Release wow: 23 November, 2004quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
http://www.vg247.com/2012(...)t-peaking-at-350000/
Denk niet dat als het zo door gaat dat gaat gebeurenEn dit is nog wel in de gratis maand.
Niks hatend hoor, maar zegt niks. Aion had zo binnen no-time 3 miljoen subs. In Februari is het F2P.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:32 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Release wow: 23 November, 2004
Wanneer wow 1 miljoen actieve accounts haalde: augustus 2005.
Release swtor: 20 December, 2011
Wanneer SWTOR 1 miljoen actieve accounts haalde: 25 december 2011
En die 350k is het aantal tegelijkertijd spelende spelers, niet het aantal accounts die pay gegevens hebben ingevoerd.
En ik gebruik wow alleen maar om een maatstaaf te geven dat het qua groei wel erg degelijk mogelijk is dat er 10 mil subs komen binnen 5 jaar, en niet om wow af te kraken of een wow / swtor discussie te beginnen.
Klopt, zei ik ook een paar posts eerderquote:Op woensdag 4 januari 2012 15:06 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Niks hatend hoor, maar zegt niks. Aion had zo binnen no-time 3 miljoen subs. In Februari is het F2P.
Laten we hopen van niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:10 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
(ik verwacht niet dat swtor wow gaat verslaan).
Nee, hier ben ik niet mee eens, maar dat is geloof ik al wel duidelijk hier. Er zijn namelijk nog twee MMO's die dit jaar uitkomen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:10 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Klopt, zei ik ook een paar posts eerderhet kan ook de complete andere kant op gaan, maar in verband met het later verkopen van een CE heeft star wars natuurlijk een grotere kans op het winst maken op een collectors edition, dan alle andere MMO's (op WoW na, maar dat is later pas gebleken).
SWTOR kan dezelfde kant op gaan als SWG, en dus floppen. Het ligt er allemaal aan wat bioware en EA aan community support gaan doen en hoe snel / wat ze gaan developpen als content patches en uitbreidingen.
Ik zeg 70% kans dat het goed gaat, en swtor de nummer 2 mmo wordt (ik verwacht niet dat swtor wow gaat verslaan).
gw2 en welke andere grote kanshebber? Tera online?quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:14 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Nee, hier ben ik niet mee eens, maar dat is geloof ik al wel duidelijk hier. Er zijn namelijk nog twee MMO's die dit jaar uitkomen.
In één keer goed.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:15 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
gw2 en welke andere grote kanshebber? Tera online?
Zie editquote:
Ze hebben gelukkig de Kawaii :33 races er uit geflikkerd en door het combatsysteem (is wel vergelijkbaar met die van GW2) is de game van zich zelf ook stukken minder grindy. Dus heeft misschien kans, maar vooral in het oosten denk ik.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:18 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Zie edit
toevoeging:
Tera kijk ik ook al jaren naar uitmaar ik denk dat dit net zo zal floppen als aion, doordat het te hevig koreaans is.
Idd, en als ik het anders zeg en verander naar:quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:21 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ze hebben gelukkig de Kawaii :33 races er uit geflikkerd en door het combatsysteem (is wel vergelijkbaar met die van GW2) is de game van zich zelf ook stukken minder grindy. Dus heeft misschien kans, maar vooral in het oosten denk ik.
Community van GW was trouwens wel een aardig volwassen community, maar ja, dat instanced was wel een nadeel.
Ik hoop het voor julliequote:Op woensdag 4 januari 2012 15:23 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Idd, en als ik het anders zeg en verander naar:
Ik zeg 70% kans dat het goed gaat, en swtor de nummer 2 mmo met maandelijkse subscription fee wordt (ik verwacht niet dat swtor wow gaat verslaan).
Das waar, en wow verslaan als in meer actieve subs dan wow krijgen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:25 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik hoop het voor jullie
Sowieso WoW verslaan.
Geen enkele MMO verdwijnt door een andere game. MMO's verdwijnen alleen door zichzelf. Als EA en Bioware het niet voor mekaar krijgen de endgame op orde te krijgen dan is het over.
Ook een beetje een item die alleen maar de minpunten bekijkt ipv beide. Zat artikelen te vinden op het internet met mensen die wel enthousiast zijn. Daarnaast de game zit nu in een NDA closed bèta dus lang nog niet alles zal natuurlijk al bekend zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:29 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Das waar, en wow verslaan als in meer actieve subs dan wow krijgen.
Nu zie ik trouwens ook niet bar veel positief nieuws over GW2, behalve dat het er mooi uit ziet:
http://www.teamquitter.com/viewtopic.php?f=55&t=27150
Anyway, ik hoop in ieder geval dat swtor nog meer gaat groeien en actiever wordt. Tot nu toe dus tevreden en zit er heel veel potentie in. Beste launch die ik tot nu heb mee gemaakt (en heb er veel meegemaakt)
Klopt ook, we zullen het zien, gw2 komt er bij mij in en zal ik vast een tijdje in ieder geval met plezier spelenquote:Op woensdag 4 januari 2012 15:32 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ook een beetje een item die alleen maar de minpunten bekijkt ipv beide. Zat artikelen te vinden op het internet met mensen die wel enthousiast zijn. Daarnaast de game zit nu in een NDA closed bèta dus lang nog niet alles zal natuurlijk al bekend zijn.
World of Warcraft (Collector's Edition) (PC, 2004) ( Sealed )quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:04 schreef ApoclysmX het volgende:
Je hebt inderdaad wel een punt dat je natuurlijk gewoon Star Wars verzamelaars hebt, dan heb je er misschien wel meer kans op. Maar wees eerlijk, een C.E. is tegenwoordig net zo speciaal als een gewone versie aangezien zo'n beetje elke game met een C.E. uitgebracht word.
En ja.. de eerste World of Warcraft is inderdaad wel wat geld waard. Maar dat zegt niets over deze game. Kijk naar alle MMO's die zijn uitgekomen en wat die C.E.'s waard zijn, waarschijnlijk bar weinig.
Ik was ook lang aan het wachten op GW2. Ben in GW op PvP-gebied erg tevreden geweest (of verslaafd). Heb ik Keulen GW2 kunnen spelen en ben opeens niet zo enthousiast meer sindsdien. Hetzelfde hebben meer GW-spelers.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:15 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
gw2 en welke andere grote kanshebber? Tera online?
En hoop dat gw2 beter gaat lopen dan gw, zal gw2 ook gaan spelen trouwens, maar gw zoog redelijk hard (community - liep snel leeg - instanced), gelukkig hebben ze in gw2 het meeste opgelost, en ziet het er prachtig uit. Alleen ben ik nog niet overtuigd van de gameplay / combat.
Vergelijk een muis met een olifant.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:44 schreef =HellFire= het volgende:
Misschien een beetje een rare mening, maar: Ik vind World of Warcraft nog steeds beter, maar ik zou bij dat spel nooit meer subben. Ik denk dat ik bij SW: TOR gewoon alle classes volledig uit ga spelen en dan wel zie hoe het loopt. Als Bioware de 2e subscription based MMO in handen heeft, dan is het spel dus meer dan geslaagd. World of Warcraft ga je niet meer verslaan. En eigenlijk hoeft dat ook niet (meer).
Dat zei ik ook aanvankelijk. Maar ik zie het gewoon niet meer gebeuren. Sommige dingen moet je gewoon erkennen. Dit is er een van. SW:TOR zal niet nummer 1 worden. Nu niet. Volgend jaar niet. Over 5 jaar niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:46 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Vergelijk een muis met een olifant.
De ene 2 weken oud en de ander 6 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |