Wat is de nieuwste/snelste processor dan? De Alwinner A** Cortex A10? Of toch die Allwiner A10 Cortex A8?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:41 schreef RobertNL het volgende:
A10 is een type naam van het merk allwinneren het is een Cortex A8 processor. De naam is dus enigszins misleidend.
Zie hieronder, de tablet voldoet vast voor wat je wil.quote:Op woensdag 22 februari 2012 01:40 schreef wolferl het volgende:
10.2" Zenithink ZT280 C91 Capacitive Screen Cortex A9 Android 4.0 8GB Tablet PC
Ik vind deze tablet zo gaaf.
Bij Pandawill was hij (zover ik kon peilen) 150 euro.
Ik zie hem nu nieuw op Ebay voor 130 euro.
Ik mag aannemen dat dit toch een redelijke tablet is?
Speel overigens geen spellen. Alleen maar filmpjes, emailen en beetje internetten.
Allwinner A10 is de één van de nieuwste bangforbuck cortex A8 processorsquote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:30 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wat is de nieuwste/snelste processor dan? De Alwinner A** Cortex A10? Of toch die Allwiner A10 Cortex A8?
En eigenlijk het beste wat je op dit moment kunt krijgen is:
- Bovenstaande Allwinner processor.
- 1GB RAM
- IPS scherm
- En uiteraard ICS.
Die zijn er toch nog niet? Meestal is het dan 1GB RAM maar dan mindere processor, of goede processor maar 512mb RAM.
Rockchip moet ik dus niet naar kijken?
En wat zijn de grootste/meest gewenste ontwikkelingen die er aan komen?
thanksquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:57 schreef wolferl het volgende:
Bedankt RobertNL, veel informatie waar ik zeker wat aan heb.
Nog niks van gehoord, maar dat is met mijn TF101 ook nog niet het gevalquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Robert, heb jij al gehoord of Archos is begonnen met het uitrollen van ICS? Want daar zouden ze de eerste week van februari toch mee beginnen?
Cortex A8/A9/A15 zegt iets over de manier waarop de processor is opgebouwd, net zo iets dat er verschil is tussen de opbouw van AMD en Intel processoren.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:53 schreef Iemand91 het volgende:
Ah, dat verduidelijkt veel idd. Klopt het dan wat ik hieronder zeg?
ARM Cortex-A8/9 e.d. is gewoon de processor dus, en Allwinner, Rockchip, Texas Instruments e.d. zijn fabrikanten die deze processors gebruiken; als het ware zijn Allwinner e.d. de moederborden en ARM Cortex de processor zelf.
Correct, de A8 is nu echt de budget processor (dit was hier voor de Infotmic x2xx, Via 8650 etc). Minder moet je ook niet meer willen.quote:Vervolgens is de Cortex-A8 nu redelijk ingeburgerd en de (dualcore) A9 nog niet. Maar de A9 is potentieel wel beter, mits in combinatie met goede GPU, voldoende RAM, schermresolutie e.d.
Vind zelf 7'' ook niet heel groot, maar het werk in een volle trein wel fijn een 10'' tablet is een beetje overkill als je moet staanquote:Als dit zo is, wacht ik nog even. 7" vind ik dus te klein (zeker in vergelijking met huidige gsm's met 4,2"+ schermen) dus het moet sowieso 9,7" worden.
Cortex A10 bestaat niet, dat is gewoon China, die bedenken maar wat. Allwinner = Cortex A8. De UPPO ziet er goed uit maar hoe zit het met firmware updates? Onda, Ainol en Zenithink hebben zich al bewezen met een update cylus van minimaal een jaar. Teclast heeft bijvoorbeeld tot nu toe bijna maar 1 update per tablet gedaan.quote:Er zijn een aantal tablets met Cortex-A8, 1GB RAM, IPS scherm, Android 4.0 e.d. zoals de UPPO PO8003 (handige benaming bij deze: ARM Cortex-A10, de A10 wordt toch nog nauwelijks gebruikt),
De V99 staat ook nog op mijn lijst, wil dan wel de aluminium versie maar die is moeilijk te krijgen/te duur.quote:BMORN V99 (schijnt nu ook 1GB RAM te hebben), Sysbay S-MP99 en Elinx noemt er nog een paar op Tweakers.
Jup, Zelf verwacht ik dat het nog even duurt voordat de Cortex A9 zo goedkoop wordt dat de prijs van China tabs daalt. Wellicht als de volgende gen Tegra3/4 devices komt?quote:Maar goed, hoe langer ik wacht, komen er ook nieuwe (betere) specs op de markt en zo blijf je bezig.
Hoewel wachten niet gek is; ik wordt nu al thuis aangekeken wat voor spul ik allemaal wel niet uit China haal en m'n geld aan weggooi
Dat moet ik ook nog een keer op mijn TF101 proberen, lijkt me wel fun met een dualbootquote:Op woensdag 22 februari 2012 17:16 schreef Klonk het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.engadget.com/2(...)lock-tool-ubuntu-pr/
Het beste van twee werelden
Nee, dan had ik wel een goedkoop netbookje gekocht en daar een touchscreen op gemonteerdquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:04 schreef Klonk het volgende:
Dualboot, als ze de touchscreen werkend krijgen zou ik dat hele android gedag zwaaien
Dat is toch niet chique? Koop dan zo'n transformer ding.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:18 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Nee, dan had ik wel een goedkoop netbookje gekocht en daar een touchscreen op gemonteerd
quote:de HTC Magic Pen werkt met batterijtjes en heeft magische eigenschappen die iets verder gaan dan het aanraken van het scherm
Factory reset gedaan? Soms fixed het dit soort dingen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iemand heeft een arnova 10g2 maar sinds gisteren werkt wifi niet meer, als ze die aan willen zetten komt er "fout" tevoorschijn.
