quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
ff egoposten/ en crosspost met BV-topic:
ik zal ff updaten;
vandaag dus bij de KA geweest met Liene, de situatie doorgesproken en lichamelijk onderzoek. Liene start nu met nexium en nutriton, mochten de klachten toch veroorzaakt worden door reflux (verborgen?) dan zou de situatie hierop moeten verbeteren...
Volgende week donderdag weer een afspraak staan, mocht de situatie niet verbeteren dan wordt ze een paar dagen opgenomen ter observatie. Wel even slikken hoor, ze mocht ook direct wel blijven, maar dat kon ik echt even niet over mijn moederhart verkijgen, mijn kleine met de kerstdagen in het ziekenhuis... pffff...![]()
Ik vind het wel moeilijk hoor, mijn verstand snapt de situatie prima, dat het misschien goed is om Liene te beoordelen, de boel te resetten door dr uit de vicieuze cirkel te halen.. maar mijn gevoel... het voelt rot, een soort van falen... terwijl ik weet dat dat niet het geval is.. en dat ik echt mijn uiterste best doe met Liene... maar het is best moeilijk om dan te merken dat je hulp nodig hebt om je kindje gelukkiger te maken...
*moeilijk uitleggen dit*
![]()
Zijn ook nog bij de pedagogisch verpleegkundige geweest, daar heb ik een goed gesprek mee gehad, die heeft me handvatten meegegeven hoe om te gaan met een huilbaby, hoe te proberen de situatie te veranderen etc. En er is nog een video-interactie-analyse-opname gemaakt, die we over 2 weken samen gaan bekijken.
Maar ze gaf al aan dat ze ook direct nu al zag, dat het probleem (gelukkig..) niet bij de interactie van Liene met mij ligt. Dat Liene een ontspannen indruk maakte...
(en dat doet ze ook wel als ze maar dichtbij mama is...).
quote:Op zaterdag 24 december 2011 07:52 schreef mignonne het volgende:
BJ![]()
ik hoop van harte dat de reflux-medicatie helpt. Fijn voor je eigen gemoedsrust om te zien dat het niet ligt aan de interactie tussen Liene en jou zelf.
En ter overweging, je hoeft Liene niet weg te brengen naar het ziekenhuis hé, het is niet verplicht. ik persoonlijk heb altijd aangegeven bij de kinderarts dat dat voor mij geen optie was. Opname prima, indien medisch noodzakelijk, maar je krijgt mij er gratis bij![]()
Mijn dame heeft doorgeslapenik wist niet wat me gebeurde
![]()
![]()
ze is rond half 10 naar bed gegaan, toen om 11 uur weer naar beneden een tijdje, maar toen ze daarna weer naar bed ging heeft ze tot half 7 geslapen. Had het niet verwacht nadat ze gister weer een huil-dag als vanouds had.
Heel fijn want ik heb weer een oorontsteking te pakken en kon wel wat nachtrust gebruiken
quote:Op zaterdag 24 december 2011 08:19 schreef Nirak het volgende:
BJ en Vanyel
mignonne
heb de onze net wakker gemaakt.. Half 10 gisteren laatste voeding en toen naar bed. Meestal maken we hem wakker als we zelf naar bed gaan, maar dat was maar 1,5 uur later. We dachten dat hij dan zelf wel vroeg zou komen.. niet dus
quote:Op zaterdag 24 december 2011 09:29 schreef innepin het volgende:
BJIk hoop dat de medicatie helpt! Ondanks dat je zegt dat je het lastig uitleggen vindt denk ik dat iedereen je wel begrijpt, wat moet jouw situatie moeilijk zijn... hulp nodig hebben is ook niet leuk, maar 't is wel goed dat je het kunt vragen en dat er nu wat gaat gebeuren. Ik hoop van harte dat Liene op gaat knappen en dat ze niet opgenomen hoeft te worden
![]()
Mignonne, woohoo doorgeslapenSuper! En jij beterschap...
Nirak, ik ben jaloerslekker nachtje zo!
Hier nog niet aan de orde, die van mij heeft haar wakkerste (en huilerigste) uurtjes tussen 10 uur 's avonds en ergens middenin de nacht (vannacht half 4).
Dat is dus bij Larissa precies hetzelfde, het lijkt vaak alsof ze klaarwakker is, maar eigenlijk is ze dan dus overprikkeld/moe. Elke 2 uur wakker in bed leggen heeft super geholpen, dus dat kan ik je ook echt aanraden om te proberen!quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
@NTS; Evie kon helemaal niet uit de borst drinken in eerste instantie, maar een flesje moedermelk klokte ze zo weg... echt in een paar minuutjes was ie leegSucces de komende nachten; ik hoop dat jullie mini en jijzelf zo een beetje bij kunnen tanken.
Dames bedankt voor de lieve reacties.... en Tankgirl; jij zit een beetje in hetzelfde schuitje he? Hou oud is Larissa inmiddels?
Ik ben idd blij dat er eindelijk actie wordt ondernomen. Eerste deel van de nacht ging hier goed. 2e deel wat minder... maar nu hebben we dr weer in bedje gelegd en slaapt ze wel weer. Ga vandaag proberen elke 2/ 2.5 uur Liene in bed te leggen. Kijken hoe dat gaat.. heb van de vpk tips gekregen hoe het beste met dr om te gaan in zulke situaties.
Ze gaf ook wel aan dat het blijkbaar erg moeilijk bij Liene is om te merken dat ze moe is, gister tijdens ons gesprek en de videointeractie was ze al bijna 5 uur wakker, maar klaarwakker en helder. De vpk zei toen ook, dat ze het ook zou geloven als ik had gezegd dat ze net uit bed kwam...
Lastig dus, dus nu gaan we niet meer afwachten tot we denken dat Liene moe is, maar gewoon steeds proberen op bed te leggen, want zulke kleine baby's moeten dus geen uren achter mekaar wakker zijn.
(Liene deed sommige dagen al Evie dr ritme overdag...dus 2 x 4 a 5 uur wakker...)
NTS, J is ook 5 weken te vroeg geboren, en inderdaad kostte het hem te veel kracht om goed uit de borst te drinken, dus ik heb de eerste 6-8 weken ook bijna fulltime gekolfd en hem het per fles aangeboden. Daarnaast wel veel aanleggen om het te blijven oefenen. Nu, met 11 weken, kan ie wel goed drinken uit de borst, maar toch kolf ik de nachtvoeding af, die hij dan gelijk erna in de fles krijgt, om hem nog een beetje een handje te helpen, want hij groeit niet superhard..quote:We gaan nu, in overleg met de vk en kraam proberen om te kolven voor 's nachts. Aangezien Draakje toch wat te vroeg geboren is, zou haar zuigkracht nog niet optimaal zijn, en dat zou haar dan 's nachts opbreken. En blijkbaar vereist het drinken uit een flesje minder kracht dan uit de borst?
Bij Olivia was de ontlasting bij KV ook dun hoor, het werd juist een probleem toen het dikker werd, toen kreeg ze het er niet meer uitquote:Op zaterdag 24 december 2011 12:29 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of haar ontlasting wel klopt. Ik lees overal dat flesvoedingspoep niet (te) dun hoort te zijn, maar onze dame heeft nog steeds dunne ontlasting. Iemand een idee? Ik weet dat ik dit ook aan het cb kan vragen en ik ga hun dinsdag ook even bellen, maar misschien weet één van jullie het uit haar hoofd...
Meestal is het een prutje en plakt het ook aan haar billen. Dan zitten er ook echt stukjes in zeg maar. Maar af en toe is het echt dun en dan lijken er inderdaad ook slijmdraadjes in te zitten.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:47 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Bij Olivia was de ontlasting bij KV ook dun hoor, het werd juist een probleem toen het dikker werd, toen kreeg ze het er niet meer uit. Is het echt waterig (slijmerig) of meer een beetje een brei?
Prutje klinkt prima, heel dun lijkt op diarree, maar heeft ze het dan ook meerdere malen per dag? Als ze 1 keer per dag poept en het is wat dun, lijkt mij dat geen probleem.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:04 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Meestal is het een prutje en plakt het ook aan haar billen. Dan zitten er ook echt stukjes in zeg maar. Maar af en toe is het echt dun en dan lijken er inderdaad ook slijmdraadjes in te zitten.
Zoveel? Hier nog niet eens altijd een poepluier op een dag. Is dat wel goed dan? Zo weinig poepen? (Die luier is dan wel helemaal vol of overvolquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:03 schreef SummerBreeze het volgende:
We hebben hier 4 tot 5 poepluiers per dag waarvan de meeste toch wel met die prut gevuld zijn. Maar ze is dan ook nog maar 1 maand oud he...
pff zit niet mee hequote:Op zaterdag 24 december 2011 13:06 schreef wickie het volgende:
Hier ging het 1 dag goed gisteren. Maar de nieuwe voeding veroorzaakt een nieuw probleem. Ze poept keutels en dat gaat gepaard met veel moeite en pijn. Geen idee hoe we dit nu gaan oplossen. Ze begint alweer vol te raken, slechter te drinken en weer meer te spugen..
Jippie!
Seth krijgt nutrillon AR, ik weet niet of dat hetzelfde is maar hij kreeg hetzelfde probleem. Hij krijgt kindicol van vsm, 3keer dgs 1 druppel. Daarmee poept hij netjes 1 of 2 keer per dag. Sinds hij fruit krijgt geef ik het 2 x dgs.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:06 schreef wickie het volgende:
NTS, dat waren de bv problemen waar ik op doeldemaar omdat mijn grote Mul optijd, zelfs overtijd was werd dat als 'komt wel goed' afgedaan. Extra ding om op te letten is het gewicht. Als ze erg licht zijn dan is het drinken aan de borst ook zwaar. Dus gewoon gaan kolven een paar weekjes en uit de fles geven. Overdag ook proberen aan te leggen natuurlijk.
Hier ging het 1 dag goed gisteren. Maar de nieuwe voeding veroorzaakt een nieuw probleem. Ze poept keutels en dat gaat gepaard met veel moeite en pijn. Geen idee hoe we dit nu gaan oplossen. Ze begint alweer vol te raken, slechter te drinken en weer meer te spugen..
Jippie!
Daar zou ik ook naar neigen idd.quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:27 schreef mignonne het volgende:
Dat hadden wij inderdaad ook overlegd met de kinderarts ja MPdat nutriton obstipatie veroorzaakte en dat ik niet daar dan lactulose voor wilde gaan geven als nutriton weglaten een logischere en betere optie was.
We kunnen nog niet zonder de maagzuurremmers hier, maar ik denk dat we wel kunnen gaan afbouwen binnenkort. In januari even met de ka overleggen wat het handigst is, 2 x per dag een lagere dosering, of 1 x per dag voor het slapen gaan de normale dosering. Ik neig zelf naar het laatste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |