abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:49:31 #251
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_106459456
Het lijkt mij dat conflict de rode draad is in het Dekker-leven. Vader rolt al sinds zijn jeugd van de ene confrontatie in de andere, of dat nu met zijn ouders is als hij op zijn veertiende het huis verlaat, de gemeente als hij illegaal op een boot in een jachthaven wil wonen, met werkgevers waar hij al snel wordt ontslagen, met leerplichtambtenaren of Jeugdzorg, met "beste vrienden / woordvoerders" die ineens weer weg waren, met journalisten - het een volgt het ander op.

Het is niet zo dat Laura uiteindelijk mocht gaan varen omdat ze alles zo goed in orde had en de rechtbank het een strak plan vond - als je het vonnis leest, zie je dat de reden om de OTS op te heffen alleen maar de absolute weigering was van vader of Laura om met wie dan ook afspraken te maken, waardoor er geen enkel positief effect van Jeugdzorgbemoeienis viel te verwachten, waarmee elke rechtvaardiging voor die bemoeienis was weggevallen.

In dat opzicht heeft Laura geluk gehad dat ze in Nederland woont, waar uiteindelijk dan nog zo'n, onder de omstandigheden verstandig, vonnis wordt gewezen. Als ze deze opstelling in bv. de VS had vertoond, waar de overheid nogal snel powerplay speelt, was de kans aanzienlijk geweest dat de ouders echt uit de ouderlijke macht waren gezet.
pi_106459697
Ik vind het zo jammer dat Laura koste wat kost op kosten van de Nederlandse belastingbetaler haar recht moest halen. Zij heeft ervoor gekozen de regels aan haar laars te lappen, en zij heeft er dan ook voor gezorgd dat die rechtzaken geweest zijn en dat Jeugdzorg, leerplichtambtenaren en veel meer mensen meer werk kregen. Dit allemaal op kosten van de belastingbetaler (ik dus!). En dat voor een vakantie. Bedankt, Laura!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_106459764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:36 schreef livelink het volgende:
Haar nieuwe woordvoerder krijgt haar meteen wel in het nieuws. Maar waarom altijd kiezen voor de negatieve benadering? Mercer ging Nieuw Zeeland afkatten, nu krijgt Nederland weer een sneer. Kennelijk valt over de reis zelf te weinig boeiends te melden want het is altijd het randnieuws wat ze nodig lijken te hebben.

De Dekkers moeten nog veel leren over publiciteit heb ik het idee. Die oma doet het nog het beste wat dat betreft.
Het is een redacteur van het ANP die Laura Dekker weer in het nieuws heeft gekregen. Door een klein berichtje op de ANP nieuwsfeed te zetten is die (letterlijke) ANP tekst op veel websites terecht gekomen waaronder nu.nl. Andere media hebben het 'nieuws' vervolgens ook opgepakt, ook door media zonder abonnement bij het ANP (zoals het NRC vandaag).

quote:
Zeilmeisje bijna de wereld rond

RIJSWIJK (ANP) – Voor Laura Dekker komt de titel van de jongste zeiler die solo rond de wereld voer langzaam maar zeker in zicht. Naar verwachting arriveert het 16-jarige meisje eind deze maand op Sint Maarten, waar zij op 20 januari 2011 begon aan haar zeiltocht rond de wereld.

Het zeilmeisje vierde oud en nieuw op de Atlantische Oceaan in haar boot Guppy. Op haar weblog schrijft ze dat de breeklichtjes, de maan en de sterren een goede vervanger waren voor het vuurwerk. Ook schrijft de zeilster dat ze door gunstige wind flink opschiet. Tussen 20 en 30 januari hoopt zij aan te komen op het eiland in de Caraïbische Zee.

Het record waar Dekker op jaagt, staat nu op naam van de Australische Jessica Watson, die haar soloreis een paar dagen voor haar zeventiende verjaardag afrondde. Laura Dekker wordt 17 op 20 september 2012.
pi_106460233
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat een lachertje weer zeg :')
Laura is hooguit een paar maanden in NZ geweest. Hoe moet het Mauro dan wel niet vergaan zijn? Op zijn 10e kwam ie naar Nederland. Ik kan me voorstellen hoe groot zijn drang dan wel niet was om terug te keren naar Angola!
En mensen trappen ook nog in die leugens en dat bedrog van haar, dat is misschien nog wel het ergste.
Wees maar lekker slachtoffer, Laura, dat zijn we van je gewend.
Vooral zo doorgaan, daarmee zal je de NZers ook voor de gek houden.
Ze heeft een hele clan om zich heen hangen. Dat zie je ook hier terug:
http://www.powned.tv/nieu(...)niet_terug_naar.html
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:28:23 #255
340258 MrFoureyes
pi_106461362
Hewt valt mij vooral op, dat degenen die Nederland zo bekritiseren, toch wel allemaal in Nederland blijven wonen en ook niet de indruk geven zelf heel veel internationale ervaring te hebben. Het meest tekenend is wel het beschouwen van "het buitenland" als een homogeen gebied, waar "alles" dan collectief "veel beter" is. Het maakt niet zo'n doordachte indruk.

Ik probeer toch een beetje praktisch te denken: dan komt een zestienjarige een land binnen waar ze in feite nog nooit is geweest (op een paar maanden na) met het plan om "iets te gaan doen met zeilen" om op die manier in haar levensonderhoud te voorzien. En dat dan ook nog in een land dat in een diepe economische crisis verkeert en nog de figuurlijke naschokken voelt van een serie allesverwoestende aardbevingen. Hoe gaat zoiets dan in zijn werk?

En op het persoonlijke vlak: spelen banden met vader/moeder/zus/oma/opa/vrienden/omgeving geen rol? Of worden die net zo snel vervangen als woordvoerders en sponsors?
pi_106461665
Helemaal mee eens, MrFoureyes.
En het zou me niet eens verbazen als Laura over een paar jaar weer naar Nederland verhuist.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_106462570
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:28 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik probeer toch een beetje praktisch te denken: dan komt een zestienjarige een land binnen waar ze in feite nog nooit is geweest (op een paar maanden na) met het plan om "iets te gaan doen met zeilen" om op die manier in haar levensonderhoud te voorzien. En dat dan ook nog in een land dat in een diepe economische crisis verkeert en nog de figuurlijke naschokken voelt van een serie allesverwoestende aardbevingen. Hoe gaat zoiets dan in zijn werk?

Volgens mij heeft ze geen weet van die aarbevingen of economische crisis, als ze weer eens een intervieuw geeft, hoop ik dat iemand haar eens daarover vraagt. De top van de Nieuw-Zeelandse zeilwereld vaart intussen op schepen van Australië, Zwitserland etc.
Goh, waarom zou dat dan zijn? (geen werk in N.Z.?)
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_106467023
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:15 schreef MrFoureyes het volgende:
Waar is Svetan eigenlijk?
En waar is Spuitje... :?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 01:11:52 #259
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_106468466
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:04 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dan vergeet je nog deze: Laura Dekker hard op weg naar record

*O* Laura is wereldnieuws, nog voor het record voltooid is, alhoewel ze technisch gezien al klaar is (alle lengtegraden overstoken + minimaal 1 keer de evenaar)
:Y
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_106472632
Oh svetan, je had het over de Nederlandse overheid die de pers onder druk zet?
Je hebt vast het verhaal rond de geachte heer Wulff, Bundespräsident van je geliefde Duitsland, wel gevolgd? Jeweetwel, die man die Bild en Die Welt onder druk heeft gezet.
Het lijkt me dat met deze Duitse affaire deze discussie wel afgehandeld is.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:09:18 #261
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_106472645
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:28 schreef MrFoureyes het volgende:

Dat is precies de reden waarom ik denk dat ze het al wel grotendeels geregeld heeft met dat ene gezin waar ze in Zuid-Afrika mee op stap is gegaan.
Neemt niet weg dat ik vermoed dat Laura ook in NZ een probleem zal hebben om zich daar te aarden. Dat vond ik eigenlijk van begin af aan al het grootste risico van deze reis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_106472765
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:09 schreef livelink het volgende:
Dat is precies de reden waarom ik denk dat ze het al wel grotendeels geregeld heeft met dat ene gezin waar ze in Zuid-Afrika mee op stap is gegaan.
Zou kunnen.. persoonlijk zou ik, als ik dat gezin was, het risico niet nemen, tenzij alles juridisch goed is dichtgespijkerd.
quote:
Neemt niet weg dat ik vermoed dat Laura ook in NZ een probleem zal hebben om zich daar te aarden.
Dat denk ik dus ook, vandaar mijn eerdere post dat het mij niet zou verbazen als ze over een paar jaar (wellicht al eerder) weer naar Nederland verhuist.
pi_106473101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:35 schreef spijkerbroek het volgende:

En het zou me niet eens verbazen als Laura over een paar jaar weer naar Nederland verhuist.
Misschien vindt ze haar eigen weg (zonder haar vader en grootouders) en komt ze een leuke levenspartner tegen maar als ze wordt uitgekotst zit er vermoedelijk voor haar niets anders op dan in Nederland aan het financiele steuninfuus te gaan hangen.
pi_106473273
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:35 schreef idefixo het volgende:
Misschien vindt ze haar eigen weg (zonder haar vader en grootouders) en komt ze een leuke levenspartner tegen maar als ze wordt uitgekotst zit er vermoedelijk voor haar niets anders op dan in Nederland aan het financiele steuninfuus te gaan hangen.
Tuurlijk, misschien vindt ze haar eigen weg, misschien komt ze iemand tegen waarmee ze verder wil. En dat gun ik haar. Ik gun iedereen het beste (ben een softie wat dat betreft).
Maar aangezien het lijkt of ze NZ als een soort paradijs ziet, terwijl ze er niet bewust is geweest en dus geen idee heeft van het dagelijkse leven daar, zal ze toch voor teleurstellingen komen te staan. En de vraag is hoe ze daar mee omgaat. In het verleden heeft ze nogal overdreven en vreemd op teleurstellingen gereageerd.
pi_106473541
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In het verleden heeft ze nogal overdreven en vreemd op teleurstellingen gereageerd.
Misschien wordt ze opgejut door haar familie. Ze kan veranderen.
Ik zag gister het jeugdjournaal en degene die het tussendoor even voor me opzette omdat ik Laura wilde zien, volgt Laura helemaal niet. Hij zei meteen " wat een kapsoneskind". Ik blijf nog even denken dat Laura zich zo verwend gedraagt omdat ze nog steeds onder invloed is van haar idiote familie. :D
pi_106473936
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:59 schreef idefixo het volgende:
Ik blijf nog even denken dat Laura zich zo verwend gedraagt omdat ze nog steeds onder invloed is van haar idiote familie. :D
Zeer waarschijnlijk idd.
Maar niet alleen direct. Ook indirect. En daar bedoel ik haar opvoeding mee. Haar ouders hebben haar naar hun goeddunken opgevoed, en ze zal dus van geboorte af aan al hun ideeen gehoord hebben. De mogelijkheid bestaat dus ook dat ze die denkbeelden als "juist" ziet, omdat ze geen andere denkbeelden kent. Ze doet wat zij denkt dat goed is (waar op zich natuurlijk niks mis mee is), alleen is ze er kennelijk niet op voorbereid dat mensen anders kunnen reageren dan dat zij verwacht had.
Nu komt ze daar nog aardig mee weg (want ze is de jongste die solo rond de wereld vaart, ach wat schattig, alle cliches), maar in de Grote-Mensen-Wereld werkt het niet zo natuurlijk.
En het lijkt er niet echt op dat de wereldreis veel aan haar instelling heeft veranderd, helaas.
pi_106474208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:19 schreef spijkerbroek het volgende:

De mogelijkheid bestaat dus ook dat ze die denkbeelden als "juist" ziet, omdat ze geen andere denkbeelden kent. Ze doet wat zij denkt dat goed is (waar op zich natuurlijk niks mis mee is), alleen is ze er kennelijk niet op voorbereid dat mensen anders kunnen reageren dan dat zij verwacht had.
Dat kan ook. Nou ja, ik blijf het wel volgen en Laura en haar familie zullen het handje vol Nederlandse volgers, zolang zij hen nodig denken te hebben, op de hoogte blijven houden. c_/
pi_106474262
Jup, alleen maar "zou kunnen" idd. We zien het wel :)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:34:10 #269
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106480312
Ik ben heel erg trots op Laura *O* straks de jongste solozeilster ter wereld!!! Dat doe je niet zomaar. Ook ondanks alle kritiek.

Ik hoop dat ze een groot feest krijgt en verder een mooie leven krijgt in NZ waar meer mogelijkheden bestaan voor de zeevaart.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:44:04 #270
340258 MrFoureyes
pi_106483126
Ze kan zeker goed zeilen, dat is zonder discussie. Verder leeft ze in een waanwereld, met ideeen die het haar moeilijk gaan maken om nog een normaal leven te leiden. Die ideeen worden gevoed door haar vader, die onder andere het gastenboek censureert. In het gastenboek komen uitsluitend opvattingen voor die overeenkomen met zijn visie.

Zo kunnen we daar vandaag lezen:

Eveline06-01-2012
Ik zag je interview in het Jeugd journaal - echt heel indrukwekkend! En ik ben het met je eens, in Nederland valt niet meer te leven als je ambitie en talent hebt. Alles wordt hier onderdrukt door de overheid, wie zijn nek uitsteekt krijgt meteen problemen, dat is totaal anders in het buitenland want daar wordt initiatief nog wel gewaardeerd. Heel veel succes, we blijven je volgen.

Het lijkt me dat we niet van een kind dat is opgegroeid met deze denkbeelden kunnen verwachten dat ze een gebalanceerde mening ontwikkelt. Het is tragisch.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:43:53 #271
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_106485848
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_106489267
quote:
Ze kan zeker goed zeilen, dat is zonder discussie. Verder leeft ze in een waanwereld, met ideeen die het haar moeilijk gaan maken om nog een normaal leven te leiden. Die ideeen worden gevoed door haar vader, die onder andere het gastenboek censureert. In het gastenboek komen uitsluitend opvattingen voor die overeenkomen met zijn visie.
Vertel eens heer MrFoureyes:
Waaruit leidt jij af dat Laura in een waanwereld leeft?
Welke ideeën van Laura maken het haar moeilijk om een normaal leven te leiden?

Ze was gisteravond even op het jeugdjournaal: http://jeugdjournaal.nl/
Haar beslissing om niet terug te keren leek me redelijk onderbouwd.
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 17:09:11 #273
137949 Disana
pi_106489639
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:00 schreef Ockham het volgende:

[..]

Vertel eens heer MrFoureyes:
Waaruit leidt jij af dat Laura in een waanwereld leeft?
Welke ideeën van Laura maken het haar moeilijk om een normaal leven te leiden?

Ze was gisteravond even op het jeugdjournaal: http://jeugdjournaal.nl/
Haar beslissing om niet terug te keren leek me redelijk onderbouwd.
Ik vind het een zwak verhaal: ze hebben daar veel meer met water, waardoor ik daar beter pas.

Gewoon even vergeten dat Nederland waterland bij uitstek is.
pi_106490007
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vind het zo jammer dat Laura koste wat kost op kosten van de Nederlandse belastingbetaler haar recht moest halen. Zij heeft ervoor gekozen de regels aan haar laars te lappen, en zij heeft er dan ook voor gezorgd dat die rechtzaken geweest zijn en dat Jeugdzorg, leerplichtambtenaren en veel meer mensen meer werk kregen. Dit allemaal op kosten van de belastingbetaler (ik dus!). En dat voor een vakantie. Bedankt, Laura!
Dit is het probleem van Nederland. Je bent nooit een persoon, maar altijd een nummer. Wat telt is je geboortedatum, niet je geestelijke ontwikkeling. Geen wonder dat we een regering van homo's en clowns hebben, iedereen vanaf 18 mag stemmen, inclusief verstandelijk gehandicapten.
In NZ is er tenminste nog plaats voor het individu.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_106490161
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind het een zwak verhaal: ze hebben daar veel meer met water, waardoor ik daar beter pas.

Gewoon even vergeten dat Nederland waterland bij uitstek is.
Haar fans (zie hier en haar gastenboek) kunnen het beter verwoorden dan zijzelf. Maarja, zij moest tijdens haar telefoongesprek ook een boot besturen, terwijl ze al twee weken onregelmatig slaapt.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')