abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105993956
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
5 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
4 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
24 november 2011: Marieke Johanna Olga, dochter van SummerBreeze
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105993969
Wow ik post ook een keer in het babytopic :') Ik dacht dat ik in het bv-topic zat maar waarom weet ik ook niet :')

Laatste paar relevante posts:

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
ff egoposten/ en crosspost met BV-topic:
ik zal ff updaten;
vandaag dus bij de KA geweest met Liene, de situatie doorgesproken en lichamelijk onderzoek. Liene start nu met nexium en nutriton, mochten de klachten toch veroorzaakt worden door reflux (verborgen?) dan zou de situatie hierop moeten verbeteren...
Volgende week donderdag weer een afspraak staan, mocht de situatie niet verbeteren dan wordt ze een paar dagen opgenomen ter observatie. Wel even slikken hoor, ze mocht ook direct wel blijven, maar dat kon ik echt even niet over mijn moederhart verkijgen, mijn kleine met de kerstdagen in het ziekenhuis... pffff... :{

Ik vind het wel moeilijk hoor, mijn verstand snapt de situatie prima, dat het misschien goed is om Liene te beoordelen, de boel te resetten door dr uit de vicieuze cirkel te halen.. maar mijn gevoel... het voelt rot, een soort van falen... terwijl ik weet dat dat niet het geval is.. en dat ik echt mijn uiterste best doe met Liene... maar het is best moeilijk om dan te merken dat je hulp nodig hebt om je kindje gelukkiger te maken...
*moeilijk uitleggen dit*
:@

Zijn ook nog bij de pedagogisch verpleegkundige geweest, daar heb ik een goed gesprek mee gehad, die heeft me handvatten meegegeven hoe om te gaan met een huilbaby, hoe te proberen de situatie te veranderen etc. En er is nog een video-interactie-analyse-opname gemaakt, die we over 2 weken samen gaan bekijken.
Maar ze gaf al aan dat ze ook direct nu al zag, dat het probleem (gelukkig..) niet bij de interactie van Liene met mij ligt. Dat Liene een ontspannen indruk maakte...
(en dat doet ze ook wel als ze maar dichtbij mama is...).
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 07:52 schreef mignonne het volgende:
BJ :*
ik hoop van harte dat de reflux-medicatie helpt. Fijn voor je eigen gemoedsrust om te zien dat het niet ligt aan de interactie tussen Liene en jou zelf.

En ter overweging, je hoeft Liene niet weg te brengen naar het ziekenhuis hé, het is niet verplicht. ik persoonlijk heb altijd aangegeven bij de kinderarts dat dat voor mij geen optie was. Opname prima, indien medisch noodzakelijk, maar je krijgt mij er gratis bij :P

Mijn dame heeft doorgeslapen :o ik wist niet wat me gebeurde :o :o
ze is rond half 10 naar bed gegaan, toen om 11 uur weer naar beneden een tijdje, maar toen ze daarna weer naar bed ging heeft ze tot half 7 geslapen. Had het niet verwacht nadat ze gister weer een huil-dag als vanouds had.
Heel fijn want ik heb weer een oorontsteking te pakken en kon wel wat nachtrust gebruiken :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 08:19 schreef Nirak het volgende:
BJ en Vanyel :*

mignonne *O*
heb de onze net wakker gemaakt.. Half 10 gisteren laatste voeding en toen naar bed. Meestal maken we hem wakker als we zelf naar bed gaan, maar dat was maar 1,5 uur later. We dachten dat hij dan zelf wel vroeg zou komen.. niet dus :')
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 december 2011 09:29 schreef innepin het volgende:
BJ :* Ik hoop dat de medicatie helpt! Ondanks dat je zegt dat je het lastig uitleggen vindt denk ik dat iedereen je wel begrijpt, wat moet jouw situatie moeilijk zijn... hulp nodig hebben is ook niet leuk, maar 't is wel goed dat je het kunt vragen en dat er nu wat gaat gebeuren. Ik hoop van harte dat Liene op gaat knappen en dat ze niet opgenomen hoeft te worden :*

Mignonne, woohoo doorgeslapen *O* Super! En jij beterschap...

