Een Arduino is natuurlijk niet te vergelijken, maar er zijn genoeg andere ARM-computers te koop met het formaat van de Raspberry. Ok, die kosten geen 25 dollar maar misschien 100 of 200 euro. Maar is dat dan het verschil waardoor mensen er zo enthousiast over zijn? Puur de prijs?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:05 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Er draait een fullblown Linux op. Een Arduino is echt duur, vergeleken met een Raspberry Pi.
uiteraard, hoe goedkoper hoe beterquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een Arduino is natuurlijk niet te vergelijken, maar er zijn genoeg andere ARM-computers te koop met het formaat van de Raspberry. Ok, die kosten geen 25 dollar maar misschien 100 of 200 euro. Maar is dat dan het verschil waardoor mensen er zo enthousiast over zijn? Puur de prijs?
100 of 200 euro is wel heel wat meer dan 25 dollar.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een Arduino is natuurlijk niet te vergelijken, maar er zijn genoeg andere ARM-computers te koop met het formaat van de Raspberry. Ok, die kosten geen 25 dollar maar misschien 100 of 200 euro. Maar is dat dan het verschil waardoor mensen er zo enthousiast over zijn? Puur de prijs?
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
How muchquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:33 schreef Hyman het volgende:
op Ibood vandaag een snel 32gb geheugenkaartje
Ik heb dr 1 besteld voor mezelf, en 1 voor een klasgenoot.
Zo een geweldige aanbieding is dat niet, beter koop je hem gewoon bij een normale webshop ipv ibood met hun achterlijke levering en supportquote:
Class 10?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:59 schreef SpecialK het volgende:
Ah gelukkig niet super veel goedkoper... Begin deze week een samsung micro 32gig gekocht voor 33 euro...
Mja een factor 10 goedkoper vind ik wel redelijk significant.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voordat iedereen dit gaat bestellen: Raspberry Pi loopt net te twitteren dat micro-SD in een adapter (bijna) nooit werkt. niet altijd goed werktquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:33 schreef Hyman het volgende:
op Ibood vandaag een snel 32gb geheugenkaartje
Ik heb dr 1 besteld voor mezelf, en 1 voor een klasgenoot.
Zo kun je het bekijken. Aan de andere kant scheelt het eigenlijk maar een paar tientjes. Ik zie niet helemaal hoe dat de hysterie rechtvaardigt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:58 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mja een factor 10 goedkoper vind ik wel redelijk significant.
die 180 tientjes kan ik echt een stuk beter besteden hoor!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo kun je het bekijken. Aan de andere kant scheelt het eigenlijk maar een paar tientjes. Ik zie niet helemaal hoe dat de hysterie rechtvaardigt.
180 tientjesquote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:19 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
die 180 tientjes kan ik echt een stuk beter besteden hoor!
Het prijsverschil is gewoon niet te bagatelliseren. Het is het verschil tussen duurder dan een mediaplayer of way goedkoper dan een mediaplayer. Duurder dan het energieverbruik van een atomsysteem of way goedkoper dan het energieverbruik van een atomsysteem. Way duurder dan een arduino of goedkoper dan een arduino.
Sowieso een cool idee!quote:Op woensdag 4 april 2012 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
Ik zit me net te bedenken over iets wat mij gaaf lijkt om hiermee te doen: time-lapse.
Over een lange, laaange tijd (zeik-buren + bureaucratie =) gaat m'n broer een huis + schuur bouwen.
Leek mij wel geinig om daar een time-lapse van te maken, gefilmd/fotografeerd over de totale bouwperiode.
Goedkoop cameraatje, accu (lipo o.i.d.) en iets wat het aanstuurt; bijvoorbeeld dus de Raspberry Pi, en dat alles in een waterdichte doos.
quote:
Gewoon een brommeraccu met zo'n sigaretaansteker-USB-lader moet ruimschoots voldoende zijnquote:Op woensdag 4 april 2012 18:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]![]()
Maar...
- Genoemde reden duurt dat nog een tijd. Ze zijn al 4 jaar bezig ofzo.![]()
![]()
- Verkrijgbaarheid van Raspberry Pi
- Kennis hoe ik dit moet gaan maken. Vooral de interval regelen/programmeren (geen verstand van) en de stroomvoorziening regelen. Misschien een zonnepaneeltje ofzo...
Kan zo'n mailtje ook weer doorgestuurd worden?quote:Op woensdag 4 april 2012 18:57 schreef t4rt4rus het volgende:
Ik heb een mailtje gekregen dat ik de Raspberry Pi kan bestellen.
Probleem is dat ik geen creditcard heb... lol
Ja maar dan kan ik hem niet meer kopen...quote:Op woensdag 4 april 2012 21:44 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Kan zo'n mailtje ook weer doorgestuurd worden?![]()
Kan ook idd. Maar vooral het aansturen moet aandacht aan besteden worden.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:28 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Gewoon een brommeraccu met zo'n sigaretaansteker-USB-lader moet ruimschoots voldoende zijn
Ik kreeg ook zo'n mailtje.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:57 schreef t4rt4rus het volgende:
Ik heb een mailtje gekregen dat ik de Raspberry Pi kan bestellen.
Probleem is dat ik geen creditcard heb... lol
Dankje voor de term 'cron job'. Heeft al wat interessante resultaten opgeleverd.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:17 schreef KomtTijd... het volgende:
Een cronjob die iedere 10 minuten een snapshot maakt met de website is ook vooral een kwestie van even googlen natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |