quote:Dat is al de tweede keer dat ik deze hoogleraar wartaal zie uitslaan. Zou hij iets tegen het Westen hebben soms?
Op maandag 15 juli 2002 00:19 schreef Lithion het volgende:
Wasif Shadid, eveneens hoogleraar interculturele communicatie, is het oneens met alle eerdergenoemde sprekers. Volgens hem bestaat er geen enkel wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van schuld- of schaamteculturen. De begrippen zouden overblijfselen zijn uit het koloniale tijdperk, toen antropologen nog dachten dat de niet-Westerse mens geen geweten had. Shadid vindt het onzin dat Marokkanen minder schuldbesef zouden hebben en ziet evenmin bewijs dat zij minder vaak schuld zouden bekennen.
Je hoeft maar bij een politiekorps navraag te doen, en je zult zien dat Marokkanen bijna nooit schuld bekennen, en het meestal op racisme van de agent gooien dat ze zijn opgepakt.
quote:En, heb je al nagevraagd dan?
Op dinsdag 16 juli 2002 03:16 schreef R@b het volgende:[..]
Dat is al de tweede keer dat ik deze hoogleraar wartaal zie uitslaan. Zou hij iets tegen het Westen hebben soms?
Je hoeft maar bij een politiekorps navraag te doen, en je zult zien dat Marokkanen bijna nooit schuld bekennen, en het meestal op racisme van de agent gooien dat ze zijn opgepakt.
Je laatste opmerking slaat natuurlijk nergens op, zou haast zeggen dat je hier zelf discrimineerd, maargoed. Ik volg je al n tijdje zo hier en daar en kan weten dat jij het maar bent met je nonsens
quote:Wat dus ook al een grote leugen is, want antropologen hadden in 'die' periode alleen interesse in zee primitieve volkeren. Zeg maar het stenentijdperk type. En dan nog zullen deze antropologen zichzelf superieur hebben gevoed, de kern van hun wetenschapsgebied is juist dat je door te kijken naar het soort gedrag in dat soort relatief simpele sociale structuren kunt leren over 'ons' gedrag. Dan moet je wel op zijn minst theoretisch vinden dat alle mensen in principe gelijk zijn.
Op maandag 15 juli 2002 01:07 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
En het gelijk op het Westen schuiven... "Volgens hem bestaat er geen enkel wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van schuld- of schaamteculturen. De begrippen zouden overblijfselen zijn uit het koloniale tijdperk, toen antropologen nog dachten dat de niet-Westerse mens geen geweten had."
quote:Niet alleen de familie, ook de buurt. Ik zou een kast ophangen met foto's van wetsovertreders wel een idee vinden.
Dus de pakkans vergroten zoals Verbal zei zou helpen. En dat de politie ze dan flink te kijk zet voor de familie.
quote:Als je dat hebt onthouden, dan klopt het in ieder geval niet. Het is inderdaad zo dat de Islam niet het idee van boetedoening en absolutie kent zoals de katholieke kerk dat heeft. Je bent daardoor als moslim erg op jezelf aangewezen als het gaat om je geloof in de vergeving van God.
Op dinsdag 16 juli 2002 02:23 schreef Junkie het volgende:
ooit een keertje geleerd op de middelbare school tijdens godsdienst... (shitman.. dat er dingen zijn blijven hangen...)
moslims (of hoe je ze wil noemen) mogen geen schuldbekenen... das namelijk niet correct volgens hun geloof... (ik zal kijken of ik dit nog kan onderbouwen...)zo dat scheeld weer een hoop wetenschappelijk geleuter...
(en daarom ben ik van elk geloof dat ik had afgestapt... leef je leven zoals je die wil leven, laat je niet controleren door allerlei dingen)(ik bedoel dit in geen opzicht kwaad,
of negatief of wat dan ook wat je kan opwinden...dit was gewoon even mijn toevoeging tot deze discussie..als je dat niet wou...tja ga dan andere dingen doen)
Het is wel zo dat er een zekere 'losheid' in de Islam zit waar het zondigen betreft. Zondigen op zich wordt afgekeurd, maar evenzeer wordt het afgekeurd anderen op het foute pad te brengen door dat openlijk te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |