abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106472160
Zoals vele mensen in nederland ben ik weer eens werkzoekende,

maar mijn probleem is dat ik voor mijn laatste werkgever een gat in mijn cv heb zitten van 1,5 jaar ongeveer opzich niet zo'n punt, maar ik zit er een beetje mee als ze lastige vragen gaan stellen hoe geef je daar antwoord op.

voor de duidelijkheid ben ziek geworden en ik heb het gevoel dat toekomstige werkgevers het minder raar van op kijken als iemand lichamelijk ziek is geweest en het makkelijker bewijsbaar is dat iemand gezond is en in mijn geval was het niet lichamelijk, maar inmiddels ben ik wel weer gezond (icm medicatie die ik aan het afbouwen ben).

hoe gaat men hier op correcte wijze mee om?
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
  vrijdag 6 januari 2012 @ 08:31:28 #2
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_106472180
Hangt helemaal van de ziekte af eigenlijk. Als het fysiek is dan is het een heel ander verhaal dan als het psychish is.
pi_106472353
Tja ik heb ook een poos thuis gezeten, en eigenlijk worden er nooit rare vragen over gesteld, en je kan gewoon aangeven dat je door ziekte thuis hebt gezeten, ze vragen heus niet je complete medische dossier op, en als je aangeeft dat je graag weer wil werken zullen ze je daar echt niet op benadelen.

Jaren geleden heb ik op staande voet ontslag genomen, en zelfs daar werden geen rare vragen over gesteld, sterker nog in de ochtend de sollicitatie in de middag was ik al aan het werk in het bedrijf.
pi_106472373
Zolang je huis nog warm wordt en er geen water lekt lijkt het me geen probleem. :')

-normaal antwoord: Ben gewoon eerlijk.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:08:10 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_106472628
Ik zou ook eerlijk wezen maar ik denk in deze tijden dat het toch tegen je gaat werken want werkgevers hebben zo 10 anderen dus uit voorzorg liever niet iemand die 1,5 jaar uit de running is geweest vanwege ziek zijn.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_106472891
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 08:47 schreef mighty_myte het volgende:
Zolang je huis nog warm wordt en er geen water lekt lijkt het me geen probleem. :')

Wat hij zegt.
En een burn-out is helemaal in tegenwoordig.
5 Ferrari's op videoband!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:15:21 #7
323372 DikBoek
Ook lekker met kaas.
pi_106473841
quote:

Dat. Een bedrijf waar ze je niet willen hebben als je eerlijk bent wil je toch ook niet werken?
Maar laten we wel wezen, dat was natuurlijk al lang duidelijk.
pi_106473904
quote:

Of hij moet een nieuwe uitprinten.

Sorry!
pi_106480971
Ach, het kan erger. Ik heb jaartallen verkeerd op mn CV staan door een copy-paste fout :'). Helaas kwam ik daar pas achter nadat ik dat opgestuurd had. Ik heb volgende week wat uit te leggen tijdens mn sollicitatiegesprek.
pi_106481152
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 08:28 schreef afraid_tech het volgende:
Zoals vele mensen in nederland ben ik weer eens werkzoekende,

maar mijn probleem is dat ik voor mijn laatste werkgever een gat in mijn cv heb zitten van 1,5 jaar ongeveer opzich niet zo'n punt, maar ik zit er een beetje mee als ze lastige vragen gaan stellen hoe geef je daar antwoord op.

voor de duidelijkheid ben ziek geworden en ik heb het gevoel dat toekomstige werkgevers het minder raar van op kijken als iemand lichamelijk ziek is geweest en het makkelijker bewijsbaar is dat iemand gezond is en in mijn geval was het niet lichamelijk, maar inmiddels ben ik wel weer gezond (icm medicatie die ik aan het afbouwen ben).

hoe gaat men hier op correcte wijze mee om?
Een voorbeeldje, als je 1½ jaar met psychische klachten hebt thuis gezeten, en je wilt zeg verkeersleider op Schiphol worden, zal het je sollicitatie vakkundig torpederen, maar verzwijgen om door te gaan, zal je dan vermoedelijk op je eerste werkdag opbreken, omdat je flipt van de stress daar in die toren. ;)

Linksom of rechtsom is de waarheid vertellen in mijn ogen dus het beste, dan weten beide partijen wat ze aan elkaar hebben, en komen beiden ook niet voor lelijke verassingen tijdens de proefperiode te staan.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_106481221
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:51 schreef Don_Vanelli het volgende:
Ach, het kan erger. Ik heb jaartallen verkeerd op mn CV staan door een copy-paste fout :'). Helaas kwam ik daar pas achter nadat ik dat opgestuurd had. Ik heb volgende week wat uit te leggen tijdens mn sollicitatiegesprek.
Je moet ook niet CV's van andere mensen kopiėren
pi_106482625
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:58 schreef thenxero het volgende:

[..]

Je moet ook niet CV's van andere mensen kopiėren
was een copy-paste fout in mn eigen CV. Ik had geen zin om een zooi latex-code 2x te typen voor mn lijst van opleidingen en de lijst van werkzaamheden. Ik ben dus bij de werkzaanmheden een jaartal vergeten aan te passen :')
pi_106482642

[ Bericht 100% gewijzigd door Don_Vanelli op 06-01-2012 14:31:41 ]
pi_106557890
Ben je om psychische redenen thuis geweest?

Heb je in die tijd bijvoorbeeld veel therapieėn gehad? Dan kun je dit positief draaien mits je er iets van hebt geleerd..
  zondag 8 januari 2012 @ 14:13:16 #15
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106558254
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een voorbeeldje, als je 1½ jaar met psychische klachten hebt thuis gezeten, en je wilt zeg verkeersleider op Schiphol worden, zal het je sollicitatie vakkundig torpederen, maar verzwijgen om door te gaan, zal je dan vermoedelijk op je eerste werkdag opbreken, omdat je flipt van de stress daar in die toren. ;)

Linksom of rechtsom is de waarheid vertellen in mijn ogen dus het beste, dan weten beide partijen wat ze aan elkaar hebben, en komen beiden ook niet voor lelijke verassingen tijdens de proefperiode te staan.
Eens, zolang ie solliciteert als luchtverkeersleider.

In andere gevallen zou ik er wat voorzichtiger mee zijn, al weten we natuurlijk niet waar het exact om gaat en welke mogelijkheden er zijn om op een andere manier het gat te dichten.
'Cos boys don't cry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')