Er hebben inmiddels een paar mensen interesse getoond voor Robin alleen, maar dat wilden we liever niet omdat hij en Tony zo goed met elkaar kunnen opschieten. Daarnaast is het fijner voor Robin wanneer hij met een bekende kat naar een nieuw huis verhuist en zou Tony alleen achterblijven hier, want hij kan niet bij onze eigen katten. We zouden ook niet snel meer een net zo geschikte kat kunnen vinden om Tony gezelschap te houden, Robin was echt een buitenkansje want die is gek andere katten en helemaal op Tony.
Voorlopig hopen we dus op iemand die ze als setje een thuis wil bieden.
Robin kruipt vaak lekker tegen Tony aan, hier kroop hij al ronkende tussen Tony's voorpootjes met de bedoeling dat Tony hem zou wassen;
![SDC18230.jpg]()
![S8301368.jpg]()
Jammer genoeg heb ik geen leuke foto's dat ze samen in een mandje liggen, want meestal wurmt Tony zich er - zoals hier - gelijk uit omdat hij een knuffel bij me wil komen halen
Tony alleen;
![S8301233.jpg]()
![SDC18146b.jpg]()
Robin;
![SDC18174.jpg]()
![SDC18132.jpg]()
Bij het opruimen van schone was had ik net gewassen blauwe mandje eventjes op een ander mandje neergelegd, Robin heeft het toen ingenomen want zo zakt hij een beetje meer weg in de mandjes en dat ligt lekker.
![S8301373.jpg]()
Met een Ikea-knuffelrat waar valeriaan ingenaaid is ( ik werk rode ogen altijd weg in paint maar bij Robin lukt dat niet altijd goed, hier ook een beetje raar resultaat

) ;
![S8301262b.jpg]()
![S8301260.jpg]()
Samen met Maya kijken wat Mascha aan het doen is;
![S8301293.jpg]()
Allevier de opvangers op één foto;
![S8301294.jpg]()
Mascha nam de rat ook te grazen;
![S8301271.jpg]()
![S8301279.jpg]()
De meisjes hebben veel plezier samen, ze stoeien veel;
![SDC18130.jpg]()
![S8301303.jpg]()
En ze slapen lekker samen;
![S8301224v.jpg]()
Zelfde soort foto's, maar op een andere dag genomen;
![S8301340.jpg]()
![S8301352.jpg]()
![S8301355.jpg]()
Mascha;
![S8301342.jpg]()
![SDC18217.jpg]()
Mascha blijft vooruitgang boeken, ik ben zo trots op haar

Elke avond komt ze uitgebreid op schoot, het doet me echt wat dat ze haar vertrouwen aan me geeft. Ze blijft met bepaalde dingen heel voorzichtig, we krijgen morgen iemand op visite en overmorgen nog drie mensen, ik ben benieuwd of ze zich gaat laten zien.
Ze is ook al een paar keer bij Duncan op de bank geklauterd maar op schoot nog niet, er is één moment van de dag wanneer ze zijn grote vriendin is en dat is voor het slapen gaan, dan maakt hij een kwarteltje schoon en voert dat aan de katten. Mascha zit dan meestal bij mij op schoot maar ze houdt Duncan de hele tijd in de gaten en zo gauw hij het kwarteltje pakt en dat gaat schoonmaken rent ze naar hem toe en begint rond zijn benen te draaien of klimt op de vriezer om te kijken of hij wel opschiet;
![SDC18219.jpg]()
![SDC18225b.jpg]()
Ook al heeft ze een eigen schoteltje met hetzelfde voer, ze eet gezellig met Ernesto mee;
![SDC18189.jpg]()
Maya is het papa's meisje, ze is ook echt het type wat Duncan leuk vindt; klein en schattig om te zien maar met een karakter om u tegen te zeggen;
![S8301320.jpg]()
![S8301318.jpg]()
![SDC18148b.jpg]()
Maya is op controle geweest en de dierenarts leek in principe wel tevreden, ze vond mevrouw enkel véél te dik. Dat klopt, ze heeft het voor elkaar gekregen in de maand dat ze bij ons was in gewicht te verdubbelen. Nou had ze al een dikke buik toen ze bij ons kwam, maar dan met magere pootjes. Na diverse onderzoeken was de dierenarts van mening dat de buik zo dik was vanwege gas.
Omdat de dierenarts tevreden was over Maya's toestand hebben we afgesproken dat ze gecastreerd zou worden, maar omdat ik zelf nog niet helemaal tevreden was over haar ademhaling zouden ze wel een röntgenfoto van haar longen maken van te voren.
Op de foto was een waasje te zien, dus er zat toch wat vocht. Maya is daarna toch gelijk gecastreerd. Ze heeft een antibioticakuur meegekregen voor twee weken, na afloop van de kuur laten we weer een foto maken om te kijken hoe haar longen er dan uitzien. de dierenarts denkt dat het ook nog een restje kan zijn van de longklachten die ze op haar vorige adres heeft gehad.
De dikke buik bleek inmiddels niks meer te maken te hebben met gas, er zat enorm veel vet van binnen. Maya staat nu dus op een streng dieet.
Ons kleine haaibaaitje begrijpt er allemaal niks van en is het er niet mee eens. Eten wil ze, méér !!
Maar ze moet echt afvallen voor haar gezondheid.
Ik schaamde me echt rot bij de dierenarts want ze is dus gewoon moddervet terwijl ze die buik ook al had toen de rest van haar lijfje veel magerder was. Maar ja, toen had ze nog lintworm en gasdarmpjes.
Vanwege de echo eerder had ze al een kaal buikie, maar nu dus met ritssluiting;
![SDC18207.jpg]()
![SDC18202b.jpg]()
![SDC18185.jpg]()