abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106101179
Ik vind het jammer voor TS die met een serieuze vraag kwam dat dit hele topic zo vervuild wordt met allerlei niet relevante zaken -O-
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_106101403
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:48 schreef indaha het volgende:
Ik vind het jammer voor TS die met een serieuze vraag kwam dat dit hele topic zo vervuild wordt met allerlei niet relevante zaken -O-
Deze post voegt ook niet erg veel toe anders, als mensen de troll Nielsch gewoon negeren is 't alweer redelijk on-topic. Overigens reageert de TS ook niet meer op vragen en tips? :)
pi_106102740
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:45 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik accepteer de consequenties, wat haar keuze ook is. Nergens staat overigens dat ik dat niet ga doen.
Heel goed. Maar als je werkelijk bereid bent de consequenties te aanvaarden (lees: het kind naar behoren verzorgen en opvoeden) snap ik niet waarom abortus niet alleen nog een optie is, maar zelfs de door jou gewenste optie is.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_106104014
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:20 schreef Argento het volgende:

[..]

Heel goed. Maar als je werkelijk bereid bent de consequenties te aanvaarden (lees: het kind naar behoren verzorgen en opvoeden) snap ik niet waarom abortus niet alleen nog een optie is, maar zelfs de door jou gewenste optie is.
Omdat ik het niet wil, voor jou en de meeste mensen zo te zien moeilijk te begrijpen maar ik wil het liever niet en ik baal d'r ook gewoon ontzettend van. Ik wil gewoon normaal kunnen leven zoals iedereen van mijn leeftijd doet. Uitgaan, studeren, niks doen, meiden, vrienden, vakanties, reizen, sporten, gewoon relaxen. Maar dat neemt niet weg dat ik er niet zal zijn en de consequenties niet accepteer. Ik zal wel moeten, mocht mijn vriendin alsnog die beslissing maken en dan ga ik er ook gewoon voor. Dat wel.
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:15:52 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106105345
Zo, beetje opgeschoond, please continue.

Het is wmb helemaal niet erg dat het topic een andere wending heeft genomen, Ts is zelf ook niet echt actief meer aanwezig. Mocht hij nog verdere vragen hebben denk ik dat hij zich beter kan vervoegen in het Zwangerschap & Geboorte topic.

Voor de rest:

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:34 schreef Leandra het volgende:
Een beetje zelfmoderatie zou niet misstaan, ongeacht of het om de topicwending of het nutteloze gescheld gaat.
Dit gaat wel degelijk op! De meest belangrijke stelregel op FOK! is: doe normaal!
En daar valt dus ook onder eens goed nadenken over wat je post. Probeer je wezenlijk bij te dragen aan de discussie of wil je alleen maar met loos gescheld en andere off-topic posts een beetje je grote bek tonen.

Overall is er vlgs mij een prima discussie gaande, het zou jammer zijn als dat door dit soort gedoe niet mogelijk zou zijn,
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:30:48 #106
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106106094
Persoonlijk vind ik de keuze om een kind niet te krijgen omdat dat je eigen leven in de weg staat zeker wel een opportune. Of je dat als noodsituatie kan benoemen is een tweede, maar het feit dat je andere plannen had dan dat je met een kind dient te maken is wel zeker een lastige. Moet je 128 cellen jouw toekomstplannen laten bepalen omdat de pil niet deed wat ie moest doen?
Prrrrr
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:35:34 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106106364
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:30 schreef mrspoeZ het volgende:
Persoonlijk vind ik de keuze om een kind niet te krijgen omdat dat je eigen leven in de weg staat zeker wel een opportune. Of je dat als noodsituatie kan benoemen is een tweede, maar het feit dat je andere plannen had dan dat je met een kind dient te maken is wel zeker een lastige. Moet je 128 cellen jouw toekomstplannen laten bepalen omdat de pil niet deed wat ie moest doen?
Het gaat Nouvelles er imho vooral om dat het een zwangerschap is met een vrouw waar hij helemaal zijn leven niet mee wil doorbrengen, als hij het idee had gehad dat dit wel de vrouw van zijn dromen was dan had hij er waarschijnlijk heel anders tegenover gestaan (ook al zal hij nu wellicht beweren dat dat niet zo is).
Ik denk dat hij daarom een abortus wil; dit is niet de vrouw waarmee hij kinderen wil krijgen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:34 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Mooi bericht en ook mooi om te zien dat jij het op die manier hebt ervaren en ervaart. Ik heb daar niet zoveel tegen in te brengen want ik geloof je. En ja, ik heb het ook wel eens in mijn omgeving gezien, jonge meiden die zwanger raken, veel van het kind houden en een mooi leven hebben. Ik wil alleen niet zo'n leven op dit moment en dat is voor jou (en de meeste mensen) waarschijnlijk moeilijk te begrijpen. Komt er ook bij dat jij waarschijnlijk een hele stabiele relatie hebt met jouw vriendin. Ik ook op dit moment, ik ben heel gek op haar maar ik ken mezelf, op den duur wil ik iemand anders, ik ben gehecht aan mijn vrijheid en ik houd van flirten/vrouwen. Feitelijk ben ik niet echt klaar voor een hele serieuze relatie. Dat soort dingen spelen ook mee voor mij. Als ik een kind krijg, wil ik ook dat mijn kind in een 'normaal' en fijn gezin opgroeit. :)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:37:17 #108
30252 Soempie
Procreating
pi_106106445
Het begrip 'noodsituatie' kan ook op allerlei manieren worden ingevuld, natuurlijk. Het is niet concreet en je kunt er alle kanten mee op. En dan gaan mensen uit van hun eigen vooronderstellingen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106106769
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat Nouvelles er imho vooral om dat het een zwangerschap is met een vrouw waar hij helemaal zijn leven niet mee wil doorbrengen, als hij het idee had gehad dat dit wel de vrouw van zijn dromen was dan had hij er waarschijnlijk heel anders tegenover gestaan (ook al zal hij nu wellicht beweren dat dat niet zo is).
Ik denk dat hij daarom een abortus wil; dit is niet de vrouw waarmee hij kinderen wil krijgen.

[..]

Dat speelt sowieso mee maar al zou ik het gevoel hebben dat zij voor altijd m'n vriendin blijft, zou ik het alsnog niet willen want zoals ik al aangaf: ik wil gewoon normaal kunnen leven zoals iedereen van mijn leeftijd doet. Uitgaan, studeren, niks doen, meiden, vrienden, vakanties, reizen, sporten, gewoon relaxen, dat is wat ik wil op dit moment. Een kind maakt mijn toekomst (en mijn leven nu) feitelijk kapot. Althans, zo zie ik het. Maar goed, uiteindelijk beslist mijn vriendin toch. Ik heb niets te zeggen, helaas.
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:43:01 #110
30252 Soempie
Procreating
pi_106106782
En daar gaan we nooit uitkomen ook. Mijn vooronderstellingen zijn bijvoorbeeld tegengesteld aan die van Argento. Ik zie het niet als 'doden' in de eerste weken, een noodsituatie kan bij mij ook betekenen dat het totaal niet past in het leven wat je graag wilt en onder verantwoordelijkheid nemen valt voor mij ook de mogelijke keuze voor abortus. Het is daarom voor mij van belang dat de mensen om wie het gaat samen een weloverwogen beslissing nemen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106106948
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:43 schreef Soempie het volgende:
En daar gaan we nooit uitkomen ook. Mijn vooronderstellingen zijn bijvoorbeeld tegengesteld aan die van Argento. Ik zie het niet als 'doden' in de eerste weken, een noodsituatie kan bij mij ook betekenen dat het totaal niet past in het leven wat je graag wilt en onder verantwoordelijkheid nemen valt voor mij ook de mogelijke keuze voor abortus. Het is daarom voor mij van belang dat de mensen om wie het gaat samen een weloverwogen beslissing nemen.
En zo is het voor mij. Dat laatste gaat nooit lukken want een vrouw heeft het in deze situaties toch altijd voor het zeggen. Ik kan wel 10000 keer aangeven (wat ik ook doe) dat ik het kind niet wil maar als mijn vriendin het kind perse wil houden, heb ik dat maar te accepteren.
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:46:25 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106107006
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:42 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Dat speelt sowieso mee maar al zou ik het gevoel hebben dat zij voor altijd m'n vriendin blijft, zou ik het alsnog niet willen want zoals ik al aangaf: ik wil gewoon normaal kunnen leven zoals iedereen van mijn leeftijd doet. Uitgaan, studeren, niks doen, meiden, vrienden, vakanties, reizen, sporten, gewoon relaxen, dat is wat ik wil op dit moment. Een kind maakt mijn toekomst (en mijn leven nu) feitelijk kapot. Althans, zo zie ik het. Maar goed, uiteindelijk beslist mijn vriendin toch. Ik heb niets te zeggen, helaas.
Je hebt er terecht niets over te zeggen, een abortus is een ingreep in haar lichaam, je had wat te zeggen toen je het risico nam op haar pil(gebruik) te vertrouwen, toen had je immers voor een condoom kunnen kiezen, zeker als je al wist dat dit niet de gedroomde moeder van je kinderen is.

En ik zal de welles/nietes niet met je aangaan over hoe je er tegenover zou staan als dit de vrouw zou zijn die je als moeder van je kinderen zou zien, want meer dan een welles/nietes terwijl het nooit bewezen kan worden zou het niet zijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:08:13 #113
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_106108157
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt er terecht niets over te zeggen, een abortus is een ingreep in haar lichaam, je had wat te zeggen toen je het risico nam op haar pil(gebruik) te vertrouwen, toen had je immers voor een condoom kunnen kiezen, zeker als je al wist dat dit niet de gedroomde moeder van je kinderen is.

En ik zal de welles/nietes niet met je aangaan over hoe je er tegenover zou staan als dit de vrouw zou zijn die je als moeder van je kinderen zou zien, want meer dan een welles/nietes terwijl het nooit bewezen kan worden zou het niet zijn ;)
Nouvelles is natuurlijk ook nog erg jong, TS is al iets ouder. Wellicht als Nouvelles al 4 jaar de wilde, losbandige adolescent had uitgehangen, dat hij er ook anders tegenaan zou kijken.

Ik ben eigenlijk wel blij dat niet iedereen die onbedoeld zwanger raakt besluit om het kind op de wereld te zetten (en op te geven voor adoptie). Dan waren we nu al ver voorbij de 7miljard mensen op aarde :{

Speaking of Morning after pill:
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

tuurlijk vergeet ieder mens wel eens de pil... maar als je daar achter komt en je hebt ook nog eens seks gehad dan bedenk je toch wel even zoiets van: "even de morning after pil halen"
Tegen abortus maar voor de morning after pill?

Betekent dat dat jouw definitie van "leven" niet begint bij een bevruchte eicel, maar of het de kans krijgt om in te nestelen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_106109500
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:45 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Omdat ik het niet wil, voor jou en de meeste mensen zo te zien moeilijk te begrijpen maar ik wil het liever niet en ik baal d'r ook gewoon ontzettend van.
Dat kan ik prima begrijpen, maar dat je dit niet wil had je moeten bedenken voordat je onbeschermde sex ging hebben.

quote:
Ik wil gewoon normaal kunnen leven zoals iedereen van mijn leeftijd doet. Uitgaan, studeren, niks doen, meiden, vrienden, vakanties, reizen, sporten, gewoon relaxen.
Prima. Allemaal bedenken voordat je sex gaat hebben en als je er dan toch per se op moet, voorzorgsmaatregelen treffen. En je realiseren dat je nooit 100% de garantie hebt dat er geen bevruchting plaatsvindt. Risico is er altijd, hoe klein ook. Als je niet bereid bent dat risico te aanvaarden, dan kun je maar beter geen sex hebben,

quote:
Maar dat neemt niet weg dat ik er niet zal zijn en de consequenties niet accepteer. Ik zal wel moeten, mocht mijn vriendin alsnog die beslissing maken en dan ga ik er ook gewoon voor. Dat wel.
In dat geval zul je dat ook gewoon moeten. Zo simpel is het dan ook wel weer.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_106109799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:43 schreef Soempie het volgende:
En daar gaan we nooit uitkomen ook. Mijn vooronderstellingen zijn bijvoorbeeld tegengesteld aan die van Argento. Ik zie het niet als 'doden' in de eerste weken, een noodsituatie kan bij mij ook betekenen dat het totaal niet past in het leven wat je graag wilt
Hoe kan dat nou een noodsituatie zijn? Een noodsituatie is een situatie waarin je komt te verkeren door omstandigheden die buiten je macht zijn gelegen en waarvan je in redelijkheid de gevolgen niet zou hoeven dragen. Dat een kindje niet past in het leven dat je zou willen leiden is een omstandigheid die je in overweging moet nemen vóórdat je sex gaat hebben. Als je onvoldoende maatregelen treft of sowieso het risico accepteert, dan moet je niet raar opkijken als er een bevruchting plaatsvindt, want daar heb je dan zelf hard genoeg aan meegewerkt. Nee, dat is natuurlijk geen noodsituatie. Bovendien, als de wetgever hier een noodsituatie in zou hebben gezien, dan valt uiteindelijk iedere situatie onder deze noemer. En dan heeft de nadere eis van een noodsituatie geen enkele zin.

quote:
en onder verantwoordelijkheid nemen valt voor mij ook de mogelijke keuze voor abortus. Het is daarom voor mij van belang dat de mensen om wie het gaat samen een weloverwogen beslissing nemen.
Dat heeft natuurlijk juist helemaal niets te maken met het nemen van enige verantwoordelijkheid. Onder deze omstandigheden abortus laten plegen betekent juist dat je je verantwoordelijkheid niet neemt, omdat je de gevolgen van je stommiteit medisch wegmoffelt. Je maakt die gevolgen immers ongedaan enkel en alleen omdat je er de voorkeur aan geeft die gevolgen niet te hoeven dragen. Het nemen van verantwoordelijkheid houdt toch op zijn minst in dat je de consequenties van je daden onder ogen ziet en accepteert.
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:54:06 #116
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_106110382
Straks durft er niemand meer sex met zijn (nog niet zwangere) vriendin te hebben _O-. Zo erg is het nou ook weer niet met anticonceptie hoor. Ik ken meer mensen die er niet zwanger mee zijn geworden dan wel ;).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_106111929
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:54 schreef k_i_m het volgende:
Ik ken meer mensen die er niet zwanger mee zijn geworden dan wel ;).
Je hebt er misschien overheen gelezen, maar in dit geval is de dame in kwestie wél zwanger geworden. Of met andere woorden: wat is je punt?
pi_106116312
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 00:36 schreef Argento het volgende:

[..]

Je hebt er misschien overheen gelezen, maar in dit geval is de dame in kwestie wél zwanger geworden. Of met andere woorden: wat is je punt?
Ik lees erin dat het, gezien de zeer beperkte kans op zwangerschap bij goed gebruik van anticonceptie, onzinnig is om te stellen dat je geen seks moet hebben als je (nog) niet bereid bent voor een kind te zorgen.

Het blijft mij wel een raadsel waarom in dit soort gevallen niet op tijd aan de morning after pil wordt gedacht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106116336
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het blijft mij wel een raadsel waarom in dit soort gevallen niet op tijd aan de morning after pil wordt gedacht.
Hebben we ook wel twee keer gedaan. Die keren dat dat niet is gebeurd, kon het niet aangezien we in het buitenland waren en verder eerlijk gezegd, te laks zijn geweest omdat de kans toch klein super is.
pi_106116501
Twee keer een morning after pil nodig hebben en dan nog niet leren dat je je pil regelmatig moet slikken of andere bescherming kiezen?
Dan ben je ook wel een ontzettende ezel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 28 december 2011 @ 08:55:36 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106116592
Als het zo vaak nodig is vraag ik me serieus af of het allemaal wel zo 'per ongeluk' is voor jouw vriendin. Het verbaast me iig niets dat ze het wil houden.

En jou gun ik het eigenlijk ook wel om eens goed op de blaren te zitten. Jammer alleen dat er een klein onschuldig kind mee gemoeid is en dat ik die alleen 2 ouders die er 100% voor gaan gun...
pi_106116679
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:18 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Hebben we ook wel twee keer gedaan. Die keren dat dat niet is gebeurd, kon het niet aangezien we in het buitenland waren en verder eerlijk gezegd, te laks zijn geweest omdat de kans toch klein super is.
dan ben je gewoon lomp en dom. verder wat be zegt. dat kind kan er allemaal niks aan doen. jullie hebben de keuze gemaakt om zo laks dom te zijn. :N
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 28 december 2011 @ 09:22:30 #123
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_106116934
Een morning after pil is dan ook feitelijk geen anticonceptie. Verder ben ik het met BE eens. Of je vriendin heeft een heel beroerde voorlichting gehad, of ze wilde het graag.

Een behoorlijke rotsituatie, zeker omdat jullie er niet hetzelfde over denken. Ik hoop dat er voor beiden een goede oplossing komt.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_106117306
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Als het zo vaak nodig is vraag ik me serieus af of het allemaal wel zo 'per ongeluk' is voor jouw vriendin. Het verbaast me iig niets dat ze het wil houden.

En jou gun ik het eigenlijk ook wel om eens goed op de blaren te zitten. Jammer alleen dat er een klein onschuldig kind mee gemoeid is en dat ik die alleen 2 ouders die er 100% voor gaan gun...
Bovendien vind ik het een verantwoordelijkheid van beiden, ook als de pil geslikt wordt. Als je al een paar keer hebt meegemaakt dat de pil vergeten wordt, vind ik dat de man ook mee moet opletten of het op tijd ingenomen wordt. Hij kan daar dan ook mee aan denken, als hijzeker geen risico wil lopen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106117640
Nogmaals, dat zijn jouw vooronderstellingen Argento. Ik zie het niet zo en ben van mening dat als er een fout wordt gemaakt dat dat heel stom is, dat er zeker wel wat van gezegd mag worden, maar dat dat niet hoeft te betekenen dat mensen dan maar op de blaren moeten gaan zitten als er nog een andere optie is, namelijk abortus. Die keuze is trouwens al moeilijk genoeg, waardoor mensen al op de blaren zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')