De ICY slimme thermostaat.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:57 schreef Idioteque het volgende:
Welke nieuwere e thermostaat is bijvoorbeeld voorzien van een opentherm protocol? Mijn ketel schijnt dit te hebben.
Met een extra box via sms.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:57 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Deze is volgens mij dan weer niet via de telefoon te bedienen
Die niet maar zijn opvolger de E-thermostaat wel (Essent icm ICY)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:57 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Deze is volgens mij dan weer niet via de telefoon te bedienen
Ah ja, ik zit alleen niet bij Essent, en heb ook niet echt de intentie om over te stappen. Misschien toch eens interessant om te kijken of het bij Essent toevallig ook nog eens goedkoper is dan waar ik nu zit (Woonenergie). Ik heb me nooit echt in de prijzen verdiept omdat ik niet zo veel kwijt ben aan stookkosten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:13 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Die niet maar zijn opvolger de E-thermostaat wel (Essent icm ICY)
Ik weet dat je tegenwoordig de thermostaat ook kunt kopen als je geen klant bent bij Essent, alleen dan is deze wel duurder dan wanneer je klant wordt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:19 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Ah ja, ik zit alleen niet bij Essent, en heb ook niet echt de intentie om over te stappen. Misschien toch eens interessant om te kijken of het bij Essent toevallig ook nog eens goedkoper is dan waar ik nu zit (Woonenergie). Ik heb me nooit echt in de prijzen verdiept omdat ik niet zo veel kwijt ben aan stookkosten.
De hoofdreden waarom ik zo'n E-thermostaat wil is dan ook vooral zodat ik voordat ik thuis kom het al lekker warm is. Ook lijkt het me in de wintermaanden wel lekker om op werkdagen in te kunnen stellen dat het al een lekker temperatuurtje is wanneer ik op sta (hier is uiteraard geen telefoon-app voor nodig).
Edit:
Ik heb de prijzen (al) gevonden van wat ik nu betaal:
Stroom: ¤ 0,2178 per kWh
Gas: ¤ 0,6344 per m3
Is volgens mij iets goedkoper dan de prijzen van Essent.
Heb je een bron? Op de site staan alleen twee koop-opties; voor als je klant bent of voor als je klant wilt worden....quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:20 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik weet dat je tegenwoordig de thermostaat ook kunt kopen als je geen klant bent bij Essent, alleen dan is deze wel duurder dan wanneer je klant wordt.
Volgens mij heb je daarnaast ook een account nodig bij Essent om online bepaalde dingen in te kunnen stellen:quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:26 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Heb je een bron? Op de site staan alleen twee koop-opties; voor als je klant bent of voor als je klant wilt worden....
Ik weet het zo uit m'n hoofd niet, maar ga het even opzoeken. Kom er op terug.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:26 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Heb je een bron? Op de site staan alleen twee koop-opties; voor als je klant bent of voor als je klant wilt worden....
Dat klopt niet, hoe wil je dan vanaf afstand de temperatuur bedienen?quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:20 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik weet dat je tegenwoordig de thermostaat ook kunt kopen als je geen klant bent bij Essent, alleen dan is deze wel duurder dan wanneer je klant wordt.
Klopt, alleen aan een thermostaat heb je niets.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:37 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Volgens mij heb je daarnaast ook een account nodig bij Essent om online bepaalde dingen in te kunnen stellen:
Excuses niet aan gedacht. Heb het waarschijnlijk verkeerd gelezen dan.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:37 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Dat klopt niet, hoe wil je dan vanaf afstand de temperatuur bedienen?
[..]
Klopt, alleen aan een thermostaat heb je niets.
de slimme thermostaat pro wel,met een separate sms box.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:13 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Die niet maar zijn opvolger de E-thermostaat wel (Essent icm ICY)
Je kan dan toch een tijdklok instellen een half uur voordat je thuis komt? Of bijvoorbeeld aanzetten als je vertrekt van je werk?quote:Op donderdag 8 november 2012 18:19 schreef talisker het volgende:
Fijn dat ICY eerder in deze discussie aangeeft over de lichtsensor te willen nadenken. Echter in een telefoongesprek dat ik vorige week met ICY had, werd mij duidelijk gemaakt dat de lichtsensor NIET uitschakelbaar wordt gemaakt.
Vervelend. Ik ga bij licht weg naar mij werk, kom terug wanneer het donker is. Dan is het dus koud in mijn huis. Wat is dan het nut van een fijn programma???? Ik word zo langzamerhand kotsmisselijk van dat ding!!!
Ik ben zelf hardware/software ontwikkelaar en weet dat het aanbrengen van een mogelijkheid om de lichtsensor uit te schakelen hooguit een uur werk is (kleine wijziging in de software). Onbegrijpelijk dat dit niet word opgepakt. Ik woon hier in een hele straat met huizen met gescheiden keuken en kamer en allemaal (een stuk of 5 e-thermostaat bezitters) zitten we in de kou wanneer het keukenlicht is uitgeschakeld.
En voor de rest van de volgens hun zeggen 10-duizenden klanten geldt toch ook dat ze 's winters in het donker thuiskomen?
Ik begrijp zo'n opstelling naar je klanten niet. Als ik mij zo zou opstellen naar mijn klanten, kon ik mijn bedrijf snel sluiten.
Dit stond er in de Gamma folder van deze week:quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:18 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik weet het zo uit m'n hoofd niet, maar ga het even opzoeken. Kom er op terug.
Ik heb hem vanmiddag gekocht. Werkt allemaal perfect en je hoeft geen Essent klant te zijn. Je kan hem gewoon registreren op de site. Het enige wat ik in moest vullen waren de serienummers van adapter en thermostaat.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:02 schreef Caspar_X het volgende:
Die Gamma-folder lijkt me wat misleidend.
De thermostaat werkt wel zonder probleem op alle ketels, maar voor het bedienen via internet of app zul je toch Essent klant moeten zijn.
Op Marktplaats worden ze voldoende aangeboden door mensen die 'm bij aanmelding als Essent klant hebben ontvangen, maar niet gebruiken omdat ze hun eigen thermostaat goed genoeg vinden.
Zo heb ik er eentje voor 70 euro op de kop getikt, een paar maanden terug. Ik was al Essent klant.
Dat is dan sinds kort. Blijkbaar heeft ICY het internet-toegangsprotocol onlangs losgekoppeld van Essent.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:58 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Ik heb hem vanmiddag gekocht. Werkt allemaal perfect en je hoeft geen Essent klant te zijn. Je kan hem gewoon registreren op de site. Het enige wat ik in moest vullen waren de serienummers van adapter en thermostaat.
Dat is interessant, als het echt zo is. Op deze manier is het wel interessant om op MP zo'n ding aan te schaffen. Bij welke leverancier zit jij?quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:58 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Ik heb hem vanmiddag gekocht. Werkt allemaal perfect en je hoeft geen Essent klant te zijn. Je kan hem gewoon registreren op de site. Het enige wat ik in moest vullen waren de serienummers van adapter en thermostaat.
Ik zit zelf bij Woonenergie. Op zich twijfel ik een beetje om toch naar Essent te gaan vanwege de flinke korting die ik dan nog krijg op dit product, maar Woonenergie is gewoon goedkoper en ook nog nooit problemen gehad. Dus ik blijf maar gewoon.quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:23 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Dat is interessant, als het echt zo is. Op deze manier is het wel interessant om op MP zo'n ding aan te schaffen. Bij welke leverancier zit jij?
Werkt het ook goed icm met de app?
Dank voor de info, snap ook wel waarom Essent dit niet breed bekend maaktquote:Op zaterdag 17 november 2012 22:30 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Ik zit zelf bij Woonenergie. Op zich twijfel ik een beetje om toch naar Essent te gaan vanwege de flinke korting die ik dan nog krijg op dit product, maar Woonenergie is gewoon goedkoper en ook nog nooit problemen gehad. Dus ik blijf maar gewoon.
Voor dit product maakt het echt niet uit bij welke leverancier je zit. Zodra je de serienummers hebt is het mogelijk een account aan te maken op https://www.e-thermostaat.nl//register
Op de site zie je wel Essent logo's staan, maar dat maakt dus niets uit. De app is te downloaden en werkt zodra je bent ingelogd met je account dat je hebt aangemaakt op bovenstaande site.
Vraagje: Kan je trouwens via de app ook weekprogramma's in- en uitschakelen?quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:30 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Ik zit zelf bij Woonenergie. Op zich twijfel ik een beetje om toch naar Essent te gaan vanwege de flinke korting die ik dan nog krijg op dit product, maar Woonenergie is gewoon goedkoper en ook nog nooit problemen gehad. Dus ik blijf maar gewoon.
Voor dit product maakt het echt niet uit bij welke leverancier je zit. Zodra je de serienummers hebt is het mogelijk een account aan te maken op https://www.e-thermostaat.nl//register
Op de site zie je wel Essent logo's staan, maar dat maakt dus niets uit. De app is te downloaden en werkt zodra je bent ingelogd met je account dat je hebt aangemaakt op bovenstaande site.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |