Beste wensenquote:
Waarom zou je akoestisch gaan beginnen als je elektrisch wilt spelen?quote:Op zondag 1 januari 2012 21:26 schreef Lexis het volgende:
Ik wil dit jaar beginnen met gitaar leren spelen (jaja, goed voornemen hè). Ik heb dus een paar noob vragen:
- Kan je het best akoestisch beginnen? Ik ambieer niet echt om uiteindelijk akoestisch te kunnen spelen, maar het lijkt me wel dat dit aan de basis van alle skills ligt. Maar is het de beste optie?
- Uiteindelijk wil ik elektrisch gitaar gaan spelen. Bass lijkt me ook wel vet. Had het altijd wat ondergewaardeerd, maar kwam er recent toch achter dat de hele flow van een nummer met een goede bass staat of valt. Maar de eigenlijke vraag: Elektrisch of akoestisch, wat is een chille betaalbare beginnersgitaar? Ik ben overigens wel van plan om gewoon lessen te nemen. Met alleen internet dingen (lessen, youtube, etc) leer je het alleen met heel veel doorzettingsvermogen volgens mij...
Alvast bedankt
Bedoel je nu te zeggen dat een elektrische gitaar mits goede snaren zonder versterker genoeg volume produceert om een akoestische gitaar te evenaren?quote:Op zondag 1 januari 2012 22:07 schreef Oidipous het volgende:
Anderhalf jaar geleden zat ik in hetzelfde schuitje als jou, Lexis. Ik wilde uiteindelijk rocken in plaats van kampvuurliedjes spelen dus heb ik uiteindelijk gekozen om meteen op een elektrische gitaar te spelen. Ik had in het begin dan ook een echte low budget-gitaar, een simpele Yamaha om te zien of gitaarspelen iets voor mij is. Daarnaast voor een paar tientjes een versterkertje op de kop getikt.
Beginnen met elektrische gitaar is juist ideaal. Je hebt een lage actie (afstand tussen snaren en fretboard) waardoor je de snaren makkelijker indrukt en daarnaast hebben je armen meer ruimte door het ontbreken van de klankkast.
Nu heb ik in een paar weken een aantal makkelijke akoestische liedjes geleerd op mijn gitaar zonder deze aan te sluiten op je versterker. Zolang je goede snaren er op hebt liggen maakt dat ook genoeg volume.
Haha klopt, voor mij is het nu even voldoende.quote:Op zondag 1 januari 2012 22:10 schreef mr-green het volgende:
[..]
Bedoel je nu te zeggen dat een elektrische gitaar mits goede snaren zonder versterker genoeg volume produceert om een akoestische gitaar te evenaren?
No way
Een akoestische gitaar is wel een wereld van verschil ten opzichte van een elektrische gitaar zonder versterker. Zoveel meer volume en betere klank door de kast (kan je zien als versterker).quote:Op zondag 1 januari 2012 22:11 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Haha klopt, voor mij is het nu even voldoende.
Nee, gewoon een effect op mijn versterkerquote:Op zondag 1 januari 2012 22:33 schreef Oidipous het volgende:
Zo´n Piezo pick up bedoel je? Die zijn inderdaad gaaf.
Solo'squote:Op zondag 1 januari 2012 22:16 schreef mr-green het volgende:
[..]
-Wil je bijv meer voor de rock gaan en solo's (al kan dat ook op een akoestische) ga dan voor een elektrische.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |