abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:41:55 #151
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_106483025
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:38 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ja, een houthakker heeft een iPad natuurlijk wel enorm nodig. :P Of zijn typmiepen de enige mensen die daadwerkelijk iets op papier zetten? :')

Feit is, als je een draagbaar apparaat voor je werk neemt omdat het zo handig is om overal te hebben, neem je een smartphone. Als een smartphone niet genoeg kan doen, neem je een netbook of voor nog iets meer een laptop. De iPad valt overal gewoon tussenin. Niet goed genoeg voor serieus werk, niet klein genoeg voor handig overal beschikbaar zijn.

Daarmee zeg ik niet dat het een kutding is. Het is een geinig ding maar vooral voor andere dingen. Persoonlijk is mijn favoriete app bijvoorbeeld Pleco en daar werkt de iPad echt perfect voor. :Y Het gemis van ondersteuning voor bepaalde video's is mij echter wel een doorn in het oog. Ik kijk nogal veel documentaires en veel video's op zulke sites worden gewoon niet ondersteund. Zal wel met flash of silverlight of iets dergelijks te maken hebben.

[ afbeelding ]
Kijk eerst es goed rond in de App store voordat je dat soort uitspraken doet. Er zijn ontelbaar veel applicaties die ervoor zorgen dat je je werk efficiënt kunt uitvoeren en waardoor een iPad erg goed zakelijk kan worden ingezet.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:46:11 #152
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106483215
Ik zou echt niet meer zonder AudioNote kunnen tijdens interviews.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:49:02 #153
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_106483339
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:41 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Kijk eerst es goed rond in de App store voordat je dat soort uitspraken doet. Er zijn ontelbaar veel applicaties die ervoor zorgen dat je je werk efficiënt kunt uitvoeren en waardoor een iPad erg goed zakelijk kan worden ingezet.
Ik denk dat vooral het fysieke toetsenbord het verschil maakt. Je kunt best een bluetooth toetsenbord aansluiten op je iPad maar dat vind ik zelf weer een beetje haaks op het idee van een tablet staan. Ik kan bijvoorbeeld zonder dat toetsenbord echt niet snel en effectief typen en daarom is het voor mij niet per se efficiënt als zakelijke tool. Wel voor wat kleine notities e.d maar daar blijft het bij.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_106483662
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:49 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik denk dat vooral het fysieke toetsenbord het verschil maakt. Je kunt best een bluetooth toetsenbord aansluiten op je iPad maar dat vind ik zelf weer een beetje haaks op het idee van een tablet staan. Ik kan bijvoorbeeld zonder dat toetsenbord echt niet snel en effectief typen en daarom is het voor mij niet per se efficiënt als zakelijke tool. Wel voor wat kleine notities e.d maar daar blijft het bij.
Niks aan toe te voegen. :Y
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:58:13 #155
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_106483762
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:49 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Dat maakt toch niet uit dan? Voor de meeste toepassingen is het touchscreen voldoende. En iets langere teksten typen kan prima op een iPad. Kwestie van wennen. En als je echt veel tekst moet typen is een bluetooth toetsenbord een prima oplossing. Beter dan dat je altijd een apparaat met toetsenbord eraan moet meeslepen terwijl je dat maar een fractie van de tijd nodig hebt...
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:03:37 #156
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_106484015
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:58 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat maakt toch niet uit dan? Voor de meeste toepassingen is het touchscreen voldoende. En iets langere teksten typen kan prima op een iPad. Kwestie van wennen. En als je echt veel tekst moet typen is een bluetooth toetsenbord een prima oplossing. Beter dan dat je altijd een apparaat met toetsenbord eraan moet meeslepen terwijl je dat maar een fractie van de tijd nodig hebt...
Daarom is een netbook is sommige gevallen prima. Het verschilt per persoon, ik vind veel teksten typen op een iPad niet prima namelijk.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_106484260
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:38 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ja, een houthakker heeft een iPad natuurlijk wel enorm nodig. :P Of zijn typmiepen de enige mensen die daadwerkelijk iets op papier zetten? :')

Feit is, als je een draagbaar apparaat voor je werk neemt omdat het zo handig is om overal te hebben, neem je een smartphone. Als een smartphone niet genoeg kan doen, neem je een netbook of voor nog iets meer een laptop. De iPad valt overal gewoon tussenin. Niet goed genoeg voor serieus werk, niet klein genoeg voor handig overal beschikbaar zijn.

Als je alleen houthakkers zie, dan kan ik begrijpen waarom je dat denkt.
Als je dagelijks langs verschillende bedrijven rondhuppelt, dan zie je makkelijker in waarom een iPad (of misschien zelfs een andere tablet) makkelijker in professioneel gebruik is dan een netbook.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:16:52 #158
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_106484666
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:46 schreef Copycat het volgende:
Ik zou echt niet meer zonder AudioNote kunnen tijdens interviews.
Audionote, begrijp ik goed dat die interviews of meeting ofzo opneemt en dat je daarbij synchroon notities kan maken?
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:18:33 #159
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106484750
Als je een iPad zakelijk gebruikt hoef je toch niet de hele tijd te typen? Wat is dat voor kolder?

Gewoon info opzoeken, mails lezen, kort beantwoorden als je onder weg bent... Kan prima. Als je echt iets moet uitwerken doe je dat sowieso wel op je werkplek.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_106484837
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:16 schreef VakantieNancy het volgende:

[..]

Audionote, begrijp ik goed dat die interviews of meeting ofzo opneemt en dat je daarbij synchroon notities kan maken?
Klopt. Er is ook een gratis Lite-versie van.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:21:37 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106484894
quote:

Ja. Tijdens het gesprek typ ik een aantal steekwoorden in die vallen en als ik later de notities uitwerkt kan ik, door op die steekwoorden te drukken, heel efficiënt naar het gewenste moment in het interview gaan.
Ik kan zo veel beter luisteren tijdens het interview en veel gerichter uitwerken.

Er is een lightversie, kun je het uitproberen.
pi_106484901
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:22 schreef Bleie het volgende:

[..]

Die smartcovers vind ik lelijk. Op standby zetten kan ik zelf wel, dat hoeft mijn hoesje niet te doen. Ik maar eens kijken of ik niet gewoon zelf een sleeve kan maken. Appshopper klinkt fijn in elk geval, ga ik opzoeken.
http://m.tinydeal.com/pro(...)r-ipad-1-ipad-2-2027
Gewoon deze bestellen. Heb ik ook. Ik haat covers tijdens het gebruik. Dus dit is de oplossing.
pi_106484985
PCmagazine heeft een paar maanden terug dit soort apps besproken:
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2362574,00.asp
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_106485703
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:18 schreef Catch22- het volgende:
Als je een iPad zakelijk gebruikt hoef je toch niet de hele tijd te typen? Wat is dat voor kolder?

Gewoon info opzoeken, mails lezen, kort beantwoorden als je onder weg bent... Kan prima. Als je echt iets moet uitwerken doe je dat sowieso wel op je werkplek.
Precies. Tegenwoordig is "zakelijk" veel meer dan typen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:44:11 #165
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_106485858
quote:

[..]

Notes Plus is ook zoiets :). Kun je ze vergelijken.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:37:19 #166
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_106495734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:41 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Precies. Tegenwoordig is "zakelijk" veel meer dan typen.
Psies. Het is ook presentaties laten zien en vooral heel interessant doen met je Ipad. :+

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 08:32 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Omdat een idevice je niet toestaat om het hele filesysteem door te lopen is het niet geschikt? Je kan per app bestanden opslaan.
In deze tijd van informatie delen etc, is het niet handig daarin beperkt te worden op z'n manier. En met 'op zo'n manier' bedoel ik weinig interportabiliteit tussen verschillende apps, snel delen van bestanden onderling etc etc. Maar vooral: beperkte storage hebben om vervolgens meermaals alles per app eenmalig op te moeten slaan.

Ik zie op het werkt ook wel eens mensen "snel" een notitie maken in evernote of zo hoor. Vooral zonder los tobo ziet dat er inderdaad veel eenvoudiger uit dan even iets opschrijven op gewoon op een laptop uittypen met fysiek tobo. :')
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  Donald Duck held vrijdag 6 januari 2012 @ 19:44:25 #167
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_106496081
Dat apps elkaar niet kunnen bereiken maakt iOS enorm veilig. Het systeem is ook expres zo opgebouwd. Een kwaadaardige app die al door de controle van de App Store is geglipt, kan eigenlijk totaal geen schade aanrichten omdat het niet buiten z'n eigen afgebakende stukje kan.

[ Bericht 2% gewijzigd door __Saviour__ op 06-01-2012 20:52:28 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_106499508
Even klein vraagje. Ik wil een iPad gaan kopen en heb momenteel een iPhone welke een back-up maakt via iCloud. Hoe zit het nou als ik de iPad heb, heb ik dan van elk apparaat een aparte back-up op een account of moet ik een 2e account aanmaken hiervoor?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:53:58 #169
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_106499767
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat apps elkaar niet kunnen bereiken maakt iOS enorm veilig. Het systeem is ook expres zo opgebouwd. Een app die al door de controle van de App Store is geglipt, kan eigenlijk totaal geen schade aanrichten omdat het niet buiten z'n eigen afgebakende stukje kan.
Ik ken het principe van sandboxing; maar vaak genoeg kunnen sandboxed apps wel gebruik maken van een common store. Sowieso, scurity voor usability is in minn boekje een grote nono om eerlijk te zijn. Magoed, misschien ben ik een te grote zeikerd op dit vlak. of een te grote power user
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_106499786
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:49 schreef VulcanRaven het volgende:
Even klein vraagje. Ik wil een iPad gaan kopen en heb momenteel een iPhone welke een back-up maakt via iCloud. Hoe zit het nou als ik de iPad heb, heb ik dan van elk apparaat een aparte back-up op een account of moet ik een 2e account aanmaken hiervoor?
Zelfde account
pi_106501064
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:37 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Psies. Het is ook presentaties laten zien en vooral heel interessant doen met je Ipad. :+

Of een iis-server restarten tijdens een vergadering mbv rdp omdat je een pushmail heb gekregen op je iPad.

quote:
In deze tijd van informatie delen etc, is het niet handig daarin beperkt te worden op z'n manier. En met 'op zo'n manier' bedoel ik weinig interportabiliteit tussen verschillende apps, snel delen van bestanden onderling etc etc. Maar vooral: beperkte storage hebben om vervolgens meermaals alles per app eenmalig op te moeten slaan.
Wat is er mis met het doorsturen van de ene naar andere app als je het nodig hebt?

quote:
Ik zie op het werkt ook wel eens mensen "snel" een notitie maken in evernote of zo hoor. Vooral zonder los tobo ziet dat er inderdaad veel eenvoudiger uit dan even iets opschrijven op gewoon op een laptop uittypen met fysiek tobo. :')
Ze hadden ook de keus om een notitie echt op te schrijven in een notesapp.
pi_106563077
Precies wat ik al meerdere keren dacht: http://www.ipadclub.nl/31(...)de-schuld-van-apple/
  zondag 8 januari 2012 @ 16:08:19 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106563203
Als ik op mijn iPad FOK! mis ik ook geregeld letters.
  Donald Duck held zondag 8 januari 2012 @ 16:27:15 #174
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_106564043
quote:
13s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:05 schreef kikoooooo het volgende:
Precies wat ik al meerdere keren dacht: http://www.ipadclub.nl/31(...)de-schuld-van-apple/
Nooit last van gehad
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 8 januari 2012 @ 16:29:49 #175
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106564146
Nu veel korting op bladen in de itunes store. Ik heb nog noot een blad gekocht voor op mijn ipad, nu maar s proberen. (app tijdschrift.nl downloaden en de rest wijst zich vanzelf)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')