Deel 2
2 maanden later. Monopoly stapte naar buiten, en groette Driepink. "Moggûh buurman!"! "Gisteravond gezellig gehad met Knetterkrankjorum?" Knetterkrankjorum was de eerste klant die Monopoly had na het incident. Liefde op het eerste gezicht. "Ja man, knettergek is ze. Haar zwarte laarzen en metalen spijkers, hmm zo heerlijk. En dan hoe ze haar kak in m'n..." "Ja, genoeg..." en Driepink rende naar de WC, terwijl z'n eten omhoog kwam zetten.
"Driepink, ben je wel weer beter voordat we naar de burgemeester gaan vanmiddag?", vroeg Naatje. "Ik hoop het pap, ik zou meneer Drommel ook wel willen ontmoeten." "PAP!" schreeuwde Coban. "PAAAP!!!!!!!!!!!". "Wat is er nou weer aan de hand schat?" schreeuwde Naatje door het huis. "ER IS BRAND! ER IS BRAAAND!!" schreeuwde coban al hoestend. "Wat is er gebeurd?" "RENNEN!" schreeuwde Coban. De drie rende naar buiten de straat op, en ja hoor. Vanuit Coban's schoenenhangar kwamen hoge vlammen. "En mijn iPod ligt daarbinnen nog!", en Coban barstte in huilen uit. "Hoe moet ik nu op de BBQommunity?"
"De brand is aangestoken." vertelde commandant Strand. "Er zijn on-afgestoken molotovcocktails gevonden bij deur 16 van de schoenenhangar. Waarschijnlijk zijn er een paar daarvan wel afgestoken. U moet uw huis als verloren beschouwen." Coban schreeuwde het uit. "Het spijt me", zei de burgemeester. "Burgemeester Drommel, bedankt dat u bent gekomen.". Zei Naatje, en gaf de burgemeester een hand. "Ik zal voor onderdak zorgen. In de tussentijd zal mijn lieftallige assistente Flipsie u Silkwater geven." "Bedankt...." en Driepink lachte vriendelijk naar Flipsie. "Als je het maar laat! Ik ben al verloofd! Oh Dimens... " en ze slijmde weg.
"Een flat? We moeten de komende 2 weken doorbrengen in een flat?" Coban's mond viel open. "Blijkbaar wel. Nouja, we moeten er maar het beste van maken. Trouwens zusje, zie het als een voordeel: je krijgt nieuwe tasjes en schoentjes." merkte Driepink op. "OMG OMG OMG AAH YEESS!!" en Coban huppelde vrolijk naar binnen, en rende daarna meteen naar buiten. "Boooohhh wat stinkt het daar zeg!" "Dat kan kloppen" en een vriendelijke vrouw liep naar buiten. "Ik ben huppel, en dat is mijn man, Ezechielk." "Hallo! Ik ben Naatje, en dit zijn mijn kinderen, Coban en Driepink." "Hallo!" zeiden Driepink en Coban. "Het huis is niet schoongemaakt sinds de vorige eigenaar Dientje dood is gegaan... RIP"
"Mag ik er even langs?", vroeg een lief meisje. En ze glimlachte vriendelijk naar Driepink. Driepink lachte terug, maar werd ineens ook heel verlegen. Toen ze van het balkon af was, vroeg Driepink: "Damn, wie was dat?" "Dat is je buurmeisje, Dromenvangertje." zei Huppel. "Ze werkt bij Ajax Air, als stewardess." "Je vind haar wel leuk...", fluisterde Coban in Driepink's oor...
Zal de pyromaan gepakt worden? En zal Driepink Dromenvangertje hosselen?
To be continued...
Spel-, taal- en grammaticafouten voorbehouden.
994a040db3f025e25771e045468fc121