Geen idee ik was er niet bij, maar dat kan dus ook nog een paar dagen later?quote:Op zondag 25 december 2011 12:03 schreef Daniel1976 het volgende:
Hebben ze opnieuw gemengd?
Anders zullen ze het toch even opnieuw moeten inwassen.
Jazeker emmertje heel dun voegsel en een spons dan kom je een heel eind.quote:Op zondag 25 december 2011 12:04 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Geen idee ik was er niet bij, maar dat kan dus ook nog een paar dagen later?
Dat is niet wat ik geleerd heb, alles in één keer want kleurverschil ligt zo op de loer.quote:Op zondag 25 december 2011 12:07 schreef bobenjanneke het volgende:
Je kan in meerdere keren voegsel aanmaken, maar dan moet je wel dezelfde verhoudingen aanhouden.
Spreek uit eigen ervaring van thuis waar ik al 3 keer getegeld heb en in verschillende dagen voegsel heb aangemaakt.
Nee joh, niet eens, ik kan niet eens tegels leggen of zetten.quote:Op zondag 25 december 2011 12:17 schreef bobenjanneke het volgende:
En ik weet niet of je tegelzetter bent Daniel1976, ik niet in ieder geval.
Maar het lijkt me sterk dat net ik 3 keer mazzel heb gehad en geen kleurverschil heb.
En ik heb het niet met een maatbeker en een weegschaal gedaan, maar op het oog.
Neequote:Op zondag 25 december 2011 13:10 schreef Schunckelstar het volgende:
laat me raden, ze hebben in meerdere keren gevoegd?
Ik zie nog een dikke cementsluier zitten.quote:Op zondag 25 december 2011 13:09 schreef Manco043 het volgende:
Ben nog eens even gaan kijken, kan het zijn dat daglicht een enorm effect kan hebben op de kleur van de voeg? Zie de foto's hieronder, als ik binnensta lijkt het stuk bij de tuin ineens wel donker te zijn. Zie de foto's:
Gang / Keuken, dit voor de algemene indruk hoe het uit zou moeten zien:
[ afbeelding ]
Nu een deel gefotografeerd van de woonkamer met daglicht erop, genomen vanuit de tuin en de voeg is licht:
[ afbeelding ]
En nu datzelfde stuk van binnen uit gefotografeerd en de voeg is donker:
[ afbeelding ]
:S
Ja moet nog geboend worden, de vloer was gisteren pas klaar.quote:Op zondag 25 december 2011 13:13 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik zie nog een dikke cementsluier zitten.
Deze goed opboenen ZONDER water of schoonmaakmiddel, dus droge doek.
Kan zijn dat je ook nog droge sluier van de voegen haalt.
Ik denk dat als je gaat boenen met een droge doek, de grijze sluier van de voeg krijgt.quote:Op zondag 25 december 2011 13:22 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Ja moet nog geboend worden, de vloer was gisteren pas klaar.
Je bedoelt dus dat je dat op de tegel ziet zitten nog en niet op de voeg?
En dat daglicht, zou dat de oorzaak zijn en is gewoon met dezelfde kleur gevoegd?
water mag best, maar de eerste weken alleen nog geen schoonmaakmiddel gebruikenquote:Op zondag 25 december 2011 13:31 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik denk dat als je gaat boenen met een droge doek, de grijze sluier van de voeg krijgt.
Maar geen water of wat dan ook gebruiken.
Water mag wel, MAAR met een droge doek de cementsluier verwijderen is veel fijner en werkt sneller!quote:Op zondag 25 december 2011 13:32 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
water mag best, maar de eerste weken alleen nog geen schoonmaakmiddel gebruiken
dat is waarquote:Op zondag 25 december 2011 13:37 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Water mag wel, MAAR met een droge doek de cementsluier verwijderen is veel fijner en werkt sneller!
Mmm maar kan licht dan nog donker worden? Ik vraag het me af...quote:Op zondag 25 december 2011 13:55 schreef Schunckelstar het volgende:
edit: oh, lees nu ook de rest van de OP ()
er lopen dus verwarmingsbuizen enzo.. dat is de waarschijnlijke dader dan denk ik idd![]()
dat kan best lang duren voordat het helemaal dezelfde kleur gaat krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |