Windowssoftware, dat gaat voor mij niet werken. Verder is de broncode niet open, dan gebruik ik het liever niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:29 schreef Rewimo het volgende:
Orov (offline rekeningoverzicht) heb je ook nog, best handig
http://www.orov.nl/
Zoals ik het doe (in excel) kost het amper tijd.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:33 schreef knep het volgende:
Wellicht een standaard moment per week voor gaan zoeken.
Bedankt voor de inspiratie!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zoals ik het doe (in excel) kost het amper tijd.
Eén keer per maand de mutaties van de bank downloaden , aanvinken welke catagorie alles is en klaar. Lang leve internet bankieren! Kost misschien 5 minuten per maand en ik weet van elke cent waar het naartoe gaat.
Automatisch importeren moet ik inderdaad nog naar kijken. Zou wel handiger zijn denk ik, maar eerst probeer ik het zonderquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zoals ik het doe (in excel) kost het amper tijd.
Eén keer per maand de mutaties van de bank downloaden , aanvinken welke catagorie alles is en klaar. Lang leve internet bankieren! Kost misschien 5 minuten per maand en ik weet van elke cent waar het naartoe gaat.
Ik doe het ook niet automatisch. Gewoon download als .csv file en paste. Mijn excelsheet weet hoe hij de gepaste data moet interpreteren.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:44 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Automatisch importeren moet ik inderdaad nog naar kijken. Zou wel handiger zijn denk ik, maar eerst probeer ik het zonder.
Klinkt goed. Je zet de categoriën er achter en doet dan een SUMIF of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet automatisch. Gewoon download als .csv file en paste. Mijn excelsheet weet hoe hij de gepaste data moet interpreteren.
Ik zet er de catagorie achter en gebruik SUMPRODUCT en SUMIF om te checken op catagorie en op de juiste maand (bijv dec 2011). Zo krijg ik netjes voor elke maand het totaal voor elke catagorie. Hier kun je dan mooie grafiekjes mee maken om te zien hoe dat in de tijd verloopt en tevens een rollend 12-maands gemiddelde maken om te checken hoe je zit binnen je jaar budget.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:48 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Klinkt goed. Je zet de categoriën er achter en doet dan een SUMIF of iets dergelijks?
En heb je import-'regels' voor verschillende banken? Of alleen voor één betaalrekening?
Hoe krijg je dat voor elkaarquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mijn excelsheet weet hoe hij de gepaste data moet interpreteren.
mwoah, er zitten toch wel twee nadelen aan. Ten eerste kun je zelf geen categorieen aanmaken. Dit is waarschijnlijk om de mogelijkheid tot vergelijken met anderen niet te verstoren. En daarnaast zit er geen mogelijkheid in om jaarlijkse uitgaven glad te strijken naar een reservering per maand. Hoewel hier wel iets mee te doen is door die jaarlijkse uitgave uit te sluiten.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:35 schreef BertV het volgende:
[..]
Er is vast niks mis met TIM.
Ik ben gewoon enorm opstandig als het aankomt op diensten van banken.
Die 9 euro per jaar doneer ik liever aan een willekeurige voorbijganger.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, is mij iig niet gelukt en ik klop nu alles handmatig in (lees, per maand 10 tot 20 minuten werkquote:
met macro's kun je het klembord uitlezen en het resultaat verwerken. Daarmee kun je dit soort dingen voor elkaar krijgen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:31 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, is mij iig niet gelukt en ik klop nu alles handmatig in (lees, per maand 10 tot 20 minuten werk
Dat klinkt ingewikkeld maar ik bedoel gewoon dat ik de data van mijn 2 gebruikte betaalrekeningen paste in veschillende tabs (zeg maar de HSBC tab en de ING tab). Ik heb een derde tab waarin het resultaat wordt uitgerekend. Daarin staan de formules die de data op de juiste manier interpreteren, dus conversie van datum e.d. die dus refereren naar die HSBC en ING tab (dat zijn verschillende file formaten). Het gevolg is dat ik alleen maar de data hoef te pasten en de catagorie in te vulen en in de resultaat tab verschijnen dan vanzelf de juiste opgetelde bedragen voor elke catagorie en elke maand, plus alle grafieken die daarbij horen. Komen geen macros aan te pas. Ik doe alles met SUMIF en SUMPRODUCT. Kost maar een paar minuten werk om maandelijks bij te werken.quote:
Ik pin alles (ook bedragen <£1 als de winkel dat toestaat) en ben echt geen 10-20 minuten kwijt. Wat klop jij dan allemaal in dan?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:16 schreef muhahaha het volgende:
Selang, klinkt alsof wij even veel tijd kwijt zijn echter heb ik 1 rekening en pin ik bewust geen kleine bedragen
Ik heb in een excel-sheet de vaste lasten nauwkeurig tegenover de inkomsten staan.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:31 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, is mij iig niet gelukt en ik klop nu alles handmatig in (lees, per maand 10 tot 20 minuten werk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |