quote:
Op zaterdag 7 januari 2012 19:28 schreef Computerfluisteraar het volgende:Eerlijk gezegd heb ik ergens toch het idee dat dit niet nep is.
Waarom niet? Ik denk dat je pas écht kunt oordelen, wanneer je er zelf geweest bent. Mijn oom is geweest naar een show: er was een zwarte vrouwe, tegen wie Derek zei dat ze binnenkort zou trouwen. Hoe kan hij dit nou weten? Hoe kan jij nou weten dat iemand in zijn jeugd verkracht is? Je ziet bij sommige mensen echt de schrik op hun gezicht.
Er zijn dingen bij die hij onmogelijk kan weten. En dan denk ik niet zozeer dat het gaat om ''contact met geesten'', maar eerder telepathie, iets waar ik om een bepaalde reden in geloof. Ik heb de video een paar keer bekeken, maar ik heb eerder het idee dat deze fijne mevrouw de boel probeert te belazeren, samen met haar hele productieteam.
Op de zwarte markt in Beverwijk is er ook een paragnost te vinden. Hoe kan zij weten dat mijn tante gaat verhuizen naar een plek waar ze het niet naar haar zin gaat hebben, en dus later terug verhuis met haar gezin? Op het moment van die reading had ze nog geen gezin en had ze niet eens een man.
Er zijn meerdere manieren om daar achter te komen, Ogilvie is niet alleen, daar staat een heel team omheen.
Mensen die zich voordoen als publiek en voor de show in de lobby met andere gasten praten, vertellen ze zelf een zielig verhaal waarom ze er zijn en dan komt het slachtoffer ook met een verhaal.
En hoe kan je weten of iemand gaat trouwen als die het verhaal niet verteld heeft? De ring.. verlovingsring is officieel gezien een wat smallere en simpel versie van de trouwring, daar kan je het dus al aan zien maar mocht de aanstaande bruid een gewone trouwring hebben gehad zal die er nog erg nieuw uitzien en zo'n nieuw ding aan je vinger, daar zit je steeds aan.
Pas getrouwde mensen zitten altijd met hun ring te spelen.
Zeggen dat ze binnenkort gaat trouwen is een veilige uitspraak, als ze net getrouwd was zegt de vrouw dat en dan is iedereen alsnog onder de indruk.
En hoe kan iemand weten dat iemand gaat verhuizen naar een plek waar die het niet naar de zin heeft?
Dat kan niet, als je tante niet was verhuisd dan was ze het gesprek vergeten en als ze wel verhuisd was had de "paragnost" mazzel.
Je zegt zelf ook al dat je tante helemaal geen gezin had en geen man maar het is vrij logisch om te denken dat iemand dat wel heeft of nog gaat krijgen.
Net zoals verhuizen, iedereen verhuist weleens en heeft het dan niet naar de zin.
Tip: kijk eens naar de serie The Mentalist, daarin wordt prima uitgelegd hoe het allemaal werkt en in feite kan iedereen het, evt met een beetje hulp van buitenaf (medewerkers, geen geesten)