abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106239802
Net een brief gehad dat ik ¤130,- mag betalen wegens niet betalen van een rekening waarvan ik de factuur nooit gehad heb.

Nu is het bedrag waar het om gaat, ¤67,-
Wat ik al wist maar doordat ik de factuur nooit gehad heb en dus niet betaald heb mag ik binnen een week ¤130 overmaken. :( :( :(
  zaterdag 31 december 2011 @ 11:22:06 #2
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_106239848
Toevallig van de wehkamp?
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
pi_106239859
Je hebt de factuur nooit gehad, maar wel de goederen dus eigen schuld.
pi_106239911
+6 euro administratiekosten.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_106239946
Zulke hoge kosten mogen ze niet rekenen.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_106239956
Gaat om een afkoopsom voor Tele2.

De rekening gaat om de laatste maand (oktober). Telefonisch ben ik met die mevrouw overeengekomen dat mijn contract door fraude met wap payments direct gestopt kon worden na betaling van de laatst gemaakte kosten, wat toen ¤67,- was.

Maar die rekening is niet binnen gekomen tot vandaag, maar nu is het direct een rekening van intrum.
pi_106239999
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:25 schreef Psy-freak het volgende:
Zulke hoge kosten mogen ze niet rekenen.
welles/nietes

kort verhaal:

ik moet gewoon betalen :(

Discussie met die gasten win je niet
pi_106240071
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:25 schreef Re.active het volgende:
Gaat om een afkoopsom voor Tele2.

De rekening gaat om de laatste maand. Telefonisch ben ik met die mevrouw overeengekomen dat mijn contract door fraude met wap payments direct gestopt kon worden na betaling van de laatst gemaakte kosten, wat toen ¤67,- was.

Maar die rekening is niet binnen gekomen tot vandaag, maar nu is het direct een rekening van intrum.
dus maandag bel je tele2 en vraag je waar de rekening blijft...
pi_106240147
Hoe is dat bedrag gespecificeerd?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  zaterdag 31 december 2011 @ 11:36:13 #10
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_106240308
Dat is toch wel zo'n kutbedrijf he...
Ik heb vorig jaar een onenigheidje gehad met Vodafone. Midden in de discussie heeft Vodafone het overgedragen aan die maffiosie van JI. Ik ze dus uitgelegd dat ik daarover nog in gesprek ben met Vodafone en ik niet binnen afzienbare tijd ging betalen. Als ik al ging betalen was Vodafone de ontvanger, niet hun.
Elke dag, letterlijk elke dag, telefoon: 'Ik zie nog een openstaande betaling. Voor morgen voldoen, of anders...'
Later met Vodafone overeen gekomen dat ik maar een klein deel hoefde te betalen. Dat gedaan, aan Vodafone dus, en JI gebeld dat het is opgelost en dat ze me met rust kunnen laten.
Dag later: telefoon. Ze verwachtten daadwerkelijk dat ik dan alsnog de incasso-kosten ging betalen.

Ik heb nu toch wel zo'n schurfthekel aan dat bedrijf.

Overigens: ze mogen sinds dit jaar geloof ik maximaal 32 euro (of iets in die richting) rekenen als incassokosten. Die pipo's deden daar nog 25 euro inschrijfkosten bovenop. Wut? Inschrijfkosten? Die hoef je dus absoluut niet te betalen, wat ze ook zeggen.

Ik zou gewoon het verschuldigde bedrag overmaken naar de daadwerkelijke schuldeiser en JI helemaal buiten spel laten. Schuldeiser bellen met de mededeling dat je betaald heb, voor de zekerheid kan je er nog even een aangetekende brief achteraan sturen. JI bellen met een duidelijke fuck you, dan zou je er af moeten zijn.
  zaterdag 31 december 2011 @ 11:36:29 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_106240320
Discussie met Interim Justitia niet aangaan, maar contact hebben met Tele2 dat zij het oplossen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_106240337
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:31 schreef Gravedigger het volgende:
Hoe is dat bedrag gespecificeerd?
hoofdsom ¤67,-
rente p.m 0.36
incassokosten* ¤37,-
registratiekosten* ¤25,-

waarom registratiekosten boven op incasso. Als ze mij dan toch lichten zet er dan nog een paar velden onder met servicekosten* ¤25,- en administratiekosten* ¤25,-
  zaterdag 31 december 2011 @ 11:53:24 #13
350968 kedge
cicatrix manet
pi_106240906
Als jij weet dat jij in je recht staat waarom zou je dan zwichten.

quote:
14s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:36 schreef Adelante het volgende:
Discussie met Interim Justitia niet aangaan, maar contact hebben met Tele2 dat zij het oplossen.
Of contact met je rechtsbijstandverzekering opnemen.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_106251764
quote:
hoofdsom ¤67,-
rente p.m 0.36
incassokosten* ¤37,-
registratiekosten* ¤25,-
Typisch.
Arrogant bedrijf wat lang boven de wet stond ging er naar leven => overheid limiteerde inacassokosten => arrogant bedrijf wat niet minder inkomsten wil hebben verzindt allerlei smoezen om hetzelfde bedrag te innen.
Volgens mij is het een heel simpel verhaal, je bent enkel verplicht om het bedrag te betalen wat je verschuldigd was (en ja, er gaat vaak van alles mis met het versturen van facturen) en ¤32 aan incassokosten indien het bedrijf aan wie jij het bedrag verschuldigd was dat incassobedrijf heeft ingeschakeld.
Stort zo spoedig mogelijk het verschuldigde bedrag plus die ¤32 aan incassokosten, wijs het incassobedrijf op de wet en ga met deze factuur naar de politie om aangifte te doen tegen het incassobedrijf.
Dit zou ik doen als ik geen juridische bijstandsverzekering zou hebben. Heb je die wel, stort dan het verschuldigde bedrag plus die ¤32 en ga dan naar een advocaat toe die je het restant laat afhandelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_106251802
quote:
Prima advies maar dan nog eerst direct dat bedrag betalen wat ik hierboven noemde.
#NoDAPL
pi_106252118
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:20 schreef Re.active het volgende:
Net een brief gehad dat ik ¤130,- mag betalen wegens niet betalen van een rekening waarvan ik de factuur nooit gehad heb.

Nu is het bedrag waar het om gaat, ¤67,-
Wat ik al wist maar doordat ik de factuur nooit gehad heb en dus niet betaald heb mag ik binnen een week ¤130 overmaken. :( :( :(
Heb dit ooit gehad met een zeker internetprovider, die ene die vroeger een staatsbedrijf was en post, telegrafie en telefonie regelde zeg maar. Die bleken ondanks automatische incasso een keer niet in staat geweest te zijn om het abonnementsgeld af te schrijven. Heel raar, want nooit rood gestaan.

En wat doe je dan als bedrijf? Nou ja, dan zeg je lekker niks tegen de klant en schakelt Intrum Justitia in zodat de klant die zich van geen kwaad bewust is verrast wordt met een veel hoger bedrag dan de oorspronkelijke 30 euro oid. Rekening aan I.J. netjes betaald en internet direct opgezegd, alsmede de vaste telefoonverbinding. Doei :W
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_106255937
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 16:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Heb dit ooit gehad met een zeker internetprovider, die ene die vroeger een staatsbedrijf was en post, telegrafie en telefonie regelde zeg maar. Die bleken ondanks automatische incasso een keer niet in staat geweest te zijn om het abonnementsgeld af te schrijven. Heel raar, want nooit rood gestaan.

En wat doe je dan als bedrijf? Nou ja, dan zeg je lekker niks tegen de klant en schakelt Intrum Justitia in zodat de klant die zich van geen kwaad bewust is verrast wordt met een veel hoger bedrag dan de oorspronkelijke 30 euro oid. Rekening aan I.J. netjes betaald en internet direct opgezegd, alsmede de vaste telefoonverbinding. Doei :W
dat is wel triest van je, daar laat je je wel kennen :')
pi_106257121
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:46 schreef mschol het volgende:

[..]

Waarom triest, alle tijd en moeite voor een paar euro doen, dat is triest. Dat ze maar stikken in die paar euro's en snel weg daar. Ik had precies hetzelfde gedaan.. De tijd en moeite is het niet eens waard..
pi_106258343
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:15 schreef Sj0kkie het volgende:

[..]

Waarom triest, alle tijd en moeite voor een paar euro doen, dat is triest. Dat ze maar stikken in die paar euro's en snel weg daar. Ik had precies hetzelfde gedaan.. De tijd en moeite is het niet eens waard..
Oplichter
pi_106258650
Met KPN waar Mwantabu het over heeft heb ik een soortgelijke ervaring (factuur twee weken na dagtekening versturen en dan een paar dagen later een factuur van zo'n mafiose organisatie krijgen), dat bedrijf is allesbehalve klantvriendelijk. Ik zou niet aanraden om bij KPN een abonnement af te sluiten.
#NoDAPL
pi_106262327
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:46 schreef mschol het volgende:

[..]

Nee alles maar moeten slikken is the way to go.

Tele2 wou mij niet helpen in het uitzoeken waar die wap payments vandaan kwamen en dan is het voor mij :W Tele2

Ander verhaal zelfde uitwerking.
  zaterdag 31 december 2011 @ 20:58:44 #22
358463 Umbra69
Freedom and Destiny
pi_106262653
Tele2 prutser bedrijf. Deze week een oude modem terug gestuurd. Ik ga deze week maar bellen om te checken of ze hem hebben. Ik poep er op.
I bathe in basslines, rinse in riffs, dry in drums.
pi_106262778
Hoofdsom overmaken naar de schuldeiser en bewijs hiervan bewaren.
Werk zelf bij IJ ( :') ) IJ kan je niks maken, hoogstens dreigen.

Mocht dat niet lukken, dan ben je verplicht de wettelijke rente + incassokosten à ¤37 te betalen. Registratiekosten, servicekosten, en alle andere ....kosten ben je niet verplicht te betalen en moet je dus ook absoluut niet doen. Mocht de zaak bij een rechter terechtkomen (doen ze toch niet voor zo'n bedrag), dan gaat geen enkel rechter ermee akkoord dat je die registratiekosten moet betalen. Dus dan moet je gewoon hoofdsom+wettelijke rente+incassokosten aan IJ overmaken en zeggen dat ze kunnen stikken met hun 'registratiekosten'.
pi_106263122
Intrum Justitia is in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden niks anders dan een asociaal incassobureau.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_106263261
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 21:15 schreef ouderejongere het volgende:
Intrum Justitia is in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden niks anders dan een asociaal incassobureau.
Precies :Y Zoals ik al zei, het enige wat ze kunnen doen is dreigen (bellen/sms'en/brieven posten).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')