Toen ik die cd hoorde, was ik 'r echt gelijk helemaal weg van.. Vooral "Sail Away" is een ontzettend mooi nummer.. en die man heeft echt een giga stem..
Hier in Nederland is David Gray volgens mij helemaal niet zo bekend? Zijn 'r hier mensen die hem toevallig kennen?
quote:Toen lag ik in een winterslaap denk ik
Op zaterdag 13 juli 2002 21:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jah, ik ken hem, want vorig jaar werd Babylon veel gedraaid op 3FM. Nog megahit geweest volgens mij. Verder weinig meer gehoord van hem.
Echt één van mijn meestgedraaide cd's van het afgelopen jaar. Hij was ook te gast bij Jools' Hootenanny, en als je het geld hebt kun je zijn DVD Live at the point kopen (voor 29 Euro), want hij is live ook erg goed.
quote:Schijnt dat ie in Australië al een hele tijd bekend is..
Op zaterdag 13 juli 2002 22:01 schreef dwerg het volgende:
Alhoewel White ladder al zijn vierde cd is, brak hij pas vorig jaar door met Babylon, van die cd dus. Zelf vind ik My oh my het mooiste nummer, dat is ook gebruikt in Roswell (die briljante van de tv verdwenen serie).
Babylon was redelijk
-edit: geen warezlinks plaatsen-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 13-07-2002 22:28]
quote:Hij doet het bij mij niet?
Op zaterdag 13 juli 2002 22:05 schreef OZz het volgende:
-edit:warezlink-
Maarre, die vriend van mij heeft alleen White Ladder en omdat hij me de afgelopen dagen behoorlijk heeft geholpen met schilderen.. wilde ik 'm één van de andere cds van David Gray cadeau geven...
Welke raad je aan?
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 13-07-2002 22:28]
quote:Idd
Op zaterdag 13 juli 2002 22:06 schreef deurmat het volgende:
say hello and wave goodbye*zucht, zo mooi*
Hij duurt ook lekker lang...
quote:In Engeland en Ierland zelfs nog langer dan een hele tijd.
Op zaterdag 13 juli 2002 22:03 schreef Qarinx het volgende:
Schijnt dat ie in Australië al een hele tijd bekend is..
'White Ladder reached no 1 In the Irish album charts on 14th January 2000'
quote:Owjah, hij komt van wales heh..
Op zaterdag 13 juli 2002 22:08 schreef dwerg het volgende:[..]
In Engeland en Ierland zelfs nog langer dan een hele tijd.
Kijk ook eens op David Gray's homepage.'White Ladder reached no 1 In the Irish album charts on 14th January 2000'
Heb hem in Australië van een Engelse vriend gekopieerd! Good memories, which I'm so not gonna tell you!
Hij is vooral in Engeland erg bekend, en in Australië ook wel, maar niet zo super. Het komt langzaam, maar de CD's zijn er nog duur, omdat hij nog niet super verkoopt.
Heb er vorige week nog een kopietje van gedraaid voor mijn Aussie friends die hier waren!
Tof dat jullie hem ook kennen!
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 22:13 schreef Midori het volgende:
Jaaaaaaa! David Gray! Helemaal geweldig!Heb hem in Australië van een Engelse vriend gekopieerd! Good memories, which I'm so not gonna tell you!
Die vriend van mij had daar ook al good memories aan...
quote:Valt toch wel mee? Ik heb white ladder voor €16.99 gekocht.. goedkoper dan de normale cds
Hij is vooral in Engeland erg bekend, en in Australië ook wel, maar niet zo super. Het komt langzaam, maar de CD's zijn er nog duur, omdat hij nog niet super verkoopt.
quote:Hmmm, zou het aan de CD liggen?
Op zaterdag 13 juli 2002 22:16 schreef Qarinx het volgende:[..]
Die vriend van mij had daar ook al good memories aan...
[..]
Midori is listening please forgive me again and SMILING!
quote:Ik heb hem hier in Nederland niet zien liggen, ik had hem al. Maar die Aussies vertelden dat ie daar vrij duur was, dus dat ze graag een kopietje wilden hebben! Hadden 'm zo uit m'n CD collectie geplukt!
Valt toch wel mee? Ik heb white ladder voor €16.99 gekocht.. goedkoper dan de normale cds
quote:Please forgive me, omdat het het 1e nummer is ;-) Brings up the memories very fast!
Op zaterdag 13 juli 2002 22:17 schreef Qarinx het volgende:
Midori, what is dan je fave nummer?
My oh my, omdat het gewoon een geweldig nummer is!
We're not right om het beatje
This years love, heerlijk melancholisch...
Sail away omdat je het einde voelt naderen
Say hello wave goodbye, this is it!
Vind het ook zo geweldig hoe die CD op is gebouwd! Perfect gewoon!
Eigenlijk is de hele cd gewoon geweldig!
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 22:27 schreef Midori het volgende:[..]
Please forgive me, omdat het het 1e nummer is ;-) Brings up the memories very fast!
My oh my, omdat het gewoon een geweldig nummer is!
We're not right om het beatje
This years love, heerlijk melancholisch...
Sail away omdat je het einde voelt naderen
Say hello wave goodbye, this is it!
Vind het ook zo geweldig hoe die CD op is gebouwd! Perfect gewoon!Eigenlijk is de hele cd gewoon geweldig!
Iedereen die ik ken die de cd hoort is echt helemaal in de ban van David Gray.. te grappig..
Moet er toch echt van komen dat er een album in m'n collectie komt(aaaaah net 6 albums gekocht ). *White ladder noteerd*
quote:Ja, dat had ik ook gehoord! Heb eigenlijk alleen Babylon hier gehoord op de radio.
Op zaterdag 13 juli 2002 22:37 schreef Machiel het volgende:
David Gray ken ik al behoorlijk lang Dolf Jansen draaide daar erg vaak iets van hem in Leuk is anders een aantal maanden voor dat Babylon megahit werd![]()
Niet iedereen is echter weg van hem. Vriend van mij vind hem maar depressief klinken en een lijzige stem hebben... <--- Geen smaak!
quote:nou, hij is juist alleen doorgebroken op radio 3. Babylon was daar mega hit en is erg vaak gedraaid (mega vaak).
Op zaterdag 13 juli 2002 22:45 schreef Midori het volgende:[..]
Ja, dat had ik ook gehoord! Heb eigenlijk alleen Babylon hier gehoord op de radio.
Jammer dat hij nooit echt is doorgebroken op radio 3, maar ik vrees dat het niet echt in het straatje van radio 3 ligt.Niet iedereen is echter weg van hem. Vriend van mij vind hem maar depressief klinken en een lijzige stem hebben... <--- Geen smaak!
David Gray - Sell, Sell, Sell
David Gray - Lost Songs 95 -98
David Gray - Flesh
David Gray - A Century Ends
Welke zal ik doen?
quote:Ik heb ook a century ends gedaan
Op dinsdag 16 juli 2002 09:52 schreef Midori het volgende:
Ik ken ze helaas niet. Maar a century ends klinkt wel ok.
Lost sounds zou ik niet doen, krijg je van die nummers die eerst nooit uitgebracht zijn, zijn altijd de nr 2 nummers toch?
Stonden mooiere titels op.. ofzo
quote:eigenlijk wel ja!
Op zaterdag 13 juli 2002 22:27 schreef Midori het volgende:
Vind het ook zo geweldig hoe die CD op is gebouwd! Perfect gewoon!Eigenlijk is de hele cd gewoon geweldig!
ik zal David Gray nooit nooit van m'n leven meer vergeten, omdat m'n vrienden in Sydney m'n favo Sail Away voor me draaiden vlak voordat ik op het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland stapte, en toen ik daar aankwam en de taxi naar het centrum van Auckland nam, hoorde ik het nummer opnieuw - op de radio.
in je eentje in een nieuw land, ver van huis, terwijl de regen tegen de ramen klettert: een makkelijker slachtoffer voor die heerlijke David Gray-melancholie kon er niet zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |