abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106471551
Al twee jaar lees ik dagelijks FD en NRC Handelsblad. Mijn indruk is dat de kwaliteit van NRC afneemt (artikelen over economie e.d.). Laatst las ik bijvoorbeeld een FD-artikel over het wetsvoorstel van Opstelten over de aanpassing van Wet collectieve afwikkeling massaschade, waardoor o.a. Nederland aantrekkelijker wordt voor internationale massaclaims. FD-redacteur had een hoogleraar aan Stanford gebeld met de vraag wat zij van dit wetsvoorstel vindt. Daarnaast heeft de FD-redacteur ook uitgelegd waarom de Nederlandse rechter in een zaak zichzelf bevoegdheid achtte (namelijk vestiging van de rechtspersoon in Nederland: aanknopingspunt). In NRC las ik die middag een artikel over dit onderwerp, maar merkte dat allerlei interessante details ontbraken (beetje ANP-bericht leek het wel). Dit merk ik het laatste jaar vaker.

Nu overweeg ik NRC stop te zetten, omdat de kwaliteit vaak ondermaats is (Economie-katern).

Hoe zien jullie het? Lezen jullie FD? Of liever NRC (ook vanwege andere katerns)? Merken jullie ook dat de berichtgeving over financiële onderwerpen in NRC af en toe echt ondermaats is?
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
  vrijdag 6 januari 2012 @ 05:16:35 #2
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_106471600
Iedere krant heeft zijn eigen insteek. Dat betekent dat je nieuws vrijwel altijd door het 'filter' van die krant ziet en dus dat het aan te raden is om niet op één krant blind te varen.

Het grootste probleem met de krant is dat het vooral de waan van de dag is en met beperkt perspectief; een schetsmatig 'wat vooraf ging' en bijna nooit een follow-up. Voor de actualiteiten is de krant ook als medium wat achterhaald; de krant wordt één keer per dag gemaakt en veel zaken komen dus met een aanzienlijke vertraging (van een dag of meer).
pi_106472084
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 04:48 schreef Gewetensvol het volgende:
Al twee jaar lees ik dagelijks FD en NRC Handelsblad. Mijn indruk is dat de kwaliteit van NRC afneemt (artikelen over economie e.d.). Laatst las ik bijvoorbeeld een FD-artikel over het wetsvoorstel van Opstelten over de aanpassing van Wet collectieve afwikkeling massaschade, waardoor o.a. Nederland aantrekkelijker wordt voor internationale massaclaims. FD-redacteur had een hoogleraar aan Stanford gebeld met de vraag wat zij van dit wetsvoorstel vindt. Daarnaast heeft de FD-redacteur ook uitgelegd waarom de Nederlandse rechter in een zaak zichzelf bevoegdheid achtte (namelijk vestiging van de rechtspersoon in Nederland: aanknopingspunt). In NRC las ik die middag een artikel over dit onderwerp, maar merkte dat allerlei interessante details ontbraken (beetje ANP-bericht leek het wel). Dit merk ik het laatste jaar vaker.

Nu overweeg ik NRC stop te zetten, omdat de kwaliteit vaak ondermaats is (Economie-katern).

Hoe zien jullie het? Lezen jullie FD? Of liever NRC (ook vanwege andere katerns)? Merken jullie ook dat de berichtgeving over financiële onderwerpen in NRC af en toe echt ondermaats is?
NRC lijkt idd wat aan kwaliteit in te leveren de laatste jaren Zijn teveel op de NRC Next-toer gegaan. Populair en toegankelijk in plaats van verdiepend.Britse en Duitse kranten bieden meer kwaliteit.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 08:51:34 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_106472430
Alle kranten zijn hypekranten, maar FD toch iets minder naar mijn gevoel.

Verder, finance en het monetair systeem zijn lastig en huis-tuin-keukenjournalisten snappen dat gewoon niet, die kunnen alleen napraten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_106473109
Dump je krant en wordt aktief op blogs die er toe doen. Scheelt je nog 300+ euro ook.
pi_106479586
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 04:48 schreef Gewetensvol het volgende:

FD krijg ik elke ochtend in de bus en NRC lees ik allang niet meer aangezien die al sedert mensenheugnis geen kwaliteitskrant meer is. Van Gogh wist,toen hij nog leefde, perfect te omschrijven waarom de NRC geen kwaliteitskrant meer is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 13:15:27 ]
pi_106480077
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:36 schreef Blandigan het volgende:
Dump je krant en wordt aktief op blogs die er toe doen. Scheelt je nog 300+ euro ook.
Welke blogs "doen" er volgens jou "toe"?
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_106480749
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:29 schreef kwaliteit. het volgende:

[..]

Welke blogs "doen" er volgens jou "toe"?
Ik ga jouw huiswerk niet doen.
Er zijn er vele, niet moeilijk te vinden, over tal van onderwerpen of algemene blogs. Google is your friend.
pi_106480798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:45 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Ik ga jouw huiswerk niet doen.
Er zijn er vele, niet moeilijk te vinden, over tal van onderwerpen of algemene blogs. Google is your friend.
Hoe moeilijk is het om gewoon een voorbeeldje te posten, niet zo arrogant.
pi_106481013
Als je niet bereid bent om zelf één en ander te onderzoeken kun je idd beter een krant kopen.
Blogs vragen om onderzoekende en kritische denkers die niet alles klakkeloos aannemen en zelf een mening vormen.

Jij noemt mij arrogant, ik noem jou lui.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:55:35 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_106481125
Wij zijn prima bereid om iets te onderzoeken, alleen jij maakt een claim en gaat over de zeik als mensen oprechte interesse tonen. Ook goed, dan schrijven we jouw bijdrage wel af. Voor de rest is een topic over leuke finance blogs trouwens wel een leuk idee :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_106481129
Hmm jammer. De gedachte was meer dat ik mij afvroeg welke blog "er toe doen" volgens Blandigan.

Maar als jij bang bent dat andere te weinig moeite moeten doen dan geef je toch geen voorbeeld. :*
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_106481472
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:52 schreef Blandigan het volgende:
Als je niet bereid bent om zelf één en ander te onderzoeken kun je idd beter een krant kopen.
Blogs vragen om onderzoekende en kritische denkers die niet alles klakkeloos aannemen en zelf een mening vormen.

Jij noemt mij arrogant, ik noem jou lui.
Is goed kerel, geniet er maar van, lekker elitair doen :')
pi_106481512
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:55 schreef kwaliteit. het volgende:
Hmm jammer. De gedachte was meer dat ik mij afvroeg welke blog "er toe doen" volgens Blandigan.

Maar als jij bang bent dat andere te weinig moeite moeten doen dan geef je toch geen voorbeeld. :*
Ik heb geen idee wat jij zoekt. Voor mij is het voornamelijk goud en zilver. anderen willen meer algemeen nieuws, of specifieke onderwerpen als day-trading.

Overigens heb ik al vele malen mijn informatiebronnen genoemd en ik ben niet meer zo bereid als vroeger om het werk te doen: 9 van de 10 keer komt er toch geen reactie op en is het verloren moeite.

Succes ermee.
pi_106481656
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:05 schreef Quantic het volgende:

[..]

Is goed kerel, geniet er maar van, lekker elitair doen :')
arrogant, elitair..weer een trol op ignore.
pi_106482142
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:09 schreef Blandigan het volgende:

[..]

arrogant, elitair..weer een trol op ignore.
Ik ben anders ook wel benieuwd naar jouw 'goede' blogs. Geen idee waar te zoeken, heb meer te doen, dus zou het wel waarderen als je een voorbeeldje kan posten.

Kennisdeling is de basis van vooruitgang toch?
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:49:07 #17
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_106486055
Gewoon de Financial Times lezen.

En Fok voor het lokale nieuws (Wilders heeft een nieuw kapsel omfg1111).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_106491464
The Economist, Financial Times/Financiele dagblad en Reuters lees ik. NRC is beetje verdwaald vind ik.
pi_106492097
The Economist zou ik nemen.

Daarnaast is NRC veel algemener geworden en niet zo specifiek meer voor de doelgroep. Financieel Dagblad kan dan een goed alternatief zijn. The Economist is meer een opinieblad. Wel uiterst liberaal getint, maar dat is voor mij alleen maar een pluspunt.
pi_106492200
The Economist is wel liberaal maar ik vind ze wel objectief in mijn ogen. Ze weten wel waarover ze schrijven.

Trouwens als je student bent kan je een studenten abbo nemen 1 jaar=100 euro. Lijkt me een goed deal.
pi_106492228
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:07 schreef robin007bond het volgende:
The Economist zou ik nemen.

Daarnaast is NRC veel algemener geworden en niet zo specifiek meer voor de doelgroep. Financieel Dagblad kan dan een goed alternatief zijn. The Economist is meer een opinieblad. Wel uiterst liberaal getint, maar dat is voor mij alleen maar een pluspunt.
The Economist lees ik al enige tijd. Inderdaad interessant vanwege de opinies.
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
pi_106494105
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:10 schreef Djibril het volgende:
The Economist is wel liberaal maar ik vind ze wel objectief in mijn ogen. Ze weten wel waarover ze schrijven.

Trouwens als je student bent kan je een studenten abbo nemen 1 jaar=100 euro. Lijkt me een goed deal.
Bedankt voor de tip!
Heb net even een proefabonnement afgesloten van 12 nummers voor ¤19,50
pi_106495514
Ik heb een tijdje het FD gehad, maar toen het proefabonnement af liep heb ik het daarbij gelaten. Ik heb al de NRC (niet next) en het FD vond ik niet genoeg toevoegen. NRC vind ik een makkelijk krant waar alles in staat, prima om even snel op de hoogte te raken. Verder staan er nog wel eens aardige opinie-artikelen in. Een ander voordeel vind ik dat de krant in Nederlands gepubliceerd wordt, want Engelstalig lees ik al de rest van de dag.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:39:53 #24
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_106495880
The Economist is trouwens al grotendeels gratis online maar dat leest wel minder prettig.
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')