abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106480129
hallo allemaal
Ik heb een groot probleem bij het aansluiten van me vaatwasser in de keuken van me nieuwe woning.
Nou voor ik er een loodgieter bij haal dacht ik dat jullie me wellicht verder kunnen helpen.
Ik wou namelijk me vaatwasser vandaag aansluiten maar bemerk net dat ik wel de afvoer voor het water onder de aanrecht vind maar niet de toevoer.
kan dit eigenlijk ik ben al niet echt goed in het installeren van zulke grote electrische apparaten en de vraag of het mogelijk is dat ik de toevoer van water niet kan vinden zal wel dom klinken in de oren van sommige maar ik weet me momenteel echt geen raad.
Ik ben studente dus zou ik dit het liefst zelf doen zonder 140 euro of meer uit te geven aan een loodgieter.
Alvast bedankt
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:37:27 #2
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_106480436
Kijk eens in je kastje onder de kraan.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_106480553
:')
Waarom zou de aanvoer perse onder je kraan moeten zitten?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_106480560
Hallo Sarah,

Even voor een beter beeld van je situatie:

Is die afvoer al gebruiksklaar voor je vaatwasser? Of te wel kun je er een slang insteken?
Je geeft aan dat je geen toevoer voor het water kan vinden. Bedoel je hiermee dat je geen extra kraantje kan vinden? of dat je uberhaubt geen leidingen ziet lopen?
pi_106480612
wat is het voor een afvoer waar je hem op aan wil sluiten? Een putje of zo'n buis uit de muur?

'arme student' in een adem met 'vaatwasser' is wel een beetje een fail trouwens :D

edit: om het wat duidelijker te zeggen: als het gewoon een putje is kan het best zijn dat er geen los tapkraantje aanwezig is. Zo'n putje is immers niet perse bedoeld om iets op aan te sluiten.
pi_106481126
vaatwasser cadeau gekregen van ouders voor me nieuwe woning en hij is tweedehands.

[ Bericht 16% gewijzigd door sarah-26 op 06-01-2012 14:11:41 ]
pi_106481256
Een vaatwasser sluit je meestal aan op een 1/2' (half duims) aansluiting. Oftewel een wasmachine-aansluiting genoemd in den volksmond:

Als die nergens zit, zal je hem toch echt aan moeten leggen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_106481359
Maak eens een foto van de situatie waar de leidingen zitten en de plaats die je in gedachten hebt voor de vaatwasser. Is makkelijker voor ons om een goed advies te geven
pi_106481698
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:02 schreef exlurker het volgende:
Maak eens een foto van de situatie waar de leidingen zitten en de plaats die je in gedachten hebt voor de vaatwasser. Is makkelijker voor ons om een goed advies te geven
Ja daar was ik mee bezig sorry voor de late respons
Zo ziet het er dus uit onder de aanrecht

http://imageshack.us/photo/my-images/854/photo002gi.jpg/ (copy/paste deze link)

http://imageshack.us/photo/my-images/442/photo004ru.jpg/ (copy/paste deze link)

naast de aanrecht staat de oven en daarnaast moet de vaatwasser komen.
maar meer dan wat er onder de aanrecht is is er niet, behalve op de normale kraan van boven.
Mijn wasmachine staat in de badkamer en die heeft een aparte aansluiting van elektriciteit en water dus toevoer en afvoer.
Dus wat kan ik nu het beste doen?

[ Bericht 16% gewijzigd door sarah-26 op 06-01-2012 14:20:15 ]
pi_106482154
Daar kom je niet ver mee. Ook zonder te zagen niet voor de afvoer trouwens. Maar je had het er over dat er nog een andere afvoer zat waar je hem op aan wilde sluiten. Hoe ziet die eruit?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:22:21 #11
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_106482248
er moet een andere sifon onder, 1tje met een aansluiting voor de slang van je vaatwasser.

maar, er is inderdaad geen waterleiding aanwezig.... Deze zal waarschijnlijk van boven komen op of in de muur naar je kraan? De kraan zit aan de muur denk ik?

maak daar ook eens een foto van?
pi_106482314
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:20 schreef CafeRoker het volgende:
Daar kom je niet ver mee. Ook zonder te zagen niet voor de afvoer trouwens. Maar je had het er over dat er nog een andere afvoer zat waar je hem op aan wilde sluiten. Hoe ziet die eruit?
Dat is dus de afvoer ik dacht dat als je zo een speciale pijp koopt je het daarop kunt aansluiten.
Voor de rest heb ik nog alleen die in de badkamer, maar of het evident is om de vaatwasser boven op de wasmachine te stellen is ook de vraag.
Ps houdt het nu in dat ik een vaatwasser heb zonder die te kunnen gebruiken?
pi_106482367
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:10 schreef sarah-26 het volgende:
naast de aanrecht staat de oven en daarnaast moet de vaatwasser komen.
maar meer dan wat er onder de aanrecht is is er niet, behalve op de normale kraan van boven.
Mijn wasmachine staat in de badkamer en die heeft een aparte aansluiting van elektriciteit en water dus toevoer en afvoer.
Dus wat kan ik nu het beste doen?

Nieuwe leidingen laten trekken (en als je dat laat doen is die 140 nog aan de krappe kant denk ik). Of je vaatwasser in de badkamer zetten en splitters voor stroom/water/afvoer kopen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:27:13 #14
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_106482463
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
:')
Waarom zou de aanvoer perse onder je kraan moeten zitten?
Hoeft niet, maar je moet ergen beginnen.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_106482616
Aan je kraan moet je trouwens ook kunnen zien waar het water vandaan komt. Uit het aanrechtblad komt hij niet zo te zien, of de leidingen moeten al heel erg verstopt achter de bak zitten. Heb je zo een die aan de muur hangt, met een geiser ofzo?
pi_106482917
ok foto genomen van de kraan hier is ie

http://imageshack.us/photo/my-images/42/photo001op.jpg/ (copy/paste deze link)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:44:43 #17
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_106483151
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:30 schreef CafeRoker het volgende:
Aan je kraan moet je trouwens ook kunnen zien waar het water vandaan komt. Uit het aanrechtblad komt hij niet zo te zien, of de leidingen moeten al heel erg verstopt achter de bak zitten. Heb je zo een die aan de muur hangt, met een geiser ofzo?
leidingen van de kraan komen uit de muur, zit geen geiser. Tis gewoon een badkraan zeg maar.

TS. Het wordt wel veel hak en breekwerk om water onderin je kastje te krijgen, om over stroom nogmaar te zwijgen.....

bij de wasmachine gaat dan makkelijkt, een Y adapter in de muur draaien en daarop dan 2 kranen, wasmachine en afwasmachine. Blokje ertussen voord e stoom, en een Y stuk voor op de afvoer?
pi_106483157
De leidingen zitten dus in de muur...... als je de vaatwasser daar in de buurt wil hebben zul je koud water leiding moeten uitkappen..... maar dat red je niet voor 140 euro denk ik..... los van de vraag of je uberhaubt zulk soort aanpassingen mag maken.
pi_106483209
Dat wordt lastig aftakken, met leidingen die in de muur verdwijnen. Ik denk dat je het beste eens een bevriende handige harry kunt vragen een kijkje te komen nemen want dit gaat aan de hand van foto's niet goed lukken. Mochten badkamer en keuken aan elkaar grenzen is het mogelijk nog een optie om door die muur heen te boren en op die manier het water in de keuken te krijgen. En misschien afhankelijk van je indeling ook gelijk de afvoer.

disclaimer: ik weet niet precies hoe dat bij huurflatjes zit wat betreft toestemming enzo.
pi_106483356
Ok dus kortom de vaatwasser is een no go in de keuken?

En als ik nu een andere kraan koop met twee hoofden zo te zeggen of bestaat zo iets niet?
En nee naast de keuken is de toilet en dan pas de badkamer dus dat zal helaas ook niet gaan.
pi_106483558
In het toilet heb je ook water ;)
pi_106483616
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:53 schreef CafeRoker het volgende:
In het toilet heb je ook water ;)
ja daar heb je gelijk in maar of dat mag is de vraag en met mijn huisbaas eerder niet
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:56:48 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106483694
Ik hoop maar dat je geen nieuwe vaatwasser hebt gekocht want dat zou wel erg zonde zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_106483743
als je op google zoekt, kom je wel hobby oplossingen tegen. Misschien is dat voor je?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:00:33 #25
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106483866
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:49 schreef sarah-26 het volgende:
Ok dus kortom de vaatwasser is een no go in de keuken?
.....En nee naast de keuken is de toilet .......
^O^ Dan zit daar toch ook water ;)
Prikkraantje monteren en gaatje in de muur boren :Y

Monteer heel eenvoudig een extra (wasmachine)kraan op een bestaande leiding met deze prikkraan. geen zagen of solderen nodig !!
de beugel wordt om de leiding geplaatst en door het aandraaien van de kraan "prikt" de kraan door de bestaande leiding heen.
geschikt voor 12 en 15mm koperen leidingen.
Aansluiting 3/4" ¤ 12.75

http://www.allekabels.nl/Diversen/105/1901/Prikkraan.html

Tadaa :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')