abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106129969
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:36 schreef SeLang het volgende:
Op een bepaald moment gaat het er niet meer om dat je zelf je geld terugkrijgt maar meer om je tegenstander maximale schade toe te brengen. Tenminste, zo werkt dat bij mij...

Als je een zaak wint, draait je tegenstander dan op voor alle proceskosten? (= duizenden euros)? :9 :9~
Ondertussen wordt het wel een principe kwestie inderdaad. Financieel gaat het eigenlijk nergens over natuurlijk maar wellicht bespaar ik anderen een hoop ellende.

Vingerafdrukken worden niet genomen voor een zaak als deze, ze komen niet eens aan alle inbraakzaken toe. :{
pi_106129977
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt dus op voorhand niet gecontroleerd of het toestel gestolen was?
Nee dat had ik inderdaad beter wel gedaan, totaal niet bij stil gestaan eigenlijk. :@
  woensdag 28 december 2011 @ 16:40:50 #253
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_106130017
Bewijslast ligt bij de verzender. Hij heeft een bonnetje met een TNT nummer voor een pakket van 490 gram. Dat bewijs werkt alleen maar tegen hem. :D

Heb je Postnl al gebeld of dat onderzoek ook werkelijk in gang is gezet?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  woensdag 28 december 2011 @ 16:46:13 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106130190
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:39 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Nee dat had ik inderdaad beter wel gedaan, totaal niet bij stil gestaan eigenlijk. :@
Hier kunnen mensen de imeicode van hun gestolen toestel melden...
http://www.telefooncheck.nu/toestelkopen.php
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106130193
als je principes hebt doe je gewoon alles om hem aan te pakken (aangifte, rechtzaak, eventueel kijken of je met een aantal andere gedupeerden samen kan werken). puur voor het geld zou ik het niet doen. er gaat zeer veel tijd inzitten en de kans dat je je geld terug ziet is niet zo groot schat ik in.
pi_106130217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:40 schreef gohan16 het volgende:
Bewijslast ligt bij de verzender. Hij heeft een bonnetje met een TNT nummer voor een pakket van 490 gram. Dat bewijs werkt alleen maar tegen hem. :D

Heb je Postnl al gebeld of dat onderzoek ook werkelijk in gang is gezet?
het toont niets aan, alleen dat hij een pakketje heeft verstuurd.
pi_106130221
Ik zou dit ook allemaal op opgelicht.nl zetten als ik jou was.
-weg-
pi_106130310
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het toont niets aan, alleen dat hij een pakketje heeft verstuurd.
Heb je die posts over dat gewicht enzo wel gelezen? Want het toont wel degelijk iets aan.

edit: typefout
Edensnator over 'n out
pi_106130336
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:49 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Heb je die posts over dat gewicht enzo wel gelezen? Wat het toont wel degelijk iets aan.
het is geen sluitend bewijs. als het nu 5 gram verzendgewicht was geweest wel, maar dit zou door zoveel kunnen komen. er had bv best extra verpakking in kunnen zitten wat een fraudeur op het postkantoor ook heeft verwijderd om het gewicht weer redelijk kloppend te krijgen. het is iig geen bewijs.
pi_106130411
weeg dat blikje eens, als je dan op het zelfde gewicht komt als er op het papiertje staat...
pi_106130426

[ Bericht 100% gewijzigd door FkTwkGs2012 op 28-12-2011 16:54:07 ]
pi_106130444
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:53 schreef fespo het volgende:
weeg dat blikje eens, als je dan op het zelfde gewicht komt als er op het papiertje staat...
Lees het topic eens door aub, staat alles bij inclusief gewichten van valse pakket en een samengesteld origineel pakket.
pi_106130492
voorbeeld: persoon doet iphone + verpakking enzo in pakket. verstuurt het. op postkantoor wordt iphone eruit gehaald en blikje erin gestopt. nu weegt het meer dan origineel, dus haalt persoon er nog wat verpakkingsshit uit. nu klopt het weer. hij plakt hem dicht, klaar.

het is dus geen bewijs. als er op alle registratie 5 gram had gestaan dan had je wel weer een redelijk bewijsstuk te pakken.
pi_106130527
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is geen sluitend bewijs. als het nu 5 gram verzendgewicht was geweest wel, maar dit zou door zoveel kunnen komen. er had bv best extra verpakking in kunnen zitten wat een fraudeur op het postkantoor ook heeft verwijderd om het gewicht weer redelijk kloppend te krijgen. het is iig geen bewijs.
Je moet een rechter ervan kunnen overtuigen dat dit blikje bij de oorspronkelijke inhoud van het pakketje zat. Ik zou wel overtuigd zijn.
Edensnator over 'n out
pi_106130555
quote:
3s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:56 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Je moet een rechter ervan kunnen overtuigen dat dit blikje bij de oorspronkelijke inhoud van het pakketje zat. Ik zou wel overtuigd zijn.
mogelijk. het gewicht is in ieder geval in deze zaak geen sluitend bewijs.
  woensdag 28 december 2011 @ 16:59:05 #266
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_106130607
quote:
het gewicht is in ieder geval in deze zaak geen sluitend bewijs.
Hoeft ook niet in een civiele zaak...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_106130623
ik snap niet wat je bedoeld. het pakket heeft bij inname een vals gewicht waarmee het in het sorteerproces ook gescand wordt. Daarna wordt het geleverd met ditzelfde valse gewicht.

Als ik dan het blikje eruit haal en het doosje met juiste inhoud voorzie dmv de 4s van mijn vrouw (3 gram zwaarder) dan zit er ineens een serieus verschil in.

Lijkt mij redelijk sluitend verhaal toch?

Sowieso start ik geen strafzaak maar stel hem in gebreke ;)
pi_106130681
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:59 schreef jpjedi het volgende:
ik snap niet wat je bedoeld. het pakket heeft bij inname een vals gewicht waarmee het in het sorteerproces ook gescand wordt. Daarna wordt het geleverd met ditzelfde valse gewicht.

Als ik dan het blikje eruit haal en het doosje met juiste inhoud voorzie dmv de 4s van mijn vrouw (3 gram zwaarder) dan zit er ineens een serieus verschil in.

Je hoeft ook geeneens een (dure) advocaat te nemen. Kost je alleen wel veel tijd om daarna alles te regelen.
Edensnator over 'n out
pi_106130716
quote:

hij kan toch MEER hebben verstuurd dan de inhoud - blikje + iphone? en dat degeen die op het postkantoor dan (mogelijk) de inhoud eruit heeft gehaald precies genoeg eruit heeft gehaald zodat het blikje dat goed compenseerde?
pi_106130733
quote:

reageert hij met, ik heb het wel verstuurd. en dan.
  woensdag 28 december 2011 @ 17:05:11 #271
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_106130824
Ik vind het niet zo'n meesteroplichter eigenlijk. Al zijn fratsen maken zijn verhaal alleen maar zwakker. Een beetje oplichter laat gewoon niks meer van zich horen :6 .
2000 light years from home
pi_106130871
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

reageert hij met, ik heb het wel verstuurd. en dan.
"See you in court motherfuckah!"
Edensnator over 'n out
pi_106130895
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:05 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het niet zo'n meesteroplichter eigenlijk. Al zijn fratsen maken zijn verhaal alleen maar zwakker. Een beetje oplichter laat gewoon niks meer van zich horen :6 .
tot nog toe heeft ts weinig bewijs. het pakket is verstuurd enzo.

ik gok dat de veronderstelde oplichter zoveel mogelijk doet om mensen te doen afzien van een zaak. er is weinig bewijslast, en een zaak kost veel tijd en geld. ik denk dat ie ermee weg gaat komen (ik hoop van niet natuurlijk als ie schuldig is).
pi_106130939
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:06 schreef Edensnator het volgende:

[..]

"See you in court motherfuckah!"
mja er is nergens bewijs dat hij de iphone niet heeft opgestuurd. enige wat hem verweten kan worden is niet aangetekend versturen, wellicht dat hij door die afspraak niet na te komen kan worden gepakt. anders wordt het vast nog een lastige zaak.
pi_106131482
quote:

Hij zou toch ook een boekje meegezonden hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')