Nee t gaat om fysieke winkels die echter ook een website/winkel hebben (en waarbij je dan of naar de winkel kan komen, of kan kiezen om online te bestellen en t in de winkel af te halen, of online bestellen en thuis laten bezorgen).quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:29 schreef Cucumissativus het volgende:
Als het een showmodel van een webwinkel is vallen de vingerafdrukken wel mee hoor.
Nouja ik stond daar nooit bij stil tot vandaag. Ik dacht altijd 'showmodel is showmodel'. Dat ze die wel konden verkopen, maar dat er dan nadrukkelijk bij vermeld moest worden dat het om een showmodel ging en dat je er evt. korting op kreeg of op kon bedingen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:32 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik zou het eigenlijk best raar vinden als jij dat product eens flink uittest, terwijl je weet dat het nog weer verkocht wordt.
Showmodellen zijn er om het product te gebruiken, niet om te misbruiken. Maar om antwoord te geven op je vraag: showmodellen vallen inderdaad onder de gewone voorraad. Wat denk je anders dat ze met een showmodel doen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:35 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Nouja ik stond daar nooit bij stil tot vandaag. Ik dacht altijd 'showmodel is showmodel'. Dat ze die wel konden verkopen, maar dat er dan nadrukkelijk bij vermeld moest worden dat het om een showmodel ging en dat je er evt. korting op kreeg of op kon bedingen.
En daarbij, showmodellen zijn ervoor om t produkt uit te kunnen testen.
Maar vandaag kreeg ik dus de indruk dat een showmodel gewoon onder winkelvoorraad valt, en dat ze die volgens mij gewoon terug in de doos doen en weer als nieuw verkopen. DAT vind ik raarder.
Ben er iig achter dat korting bedingen op een showmodel niet gebruikelijk is, zoals ik altijd dacht.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:29 schreef Cucumissativus het volgende:
Als het een showmodel van een webwinkel is vallen de vingerafdrukken wel mee hoor.
Dikke marge bij de Media Markt, dream on.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:58 schreef Alpha_Bootis het volgende:
Lijkt me verschillen van winkel tot winkel.
Sommige winkels geven je schaamteloos een etalagemodel anderen met korting, weer andere helemaal niet.
Of dat erg is hangt er natuurlijk ook wel van af. Etalagemodel bij de kijkshop is niet zo'n issue maar een winkel dat me voor de full-price een etalagemodel verkoopt waar mensen ook mee kutten geef ik vriendelijk de vinger.
Ik zou standaard afdingen, maar dat doe ik ook heel schaamteloos met niet-showmodellen. Gewoon omdat er toch altijd een dikke marge op zit. Vooral bij tenten als de Mediamarkt.
Paar weken terug nog voor 80 euro minder dan de prijs die ze hadden staan een stofzuiger meegenomen.En dat ding was echt geen 1000 euro. Hoezo marge.
Rot op man. Mediamarkt heeft soms leuke aanbiedingen maar met de meeste standaard producten zijn ze duurder dan wie dan ook als je niet oplet. Ik heb er nog nooit in gefaald de prijs van grote aankopen in te korten met substantiele bedragen daar.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dikke marge bij de Media Markt, dream on.
Dat ze niet met elk product de goedkoopste zijn wil nog niet zeggen dat er op elk product maar een 'dikke marge zit'. In de elektronicawereld zijn de marges om te huilen, ook bij een winkel als de Media Markt (enkele producten uitgezonderd uiteraard).quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:03 schreef Alpha_Bootis het volgende:
[..]
Rot op man. Mediamarkt heeft soms leuke aanbiedingen maar met de meeste standaard producten zijn ze duurder dan wie dan ook als je niet oplet. Ik heb er nog nooit in gefaald de prijs van grote aankopen in te korten met substantiele bedragen daar.
Als dat zo krap is geven ze me niet een stofzuiger mee voor 229 ipv 279 alleen omdat ik een beetje fancy praat over andere winkels die goedkoper zijn. (waar overigens geen woord van gelogen is) En dit is niet de eerste keer dat het me lukt om in dat soort verhoudingen een prijsvermindering te krijgen. Dus tenzij ik toevallig steeds dingen koop waar wel marge op zit is het allemaal nog niet zo slecht daarzo.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat ze niet met elk product de goedkoopste zijn wil nog niet zeggen dat er op elk product maar een 'dikke marge zit'. In de elektronicawereld zijn de marges om te huilen, ook bij een winkel als de Media Markt (enkele producten uitgezonderd uiteraard).
Juist bij winkels als een mediamarkt/saturn etc zijn de marges enorm groot.. ik ben het met je eens dat kleinere retailers in de elektronicawereld het niet mogen hebben van enorme marges, maar die gaan dan vaak ook beter om met service/klantafhandeling..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat ze niet met elk product de goedkoopste zijn wil nog niet zeggen dat er op elk product maar een 'dikke marge zit'. In de elektronicawereld zijn de marges om te huilen, ook bij een winkel als de Media Markt (enkele producten uitgezonderd uiteraard).
Net krijg je nog 80 euro korting. Maar goed, ik weet niet voor product het is en wat voor inkoopcondities ze hadden, dus er kunnen tig redenen zijn. Momenteel is het wel zo dat liever klanten behouden dan wegsturen en blijkbaar werkt dat aangezien je toch weer regelmatig terug komt.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:09 schreef Alpha_Bootis het volgende:
[..]
Als dat zo krap is geven ze me niet een stofzuiger mee voor 229 ipv 279 alleen omdat ik een beetje fancy praat over andere winkels die goedkoper zijn. En dit is niet de eerste keer dat het me lukt om in dat soort verhoudingen een prijsvermindering te krijgen. Dus tenzij ik toevallig steeds dingen koop waar wel marge op zit is het allemaal nog niet zo slecht daarzo.
Mag ik vragen wat je onder enorm grote marges verstaat? Wat denk je dat een dergelijke winkel aan het einde van het jaar netto overhoud aan winst?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:11 schreef Downstar het volgende:
[..]
Juist bij winkels als een mediamarkt/saturn etc zijn de marges enorm groot.. ik ben het met je eens dat kleinere retailers in de elektronicawereld het niet mogen hebben van enorme marges, maar die gaan dan vaak ook beter om met service/klantafhandeling..
Zeker gezien de voorraden die mediamarkt heeft staan ( en dus ook met enorme aantallen inkoopt) kunnen ze de inkoop prijs laag houden en daardoor ook nog de verkoop prijs onder het gemiddelde houden en toch nog winst pakken..
Ja, ik maakte in de vluchtigheid even een rekenfoutje, overkomt de beste (de Jager?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Net krijg je nog 80 euro korting. Maar goed, ik weet niet voor product het is en wat voor inkoopcondities ze hadden, dus er kunnen tig redenen zijn. Momenteel is het wel zo dat liever klanten behouden dan wegsturen en blijkbaar werkt dat aangezien je toch weer regelmatig terug komt.
Dat is een vraag van niets, elk product(groep) heeft natuurlijk zo zijn eigen marges, de 1 natuurlijk wat lager als een ander..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat je onder enorm grote marges verstaat? Wat denk je dat een dergelijke winkel aan het einde van het jaar netto overhoud aan winst?
Lol, die 'paar euro' is dus een aantal maal goedkoper en ketens als de mediamarkt bestellen diezelfde producten ook gewoon in China. Enige dat jij dus doet is dubbel betalen voor een nederlandse tussenhandel.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:18 schreef Alpha_Bootis het volgende:
China wordt door bedrijven die productie daar uitbesteden al genoeg de economische superieuriteit in gedreven. Ik koop mijn shit wel gewoon hier. Hoef het process dat ze de wereld gaan overnemen niet te versnellen voor een paar euro winst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |