abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:34:58 #271
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106992144
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je niet denkt, denk je ook niet aan toestemming vragen, lijkt me. Er was nog ruimte voor rede.
Als het een neger was, zou hij zijn opgepakt hiervoor. Waarschijnlijk doodslag. Zo gaan de Amerikaanse agenten te werk, vuile racisten :r
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106992270
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:34 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Als het een neger was, zou hij zijn opgepakt hiervoor. Waarschijnlijk doodslag. Zo gaan de Amerikaanse agenten te werk, vuile racisten :r
Vooral die van Navajo afkomst, dat zijn de ergste :r
pi_106994818
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:15 schreef Big-Ern het volgende:
Ik hoef zelf geen wapen, maar wie is de regering dan om mensen te verbieden om zich te bewapenen? Als je al een keer overvallen bent kan ik me best voorstellen dat je de drang voelt om jezelf en je gezin beter te beschermen.
Lastig op dit moment. Ben nog niet VOOR wapens, maar ook niet meer zo tegen als dat ik ooit was.
De staat heeft het rechtmatige monopolie op geweld. Alleen sommige medewerkers van de staat mogen geweld gebruiken zodat wetten worden afgedwongen. Niemand anders mag geweld gebruiken (volgens de wetten die worden afgedwongen). Daarom zouden ook alleen politie agenten, soldaten e.d. wapens mogen dragen. Andere mensen mogen het toch niet gebruiken.

Ik vind dat onzin om overduidelijke redenen: jezelf het recht geven en dan afdwingen maakt het nog geen werkelijk recht, ik kan ook monopolie op geweld claimen! Het andere is uiteraard dat het tot passieve slachtoffers leidt als iedereen -behalve de schurken natuurlijk- die geweldloosheid naleeft. Hoe tragisch het ook is, ik zie liever een dief doodgeschoten dan een vrouw geplunderd, verkracht en misschien vermoord. Gedood worden zou een risico van het vak moeten zijn voor dieven...

Ideaal gesproken wordt alleen zoveel geweld gebruikt als dat er nodig is om een aanval te stoppen. In de echte wereld is lastiger in te schatten hoeveel geweld je moet gebruiken en hoe, zeker als je niet getraind bent om te vechten en ontwapenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')