Eerst maar een update met het goede nieuws;
van de baasjes van Belle en Sebastiaan (Floortje en Gijsje) kreeg ik een heel leuk berichtje;
quote:
Zo ff een kleine update
Kan alleen maar zeggen ze zijn de leukste katjes ter wereld
Het gaat goed met Floortje & Gijsje....ze groeien (te) goed), eten (te) goed, spelen erg leuk saampjes maar ook met ons.
In februari zijn ze geholpen...dus konden ze daarna veilig naar buiten.
Tuin is afgezet.....vliegen dus door de gehele tuin heen.
Het gaat gewoon lekker...en daar zijn wij heel blij mee!!
Foto's van de tuinafzetting;
![Foto-PAA6LFYN.jpg]()
En de mooie tuinkasten met plek voor katten;
![Foto-BOF7GEZK.jpg]()
Kleine Sebasjes worden groot;
![Foto-U6PXKYKM-D.jpg]()
Kleine meisjes ook;
![Foto-SEK6V76Z-D.jpg]()
Gezellig samen op de bank;
![Foto-NXKSDGPO-D]()
Over Tony (nu Tommie) heb ik een leuk mailtje gehad dat het goed met hem gaat, dat hij graag vogeltjes kijkt en dat hij verder vooral knuffelt met zijn nieuwe baasjes. Ook speelt hij zoveel dat hij al een aantal speelgoedmuizen heeft versleten.
Met Robin (Boes) gaat het goed maar hij en zijn nieuwe kompaan Hein zijn nog wel aan het uitmaken wie er de baas is. Gelukkig wordt er ook wel gespeeld en gewassen.
Minder goed ging het met Maya en Mascha (Roxy en Ruby). De dames wonen sinds gisteren weer bij ons, hun nieuwe baasjes zagen het niet meer zitten omdat het echt niet goed ging met het hondje en dat werkte het wennen van Mascha aan hen blijkbaar ook nog tegen. Na het telefoontje wilde ik ze zo snel mogelijk weer hier hebben, ik moest gisteren werken maar toevallig moest er een poesje van de stichting naar het dierenziekenhuis in de stad ernaast dus konden m'n vriendinnen van de stichting de dames ophalen en hierheen brengen. Ik denk dat het maar goed was dat ik er niet bij was want er was het één en ander aan de hand waardoor de dames van de stichting het fijn vonden dat de katten weer naar mij terug gingen.
Ze zijn drie weken weg geweest, alle kleine kittens die we na een maand weer bezocht hebben kenden ons niet meer maar Maya en Mascha zijn natuurlijk wat ouder en ons duidelijk niet vergeten. Ze lijken ook enorm. blij weer hier te zijn Maya trok echt zo'n "hey, jij bent het !" koppie toen ze me zag, Mascha zat verstopt in het holletje van de krabpaal maar ze stak haar hoofd eruit toen ik haar riep. Al snel ging ze rondlopen en aan het einde van de avond liep ze al rond in de woonkamer en klom ze dolgelukkig in m'n armen alsof ze nooit anders heeft gedaan
Ik was daar enorm blij mee want ik was bang dat we weer opnieuw zouden moeten beginnen.
Toen ze hier kwam was ze zo, grommend en voortdurend verstopt in haar tentje;
![S8300736.jpg]()
Maar al snel was ze gewoon een ontspannen knuffelpoes;
![SDC18111.jpg]()
![DSCF0152.jpg]()
Ik had de dames de eerste uren dus even apart gezet in de bijkeuken, op een gegeven moment kwam Duncan thuis en toen Maya hem door het kattenluik heen zag begon ze keihard te gillen. Ze wist dat hij de man van het eten is !! Toen hij binnenkwam is ze hem heel overdreven kopjes gaan geven en gaan miepen om eten. Hij heeft haar een halve kwartel gegeven en die heeft ze belachelijk snel naar binnen gewerkt, ze leek wel een boa constrictor die probeerde een grote prooi in één keer te verorberen

Later heeft ze ook nog eten van mijn katten gestolen. Zucht.
Nu nog een nieuw baasje voor ze zoeken, dat gaat wel pijn doen hoor. Ook al is de reden niet zo leuk, we vinden het stiekem wel heerlijk dat deze twee weer hier zijn. Oh we hebben alweer zo gelachen om Maya. We hadden bij plaatsing als voorwaarde gesteld dat wanneer het met Mascha niet goed zou gaan ze niet van Maya zou worden gescheiden maar dat ze in dat geval samen terug zouden komen, en hun vorige baasjes snapten dat ook, dus daar was gelukkig geen discussie over. Uiteraard gaan ze nu weer samen. Zeker voor Mascha vind ik dat heel belangrijk.
Ik was de dag ervoor toevallig al gebeld dat we mochten kiezen of we een opvangpoesje in huis wilden nemen of dat ze naar een ander gezin zou gaan, we hebben toen gevraagd haar naar het andere gezin te laten gaan omdat we momenteel toch nog wel genoten van de rust. Gelukkig wel want nu waren we nog vrij voor deze meiden.