quote:
Op maandag 2 januari 2012 16:00 schreef Allard88 het volgende:Kan iemand mij uitleggen hoe de Kleine ondernemings regeling precies werkt, aan de hand van een voorbeeld:
Kwartaal 1: 43 euro betaald omzetbelasting
Kwartaal 2: 959 euro terug gekregen omzetbelasting
Kwartaal 3: 1684 euro betaald omzetbelasting
Kwartaal 4: 227 euro betaald omzetbelasting
In totaal heb ik dit jaar dus 3095 euro moeten betalen, en 2098 euro teruggekregen van de belastingdienst. Wat uitkomt op een totaal van 996.18 euro die ik heb betaald. Dit bedrag zit onder de richtlijn van 1345 Euro.
Door de KOR regeling zou dit toch betekenen dat ik over 2011 geen BTW hoef te betalen? Hoe verreking ik dit in bovenstaand voorbeeld bij het invullen van mijn 4e kwartaal inkomstenbelasting?
Is het gewoon een kwestie van 996 euro invullen bij rubriek 5d: Vermindering volgens de kleineondernemersregeling?
alvast bedankt!
Heb je het 4e kwartaal al ingediend (en betaald)? Dan zul je een suppletie moeten doen.
Als je het 4e kwartaal nog niet hebt ingediend (en betaald) dan kun je het bedrag van de KOR waar je het gehele jaar recht op hebt gewoon vermelden op de aangifte bij 5d van het 4e kwartaal (of in de suppletie).
Note: wel even goed opletten of je geen leveringen en diensten hebt die je hoort te corrigeren voor de KOR.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.