lol, ja, maar info zou er 7 min over doen om op aarde te komen, hij is om 7.31u geland, en het twitterbericht was ook van 7.31u.. Dan klopt er toch iets niet?quote:Op maandag 6 augustus 2012 07:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hij is geland aap, check het andere topic![]()
Mars Revisited - Curiosity (6 Aug 2012)
Hij was 7 min eerder geland. We wisten het pas om 7:31quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:20 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
lol, ja, maar info zou er 7 min over doen om op aarde te komen, hij is om 7.31u geland, en het twitterbericht was ook van 7.31u.. Dan klopt er toch iets niet?
oh, ok.. dus eigenlijk is ie om 7.24 gelandquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hij was 7 min eerder geland. We wisten het pas om 7:31
Iddquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:42 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
oh, ok.. dus eigenlijk is ie om 7.24 geland
Tot wanneer wil je hebben???quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:42 schreef Quyxz_ het volgende:
Zijn er dagelijks persconferenties op NASA TV als het onderzoek straks gaat beginnen? Weet iemand hoe laat dat dan is?
Elke avond om 19:00 is er een update.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:42 schreef Quyxz_ het volgende:
Zijn er dagelijks persconferenties op NASA TV als het onderzoek straks gaat beginnen? Weet iemand hoe laat dat dan is?
Dat is een ideale tijd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:51 schreef QBay het volgende:
[..]
Elke avond om 19:00 is er een update.
Klopt, lekkere tijd voor onsquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:19 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat is een ideale tijd.
Ze lieten net een leuke foto zien van het hitteschild, de parachute, de skycrane en de rover zelf vanuit de ruimte.
Het valt wel mee, het blijkt dat omdat de atmosfeer zo dun is dat het moeizaam grote dingen kan verplaatsen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:56 schreef QBay het volgende:
[..]
Klopt, lekkere tijd voor ons.
Inderdaad, deze foto:
[ afbeelding ]
Aan de ene kant wel vet dat alles zo dichtbij elkaar ligt (afstand sky crane en Curiosity is 650 meter) maar het levert ook wel gevaar op. Overigens hoorde ik volgens mij ook dat de datasnelheid tussen Curiosity en MRO momenteel 32KB/s is, ze zijn van plan om dit later op te krikken tot 2Mb/s (256KB/s).
Elke dag om 19h persconferentie op NASA TV.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:29 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Weet iemand waar je alles kunt volgen over deze mooie ontdekkingstocht?
Dat is die denk ik ook wel!, maar trek jij je spaarpot ff open?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:27 schreef kurk_droog het volgende:
Waarom is die vallei niet interessant voor missies?
Nee, maar ik bedoel meer van waarom Curiosity daar niet heen is, was het sowieso een optie tijdens het plannen van de missie? Want die vallei heeft toch ook al die lagen grond en dergelijke en is behoorlijk diep ook.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:44 schreef Visionair20 het volgende:
[..]
Dat is die denk ik ook wel!, maar trek jij je spaarpot ff open?
verder denk ik ook dat curiosity al onderweg was toen dit werd ontdekt.
Ze hebben er jaren over gesteggeld en die Marinervallei zat niet bij de top vier, die was: Gale Crater, Holden Crater, Eberswolde Crater en Mawrth Vallis. Dus blijkbaar niet interessant genoegquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:46 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel meer van waarom Curiosity daar niet heen is, was het sowieso een optie tijdens het plannen van de missie? Want die vallei heeft toch ook al die lagen grond en dergelijke en is behoorlijk diep ook.
Live of met een aantal lichtminuten vertraging?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:35 schreef -CRASH- het volgende:
Eyes on the Solar System
http://bit.ly/Mu397R
Als Curi gaat rijden is ze via deze SIM te volgen
Hier heb ik toch een naar gevoel bij. Onlangs zijn in India honderden miljoenen mensen zonder stroom gevallen. Het is correct dat Japan, Europese organisaties, China en de Sovjetunie/Rusland ook al Mars hebben willen onderzoeken, maar als je de lijst bekijkt, zie je dat het bij hen eigenlijk altijd wel fout loopt:quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:04 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
15-08-2012
India wil naar Mars
[ afbeelding ]
De rode planeet.
India staat op het punt een grote stap in zijn ruimtevaartprogramma te zetten door een satelliet naar Mars te sturen. Dat heeft premier Manmohan Singh vandaag laten weten.
[ afbeelding ]
De Indiase ruimtevaartorganisatie ISRO raamt de kosten op omgerekend 57 tot 73 miljoen euro. De satelliet wordt volgend jaar november gelanceerd. Eerder stuurden de Verenigde Staten, Europa, Japan en China onbemande missies naar Mars.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |