abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106284414
Hallo!

Ik vroeg mij af wat zo de gangbare prijzen zijn die je kan verwachten als je iets op een tweedehands-site zet.

Zelf heb ik een paar zoekertjes geplaatst van recente spullen in absolute nieuwstaat met als prijs 70% van de nieuwprijs. Als mensen mij contacteren dan willen ze er hoogstens de helft voor geven; zelf vind ik dat absoluut niet realistisch.

Dus -> hoeveel procent van de nieuwprijs mag je zoal vragen?
pi_106284562
Ligt aan het product, sommige dingen zijn zelfs meer waard dan je er ooit voor betaald hebt.
pi_106284656
2 keer de helft.
Twiddel
pi_106284683
Voor een 2e hands vvv-bon zou ik 95% vragen. Voor 2e hands ondergoed 5% en voor alle andere 2e hands spullen ergens tussen die 5 en 95%

Oftewel, wat manco zegt. Wees wat specifieker.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 1 januari 2012 @ 19:45:26 #5
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106284685
Vraagstellng is te vaag. Alle producten verschillen.

En deprecieren op een eigen tempo.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106284999
Je mag alles vragen. Een potentiele koper mag ook alles aanbieden.
Aan jullie om er dan samen uit te komen. En als jullie er niet uitkomen, dan gaat de koop niet door.
Om het maar even algemeen te houden, zoals in de OP.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:55:57 #7
354945 dikkebroekzak
pi_106285085
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Je mag alles vragen. Een potentiele koper mag ook alles aanbieden.
Aan jullie om er dan samen uit te komen. En als jullie er niet uitkomen, dan gaat de koop niet door.
Om het maar even algemeen te houden, zoals in de OP.
Alleen verkoopt het niet als hij 200 Euro vraagt voor een stuk gebruikt ondergoed.

Of hij moet Justin Bieber wezen :')
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106285230
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:55 schreef dikkebroekzak het volgende:
Alleen verkoopt het niet als hij 200 Euro vraagt voor een stuk gebruikt ondergoed.
De verkoper en koper moeten er samen uitkomen. Als de koper 200 euro daarvoor over heeft en de koper vind dat prima, dan zie ik er geen probleem in.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 1 januari 2012 @ 20:00:43 #9
354945 dikkebroekzak
pi_106285304
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De verkoper en koper moeten er samen uitkomen. Als de koper 200 euro daarvoor over heeft en de koper vind dat prima, dan zie ik er geen probleem in.
Maar dit houdt geen rekening met de praktische of marktwaarde van goederen.

Dus onrealistisch.
― Albert Einstein
pi_106285400
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:00 schreef dikkebroekzak het volgende:
Maar dit houdt geen rekening met de praktische of marktwaarde van goederen.

Dus onrealistisch.
Onwaarschijnlijk, niet onrealistisch.
Het is wat de gek ervoor geeft.
Als iemand er 200 euro voor over heeft, is dat dus de marktwaarde van dat produkt.
  zondag 1 januari 2012 @ 20:05:27 #11
354945 dikkebroekzak
pi_106285482
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk, niet onrealistisch.
Het is wat de gek ervoor geeft.
Als iemand er 200 euro voor over heeft, is dat dus de marktwaarde van dat produkt.
Nee dat is de nominale waarde. :7
― Albert Einstein
pi_106285565
Vraag en aanbod.
pi_106286441
Het gaat over een muziekinstrument. Meer bepaald een basversterker.

Nieuw: 550 euro. Ik vraag 400. Echt talloze mails gekregen van 200 tot 300 maar aangezien hij in perfecte staat is en 1 jaar oud ben ik niet geneigd daarop in te gaan.

Ik bedoel; je hoeft 'm bij mij niet te kopen, weet ik wel, maar voor het artikel in kwestie is het denk ik wel een oké discount. Je betaalt in de winkel al direct een derde meer. Waarom mij dan lastig vallen met zo'n achterlijk lage biedingen?

Het kon natuurlijk zijn dat je standaard 2de hands niet meer kreeg. Vandaar dat ik het vroeg.
  zondag 1 januari 2012 @ 20:29:23 #14
354945 dikkebroekzak
pi_106286562
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:26 schreef tony_clifton- het volgende:

Nieuw: 550 euro. Ik vraag 400. Echt talloze mails gekregen van 200 tot 300 maar aangezien hij in perfecte staat is en 1 jaar oud ben ik niet geneigd daarop in te gaan.

Ik bedoel; je hoeft 'm bij mij niet te kopen, weet ik wel, maar voor het artikel in kwestie is het al een normale discount. Waarom mij lastig vallen met zo'n achterlijk lage biedingen?

Het kon natuurlijk zijn dat je standaard niet meer kreeg. Vandaar dat ik het vroeg.
Als ze dat stuk bij een ander niet kunnen kopen voor die prijs hoef je je geen zorgen te maken. Zo ja moet je helaas je concurrent tegemoetgaan. Zo werkt de vrije markt. Vraag en aanbod bepaalt de marktwaarde.

Hou de andere verkopers dus in de gaten :7
― Albert Einstein
pi_106286614
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:26 schreef tony_clifton- het volgende:

Ik bedoel; je hoeft 'm bij mij niet te kopen, weet ik wel, maar voor het artikel in kwestie is het al een normale discount. Waarom mij lastig vallen met zo'n achterlijk lage biedingen?

Het kon natuurlijk zijn dat je standaard niet meer kreeg. Vandaar dat ik het vroeg.
Hoe het met een basversterker zit weet ik niet, maar er zitten echt teveel idioten op MP ed.
Ik verkocht een paar weken geleden mijn Xbox360 en in de advertentie had ik gewoon duidelijk gezet dat ik hem wegdeed omdat ik geen games meer speelde. En toch kreeg ik mailtjes/telefoontjes van mensen die vroegen of ik het wilde ruilen tegen een Wii of Playstation, en een kerel wilde wel ruilen tegen een Nokia N97. Wtf :')
pi_106286626
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:29 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Als ze dat stuk bij een ander niet kunnen kopen voor die prijs hoef je je geen zorgen te maken. Zo ja moet je helaas je concurrent tegemoetgaan. Zo werkt de vrije markt. Vraag en aanbod bepaalt de marktwaarde.

Hou de andere verkopers dus in de gaten :7
Ik ben nu al de goedkoopste :P
pi_106286771
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:30 schreef Asgard het volgende:

[..]

Hoe het met een basversterker zit weet ik niet, maar er zitten echt teveel idioten op MP ed.
Ik verkocht een paar weken geleden mijn Xbox360 en in de advertentie had ik gewoon duidelijk gezet dat ik hem wegdeed omdat ik geen games meer speelde. En toch kreeg ik mailtjes/telefoontjes van mensen die vroegen of ik het wilde ruilen tegen een Wii of Playstation, en een kerel wilde wel ruilen tegen een Nokia N97. Wtf :')
Herkenbaar. Ook gehad: "ruilen tegen een hele zooi kwali gitaarmeuk". Achja... niet geschoten altijd mis zeker? :)
  zondag 1 januari 2012 @ 20:33:54 #18
354945 dikkebroekzak
pi_106286821
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:30 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik ben nu al de goedkoopste :P
Doe in dat geval meer reclame voor je product dwz zet hem op andere sites. Uiteindelijk verkoopt ie ^O^
― Albert Einstein
pi_106286906
Zet je troep dan op eBay met een nu kopen optie voor 70% van de waarde.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 1 januari 2012 @ 23:29:51 #20
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106294389
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zet je troep dan op eBay met een nu kopen optie voor 70% van de waarde.
Kut ebay
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
pi_106295136
Mensen op MP zijn niet allemaal achterlijk natuurlijk.
Wanneer je iets bij een winkel koopt zit daar garantie bij inbegrepen (bij veel MP-kopen is dit uitgesloten, zeker wat betreft veel muziekinstrumenten.) Ook is er in een winkel voor het instrument in de verkoop is gegaan onderhoud aan gepleegd (indien nodig).
Plus dat een winkel ongeveer 20% belasting moet rekenen. Dat is zo'n 200 euro per 1000 euro die ze verkopen.

Als je dit als koper weet - en dus wel tweedehands wil om voordeliger uit te zijn - dan kun je gaan rekenen hoeveel de verkoper op MP er maximaal bij een winkel - als deze al opkopen/terugkopen - er voor krijgt. Vraagprijs min de kosten voor de belasting en min eventueel nog wat onderhouds - en eventuele garantiekosten. Dan kom je vaak toch uit op 50% van de nieuwwaarde. En dan heeft de winkel je nog niet eens echt afgezet. *

Dus....dat in het achterhoofd houdend doe je dan een bod dat inderdaad ver onder de nieuwprijs ligt. Dat kan betekenen dat je het product misloopt als bieder, als iemand anders er wel meer voor wil bieden. Maar als de verkoper zijn product niet aan de straatstenen kwijt kan en jij als bieder toch net even boven de prijs zit die een winkel biedt (eventueel, lang niet alle winkels willen tweedehands spullen opkopen natuurlijk) dan kan het soms best de moeite van het proberen waard zijn. Soms duurt het alleen wat langer. (En soms grijp je er dus naast, das dan botte pech.)

Het is toch wel een beetje wat de gek er voor geeft.

(*Ik ben zelf op zoek naar een harp en heb gemerkt dat het voor deze instrumenten wel vaak geldt, of het ook echt zo werkt voor andere instrumenten weet ik niet. In elk geval niet voor bepaalde violen en cello's ;) )
  maandag 2 januari 2012 @ 00:18:33 #22
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106296331
En hoeveel kun je van die prijs afhalen in de winkel? Wat kost ie in de opruiming?
Wat is de gemiddelde levensduur, hoe snel gaan ze kapot?

Als iets 550 euro in de winkel kost, dan zal ik daar hooguit 400 euro gebruikt voor geven na een jaar als ik weet dat ik die garantie niet nodig zal hebben en er verder ook geen nieuw modelletje uitkomt. Daarnaast moet het aanbod erin ook miniem zijn, anders wacht ik wel 2 weken en koop ik degene die dan voor 300 aangeboden wordt.
Ook hoi !
pi_106300712
Voor elektronica die tweedehands is in de conditie die jij beschrijft? Ik zou uitgaan van 50%, dus 275 euro. 70% is een mooie prijs als iets nieuw in doos zit.
  maandag 2 januari 2012 @ 10:02:05 #24
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106303032
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 03:06 schreef Rapaille het volgende:
Voor elektronica die tweedehands is in de conditie die jij beschrijft? Ik zou uitgaan van 50%, dus 275 euro. 70% is een mooie prijs als iets nieuw in doos zit.
Ik verkoop even duur of duurder voor nieuw en dat lukt me ook
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
pi_106304232
Het kan best lukken, er zijn ook mensen op MP die wel de vraagprijs willen bieden of er zelfs overheen gaan.

Maar om nu te zeggen dat biedingen van 50% van de nieuwprijs onrealistisch zijn, daar ben ik het niet mee eens. (Sterker nog, ik bied er vaak zelfs nog wat onder, omdat er vrijwel altijd een tegenbod gedaan wordt. Of omdat dat mijn bod het maximale bedrag is dat kan uitgeven, en ik heb gezien dat er geen andere biedingen gedaan zijn; niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Dit laatste licht ik dan wel altijd toe.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')