Nirak, ik ben jaloers :P lekker nachtje zo!

Hier nog niet aan de orde, die van mij heeft haar wakkerste (en huilerigste) uurtjes tussen 10 uur 's avonds en ergens middenin de nacht (vannacht half 4 :O ). :')
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 24 december 2011 @ 09:55:10 #3
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_105994191
BJ, fijn dat er naar jou/jullie geluisterd wordt, en een dikke knuf van mij :*
Bij ons gaan ze dus ook filmen, alleen zal dat ff duren voordat ze daarmee beginnen. Super dat ze bij jou wel gelijk aan de slag konden :)

Mijn baby kan niet tegen kietelen :P zo leuk om te zien, ze begint gelijk te lachen en wordt helemaal slap :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 24 december 2011 @ 10:51:08 #4
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_105995006
Oh Beessie, wat een verhaal zeg! Heel veel sterkte en hopelijk kunnen ze in het zkh de oorzaak achterhalen! :*

Tankgirl, wat leuk hihi!

Mignonne en Nirak, wat fijn dat jullie kleintjes hebben doorgeslapen! Daar droom ik momenteel alleen maar van :') .

Want bij ons is het net zoiets als bij Innepin, Draak is op haar wakkerst tussen 2.00uur en 5.00uur 's ochtends :'). Vannacht ook weer een hele tijd met haar op gezeten. Ze wilde niet aan de borst en bleef maar huilen en maaien met haar armpjes. Het enige wat enigszins hielp was een pink geven, maar dat hou ik ook geen 3 uur vol. Op een gegeven moment van ellende maar een flesje bijvoeding gemaakt van 15cc, en die zoop ze zowaar in één keer leeg :o . Daarna meteen aan de borst gelegd en warempel, daar dronk ze ook nog flink aan, om vervolgens compleet in coma te vallen en vanmorgen om 8.30uur zichzelf te melden!

We gaan nu, in overleg met de vk en kraam proberen om te kolven voor 's nachts. Aangezien Draakje toch wat te vroeg geboren is, zou haar zuigkracht nog niet optimaal zijn, en dat zou haar dan 's nachts opbreken. En blijkbaar vereist het drinken uit een flesje minder kracht dan uit de borst?
pi_105995921
@NTS; Evie kon helemaal niet uit de borst drinken in eerste instantie, maar een flesje moedermelk klokte ze zo weg... echt in een paar minuutjes was ie leeg :) Succes de komende nachten; ik hoop dat jullie mini en jijzelf zo een beetje bij kunnen tanken.

Dames bedankt voor de lieve reacties.... en Tankgirl; jij zit een beetje in hetzelfde schuitje he? Hou oud is Larissa inmiddels?
Ik ben idd blij dat er eindelijk actie wordt ondernomen. Eerste deel van de nacht ging hier goed. 2e deel wat minder... maar nu hebben we dr weer in bedje gelegd en slaapt ze wel weer. Ga vandaag proberen elke 2/ 2.5 uur Liene in bed te leggen. Kijken hoe dat gaat.. heb van de vpk tips gekregen hoe het beste met dr om te gaan in zulke situaties.
Ze gaf ook wel aan dat het blijkbaar erg moeilijk bij Liene is om te merken dat ze moe is, gister tijdens ons gesprek en de videointeractie was ze al bijna 5 uur wakker, maar klaarwakker en helder. De vpk zei toen ook, dat ze het ook zou geloven als ik had gezegd dat ze net uit bed kwam...
Lastig dus, dus nu gaan we niet meer afwachten tot we denken dat Liene moe is, maar gewoon steeds proberen op bed te leggen, want zulke kleine baby's moeten dus geen uren achter mekaar wakker zijn.
(Liene deed sommige dagen al Evie dr ritme overdag...dus 2 x 4 a 5 uur wakker...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105996608
NTS hier kwam mijn productie erg langzaam op gang en had ik flinke kloven...en idd snachts krijste ze van de honger dus hebben we een paar keer een flesje gegeven met kv
en het wakker zijn snachts zou ook kunnen komen door dat haar dag en nacht ritme nog omgedraaid is!

hier geen goede nacht door visite gisteren...onze moppie vond het blijkbaar erg druk..vannacht de hele nacht clusteren en heel veel mopperen

BJ :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105997045
Ook hier steevast tijdens het donker He wakkerste momenten van ons meisje. Na de voeding van een uur of half 10 wil ze niet meer slapen. het enige dat haar dan rustig houdt is dicht bij mij of mijn vriend liggen (op schoot, op de arm, op de bank tegen je been aan, als ze maar bij je is) Vervolgens valt ze rond een uur of 12 in slaap en als ik haar dan mee naar bed probeer te nemen wordt ze wakker en wil ze eten. Nou, geen probleem, maar dan begint het hele gebeuren weer opnieuw. Gisteravond heeft ze dus voor het eerst een hele nacht tussen ons in geslapen en mevrouw heeft een supernacht gehad. Van half 2 tot half 8 geslapen, toen maakte ze ons wakker met wat gekreun. Gezien het tijdstip hebben we haar maar een flesje gegeven, maar echt honger bleek ze niet te hebben. Daarna hebben we met zijn drietjes nog heerlijk verder geslapen tot een uur of 11 en mevrouw wilde om 12 uur pas weer eten. Zou ze nu dan eindelijk over zijn op 6 flesjes per dag in plaats van de 7 of 8 die ze eerder nog dronk?

Ik vraag me trouwens wel af of haar ontlasting wel klopt. Ik lees overal dat flesvoedingspoep niet (te) dun hoort te zijn, maar onze dame heeft nog steeds dunne ontlasting. Iemand een idee? Ik weet dat ik dit ook aan het cb kan vragen en ik ga hun dinsdag ook even bellen, maar misschien weet één van jullie het uit haar hoofd...
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:33:08 #8
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_105997116
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
@NTS; Evie kon helemaal niet uit de borst drinken in eerste instantie, maar een flesje moedermelk klokte ze zo weg... echt in een paar minuutjes was ie leeg :) Succes de komende nachten; ik hoop dat jullie mini en jijzelf zo een beetje bij kunnen tanken.

Dames bedankt voor de lieve reacties.... en Tankgirl; jij zit een beetje in hetzelfde schuitje he? Hou oud is Larissa inmiddels?
Ik ben idd blij dat er eindelijk actie wordt ondernomen. Eerste deel van de nacht ging hier goed. 2e deel wat minder... maar nu hebben we dr weer in bedje gelegd en slaapt ze wel weer. Ga vandaag proberen elke 2/ 2.5 uur Liene in bed te leggen. Kijken hoe dat gaat.. heb van de vpk tips gekregen hoe het beste met dr om te gaan in zulke situaties.
Ze gaf ook wel aan dat het blijkbaar erg moeilijk bij Liene is om te merken dat ze moe is, gister tijdens ons gesprek en de videointeractie was ze al bijna 5 uur wakker, maar klaarwakker en helder. De vpk zei toen ook, dat ze het ook zou geloven als ik had gezegd dat ze net uit bed kwam...
Lastig dus, dus nu gaan we niet meer afwachten tot we denken dat Liene moe is, maar gewoon steeds proberen op bed te leggen, want zulke kleine baby's moeten dus geen uren achter mekaar wakker zijn.
(Liene deed sommige dagen al Evie dr ritme overdag...dus 2 x 4 a 5 uur wakker...)
Dat is dus bij Larissa precies hetzelfde, het lijkt vaak alsof ze klaarwakker is, maar eigenlijk is ze dan dus overprikkeld/moe. Elke 2 uur wakker in bed leggen heeft super geholpen, dus dat kan ik je ook echt aanraden om te proberen!

Larissa is nu 7 maanden, dus iedereen in het ZH zat ons raar aan te kijken dat we nog met zo'n 'oude' baby naar het huilbaby team kwamen. Maar dat komt vooral omdat we vrij laat zijn doorgestuurd.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_105997357
quote:
We gaan nu, in overleg met de vk en kraam proberen om te kolven voor 's nachts. Aangezien Draakje toch wat te vroeg geboren is, zou haar zuigkracht nog niet optimaal zijn, en dat zou haar dan 's nachts opbreken. En blijkbaar vereist het drinken uit een flesje minder kracht dan uit de borst?
NTS, J is ook 5 weken te vroeg geboren, en inderdaad kostte het hem te veel kracht om goed uit de borst te drinken, dus ik heb de eerste 6-8 weken ook bijna fulltime gekolfd en hem het per fles aangeboden. Daarnaast wel veel aanleggen om het te blijven oefenen. Nu, met 11 weken, kan ie wel goed drinken uit de borst, maar toch kolf ik de nachtvoeding af, die hij dan gelijk erna in de fles krijgt, om hem nog een beetje een handje te helpen, want hij groeit niet superhard..

Het heeft wel echt geholpen het per fles geven, want eerst bleef ie maar afvallen, en daarna toen ie alles met de fles kreeg, kwam hij goed aan. We hebben wel de Medela Calma fles/speen gebruikt, waar ie wel wat aan moet zuigen, zodat ie de borst-zuigtechniek goed bleef oefenen. Dat werkte bij ons prima! Succes!
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:47:45 #10
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_105997490
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:29 schreef SummerBreeze het volgende:

Ik vraag me trouwens wel af of haar ontlasting wel klopt. Ik lees overal dat flesvoedingspoep niet (te) dun hoort te zijn, maar onze dame heeft nog steeds dunne ontlasting. Iemand een idee? Ik weet dat ik dit ook aan het cb kan vragen en ik ga hun dinsdag ook even bellen, maar misschien weet één van jullie het uit haar hoofd...
Bij Olivia was de ontlasting bij KV ook dun hoor, het werd juist een probleem toen het dikker werd, toen kreeg ze het er niet meer uit :{ . Is het echt waterig (slijmerig) of meer een beetje een brei?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_105998022
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:47 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Bij Olivia was de ontlasting bij KV ook dun hoor, het werd juist een probleem toen het dikker werd, toen kreeg ze het er niet meer uit :{ . Is het echt waterig (slijmerig) of meer een beetje een brei?
Meestal is het een prutje en plakt het ook aan haar billen. Dan zitten er ook echt stukjes in zeg maar. Maar af en toe is het echt dun en dan lijken er inderdaad ook slijmdraadjes in te zitten.
pi_105998094
NTS, dat waren de bv problemen waar ik op doelde :) maar omdat mijn grote Mul optijd, zelfs overtijd was werd dat als 'komt wel goed' afgedaan. Extra ding om op te letten is het gewicht. Als ze erg licht zijn dan is het drinken aan de borst ook zwaar. Dus gewoon gaan kolven een paar weekjes en uit de fles geven. Overdag ook proberen aan te leggen natuurlijk.

Hier ging het 1 dag goed gisteren. Maar de nieuwe voeding veroorzaakt een nieuw probleem. Ze poept keutels en dat gaat gepaard met veel moeite en pijn. Geen idee hoe we dit nu gaan oplossen. Ze begint alweer vol te raken, slechter te drinken en weer meer te spugen..
Jippie!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 24 december 2011 @ 13:28:46 #13
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_105998712
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:04 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Meestal is het een prutje en plakt het ook aan haar billen. Dan zitten er ook echt stukjes in zeg maar. Maar af en toe is het echt dun en dan lijken er inderdaad ook slijmdraadjes in te zitten.
Prutje klinkt prima, heel dun lijkt op diarree, maar heeft ze het dan ook meerdere malen per dag? Als ze 1 keer per dag poept en het is wat dun, lijkt mij dat geen probleem. :)

Ach Wickie, wat een toestand :N , nu dan weer een geconstipeerd meiske :'( . Wij hebben dat eerst even aangekeken, maar was echt een drama. Gelukkig schreef de KA Lactulose voor en dat hielp echt binnen een paar dagen. Misschien is dat een optie, volgens onze KA en CB is het vrij onschuldig spul en je kunt het dan zelf langzaam afbouwen. Sterkte! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_105999673
We hebben hier 4 tot 5 poepluiers per dag waarvan de meeste toch wel met die prut gevuld zijn. Maar ze is dan ook nog maar 1 maand oud he...
  zaterdag 24 december 2011 @ 14:06:44 #15
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_105999757
Lijkt mij prima hoor voor zo'n kleintje O+ , maar als je twijfelt misschien toch even bij het CB navragen?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106000091
Zoals ik al schreef, ik ga dinsdag het CB even bellen. En heel erg bedankt voor de info en het meedenken Isis.

Het is eigenlijk heel gek. Ik had verwacht dat ik een heel onzekere moeder zou zijn, maar dat blijkt heel erg mee te vallen. Natuurlijk zit ik met vragen, zoals nu met de ontlasting en ik heb me ook een tijdje afgevraagd of ze wel genoeg, of eerder niet teveel, drinkt, maar die vragen zijn eigenlijk altijd te beantwoorden met "luister naar je gevoel" en zodra ik dat doe is de onzekerheid ook meteen weg.

Ik ben daar zo blij mee, want in mijn omgeving heb ik het ook heel anders gezien.
  zaterdag 24 december 2011 @ 16:57:48 #17
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106005710
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 14:03 schreef SummerBreeze het volgende:
We hebben hier 4 tot 5 poepluiers per dag waarvan de meeste toch wel met die prut gevuld zijn. Maar ze is dan ook nog maar 1 maand oud he...
Zoveel? Hier nog niet eens altijd een poepluier op een dag. Is dat wel goed dan? Zo weinig poepen? (Die luier is dan wel helemaal vol of overvol :D )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106005732
BJ en TT het slaappatroon van jullie meisjes klinkt echt precies als Sarah haar slaappatroon. Dat gaat nu sinds een paar weken gelukkig anders en beter. Ze lijkt zich nu eindelijk sneller en makkelijker over te geven aan de moeheid, maar ze wil alles meemaken. Zo sneu voor die kleintjes en weten zij veel dat ze dienslaap echt nodig hebben en dat ze zich dan beter voelen.

Wickie, wij hebben bij Sarah een tijdje nutriton geprobeerd, dus niet de voeding die jij gebruikt maar ook hier toen keutels en pijn. HA wilde toen lactulose voorschrijven maar dat wilde ik niet want dan ga je dmv het ene het eerste probleem verelpen en heb je weer een ander medicijn nodig enz.. Toen zijn ze bij ons gestart met zuurremmers en moest ik eigenlijk daarnaast nog die nutriton gebruiken, dit niet gedaan het voelde niet goed. De zuurremmers waren hier afdoendedus nutriton gauw de deur uit gezet. Wel hebben we heel lang een s-speen gebruikt zodat ze niet zo snel kon drinken.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106006772
Dat hadden wij inderdaad ook overlegd met de kinderarts ja MP :Y dat nutriton obstipatie veroorzaakte en dat ik niet daar dan lactulose voor wilde gaan geven als nutriton weglaten een logischere en betere optie was.

We kunnen nog niet zonder de maagzuurremmers hier, maar ik denk dat we wel kunnen gaan afbouwen binnenkort. In januari even met de ka overleggen wat het handigst is, 2 x per dag een lagere dosering, of 1 x per dag voor het slapen gaan de normale dosering. Ik neig zelf naar het laatste.
:)
pi_106006999
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:06 schreef wickie het volgende:

Hier ging het 1 dag goed gisteren. Maar de nieuwe voeding veroorzaakt een nieuw probleem. Ze poept keutels en dat gaat gepaard met veel moeite en pijn. Geen idee hoe we dit nu gaan oplossen. Ze begint alweer vol te raken, slechter te drinken en weer meer te spugen..
Jippie!
pff zit niet mee he :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106007341
He dat is ook een nare bijwerking zeg Wicks.. jullie gaan zo ook van het een in het andere probleem over. Rot zo... dikke knuf.

Hier vandaag flink aan het oefenen met Liene, nu twee keer nexium gehad. En ook drie dutjes gedaan tot nu toe. 2 x 1 uur en 1 x 1.5 uur.... ben heeeeel benieuwd of dat voor de nacht ook gaat helpen.
pi_106010179
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:06 schreef wickie het volgende:
NTS, dat waren de bv problemen waar ik op doelde :) maar omdat mijn grote Mul optijd, zelfs overtijd was werd dat als 'komt wel goed' afgedaan. Extra ding om op te letten is het gewicht. Als ze erg licht zijn dan is het drinken aan de borst ook zwaar. Dus gewoon gaan kolven een paar weekjes en uit de fles geven. Overdag ook proberen aan te leggen natuurlijk.

Jippie!
Seth krijgt nutrillon AR, ik weet niet of dat hetzelfde is maar hij kreeg hetzelfde probleem. Hij krijgt kindicol van vsm, 3keer dgs 1 druppel. Daarmee poept hij netjes 1 of 2 keer per dag. Sinds hij fruit krijgt geef ik het 2 x dgs.
pi_106010980
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 17:27 schreef mignonne het volgende:
Dat hadden wij inderdaad ook overlegd met de kinderarts ja MP :Y dat nutriton obstipatie veroorzaakte en dat ik niet daar dan lactulose voor wilde gaan geven als nutriton weglaten een logischere en betere optie was.

We kunnen nog niet zonder de maagzuurremmers hier, maar ik denk dat we wel kunnen gaan afbouwen binnenkort. In januari even met de ka overleggen wat het handigst is, 2 x per dag een lagere dosering, of 1 x per dag voor het slapen gaan de normale dosering. Ik neig zelf naar het laatste.
Daar zou ik ook naar neigen idd.

Hier gister de Losec vergeten (ze krijgt alleen 's avond 20mg) en gelukkig niets gemerkt, dus ik denk dat wij ook kunnen afbouwen, maar ze krijgt ook nog driemaal daags motilium en ik weet niet zo goed wat beter is eerst af te bouwen. Hoef in principe niet terug naar de KA maar misschien toch even bellen daarover.
(KA had gezegd bij tien maanden tot een jaar te stoppen, dan toch weer klachten weer beginnen enz. Als met 1,5 jaar de klachten niet weg zijn dn terug komen)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106013091
Liene krijgt maar 2 x 5 mg eerst. Ff een vraag, hoe dienen jullie het toe? Ik geef Liene het nu in een flesje met een paar ml water? Zelfde doe ik met de nutriton. Maar misschien zijn er nog andere ideeen?
pi_106013139
Nutriton zorgde ook voor slecht poepen en het spugen bleef gewoon doorgaan. Maar deze voeding zorgt voor nog slechter poepen. Bij de nutriton was het nog wel een brij maar kwam het 1x in de 3 dagen, nu zijn het keutels... Ze is al de hele dag bezig keutels uit te poepen, weer bijna geen slaap en heel krijsen, spugen en gloepen.
:'(

VT, dank voor de tip, ik ga kindicol even googlen. We hebben de 30e een belafspraak, tot die tijd moeten we zien te overleven...

BJ, hoe is de dag gegaan?

[ Bericht 7% gewijzigd door wickie op 24-12-2011 20:50:03 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')