abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113271142
quote:
0s.gif
Op zaterdag 23 juni 2012 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
I stand corrected, in het contract staat ook nog onder "actievoorwaarden" dat de 75 euro weer als korting van de rekening word geschrapt.
Dusss, ga je hem nou wel of niet nemen? :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 juni 2012 @ 12:54:34 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_113271822
quote:
0s.gif
Op zaterdag 23 juni 2012 12:31 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dusss, ga je hem nou wel of niet nemen? :P
Ja dan wel :)
pi_113383146
Ik gebruik nu ook een half jaar de e-thermostaat en ik ben er gemengd tevreden mee. Als thermostaat werkt 'ie meestal.
Wat ik mis is de mogelijkheid om de lichtsensor uit te schakelen. Bij mij zit de thermostaat in de keuken (begane grond) en de woonkamer op de 1ste etage. Als er dus niemand in de keuken is en het licht uit is, zit ik in de kamer in de kou.

Ook ligt regelmatig de communicatie plat: volgens de led op de hub is de internet verbinding dan niet goed. Gek, mijn internet werkt dan altijd prima. Ook was vaak de communicatie tussen hub en e-thermostaat niet goed. Eerder werd vermeld dat WiFi niet zou kunnen maar dat is onzin. Ik ben met mijn werk met WiFi bezig en ik gebruik momenteel in een project een module die het een jaar uithoudt op twee penlights. Zo'n module zou prima in de e-thermostaat passen en dan heb je die hub niet nodig.

Wanneer de communicatie wegvalt, moet ik de thermostaat resetten en dan ben ik het programma kwijt. Onbegrijpelijk, de processor heeft niet-vluchtig geheugen en zou het programma permanent kunnen opslaan. Als nu de applicatie op de PC een mogelijkheid had om het programma in een bestand op te slaan, zou je het even kunnen terugzetten maar zelfs daar hebben de jongens van ICY niet aan gedacht.

Ik zie ook vaak dat de thermostaat spontaan op de lang-weg stand springt terwijl op de website en op mijn iPhone er niets aan de hand lijkt. Geen melding dat de communicatie weg is.

Al met al een leuk product maar erg knullig geïmplementeerd. Een beetje meer ontwikkeltijd was niet verkeerd geweest...
pi_113384317
quote:
0s.gif
Op maandag 25 juni 2012 20:47 schreef talisker het volgende:
Ik gebruik nu ook een half jaar de e-thermostaat en ik ben er gemengd tevreden mee. Als thermostaat werkt 'ie meestal.
Wat ik mis is de mogelijkheid om de lichtsensor uit te schakelen. Bij mij zit de thermostaat in de keuken (begane grond) en de woonkamer op de 1ste etage. Als er dus niemand in de keuken is en het licht uit is, zit ik in de kamer in de kou.

Ook ligt regelmatig de communicatie plat: volgens de led op de hub is de internet verbinding dan niet goed. Gek, mijn internet werkt dan altijd prima. Ook was vaak de communicatie tussen hub en e-thermostaat niet goed. Eerder werd vermeld dat WiFi niet zou kunnen maar dat is onzin. Ik ben met mijn werk met WiFi bezig en ik gebruik momenteel in een project een module die het een jaar uithoudt op twee penlights. Zo'n module zou prima in de e-thermostaat passen en dan heb je die hub niet nodig.

Wanneer de communicatie wegvalt, moet ik de thermostaat resetten en dan ben ik het programma kwijt. Onbegrijpelijk, de processor heeft niet-vluchtig geheugen en zou het programma permanent kunnen opslaan. Als nu de applicatie op de PC een mogelijkheid had om het programma in een bestand op te slaan, zou je het even kunnen terugzetten maar zelfs daar hebben de jongens van ICY niet aan gedacht.

Ik zie ook vaak dat de thermostaat spontaan op de lang-weg stand springt terwijl op de website en op mijn iPhone er niets aan de hand lijkt. Geen melding dat de communicatie weg is.

Al met al een leuk product maar erg knullig geïmplementeerd. Een beetje meer ontwikkeltijd was niet verkeerd geweest...
Allereerst: je kan je lichtsensor gevoeligheid op hoog zetten, dan blijft hij ook aan door licht van buiten bijvoorbeeld, kan overigens alleen door m aan de pc te hangen via usb.

Voor al die andere dingen: volgens mij heb je een defect exemplaar, ik zou ff met de fabrikant bellen als ik jou was, ik heb namelijk geen enkel van deze problemen.
pi_113431236
De gevoeligheid van de lichtsensor hoog zetten help niet in de winter. Dan is het echt stikdonker in de keuken. Ik laat dan maar een spaarlamp branden.....

Ik heb al een hele e-mail conversatie achter de rug met de fabrikant. Heb al een nieuw exemplaar gekregen maar de problemen met de wegvallende communicatie blijven af en toe terugkomen.
pi_113431384
quote:
0s.gif
Op dinsdag 26 juni 2012 21:43 schreef talisker het volgende:
De gevoeligheid van de lichtsensor hoog zetten help niet in de winter. Dan is het echt stikdonker in de keuken. Ik laat dan maar een spaarlamp branden.....

Ik heb al een hele e-mail conversatie achter de rug met de fabrikant. Heb al een nieuw exemplaar gekregen maar de problemen met de wegvallende communicatie blijven af en toe terugkomen.
En je hebt ook een nieuwe power adapter? Denk dat t daar in zit namelijk..
pi_113755614
Aii ik zit te twijfelen om een E-thermostaat óf een Slimme Thermostaat via Marktplaats te kopen. Vraag me af wat ik het beste kan doen. De E-thermostaat is volgens mij wel een stukje verder qua specs / hebbeding factor. Maar kan verder niet echt hoogte krijgen wat nou verder het verschil is.

Alle twee kan ik toch een leefpatroon instellen, zit een bewegingssensor op. Enige verschil is het via een app temperatuur instellen bij de E-thermostaat. Of is dit iets te kort door de bocht?
pi_113757079
En dat is ook de enige functie die ik vaak gebruik, vooral in de winter. Ik heb altijd onregelmatige werktijden en soms mag ik eerder weg, dus voordat ik onderweg naar huis ga kan ik de cv aanzetten, en kom ik lekker warm thuis. Ideaal.
pi_113760071
Nice! Thnx!
  maandag 9 juli 2012 @ 12:50:42 #135
379523 ICYBV
I.C.Y. B.V.
pi_113964252
Beste Delano
Wij zijn altijd bijzonder geïnteresseerd in opmerkingen en ervaringen van onze klanten, vandaar bij deze een reactie vanuit I.C.Y., de bedenker en fabrikant van zowel de Slimme Thermostaat als de E-thermostaat.

quote:
Op dit moment is het niet mogelijk de lichtsensor uit te zetten. Je opmerking hierover zal worden doorgegeven aan de R&D afdeling. Mogelijk kan dit meegenomen worden in een volgende update van de E-Thermostaat.

quote:
De ingestelde klok en tijden/temperaturen worden opgeslagen in een vluchtig geheugen in de thermostaat. Bij een reset is het dan zeker dat de thermostaat terugkeert naar een bekende situatie met de standaardinstellingen. Anders zou het geen reset zijn. Tevens is het zo zijn dat de instellingen, als deze zijn ingegeven op de webportal, na een reset van de thermostaat daarin terugkeren als de communicatieverbinding weer hersteld is. Dit kan wel enige tijd in beslag nemen.

quote:
Het kan zijn dat de thermostaat spontaan reset (met de daarbij behorende piepjes en testen op het display) waardoor deze in de LangWeg stand komt te staan. Dat is een bekend probleem dat kan voorkomen bij sommige cv-ketels die op een modulerende regeling (OpenTherm) zijn aangesloten. De oplossing is een update van de thermostaat (zie www.e-thermostaat.nl).

vriendelijke groet,

I.C.Y. B.V.
pi_113964809
Tof dat jullie zelf ook even reageren. Ik heb nog wel 2 vragen:

Waar kan ik vinden wat er in de laatste en toekomstige firmware update zit/zat?

Komt de mogelijkheid om direct naar de nachtstand te gaan ooit op de thermostaat zelf? Dat zou een goede optie zijn door bijvoorbeeld de - knop in te houden oid.
pi_117461939
Essent heeft de E-thermostaat verhoogt naar 49 euro voor nieuwe klanten en 149 voor bestaande!? Wel beetje vreemd, maar ben blij dat ik hem in ieder geval gratis had. (bevalt nog steeds goed)
pi_117574675
Zo! Je hebt 'em een mooie schop verkocht!

Ik heb de Toon besteld.
pi_117590064
Mensen ervaringen met de E-Thermostaat van Nuon?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 06:57:59 #140
168576 Idioteque
take the money and run
pi_118113776
Wat is een goede e-thermostaat die los te koop is? Ik kan volgens mij niets via m'n leverancier (woonenergie) regelen, maar wil er wel een kopen.
pi_118156188
Its alive,

Leuk dat dit draadje weer een schopje heeft gehad, poosje terug las ik al mee, maar wil er nu ook wel eens aan, lijkt me superhandig zon thermostaat, zijn er al ebay/marktplaats/chinawebshop tips ondertussen of blijft dit een nederland onderonsje?
nosig gives more peace
pi_118161009
Mensen, google, kennen jullie dat?

http://www.icy.nl/consument/producten/

http://www.nuonenergiewinkel.nl/7592/nuon-e-manager

http://www.thermostaatshop.com/c-637524/honeywell-evohome/

En er zijn er nog veel meer, de nest enz. Zelf ff googlen dus.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:28:48 #143
168576 Idioteque
take the money and run
pi_118164258
Google ken ik wel ja, gaat heel groot worden hoorde ik!

Shops waar ze te koop zijn heb ik ook gevonden. Heel toevallig is de shop zelf altijd onwijs positief over de producten die ze verkopen.
Met behulp van mijn bericht op dit forum hoop(te) ik informatie te vinden over welke e-thermostaat goed bevalt. Zegmaar een beetje wat jij in de openingspost ook vroeg. Misschien was Google in 2011 nog niet zo bekend als nu...
pi_118164381
quote:
0s.gif
Op vrijdag 19 oktober 2012 11:28 schreef Idioteque het volgende:
Google ken ik wel ja, gaat heel groot worden hoorde ik!

Shops waar ze te koop zijn heb ik ook gevonden. Heel toevallig is de shop zelf altijd onwijs positief over de producten die ze verkopen.
Met behulp van mijn bericht op dit forum hoop(te) ik informatie te vinden over welke e-thermostaat goed bevalt. Zegmaar een beetje wat jij in de openingspost ook vroeg. Misschien was Google in 2011 nog niet zo bekend als nu...
De E-thermostaat bevalt in ieder geval top :P
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:04:12 #145
168576 Idioteque
take the money and run
pi_118201831
De Nest lijkt me wel wat. Is die al makkelijk te krijgen in Nederland?
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:30:47 #146
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_118203359
quote:
0s.gif
Op zaterdag 20 oktober 2012 10:04 schreef Idioteque het volgende:
De Nest lijkt me wel wat. Is die al makkelijk te krijgen in Nederland?
De Nest is vooralsnog niet in Nederland verkrijgbaar.
Tevens is het geen opentherm thermostaat maar aan/uit. Niet bepaald rendabel dus.
Hier staat het een en ander uitgelegd.
http://www.iphoneclub.nl/(...)et-iphone-koppeling/
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_118203417
Moet zeggen, aan/uit is ook niet heel slecht hoor,
Ik had eerder een simpele thermostaat zonder schermpje, maar het huis ging behoorlijk op/neer qua koud/warm. Nu met de E-thermostaat is dat 100x stabieler, en ik heb geen open-therm.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:40:07 #148
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_118203545
quote:
0s.gif
Op zaterdag 20 oktober 2012 11:33 schreef delano.888 het volgende:
Moet zeggen, aan/uit is ook niet heel slecht hoor,
Ik had eerder een simpele thermostaat zonder schermpje, maar het huis ging behoorlijk op/neer qua koud/warm. Nu met de E-thermostaat is dat 100x stabieler, en ik heb geen open-therm.
Als je weet hoe de regeling ten opzichte van elkaar werken is opentherm vele malen beter.
Dat je nu met de E-thermostaat meer comfort ervaart heeft er mee te maken dat er nu anders geschakeld word.

Bij een aan/uit is het nog steeds of volgas of stoppen. Opentherm kan gas geven in stapjes.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_118203711
quote:
10s.gif
Op zaterdag 20 oktober 2012 11:40 schreef cvboer het volgende:

[..]

Als je weet hoe de regeling ten opzichte van elkaar werken is opentherm vele malen beter.
Dat je nu met de E-thermostaat meer comfort ervaart heeft er mee te maken dat er nu anders geschakeld word.

Bij een aan/uit is het nog steeds of volgas of stoppen. Opentherm kan gas geven in stapjes.
Ik snap dat opentherm beter/zuiniger is maar die optie heb ik niet. Ik wilde alleen maar even duidelijk maken dat aan/uit ook heel goed kan zijn qua comfort in ieder geval.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:54:54 #150
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_118203892
quote:
0s.gif
Op zaterdag 20 oktober 2012 11:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik snap dat opentherm beter/zuiniger is maar die optie heb ik niet. Ik wilde alleen maar even duidelijk maken dat aan/uit ook heel goed kan zijn qua comfort in ieder geval.
Als je ketel geen opentherm heeft houd het op natuurlijk.
Zie net dat de nieuwere E thermostaten ook voorzien zijn van een opentherm protocol.
Gaat nog steeds niet werken op een Nefit/Bosch, die hebben hun eigen protocol hierin.

Dat jij comfort nu anders ervaart kan goed, alleen ga ik wellicht té diep op de materie in.
Maarja, dat is m'n werk nou eenmaal.
Met een modulerende regeling heb je minder temperatuur schommelingen.

Ik heb zelf een iSense van Remeha, een modulerende klokthermostaat.
Bevalt je E-thermostaat een beetje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop