abonnement Unibet Coolblue
pi_106318918
quote:
Nationaal park ontruimd om schietende oorlogsveteraan

AMSTERDAM - Een ex-soldaat die in Irak diende heeft een opzichter van het Amerikaanse Mount Rainier National Park doodgeschoten. De doorgedraaide man is nog niet gepakt. Alle kamperende gezinnen in het park zijn geėvacueerd.

Het enige dodelijke slachtoffer tot nu toe is de 34-jarige Margaret Anderson, moeder van twee jonge kinderen en getrouwd met een collega-opzichter. Anderson probeerde de auto van de soldaat te stoppen toen hij op haar begon te schieten. Hulpdiensten konder pas na anderhalf uur bij het slachtoffer komen omdat de schutter bleef vuren.

De schutter is de 24-jarige Benjamin Colton Barnes. Hij zou tijdens een nieuwjaarsfeestje in de buurt van Seattle ook al schoten hebben gelost, waardoor vier mensen gewond raakten. Twee van hen zijn er zeer slecht aan toe. Volgens defensie heeft de verdachte een posttraumatisch stresssyndroom.

In de auto van de verdachte lagen wapens, gevechtskleding en een overlevingspakket.
Zo'n 125 bezoekers van het Mount Rainier National Park zijn geėvacueerd. Volgens een van hen moesten ze voordat ze het park verlieten allemaal knielen met hun handen achter het hoofd, zodat de politie kon checken of de schutter onder hen was. "Het was heel eng allemaal, vooral voor de kinderen".

Op het moment zijn zo'n 150 agenten het park van 953 vierkante kilometers aan het doorkammen. Omdat er sneeuw ligt wordt goed gekeken naar mogelijke sporen van de dader. Deze zou echter door beekjes zijn gelopen waardoor het moeilijk is hem te volgen.

De schutter zou in 2007 en 2008 in Irak hebben gediend. Zijn vriendin en tevens moeder van zijn kind had eerder een straatverbod aangevraagd. Barnes raakt volgens zijn vriendin snel boos en geļrriteerd. Hij heeft thuis een uitgebreide wapencollectie.
Flink park, zie die maar eens te vinden. Hopen dat ie snel gepakt wordt.
pi_106319122
Dat krijg je wanneer niet goed voor je veteranen zorgt.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 2 januari 2012 @ 18:26:20 #3
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_106320234
Nieuwjaarsfeest-> binchdrinking->?drugs?->delerium->GAS/GAD->flashbacks->hallucinaties :{

Die veteranten zijn geen sociale bijeenkomsten gewent, zo gedrilled, vertrouw niemand, iedereen is je vijand, wij zijn je familie... 8)7

Quote:"Veterans face a similar lack of support. An estimated one out of every five service members returning from Iraq suffers from psychological problems and, with a backlog of 400,000 cases, the Department of Veterans Affairs has proven incapable of handling the deluge. Veterans subsequently have to wait an average of five and a half months for an initial decision on disability benefits and an appeal can take years.

That’s not supporting our troops.

The number of veterans trying to get mental health support doubled to 9,103 between October 2005 and June 2006. The Government Accountability Office recently found, however, that most who show symptoms of post-traumatic stress disorder (PTSD) are not referred for treatment, no doubt due to the VA’s lack of capacity to meet demand.

Considering that combat PTSD can take years to surface and that over a million troops have been deployed, it’s safe to say the US will soon be facing a mental health crisis of ominous proportions."


Ik ken een aantal Nederlandse soldaten die als veteraan terug kwamen en die hadden ook echt tijd nodig om weer te acclimatiseren. Oorlog doet gekke dingen met een mens ook al heb je er jaren voor geoefend en getrained.
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
  maandag 2 januari 2012 @ 18:30:30 #4
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_106320420
Ik moest hieraan denken:
  maandag 2 januari 2012 @ 18:33:39 #5
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106320547
Ik had al topic gmaakt
Signature. Punt.
  maandag 2 januari 2012 @ 18:34:56 #6
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_106320607
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:33 schreef MadoRS het volgende:
Ik had al topic gmaakt
Dit topic was eerder. ;)
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 18:35:33 #7
8781 crew  Frutsel
pi_106320634
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:33 schreef MadoRS het volgende:
Ik had al topic gmaakt
Let eens op: Deze was eerder... was met je Kapitein Iglo topic ook al zo.
Maak aub normale OP's met goede titel en juiste link naar bron zoals deze.
En kijk eerst of er een topic is voor je er eentje opent.
pi_106320714
  maandag 2 januari 2012 @ 18:46:41 #9
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_106321114
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')