Ja daar was ik mee bezig sorry voor de late responsquote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:02 schreef exlurker het volgende:
Maak eens een foto van de situatie waar de leidingen zitten en de plaats die je in gedachten hebt voor de vaatwasser. Is makkelijker voor ons om een goed advies te geven
Dat is dus de afvoer ik dacht dat als je zo een speciale pijp koopt je het daarop kunt aansluiten.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:20 schreef CafeRoker het volgende:
Daar kom je niet ver mee. Ook zonder te zagen niet voor de afvoer trouwens. Maar je had het er over dat er nog een andere afvoer zat waar je hem op aan wilde sluiten. Hoe ziet die eruit?
Nieuwe leidingen laten trekken (en als je dat laat doen is die 140 nog aan de krappe kant denk ik). Of je vaatwasser in de badkamer zetten en splitters voor stroom/water/afvoer kopen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:10 schreef sarah-26 het volgende:
naast de aanrecht staat de oven en daarnaast moet de vaatwasser komen.
maar meer dan wat er onder de aanrecht is is er niet, behalve op de normale kraan van boven.
Mijn wasmachine staat in de badkamer en die heeft een aparte aansluiting van elektriciteit en water dus toevoer en afvoer.
Dus wat kan ik nu het beste doen?
Hoeft niet, maar je moet ergen beginnen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Waarom zou de aanvoer perse onder je kraan moeten zitten?
leidingen van de kraan komen uit de muur, zit geen geiser. Tis gewoon een badkraan zeg maar.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:30 schreef CafeRoker het volgende:
Aan je kraan moet je trouwens ook kunnen zien waar het water vandaan komt. Uit het aanrechtblad komt hij niet zo te zien, of de leidingen moeten al heel erg verstopt achter de bak zitten. Heb je zo een die aan de muur hangt, met een geiser ofzo?
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:49 schreef sarah-26 het volgende:
Ok dus kortom de vaatwasser is een no go in de keuken?
.....En nee naast de keuken is de toilet .......
ja dat zal ik maar na gaan kijken en als ik de slang nu aansluit op de normale kraan als ik het gebruik en het weer los koppel als de vaat gedaan is,is dat mogelijk in jullie opinie?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:57 schreef FlorisB het volgende:
als je op google zoekt, kom je wel hobby oplossingen tegen. Misschien is dat voor je?
Ja maar de stomme water leiding van het toilet loopt ook door de muur heb ik net gezien.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Dan zit daar toch ook water
![]()
Prikkraantje monteren en gaatje in de muur boren![]()
Monteer heel eenvoudig een extra (wasmachine)kraan op een bestaande leiding met deze prikkraan. geen zagen of solderen nodig !!
de beugel wordt om de leiding geplaatst en door het aandraaien van de kraan "prikt" de kraan door de bestaande leiding heen.
geschikt voor 12 en 15mm koperen leidingen.
Aansluiting 3/4" ¤ 12.75
[ afbeelding ]
http://www.allekabels.nl/Diversen/105/1901/Prikkraan.html
Tadaa
heb je niks aan he met leidingen in de muur?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Dan zit daar toch ook water
![]()
Prikkraantje monteren en gaatje in de muur boren![]()
Monteer heel eenvoudig een extra (wasmachine)kraan op een bestaande leiding met deze prikkraan. geen zagen of solderen nodig !!
de beugel wordt om de leiding geplaatst en door het aandraaien van de kraan "prikt" de kraan door de bestaande leiding heen.
geschikt voor 12 en 15mm koperen leidingen.
Aansluiting 3/4" ¤ 12.75
[ afbeelding ]
http://www.allekabels.nl/Diversen/105/1901/Prikkraan.html
Tadaa
Wat bedoelde je hiermee? Bedoel je dat die van de wc ook gewoon de keuken inloopt?quote:Ja maar de stomme water leiding van het toilet loopt ook door de muur heb ik net gezien.
je kan ook de wasmachine kraan weghalen, op de muurplaat een y stuk draaien, en dan kan je daar weer twee wasmachinekranen op zetten..klaar (wel eerst hoofdkraan dicht uiteraard)quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:59 schreef CafeRoker het volgende:
technisch geen enkel probleem, maar zie je jezelf al elke keer met die slangen prutsen? Nog los van het feit dat er waarschijnlijk water uitloopt als je hem afkoppelt. Mocht je toch besluiten dit te doen zijn er eventueel gardena koppelstukken voor aan de kant van de slang die een stop er op hebben zitten zodat het het niet terugloopt. Of dat in dit geval ook echt werkt weet ik niet want eigenlijk zijn ze bedoeld voor een slang waar waterdruk op staat en misschien lopen ze in dit geval zonder druk toch langzaam leeg.
Wat bedoelde je hiermee? Bedoel je dat die van de wc ook gewoon de keuken inloopt?
Ja het is niet leuk om telkens die slang los te koppelen van de kraan maar aangezien ik de vaatwasser waarschijnlijk maar 1 keer per twee dagen of zo zal gebruiken (grote vaatwasser, kleine huishouden;) ) en ik het moeilijk kan verkopen of terug geven aan me ouders zit er helaas niks anders op.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:59 schreef CafeRoker het volgende:
technisch geen enkel probleem, maar zie je jezelf al elke keer met die slangen prutsen? Nog los van het feit dat er waarschijnlijk water uitloopt als je hem afkoppelt. Mocht je toch besluiten dit te doen zijn er eventueel gardena koppelstukken voor aan de kant van de slang die een stop er op hebben zitten zodat het het niet terugloopt. Of dat in dit geval ook echt werkt weet ik niet want eigenlijk zijn ze bedoeld voor een slang waar waterdruk op staat en misschien lopen ze in dit geval zonder druk toch langzaam leeg.
[..]
Wat bedoelde je hiermee? Bedoel je dat die van de wc ook gewoon de keuken inloopt?
Het probleem is dat de wasmachine in de badkamer staat, om nou telkens met de vaat naar de badkamer te gaan is ook niet plezierig, bovendien is er in de badkamer wel gewoon een aansluiting voor afvoer en aanvoer van water voor twee machines dus ik hoef daar niet te prutsen en kan daar de vaatwasser zo aansluiten maar om hem bovenop de wasmachine te zetten is toch enorm lastig.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:17 schreef sijs het volgende:
[..]
je kan ook de wasmachine kraan weghalen, op de muurplaat een y stuk draaien, en dan kan je daar weer twee wasmachinekranen op zetten..klaar (wel eerst hoofdkraan dicht uiteraard)
hoef je niet te bukken om de vaat erin te zettenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:08 schreef sarah-26 het volgende:
[..]
Het probleem is dat de wasmachine in de badkamer staat, om nou telkens met de vaat naar de badkamer te gaan is ook niet plezierig, bovendien is er in de badkamer wel gewoon een aansluiting voor afvoer en aanvoer van water voor twee machines dus ik hoef daar niet te prutsen en kan daar de vaatwasser zo aansluiten maar om hem bovenop de wasmachine te zetten is toch enorm lastig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |