit dat dit pas gebeurt wanneer de dollar echt valt. Dan is er veel meer aan de hand.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:40 schreef ABPID het volgende:
Een beetje angstzaaierij lijkt mij.
We kunnen nu allemaal wel hard roepen dat Amerikanen onberekenbaar zijn en alles zouden doen om hun economische status te verhogen, maar het stelen van een hele hoop goud is natuurlijk rampzalig voor je handelspositie. Bovendien, wat hebben ze aan dat goud? Alsof de verslechhterende positie van de VS veroorzaakt wordt door hun munteenheid. En wat is de totale waarde van al dat goud? En verdienen ze er zoveel aan om de dollar op goud te baseren?
Omdat er op alle niveaus gigantische is gelogen en bedrogen de laatste decennia en de ''ex'' heren van Goldman Sachs all vele jaren in de regeringen van de VS zitten? Jeweetwel de mensen die het voor elkaar hebben gekregen om het tekort van Griekenland weg te poetsen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dat goud er niet meer is? De Amerikanen hebben de afgelopen decennia toch juist géén goud verkocht in tegenstelling tot veel Europese landen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |