Bedankt voor de tip, maar ik ben meer op zoek naar de kampeertips in Tsjechië... niemand??quote:Op maandag 2 mei 2005 12:46 schreef jeoren het volgende:
Dan moet je aan die prijsvraag meedoen op www.tsjechie.nl; daar kun je een gratis verblijf bij dat Lipno mee winnen.
Leuke stad.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:06 schreef ozzyat105 het volgende:
Dit voorjaar ga ik 4 dagen naar cesky krumlov en 3 dagen praag!
Iemand bekend met cesky krumlov?
En Cesky Krumlov wordt door de Lonely Planet (Europe on a Shoestring) de meest toeristische stad van Europa genoemd. Zegt meer dan voldoende. De huizen vond ik wel aardig, maar na een uurtje of wat had ik 't wel gezien.quote:
Ik heb bij Brno en ergens 100 km ten zuiden van Praag gekampeerd. Maar ik weet niet of daar écht actieve dingen waren te ondernemen (als is mountainbiken al snel mogelijkquote:Op maandag 2 mei 2005 08:36 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
*Schop
Iemand ervaring met kamperen in Tsjechië? Ik ben op zoek naar een semi-actieve vakantie... beetje surfen, raften, mountainbiken, slapen en een beetje stappen... Suggesties? Zelf zat ik aan het Lipno-meer te denken...
Dat is nog eens een lange kampeervakantiequote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:38 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb van m'n 6e tot m'n 15e met m'n ouders in oa Tsjechie gekampeerd.
Voor landen binnen de EU geldt vrijheid van verkeer van goederen... maar met beperkingenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:24 schreef Alieej het volgende:
Net een topic geopend waarin ik vroeg hoeveel sloffen sigaretten ik mee mag nemen naar Nederland, maar dat topic is alweer gesloten en dus ga k vrolijk door in dit topic
Blijkbaar mag je dus max 2 sloffen pp meenemen, wat gebeurt er als je word gepakt met meer?
bronquote:- 110 liter bier;
- 90 liter wijn;
- 20 liter likeurwijn, zoals sherry of port;
- 10 liter sterke drank;
- 800 sigaretten;
- 400 sigaren of cigarillo's;
- 1 kilogram tabak.
Er gelden echter andere regels als u tabaksproducten koopt in Tsjechië, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije of Slovenië en u vervolgens reist naar of via België, Denemarken, Finland, Duitsland, Zweden, Engeland of Oostenrijk. In zo´n geval mag u maar 200 sigaretten met vrijstelling van belasting invoeren. Bij reizen vanuit Estland zijn er tevens beperkingen voor rooktabak (vrijstelling 250 gram). Bij reizen vanuit Tsjechië zijn er tevens beperkingen voor sigaren (vrijstelling 10 stuks), cigarillos (vrijstelling 20 stuks) en rooktabak (vrijstelling 250 gram).
Ik heb voor de keren in oost-europa geen inentingen gehaald. Voor teken etc. moet je sowieso altijd oppassen in bosrijke omgevingen. Kan ook in Nederland gebeuren, zeg maar.quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:58 schreef RvD1985 het volgende:
Ik heb een vraagje over tsjechië, er stond laatst in de krant dat er in tsjechië teken zijn die een virus bevatten waar niks aan te doen is als je daarmee besmet word. Je kan er wel een inenting tegen halen voordat je weggaat. In hoeverre is het nodig, halen jullie ook altijd inentingen?
Ja daar heb je gelijk in, alleen de teken daar kunnen een ziekte hebben die teken in nederland niet hebben, en als je die ziekte eenmaal hebt is er niks meer aan te doen. Maar ik heb het bij de ggd nagevraagt en er lopen niet veel teken rond met die ziekte, dus ik doe gewoon voorzichtig en dan zal het wel goed komen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik heb voor de keren in oost-europa geen inentingen gehaald. Voor teken etc. moet je sowieso altijd oppassen in bosrijke omgevingen. Kan ook in Nederland gebeuren, zeg maar.
Ik ga er van de zomer voor het eerst heen dus ik ben geen ervaringsdeskundige..quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:42 schreef MaRySe het volgende:
Even wat vraagjes:
- is het in augustus 30° of kouder?
- Spreken ze Engels daar? Of alleen Tsjechisch?
- Is er strand/zee/meer/water zwembad?
- Is het leuk?
- Zijn er (leuke) kleding winkels?
- doorgaans kouderquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:42 schreef MaRySe het volgende:
Even wat vraagjes:
- is het in augustus 30° of kouder?
- Spreken ze Engels daar? Of alleen Tsjechisch?
- Is er strand/zee/meer/water zwembad?
- Is het leuk?
- Zijn er (leuke) kleding winkels?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |