xbcc | donderdag 22 december 2011 @ 23:22 |
Mensen, Iemand bood mij een bmw uit 1976 aan, zo een http://www.google.nl/imgr(...)r:10,s:0&tx=58&ty=61 heel mooi en lijkt net nieuw. zo olijfachtig groen met heel licht groen getinte ruiten en leren bekleding. Mooie velgen, goede speakers en ook niet zo belangrijk een motor die vervangen is ofzoiets en die maar 100.000 km heeft gelopen of zo. Hij zei alleen dat de carburateur nagekeken moest worden. Rijdt op benzine. Ik had in gedachte om deze als student te kopen voor 3500 euro en met het idee dat het over 5 jaar aanzienlijk in prijs is gestegen? Een soort investering dus en ook een leuke auto'tje te hebben. Is dit ook zo? Hij zei dat de reden dat ie het verkocht is dat hij het niet gebruikte en het duur was om te onderhouden. Iets met olie in bezine of zo iets en roesten. Ik ben een leek met auto's dus ik vroeg mij af of dit een goede deal was en hoe het precies zit? Bij voorbaat dank! edit: En het werd vroeger voor races gebruikt ofzoiets, dat model. | |
menmulder | donderdag 22 december 2011 @ 23:26 |
Mhh zuipt 1 op 7 met geluk, erg duur in onderhoud als je het niet zelf kan doen. En roesten kunnen ze ook erg goed. Dus echt goedkoop word het niet .... | |
2cv | donderdag 22 december 2011 @ 23:29 |
Gezien het aantal keer 'ofzo' in je post zeg ik: niet doen. | |
Daniel1976 | donderdag 22 december 2011 @ 23:32 |
Oude 6 serie ![]() Leuke auto, verkijk je niet op het onderhoud! Die wagen gaat je geld kosten! | |
xbcc | donderdag 22 december 2011 @ 23:35 |
Ik kan goed leren hoor, ben best handig met tutorials en zelf fixen van brommers... Hoe duur zou alleen het zelf doen van onderhoud zijn? | |
2cv | donderdag 22 december 2011 @ 23:35 |
Kan je lassen ? | |
xbcc | donderdag 22 december 2011 @ 23:36 |
nee maar ik kan he wel leren, hoezo | |
Oldenzaal | donderdag 22 december 2011 @ 23:36 |
Las dan maar een bedenktijd in! ![]() | |
SaanBitch | donderdag 22 december 2011 @ 23:36 |
"iets met olie in de benzine".... klinkt als een lekke koppakking, dat kost bakke met geld om te laten herstellen.... niet doen dus | |
Hyperdude | donderdag 22 december 2011 @ 23:37 |
Als geld uitgeven een soort investeren is, heb je gelijk. ![]() Als je niet ergens 5-10K hebt liggen voor reparaties/onderhoud, staat zo´n bak binnen de kortste keren onder een zeiltje weg te rotten. | |
xbcc | donderdag 22 december 2011 @ 23:38 |
duidelijk, bedankt! nee hij bedoelde dat er iets gemengds erin moest als brandstof dat het dan beter voor de motor is. | |
2cv | donderdag 22 december 2011 @ 23:39 |
Roest ... ? | |
xbcc | donderdag 22 december 2011 @ 23:40 |
robuust, piemel | |
2cv | donderdag 22 december 2011 @ 23:48 |
Nee, roest. | |
xbcc | donderdag 22 december 2011 @ 23:52 |
roest is niet robuust! Timmeleh! | |
Scrutinizer | donderdag 22 december 2011 @ 23:59 |
Klopt. Oude BMW's zijn niet dol op moderne benzine. De meeste eigenaars mixen dan twee-takt-olie 1:100 bij de benzine. Eind jaren 70 is niet een beste periode van BMW trouwens. Wij hebben vroeger een 7 serie uit eind 77 gehad, die stond meer bij de garage dan dat-ie reed en roestte al snel van alle kanten. | |
Jean601 | vrijdag 23 december 2011 @ 00:03 |
Een 6 serie koop je niet als eerste auto maar als 2de voor erbij. Deze wagens zijn mechanisch goed als ze maar op tijd hun onderhoud krijgen. Het koetswerk is wat anders de eerste zijn gemaakt door Karmann ipv BMW en die roesten weg langs alle kanten, de iets latere modellen zijn beter maar ze roesten nog steeds. Als je dus geen garage hebt of ettelijke duizenden euro's dan loop je er beter voorbij. Een goede 6 reeks komt snel aan 10 K euro dus voor 3500 heb je een exemplaar met werk ![]() Heb er zelf ook voor gekeken als 2de wagen maar heb me uiteindelijk een e30 320is gekocht ![]() ![]() | |
Bananenvlaflip | vrijdag 23 december 2011 @ 00:10 |
Als je zo'n auto redt en in ere herstelt ben je een held (met diepe zakken). Als je zo'n auto koopt om te proberen er goedkoop mee te rijden ben je een dwaas. Ik snap dat het idee aanlokkelijk is, maar er zijn legio auto's die praktischer en goedkoper zijn (ook young/oldtimers). Denk er goed over na en ga aub geen te redden oldtimer vernachelen. | |
T42 | vrijdag 23 december 2011 @ 00:35 |
dat en leek en een auto is geen goedde inverstering.. meestal kosten ze meer dan wat je er voor krijgt. | |
T42 | vrijdag 23 december 2011 @ 00:39 |
rust is lighter than carbonfiber (staat op mijn auto ![]() dat leer je niet 123 ik zit al wat jaartjes in de oudeauto's en kan niet lassen ![]() kun je hem droog zetten? (garage) kun je sleutelen? heb je gereedschap? weet je de onderdelen te vinden? | |
sijs | vrijdag 23 december 2011 @ 01:33 |
waarschijnlijk loodvervanger... die motoren hadden nog lood nodig om de klepzetels te smeren...in huidige benzine zit geen lood meer, moderne motoren hebben geharde klepzetels en dat niet meer nodig | |
Infinti | vrijdag 23 december 2011 @ 11:07 |
Cilinderkop kan je naar een motorrevisie bedrijf brengen en zetten ze er geharde klepzetels in, je zou je kop toch moeten vlakken en waarschijnlijk je kleppen vervangen. | |
lezut | vrijdag 23 december 2011 @ 11:58 |
Je moet wel goed weten waar je mee bezig gaat als je zo'n schip koopt... mooie auto, vooral als je de 635 hebt, maar vergt veel onderhoud en zuipt als een malle (1:7 komt idd aardig in de buurt) | |
FalleNk810i | vrijdag 23 december 2011 @ 12:46 |
Ik denk dat dit meer een liefhebbers auto is voor erbij. Hobby ding dus! Wil je deze rijden om goedkoop uit te zijn dan vergis je je denk ik behoorlijk! | |
Turquaz52 | maandag 26 december 2011 @ 03:14 |
Say whut..?? Meen jij deze..? ![]() | |
Sneeuwvlok_2 | maandag 26 december 2011 @ 03:28 |
Mocht je er toch nog steeds interesse voor hebben neem dan even iemand mee die verstand van auto's heeft. Anders wordt je zo opgelicht. | |
Scrutinizer | maandag 26 december 2011 @ 03:40 |
Yep, wordt voornamelijk gebruikt om te voorkomen dat benzineleidingen gaan corroderen. | |
JerryLee | maandag 26 december 2011 @ 08:57 |
Nee dat was de CSL Waarbij de L voor lichtgewicht stond : The lightness was achieved by using thinner steel to build the unit body, deleting the trim and soundproofing, using aluminium alloy doors, bonnets, and boot lids, and using Perspex side windows. | |
Hyperdude | maandag 26 december 2011 @ 09:14 |
Die alu/staal constructies zijn 30 jaar geleden al weggerot. Of gerestaureerd en nu onbetaalbaar. http://www.carlovankrey.nl/voorraad.htm staan twee CSL's ( ¤70K) en een E24 ala TS. |