quote:Nu zijn een boel boeken verplicht en die je al hebt kan je gewoon aanvinken dan komt die niet...
Er was maar één boek verplicht voor iedereen en dat was "Van de koele meren des doods"
Over een paar weken weet ik het vast wel, dan haal ik dit topic wel weer naar boven
Voor Nederlands moesten we 12 oude boeken, 3 uit elk tijdperk (middeleeuwen, en die drie periodes die daarna komen, geen flauw idee wat dat ook alweer waren ). Moderne lijst moest er twee van voor WOII bevatten, en geen dubbele schrijvers. Tenminste, je mocht twee schrijvers twee keer hebben en meer niet. Verder dan nog 12 boeken van na WOII. Geen verplichtingen over welke ofzo.
Voor Engels werkten ze vroeger met een puntensysteem, waarbij je een minimaal aantal boeken en een minimaal aantal punten moest hebben. Maar dat werd afgeschaft en toen snapte niemand meer helemaal wat de bedoeling was Onze leraar had toen bedacht dat we 10 boeken moesten hebben (tijdperk maakte niet uit) en 5 "items" (toneelstukken, songteksten, gedichten, whatever). En uit die 15 dingen moest je er dan 3 hebben die bij elkaar pasten en een "special" vormden waar je dan iets meer over moet weten.
Voor Duits hebben we tijdens de lessen een hoop oude literatuur gelezen en uit die stencils moesten we ook 5 "items" hebben. Dat kwam voor mij dus uit op een stuk of 10 korte verhalen Dan moest je nog een "Spezialautor" hebben waar je minstens 3 boeken van gelezen moest hebben en wiens hele biografie je moest kennen. En dan nog 7 boeken van andere schrijvers, waar je "slecht" de beknopte biografie van moest kennen. Duits was dus echt idioot veel
En ik heb geen Frans gehad, maar daarbij moest je voor zover ik weet 10 boeken en 5 artikelen hebben.
Nederlands:
10 boeken, waar we flinke leesverslagen van moesten maken. 1 was er verplicht: 'ik ook van jou' van Ronald Giphart, verder werd De Avonden sterk afgeraden
* YPPY had een keigave leraar
Engels:
8 boeken waarvan 2 van lang geleden en 1 toneelstuk. Het viel met op de de toneelstukken dunner waren dan de andere boeken, dus die heb ik meerdere gelezen
quote:Nog "vroegerder" * kucht nog harder
Op 01 september 2000 17:50 schreef Isabeau het volgende:
Vroeger * kucht toen ik nog op het vwo zat moesten we geloof ik iets van 15 boeken lezen uit verschillende tijdvakken.
Overigens hij houdt dus wel van lezen alleen niet van Nederlandse literatuur!
Het enige NL boek dat ik voor m'n lijst met plezier gelezen heb is Blokken, Knorrende Beesten, Bint van Bordewijk.
Eindresultaat na 7 jaar VWO was dan ook een 6je
Engels was radicaal anders. "Meester, mag Lord of the Rings?" "Ja hoor, maar die 3 pillen telt maar als 1 boek" "... en dat is een probleem, want ...?"
Ik geloof dat mijn boekenlijst dikker was dan die van de rest van de klas samen
Resultaat 9.
Nu ik er zo op terugkijk was die schooltijd best wel leuk
quote:Dat hoor ik erg vaak.....
Op 04 september 2000 11:40 schreef YPPY het volgende:Nederlands:
verder werd De Avonden sterk afgeraden
Ben ik dan een echt buitenstaander omdat ik De Avonden een prachtboek vind....????
quote:* Arcee kucht even mee 't Is voor mij al weer 10 jaar geleden! Wij moesten 20 boeken voor Nederlands lezen (kan ook 25 zijn trouwens) en 15 voor Engels. Ik haat lezen, dus ik heb zo weinig mogelijk echt gelezen. Van Engels zelfs maar 1
Op 01 september 2000 17:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me af: hoe gaat dat tegenwoordig met boeken lezen op de middelbare school? Vroeger * kucht toen ik nog op het vwo zat moesten we geloof ik iets van 15 boeken lezen uit verschillende tijdvakken.
quote:Eén van de bekendste Nederlandstalige werken en wat vond ik het saai. Ik heb het boek zelfs voor m'n lol na het vwo gelezen. Ik geloof dat het boek het nietsdoen van de generatie na de Tweede Wereldoorlog moest vertellen, kan er naast zitten hoor...maar dát is in ieder geval duidelijk over gekomen.
Op 08 september 2000 14:37 schreef David Letterman het volgende:
Dat hoor ik erg vaak.....Ben ik dan een echt buitenstaander omdat ik De Avonden een prachtboek vind....????
quote:ja, die heb ik dus in 4vwo gelezen. En nee, dat is geen leuk boek wanneer je normaal gesproken boeken leest die een echt verhaal hebben. Tjsa, de Avonden heeft natuurlijk wel een verhaal, maar in 4vwo kon ik dat verhaal nog niet echt zien en dat zal ik over 1 jaar nog niet kunnen zien
Op 08 september 2000 14:37 schreef David Letterman het volgende:
Dat hoor ik erg vaak.....Ben ik dan een echt buitenstaander omdat ik De Avonden een prachtboek vind....????
[Dit bericht is gewijzigd door Zzzzoem op 13-09-2000 17:43]
quote:Gaat sneller dan je denkt hoor
Op 09 september 2000 21:56 schreef jolanda het volgende:
Misschien wanneer ik een jaar of 30 ben ofzoNog laaaaaaaang niet
Nog maar 6 weken voor mij...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |