abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26663904
Dan moet je aan die prijsvraag meedoen op www.tsjechie.nl; daar kun je een gratis verblijf bij dat Lipno mee winnen.
  maandag 2 mei 2005 @ 18:17:31 #77
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_26671684
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:46 schreef jeoren het volgende:
Dan moet je aan die prijsvraag meedoen op www.tsjechie.nl; daar kun je een gratis verblijf bij dat Lipno mee winnen.
Bedankt voor de tip, maar ik ben meer op zoek naar de kampeertips in Tsjechië... niemand??
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_26672834
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:06 schreef ozzyat105 het volgende:
Dit voorjaar ga ik 4 dagen naar cesky krumlov en 3 dagen praag!
Iemand bekend met cesky krumlov?
Leuke stad. Is alleen niet zo groot.
Learn the rules and break them.
  maandag 2 mei 2005 @ 23:05:30 #79
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26681217
quote:
Op maandag 2 mei 2005 19:00 schreef Elocyp het volgende:

[..]

Leuke stad. Is alleen niet zo groot.
En Cesky Krumlov wordt door de Lonely Planet (Europe on a Shoestring) de meest toeristische stad van Europa genoemd. Zegt meer dan voldoende. De huizen vond ik wel aardig, maar na een uurtje of wat had ik 't wel gezien.
  maandag 2 mei 2005 @ 23:06:59 #80
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26681269
quote:
Op maandag 2 mei 2005 08:36 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
*Schop

Iemand ervaring met kamperen in Tsjechië? Ik ben op zoek naar een semi-actieve vakantie... beetje surfen, raften, mountainbiken, slapen en een beetje stappen... Suggesties? Zelf zat ik aan het Lipno-meer te denken...
Ik heb bij Brno en ergens 100 km ten zuiden van Praag gekampeerd. Maar ik weet niet of daar écht actieve dingen waren te ondernemen (als is mountainbiken al snel mogelijk ).
  dinsdag 3 mei 2005 @ 00:38:38 #81
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_26684036
Ik heb van m'n 6e tot m'n 15e met m'n ouders in oa Tsjechie gekampeerd. Kamperen is goed te doen. Te bedenken dat dat vanaf '92 is, net na de val van de muur, en dat er toen al goed te kamperen viel, op een koude douche hier en daar na, dan denk ik dat het nu wel heel veel beter is. ben er ondertussen al 4 jaar niet meer geweest, maar als ik het zo hoor is het bijna een tweede frankrijk, bomvol met nederlandse sleurhutten, zeker aan de westkant!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_26684398
Ben 5x naar Tsjechië geweest. Deze steden:
Praag, Plzen, Cesky Budejovice, Klatovy, Liberec, Vimperk, Karlovy Vary, Trebon, Tabor.
Cesky Krumlov en nog 50 ofzo, maar dat kan ik me niet meer herinneren.

Lekkerste bier: Gambrinus, omg .
Moeite waard: Praag, Karlovy Vary, Cesky Krumlov.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 12:16:51 #83
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_26691781
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 00:38 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb van m'n 6e tot m'n 15e met m'n ouders in oa Tsjechie gekampeerd.
Dat is nog eens een lange kampeervakantie

Ik ben in totaal al vier keer in Tsjechië geweest, en ga daar zeker nog meer van maken. Mooi land, leuke mensen, lekker bier

Overigens, voor de mensen de net zoals ik Gambrinus lekker vinden en in de beurt van Nijmegen wonen: net over de grens in Kleve zit een drankhandel (Trinkgut) waar ze Gambrinus verkopen. 8,88 voor 20 halve liters. Ik weet het, het zijn geen Tsjechische prijzen, maar het blijft Tsjechisch bier Ze hebben er geloof ik ook Pilsner Urquell en Budweiser (de ECHTE budweiser uiteraard)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_26806180
Net een topic geopend waarin ik vroeg hoeveel sloffen sigaretten ik mee mag nemen naar Nederland, maar dat topic is alweer gesloten en dus ga k vrolijk door in dit topic

