NRC lijkt idd wat aan kwaliteit in te leveren de laatste jaren Zijn teveel op de NRC Next-toer gegaan. Populair en toegankelijk in plaats van verdiepend.Britse en Duitse kranten bieden meer kwaliteit.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 04:48 schreef Gewetensvol het volgende:
Al twee jaar lees ik dagelijks FD en NRC Handelsblad. Mijn indruk is dat de kwaliteit van NRC afneemt (artikelen over economie e.d.). Laatst las ik bijvoorbeeld een FD-artikel over het wetsvoorstel van Opstelten over de aanpassing van Wet collectieve afwikkeling massaschade, waardoor o.a. Nederland aantrekkelijker wordt voor internationale massaclaims. FD-redacteur had een hoogleraar aan Stanford gebeld met de vraag wat zij van dit wetsvoorstel vindt. Daarnaast heeft de FD-redacteur ook uitgelegd waarom de Nederlandse rechter in een zaak zichzelf bevoegdheid achtte (namelijk vestiging van de rechtspersoon in Nederland: aanknopingspunt). In NRC las ik die middag een artikel over dit onderwerp, maar merkte dat allerlei interessante details ontbraken (beetje ANP-bericht leek het wel). Dit merk ik het laatste jaar vaker.
Nu overweeg ik NRC stop te zetten, omdat de kwaliteit vaak ondermaats is (Economie-katern).
Hoe zien jullie het? Lezen jullie FD? Of liever NRC (ook vanwege andere katerns)? Merken jullie ook dat de berichtgeving over financiële onderwerpen in NRC af en toe echt ondermaats is?
FD krijg ik elke ochtend in de bus en NRC lees ik allang niet meer aangezien die al sedert mensenheugnis geen kwaliteitskrant meer is. Van Gogh wist,toen hij nog leefde, perfect te omschrijven waarom de NRC geen kwaliteitskrant meer is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 04:48 schreef Gewetensvol het volgende:
Al twee jaar lees ik dagelijks FD en NRC Handelsblad. Mijn indruk is dat de kwaliteit van NRC afneemt (artikelen over economie e.d.). Laatst las ik bijvoorbeeld een FD-artikel over het wetsvoorstel van Opstelten over de aanpassing van Wet collectieve afwikkeling massaschade, waardoor o.a. Nederland aantrekkelijker wordt voor internationale massaclaims. FD-redacteur had een hoogleraar aan Stanford gebeld met de vraag wat zij van dit wetsvoorstel vindt. Daarnaast heeft de FD-redacteur ook uitgelegd waarom de Nederlandse rechter in een zaak zichzelf bevoegdheid achtte (namelijk vestiging van de rechtspersoon in Nederland: aanknopingspunt). In NRC las ik die middag een artikel over dit onderwerp, maar merkte dat allerlei interessante details ontbraken (beetje ANP-bericht leek het wel). Dit merk ik het laatste jaar vaker.
Nu overweeg ik NRC stop te zetten, omdat de kwaliteit vaak ondermaats is (Economie-katern).
Hoe zien jullie het? Lezen jullie FD? Of liever NRC (ook vanwege andere katerns)? Merken jullie ook dat de berichtgeving over financiële onderwerpen in NRC af en toe echt ondermaats is?
Welke blogs "doen" er volgens jou "toe"?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:36 schreef Blandigan het volgende:
Dump je krant en wordt aktief op blogs die er toe doen. Scheelt je nog 300+ euro ook.
Ik ga jouw huiswerk niet doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:29 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Welke blogs "doen" er volgens jou "toe"?
Hoe moeilijk is het om gewoon een voorbeeldje te posten, niet zo arrogant.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:45 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Ik ga jouw huiswerk niet doen.
Er zijn er vele, niet moeilijk te vinden, over tal van onderwerpen of algemene blogs. Google is your friend.
Is goed kerel, geniet er maar van, lekker elitair doenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:52 schreef Blandigan het volgende:
Als je niet bereid bent om zelf één en ander te onderzoeken kun je idd beter een krant kopen.
Blogs vragen om onderzoekende en kritische denkers die niet alles klakkeloos aannemen en zelf een mening vormen.
Jij noemt mij arrogant, ik noem jou lui.
Ik heb geen idee wat jij zoekt. Voor mij is het voornamelijk goud en zilver. anderen willen meer algemeen nieuws, of specifieke onderwerpen als day-trading.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:55 schreef kwaliteit. het volgende:
Hmm jammer. De gedachte was meer dat ik mij afvroeg welke blog "er toe doen" volgens Blandigan.
Maar als jij bang bent dat andere te weinig moeite moeten doen dan geef je toch geen voorbeeld.
arrogant, elitair..weer een trol op ignore.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:05 schreef Quantic het volgende:
[..]
Is goed kerel, geniet er maar van, lekker elitair doen
Ik ben anders ook wel benieuwd naar jouw 'goede' blogs. Geen idee waar te zoeken, heb meer te doen, dus zou het wel waarderen als je een voorbeeldje kan posten.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:09 schreef Blandigan het volgende:
[..]
arrogant, elitair..weer een trol op ignore.
The Economist lees ik al enige tijd. Inderdaad interessant vanwege de opinies.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:07 schreef robin007bond het volgende:
The Economist zou ik nemen.
Daarnaast is NRC veel algemener geworden en niet zo specifiek meer voor de doelgroep. Financieel Dagblad kan dan een goed alternatief zijn. The Economist is meer een opinieblad. Wel uiterst liberaal getint, maar dat is voor mij alleen maar een pluspunt.
Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:10 schreef Djibril het volgende:
The Economist is wel liberaal maar ik vind ze wel objectief in mijn ogen. Ze weten wel waarover ze schrijven.
Trouwens als je student bent kan je een studenten abbo nemen 1 jaar=100 euro. Lijkt me een goed deal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |