abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107818835
Bloeddope-wielrennen op zijn best. :)
pi_107818912
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:07 schreef Steven184 het volgende:
Santi Perez was natuurlijk ook held in de Vuelta 2004 :')

Nog zo'n geweldig team trouwens:
[ afbeelding ]

Vooral Tour van Romandie in 2003. 2 etappes winnen, nummer 3, 4, 11 en 15 worden in AK en maar blijven aanvallen. In de 4 etappe reden ze op gegeven moment met z'n 3-en voorop. _O-

Daar heb ik toen echt met open mond naar staan kijken.
Ah ja, Milaneza. Met die geweldige Claus Michael Möller. _O-
pi_107818974
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Met Jeker, ook zo'n figuur die op zijn 35e plots maar even ging meedoen voor de zeges in de rondes van Romandie en Zwitserland. Kwam van Festina en ging daarna naar Saunier Duval.

Aangezien die bij verschillende vage teams heeft gereden, is hij misschien een vergelijkingspunt, wat zou betekenen dat Saunier Duval toch één van de uber-dopeteams was, wat eigenlijk nauwelijks verrassend zou zijn.
Jeker, Moller, Bernabeu, Del Olmo, Horrach en Perez, echt prachtige dopingnamen imo. Zeker toen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_107819068
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:06 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Jeker, Moller, Bernabeu, Del Olmo, Horrach en Perez, echt prachtige dopingnamen imo. Zeker toen.
Ik wilde ze net allemaal gaan noemen ja :D
Fran Perez, een onbeduidend figuur die in die Ronde van Romandië van 2003 opeens de stenen uit de straat reed en daarna direct betrapt werd.

Bernabeu was zo'n vaag figuur. Er zaten jaren tussen dat hij bergop iedereen eraf kon rijden en sommige jaren bakte ie er ook weer helemaal niets van. Kwam ie geen poot vooruit.

En dan hadden ze ook sprintertje Angel Edo nog.
pi_107819197
Ik vond nog samenvatting van Spaans berichtje(origineel was er niet meer) van paar jaar terug:

quote:
Rui Lavarinhas wordt voor 6 maand geschorst. Hij kreeg van de UCI de minumum straf voor iets dat door de Portugese federatie ongestraft was gelaten. Milaneza heeft de 2 gevallen (Bernabeu en Lavarinhas) toegegeven, en wijdt beide gevallen aan de behandeling van een blessure...
2003 uiteraard :D
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:37:36 #256
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_107819646
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:06 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat Jeker zich waarschijnlijk overal dopeerde, maar dat zijn resultaten bij Saunier nog eens beduidend beter waren dan bij Milaneza of Festina, terwijl het ondertussen al bijna een veteraan was, dus ik vermoed dat daar echt exponentieel werd geslikt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:17:21 #257
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_107820704
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:02 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ah ja, Milaneza. Met die geweldige Claus Michael Möller. _O-
Haha wow was die naam al bijna vergeten, nog zo'n prachtig voorbeeld van een dikke 30'er die opeens kon vliegen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_107820937
Ullrich heeft intussen het contact met Fuentes bekend.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_107821008
Longo zit in een lekker parket inderdaad... :') 'Eigen gebruik' voor d'r man, helemaal niet verdacht als je een profwielrenster als vrouw hebt...

Verder zijn al die verhalen en filmpjes werkelijk waar legendarisch... _O- Ook van dat droge commentaar als Gil wegspringt bij Ullrich enzo: 'ja, dat is nog echt eens wat!' :') Hij kijkt bijna nog om, om maar wat gas terug te nemen zodat het niet teveel opvalt of zo... :D

Het laat je wel echt mega hard rijden die meuk, want als je ziet hoe ze nu krabbelen voor gaatjes van 30 seconden in de Tour, daar werd binnen no-time met minuten gesmeten. :')

Dat CERA jaagt genoeg zuurstof je bloed in... :+ Wat dat betreft ook wel hilarisch dat Bertje nu voor clenbuterol de zak is, terwijl hij overduidelijk minder geprepareerd reed de laatste jaren vergeleken met de brommer vs. brommer praktijken tegen Chicken op de Aubisque. :D Maar hetzelfde geldt voor Andy en Fränk en nog een groot deel van het peloton wel een beetje... :+

Het blijft echter lastig, aangezien wij toch het meeste van die beelden genoten. De US-postal trein in 2003 op de Alpe is wat mij betreft het summum, die hele beklimming is bizar als je die terug ziet... _O-

Volle bak een kilometer lang, dan hangen er doodleuk nog mannen in het wiel bij Lance (Zubeldia, Heras, Beloki, Mayo, Hamilton (!) :D :')), knalt Mayo het gas nog even open en gaat Vino hem nog proberen terug te halen ergens... _O-

En Mayo die ook 2 minuten pakt doodleuk op Lance en co., te bizar... _O-

Maar ja, iedereen stond wel op de banken... :P
Jack does it in real time...
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:25:33 #260
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_107821029
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:18 schreef Steven184 het volgende:
En
:

[Patrice Ciprelli gaf toe inderdaad epo gekocht te hebben, maar dat dit buiten medeweten van Longo zou zijn gebeurd en dat de aankoop voor eigen gebruik was geweest. ]

Zodat hij harder naar de bakker loopt ofzo?
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:28:08 #261
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_107821123
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:25 schreef DeeBee het volgende:

Het blijft echter lastig, aangezien wij toch het meeste van die beelden genoten. De US-postal trein in 2003 op de Alpe is wat mij betreft het summum, die hele beklimming is bizar als je die terug ziet... _O-

Beltran die even de massasprint aantrekt voor Lance.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_107821281
Dat filmpje précies inderdaad! _O_ :D

En Mayo die daarna nóg 2 minuten harder naar boven rijdt... _O-

En ze moeten ongeveer remmen bergop voor die camera-motor, dit kon echt niet clean gewoon... :')

Nu zwalkte Mollema al halverwege dat stukje na z'n 'aanval', terwijl ze die dag 60-80 km minder hadden gereden dan in 2003. :D Niet dat Mollema nou de top-favoriet was, maar ook de rest kon amper beter daar...
pi_107821851
Nog een legendarisch filmpje: Riis buitenblad omhoog op de Hautacam in de Tour van 96

Ik zou bijna ook een epo-kuurtje nemen voor mijn tochtjes in de polder. >:)
pi_107821974
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:48 schreef Steven184 het volgende:
Nog een legendarisch filmpje: Riis buitenblad omhoog op de Hautacam in de Tour van 96

Ik zou bijna ook een epo-kuurtje nemen voor mijn tochtjes in de polder. >:)
Die hele Tour heb ik op DVD. Geniaal hoe hij eerst zich naar achter laat zakken om vervolgens iedereen rustig voorbij te rijden en aan te vallen. En dan niet 1x aanvallen, nee 4x :')
pi_107822093
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:52 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die hele Tour heb ik op DVD. Geniaal hoe hij eerst zich naar achter laat zakken om vervolgens iedereen rustig voorbij te rijden en aan te vallen. En dan niet 1x aanvallen, nee 4x :')
Dit is een van de filmpjes die ik eens in de zoveel tijd kijk, gewoon om even een realitycheck te krijgen. Echt, onvoorstelbaar wat je ziet.
pi_107822261
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:55 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dit is een van de filmpjes die ik eens in de zoveel tijd kijk, gewoon om even een realitycheck te krijgen. Echt, onvoorstelbaar wat je ziet.
Maar als je dit ziet, dan mag het niet verbazen dat heel veel mensen denken dat het dopingprobleem echt niet groot meer is. En terecht zou ik willen beamen. Het verschil tussen de prestaties van nu en die van pakweg 1993 t/m 2007 is echt levensgroot.

Alleen bij sommige individuele prestaties kan je een vraagteken zetten. En dan staan de prestaties van Voeckler natuurlijk wel bovenaan.
pi_107822399
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:59 schreef TheArt het volgende:

[..]

Alleen bij sommige individuele prestaties kan je een vraagteken zetten. En dan staan de prestaties van Voeckler natuurlijk wel bovenaan.
Fransen dopen niet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_107822467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:59 schreef TheArt het volgende:

[..]

Maar als je dit ziet, dan mag het niet verbazen dat heel veel mensen denken dat het dopingprobleem echt niet groot meer is. En terecht zou ik willen beamen. Het verschil tussen de prestaties van nu en die van pakweg 1993 t/m 2007 is echt levensgroot.

Inderdaad is die gedachte niet onterecht en ben het er zeker mee eens.

Grappig trouwens, ik had een soortgelijk stukje staan over Voeckler e.d. die afgelopen Tour opeens heel opmerkelijk presteerden. Uiteindelijk toch maar weggehaald. Toch wil ik weten over paar jaar wat voor spul ze hadden afgelopen Tour wat de rest niet had. :D
pi_107822722
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:04 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Inderdaad is die gedachte niet onterecht en ben het er zeker mee eens.

Grappig trouwens, ik had een soortgelijk stukje staan over Voeckler e.d. die afgelopen Tour opeens heel opmerkelijk presteerden. Uiteindelijk toch maar weggehaald. Toch wil ik weten over paar jaar wat voor spul ze hadden afgelopen Tour wat de rest niet had. :D
Die prestatie van Rolland geloof ik nog wel. Dat was altijd al een heel groot talent bergop en maakte elk jaar nog progressie. In 2009 al 21e in de Tour, in 2010 8e in de Dauphine en vorig jaar nog een stapje erbij. Dat geloof ik echt nog wel, maar Voeckler dus absoluut niet.
pi_107823969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:52 schreef TheArt het volgende:

[..]

Lance in z'n topjaren ook joh. Je gaat mij niet vertellen dat hij dat clean deed.
pi_107824058
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:51 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Lance in z'n topjaren ook joh. Je gaat mij niet vertellen dat hij dat clean deed.
Dat gelooft denk ik ook niemand, behalve de mensen die zo verblind zijn omdat ze fan zijn.
pi_107824186
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:51 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Die Alpe beklimming in 2003 bijv.: iedereen daar is gepakt inderdaad, maar diegene die nóg harder ging in de meeste gevallen zou clean zijn geweest ja?! :D Dat kan inderdaad echt niet...

Zeker niet als je de minuten tragere prestaties van 'cleane' Contador / Schleck / Evans zag vorig jaar na een veel kortere etappe...

De verbazing en scepsis die nu soms naar boven komt bij prestaties is dus ook wel terecht imo, want elke gelijkenis qua beelden uit 2003 is nu verdacht. :D

'Gelukkig' kwam afgelopen Tour daar alleen Voeckler in de buurt met wat Europcar mannen en natuurlijk Vanendert, dat blijft toch ernstig verdacht. :) Aanval na aanval, dag op dag, snel recuperatie vermogen: eigenschappen die minder aanwezig zijn tegenwoordig ivm 2003, maar toch opvielen bij sommige renners in de Tour...
pi_107824450
Overigens, wanneer we nu slechts enkele recente dopingzaken bekijken dan dient in mijn ogen het sporttuchtrecht echt grondig veranderd te worden. Er lijkt sprake te zijn van rechtsongelijkheid tussen de verschillende gevallen(vgl. case Contador vs case Ullrich vs case Dekker).
Tevens kunnen minder betaalde sporters nooit rekenen op een vergelijkbare verdediging als de toppers. Dit is uiteraard in het normale recht ook zo, maar nergens is het verschil zo groot als in het sporttuchtrecht.

Men dient na de contra-expertise niet meer te schorsen met terugwerkende kracht, want dat kan op de lange termijn de sport echt serieus schaden.
pi_107824929
Persoonlijk vind ik de allergekste schakel in dat gebeuren dat 'een zaak' van de UCI naar de nationale bond gaat en die de vervolging moet bepalen en na hoger beroep komt dan evt. het CAS in de picture...

Waarom niet: positieve test / abnormale waarden, dan:
1. Per direct op non-actief / verbod voor UCI wedstrijden.
2. Zaak gaat naar CAS / UCI-beroepscommissie / in ieder geval een uniform rechtsprekend oorgaan / commissie voor alle zaken.
3. Binnen 1 of 2 kwartalen een contra-expertise, verdediging en zaak klaar, incl. uitspraak.
4. Schorsing vanaf moment van 'non-actief' stellen bij veroordeling.

Bij vrijspraak financiele compensatie van een jaarsalaris en free-agent / contract weer geldig (wat renner / team willen)
5. Bij veroordeling en keuze voor hoger beroep door de renner zelf: uitspraak wederom binnen 3 of 6 maanden.

Als veroordeling blijft staan, dan schorsing vanaf het moment van eerste uitspraak ipv non-actief moment (o.a. om hoger beroep te ontmoedigen en als evt. 'straf' omdat renner er zelf voor kiest om het process langer te laten duren).

Bij vrijspraak financiele compensatie voor misgelopen inkomsten, ong 1 jaarsalaris.
6. Kiest de UCI in uitzonderlijk geval voor hoger beroep: er komt toch een schorsing, dan geldt die vanaf het non-actief stellen (UCI rekt het process, kiest renner niet voor).

Bij wederom vrijspraak min. 2/3 jaarsalarissen wegens 'laster' / gedorven inkomsten etc.

Zouden alle zaken binnen een jaar weg moeten zijn en is het in ieder geval uniform.

En het argument 'ja dat kan niet op zulke termijn' is traag advocaten geneuzel, die proberen altijd tijd te winnen en moeten hun zaakjes gewoon goed regelen. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door DeeBee op 10-02-2012 13:30:37 ]
pi_107827154
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Beltran die even de massasprint aantrekt voor Lance.

Toen zat ik echt ongeveer met een open mond te kijken van "WAT gebeurt hier dan?!?"

quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:25 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Zodat hij harder naar de bakker loopt ofzo?
Om de alpe binnen het uur te doen met de rollator (en Jeannie ondertussen af en toe een zetje te geven).
Neil LOVES Carrots!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')