Blijkbaar mag je dus max 2 sloffen pp meenemen, wat gebeurt er als je word gepakt met meer?
Het gras is altijd groener als je stoned bent :)
  zaterdag 7 mei 2005 @ 21:07:48 #85
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_26810236
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:24 schreef Alieej het volgende:
Net een topic geopend waarin ik vroeg hoeveel sloffen sigaretten ik mee mag nemen naar Nederland, maar dat topic is alweer gesloten en dus ga k vrolijk door in dit topic

Blijkbaar mag je dus max 2 sloffen pp meenemen, wat gebeurt er als je word gepakt met meer?
Voor landen binnen de EU geldt vrijheid van verkeer van goederen... maar met beperkingen
quote:
- 110 liter bier;

- 90 liter wijn;

- 20 liter likeurwijn, zoals sherry of port;

- 10 liter sterke drank;

- 800 sigaretten;

- 400 sigaren of cigarillo's;

- 1 kilogram tabak.

Er gelden echter andere regels als u tabaksproducten koopt in Tsjechië, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije of Slovenië en u vervolgens reist naar of via België, Denemarken, Finland, Duitsland, Zweden, Engeland of Oostenrijk. In zo´n geval mag u maar 200 sigaretten met vrijstelling van belasting invoeren. Bij reizen vanuit Estland zijn er tevens beperkingen voor rooktabak (vrijstelling 250 gram). Bij reizen vanuit Tsjechië zijn er tevens beperkingen voor sigaren (vrijstelling 10 stuks), cigarillos (vrijstelling 20 stuks) en rooktabak (vrijstelling 250 gram).
bron

Tja en als je gepakt wordt... ligt eraan waar en met hoeveel. In Nederland zal de douane meestal een schikking aanbieden (namens OvJ) en eisen dat je afstand van de goederen doet. Tenzij je natuurlijk overduidelijk voor de handel aan het invoeren bent, dan mag je voorkomen

Zo, lijkt me duidelijk toch?? Nu weer ff die schop en kom maar op met die ervaringen over het kamperen in Tjsechië

ik had ook gewoon 1 slof kunnen zeggen
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  zondag 8 mei 2005 @ 17:40:42 #86
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_26829109
Ik ga er van de zomer met m'n vriendin naar toe.

We hebben 2 weken een huisje gehuurd in Kounov (ongeveer 150 km. ten noordoosten van Praag). We willen van daaruit een beetje rondrijden en overal kijken.
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 24 mei 2005 @ 18:35:22 #87
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_27316569
Ik ben net terug van cesky krumlov(2dagen) en Praag(5dagen)
Super naar mijn zijn gehad . Bijna alleen maar uitgeweest naar club lavka in Praag
en mecca. Allebei leuke clubs !
Elke avond lekker en gevarierd gegeten en gedronken voor 5 euro.(diner)
en uitgaan ongeveer 10 eur
Geslapen in praag in een leuk hostel. veel mensen onmoet kortom:

aanrader!!!

totale kosten circa 400 euro all-inn voor 7 dagen
reach out and touch faith
pi_27319007
Je kan ook gewoon wild kamperen, 2/3 van dat land is bos dus als je ergens je auto neerknalt in de bosjes waar ie niet zichtbaar is gaat het perfect (ervaring mee).
Ik ga over 2 maanden weer, maar dan ben ik maar een paar dagen in Tsjechie, ga ook naar andere landen in het oostblok.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_27345194
Ik heb een vraagje over tsjechië, er stond laatst in de krant dat er in tsjechië teken zijn die een virus bevatten waar niks aan te doen is als je daarmee besmet word. Je kan er wel een inenting tegen halen voordat je weggaat. In hoeverre is het nodig, halen jullie ook altijd inentingen?
pi_27388362
een kennis van mij gaat binnenkort naar Ostrava, kent iemand misschien hier die plaats?
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:04:07 #91
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27388483
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 16:58 schreef RvD1985 het volgende:
Ik heb een vraagje over tsjechië, er stond laatst in de krant dat er in tsjechië teken zijn die een virus bevatten waar niks aan te doen is als je daarmee besmet word. Je kan er wel een inenting tegen halen voordat je weggaat. In hoeverre is het nodig, halen jullie ook altijd inentingen?
Ik heb voor de keren in oost-europa geen inentingen gehaald. Voor teken etc. moet je sowieso altijd oppassen in bosrijke omgevingen. Kan ook in Nederland gebeuren, zeg maar.
pi_27394661
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 22:04 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik heb voor de keren in oost-europa geen inentingen gehaald. Voor teken etc. moet je sowieso altijd oppassen in bosrijke omgevingen. Kan ook in Nederland gebeuren, zeg maar.
Ja daar heb je gelijk in, alleen de teken daar kunnen een ziekte hebben die teken in nederland niet hebben, en als je die ziekte eenmaal hebt is er niks meer aan te doen. Maar ik heb het bij de ggd nagevraagt en er lopen niet veel teken rond met die ziekte, dus ik doe gewoon voorzichtig en dan zal het wel goed komen.
pi_27431224
Ik ben twee jaar geleden ook wezen backpacken door Tsjechie. Het land heeft echt al mijn verwachtingen overtroffen. Als ik me goed kan herinneren was er toen ook een topic over, en dat was volgens mijn niet deze, maar maakt niet uit.

Ik heb nog een reisverslag geschreven toen. Het staat op mijn website, zie link hieronder, maar als jullie het willen wil ik het wel even posten hier in topic... laat maar weten.
pi_27682716
Hoi,
ik ga in augustus naar Tsjegië/Praag en wil dus met eigen auto die kant op.
Maar het volgende vroeg ik mij af: is het veilig om je auto in het centrum te parkeren?(MB 280se)
daarna wil ik door naar Hongarije/Budapest en wou wel eens weten wat ik niet mag missen op mijn weg daarheen, ik bedoel dus: als ik toch langs die en die plaats rijdt om daar even uit te stappen
like mr. Bolkenstein used to say: no comment
pi_27682818
Je hebt in Praag veel ondergrondse parkeergarages. Ik zou hem daar inzetten, geen probleem.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_27871047
danku!
like mr. Bolkenstein used to say: no comment
pi_27919032
Even wat vraagjes:
- is het in augustus 30° of kouder?
- Spreken ze Engels daar? Of alleen Tsjechisch?
- Is er strand/zee/meer/water zwembad?
- Is het leuk?
- Zijn er (leuke) kleding winkels?
pi_27919069
- Ik hoor allemaal enge verhalen. Is het daar eng?
- Wat voor leuks is er te doen?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:50:25 #99
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_27919315
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:42 schreef MaRySe het volgende:
Even wat vraagjes:
- Is het leuk?
Ik ga er van de zomer voor het eerst heen dus ik ben geen ervaringsdeskundige..

Het is als het goed is warmer dan 30 graden. Ze spreken uiteraard Tsjechisch, Duits en als je gelukt hebt Engels.
Er zijn meren...

Het lijkt me erg leuk anders zou ik er niet naartoe gaan.
Er schijnen leuke winkels te zijn in de grote steden...
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:52:15 #100
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_27919392
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:42 schreef MaRySe het volgende:
Even wat vraagjes:
- Is het leuk?
- doorgaans kouder
- alleen in de grote steden spreken ze engels. Ook doorgaans, zo'n muts bij de mac in Praag verstond geen engels....
- geen zee wel zwemmeertjes
- ja erg leuk en mooi land
- in grote steden wel ja.
Tranendal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')