Iemand enige idee waar dit aan kan liggen?
Is zo'n Yarvik niks? In maart komt die nieuwe 9,7inch uit, en de specs zien er goed uit vind ik.quote:
De Archos is goed dingetje, als je je niet stoort aan de waardeloze bouwkwaliteit. Hij is slap, buigt op plaatsen waar hij niet zou moeten buigen, en voelt gewoon erg goedkoop en breekbaar aan. Maar het scherm is ok, de software en processor zijn goed, en de codec support is de beste van alle Android tablets. Dus als het goedkope gevoel geen issue is, heb je met de Archos voor relatief weinig geld een hele goede tablet.quote:
Bron.quote:It was barely an afterthought in Huawei's MWC press conference, but the company is also getting ready to launch a seriously high-end tablet. The MediaPad 10 FHD has a 1080p display (actually 1920 x 1200), an 8-megapixel camera, and Huawei's new and impressive K3 processor — and it all fits in a body that's just 8.8mm thick. The device is still in its early stages (reps told us the model on display was hand-made for today's event), but even now it's already impressive. The 1080p display looks fantastic, with great viewing angles and sharpness to spare. It's running Android 4.0, and we zipped around the browser and Gallery apps, plus a few games, without so much as a hiccup.
The tablet's due to be available in the second quarter of this year, though reps wouldn't say how much it would cost or where it will initially be on sale.
Zou zelf niet voor de paladin gaan, maar voor de elf of aurora. De paladin heeft een mips processor, dan moet je sommige apps recomplien. Beter 20 euro meer uitgeven en goed werkende tablet hebben.quote:Op zondag 26 februari 2012 10:49 schreef corkydiggles het volgende:
Mijn vader is opzoek naar een tablet.
Moet er gewoon lekker vloeiend op kunnen surfen. krantje, boekje lezen.
Beetje normaal video's kunnen kijken dus geen gestotter.
Resolutie is niet al te boeiend, anders moet hij zijn leesbril pakken
Liefst wel capacitive scherm, liefst 10 inch.
De prijs max. 200 euro.
Zelf beetje rondgekeken op pandawill en die Ainols zien er goed uit.
Echter denk ik zelf dat hij er eerder een uit Nederland wil, zodat als de tablet niet goed functioneert hij ook fysiek de verkoper kan mishandelen.
Welke zouden jullie aanraden. 200 max maar goedkoper natuurlijk beter.
Zolang het maar een redelijke tablet is.
edit:
zelf net even rondgekeken bij NL winkels.
maar onder 200 euro is echt niks redelijks te krijgen. yarvik bah.
blackberry playbook. maar overal uitverkocht wat logisch is.
Wat vinden jullie van de ainol novo 7 paladin?
Ik gok ook niet dat ie budget wordt idd, dat zei ik ook:quote:Op zondag 26 februari 2012 19:59 schreef shiznuts het volgende:
Vergeet niet dat de Huwei S7 alles behalve Chinese budget was. Mocht je de hoofdprijs voor betalen en dat ding is niet eens zo briljant. Ik zou dus ook niet al te enthousiast worden over deze tab...
quote:Op zondag 26 februari 2012 19:13 schreef Iemand91 het volgende:
Wordt wel ver boven mijn gewenste budget voor een tablet gok ik,
oke dat wist ik niet. thx voor de infoquote:Op zondag 26 februari 2012 20:47 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Zou zelf niet voor de paladin gaan, maar voor de elf of aurora. De paladin heeft een mips processor, dan moet je sommige apps recomplien. Beter 20 euro meer uitgeven en goed werkende tablet hebben.
(P.S: wat is ICS voor de TF <3, geen lagg meer tijdens het typen)
Helaas niet inderdaad.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:04 schreef shiznuts het volgende:
Eentje van Pisen (hmm, tegenwoordig niet zo makkelijk meer te vinden zie ik...).
Of de Teclast A10t Blade, of de Cube U9GT2, of de Gemei G9, of de SXSE S11, of de Ployer Momo 11, of de... of dequote:Op donderdag 1 maart 2012 19:34 schreef RobertNL het volgende:
Binnenkort mijn Ainol maar weer te koop zetten. Beviel goed, maar wil nu eens een 9.7 IPS tablet
Bmorn V99 ofzo
Allwinner A10 + 9.7'' + IPS + 1GB ram + 8/16GB rom + firmware support = winquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Of de Teclast A10t Blade, of de Cube U9GT2, of de Gemei G9, of de SXSE S11, of de Ployer Momo 11, of de... of de...
Of een met een dualcore A9?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:52 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Allwinner A10 + 9.7'' + IPS + 1GB ram + 8/16GB rom + firmware support = win![]()
Nu nog uitzoeken welke er aan voldoet
kan ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |