Voor mij geldt dat abortus als ´ultimum remedium´ moet worden beschouwd. Volgensm ij heeft de wetgever dat ook zo bedoeld door een ´noodsituatie´ te vereisen die abortus in het gegeven geval rechtvaardigt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:10 schreef Cantare het volgende:
Wat voor mij persoonlijk een tenenkrommende gedachtengang vind, is dat twee volwassen mensen met een redelijk inkomen geen goede ouders zouden kunnen zijn of te weinig middelen zouden hebben, en daardoor geen keuze zouden hebben. Die hebben ze namelijk wel degelijk.
In vrijwel geen enkele gemeente en dat is niet iets van de laatste tijd, dat was 20 jaar geleden ook al zo; toen zeiden ze simpelweg: "Zwanger? Dat kan nog wel misgaan".quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:21 schreef mirannie het volgende:
[..]
Absoluut niet waar. In ieder geval niet in mijn gemeente. In mijn geval was het zelfs zo erg dat ik pas bij mijn ouders weg kon als mijn dochter een jaar of 6 zou zijn. Toen dus maar voor particuliere huur gekozen, al heeft dat ook wel een paar jaar geduurd.
Oh nee hoor, dat was niet eens wat ze zeiden. Bij mij was het meer van: "U en uw dochter hebben toch een dak boven uw hoofd? Pas als u op straat staat kunt u urgentie aanvragen."quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
In vrijwel geen enkele gemeente en dat is niet iets van de laatste tijd, dat was 20 jaar geleden ook al zo; toen zeiden ze simpelweg: "Zwanger? Dat kan nog wel misgaan".
Waarom zou ik begrip tonen voor zo'n nietsnut? Beetje jengelen dat een kind niet past omdat hij nog graag 3 keer per week naar de kroeg gaat en zijn vriendin helaas nog niet 100% voor abortus heeft gekozen. Serieus, hoe fucking triest kun je zijn?quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Doe niet zo kortzichtig
En nee ik ben ook niet voor abortus maar een beetje respect tonen kan geen kwaad.
Mooi bericht en ook mooi om te zien dat jij het op die manier hebt ervaren en ervaart. Ik heb daar niet zoveel tegen in te brengen want ik geloof je. En ja, ik heb het ook wel eens in mijn omgeving gezien, jonge meiden die zwanger raken, veel van het kind houden en een mooi leven hebben. Ik wil alleen niet zo'n leven op dit moment en dat is voor jou (en de meeste mensen) waarschijnlijk moeilijk te begrijpen. Komt er ook bij dat jij waarschijnlijk een hele stabiele relatie hebt met jouw vriendin. Ik ook op dit moment, ik ben heel gek op haar maar ik ken mezelf, op den duur wil ik iemand anders, ik ben gehecht aan mijn vrijheid en ik houd van flirten/vrouwen. Feitelijk ben ik niet echt klaar voor een hele serieuze relatie. Dat soort dingen spelen ook mee voor mij. Als ik een kind krijg, wil ik ook dat mijn kind in een 'normaal' en fijn gezin opgroeit.quote:Op maandag 26 december 2011 01:18 schreef HaZet het volgende:
[..]
Grappig dat het zowel voor mij als voor jou een interessant topic is. Toevallig staan we dan ook lijnrecht tegenover elkaar!
Waarom zou je het weghalen? Het is levensvatbaar en iemand gaat jou straks zoveel liefde geven (wat je nu niet voor mogelijk houdt).. Jij bent dan eindelijk iemand.. Iemand die verantwoordelijkheid kent (kende ik ook niet), iemand die trots is en iemand die zichzelf nooit hoeft te verwijten dat je een kind een leven hebt ontnomen!
Ik was 22 toen mn vriendin zwanger werd en mijn vriendin was 19. Wij hebben ook voor het dilemma gestaan, abortus of niet.. Voor mij was een ding duidelijk: Ik ging het hoe dan ook opvoeden en dragen.. Laat ik duidelijk zijn, ik stond echt niet te springen toen duidelijk werd dat ze zwanger was.. Ik kon me niet inbeelden dat ik vader werd.. Ik was verbaasd, bezorgd en het voelde zo raar.. Ik en vader worden? Iedereen rondom mij had het niet verwacht, maar ze stonden er voor me.. Alle vrienden waren erg verbaasd, maar gaven mij steun.. Ik ging drie keer stappen in de week, voetbalde vier keer in de week, ik deed wat ik leuk vond en was met alles bezig behalve met vader worden!
Mn dochter wordt in juli 4. Als ik chagarijnig thuis kom dan is er altijd wel iemand blij dat ik thuis ben en ben ik mijn chagarijnigheid spontaan vergeten! Wat een liefde krijg je van zo'n kleintje!
Ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat je geen enkel pluspunt kan bedenken! Liefde, verantwoordelijkheid, trots gevoel, vader van jouw eigen kind, toekomst opbouwen met iemand die jou altijd steunt en (zo te zien ben je gelukkig met je vriendin) een toekomst met zn drieen..
Heb jij altijd gedacht dat je een vent was? Pak dan je verantwoordelijkheid en wees straks gelukkig.. Dat is misschien nu niet voor te stellen, maar man, je krijgt zoveel terug! Loop er niet voor weg..
Als je straks wilt stappen kan dat ook nog.. Als je wilt reizen kan dat altijd.. Als je weet ik veel wat wilt doen kan dat ook.. Ik neem aan dat jouw ouders achter je staan, no matter what..
Gast geloof me, je wilt later nooit het gevoel krijgen dat je een leven van jouw eigen kind hebt weggenomen.. Dat besef krijg je later als jij op latere leeftijd een kind krijgt waar je dolgelukkig mee bent, als anderen rondom jou kinderen krijgen of zelfs geen kinderen kunnen krijgen! Dat verwijt wilde ik niet op me hebben..
Een dag in de week zijn we samen met zn tweeen als mijn vriendin werken is en ik vrij ben.. Man, ben zo trots als een paauw! Samen dingen doen.. Geweldig! Ze noemt je papa, ze is afhankelijk van jou en jij geeft alles voor haar.. Alleen dat besef heb je zelf nog niet..
Ik accepteer de consequenties, wat haar keuze ook is. Nergens staat overigens dat ik dat niet ga doen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef Argento het volgende:
[..]
Niet per definitie. Maar in dit geval wel. Als je bij je volle verstand (onbeschermde) sex hebt met elkaar, dan moet je niet na de bevruchting verzinnen dat je eigenlijk geen zin hebt in een kind. Als je dan echt je verantwoordelijkheid neemt, dan berust je in de fout die je hebt gemaakt en dan accepteer je de consequenties. En vervolgens ga je je stinkende best doen om die kleine een fijn leven te bezorgen. Alles wat je daarin te kort schiet staat gelijk aan het niet nemen van je verantwoordelijkheid.
[..]
Als we het hebben over een gezonde vrucht met een goed vooruitzicht op een normale kwaliteit van leven, dan kan en mag abortus geen optie zijn. Abortus kan dan immers alleen meer in het belang van de ouders plaatsvinden die het gebruiken als ´anti-conceptie´ achteraf. Ouders die geen zin hebben in een kind, maar op jacht naar een korte termijn pleziertje dat risico toch hebben genomen. Als het risico dan intreedt dan heb je de consequenties maar te nemen zoals ze zijn. Waar is hier de noodsituatie als bedoeld in de Wet afbreking zwangerschap?
Maar goed, vertel me ns. Waarom zou het voor het kind beter zijn om maar helemaal niet ter wereld te komen, in plaats van ter wereld te komen en te worden afgestaan aan een gezin waar het wél gewenst is en waar het wel de kans krijgt om het leven te leiden waar het zelf notabene ook niet om gevraagd heeft?
het is inderdaad een domme slappe zak patat, zo'n vieze lauwe klamme tosti. zo'n nietsnut wil je toch ook eigenlijk niet als vader hebben...quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:57 schreef flugeltje het volgende:
Maar uhm, Nouvelles... Ik begin nu wel een beetje nieuwsgierig te raken... Wat hebben jullie gedaan om zwangerschap te voorkomen? Het vakkundig ontwijken van die betreffende opmerking doet me vermoeden dat jullie onbeschermd aan het flierenfluiten zijn geweest. In welk geval ik overigens heel wat minder begrip heb voor je standpunten... Ik vind het dan namelijk ook geen ongelukje meer, maar een bewust genomen risico...
voor jou hoop ik dat ze het gaat houden, maar dat kind gun je echt niet zo'n idiote nietsnut als jij... lastig lastig...quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:45 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik accepteer de consequenties, wat haar keuze ook is. Nergens staat overigens dat ik dat niet ga doen.
Het was inderdaad onbeschermd aangezien we dat altijd zo deden en zij gewoon de pil slikt. Het is zeker geen bewust genomen risico. De kans is zo ontzettend klein dat je zwanger raakt als je de pil inneemt. Het is veiliger dan een condoom.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:57 schreef flugeltje het volgende:
Maar uhm, Nouvelles... Ik begin nu wel een beetje nieuwsgierig te raken... Wat hebben jullie gedaan om zwangerschap te voorkomen? Het vakkundig ontwijken van die betreffende opmerking doet me vermoeden dat jullie onbeschermd aan het flierenfluiten zijn geweest. In welk geval ik overigens heel wat minder begrip heb voor je standpunten... Ik vind het dan namelijk ook geen ongelukje meer, maar een bewust genomen risico...
De pil is voor mij overigens ook bescherming hoorquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:07 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Het was inderdaad onbeschermd aangezien we dat altijd zo deden en zij gewoon de pil slikt. Het is zeker geen bewust genomen risico. De kans is zo ontzettend klein dat je zwanger wordt als je de pil inneemt. Het is veiliger dan een condoom.
Voor mij ook maar je hebt altijd weer mensen die menen van niet. Slecht pilbeheer, goed geformuleerd.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
De pil is voor mij overigens ook bescherming hoor
Gevalletje slecht pilbeheer of gewoon bad karma?
Tja dat is een lastige, dan is het eigenlijk niet echt een ongelukje naar mijn mening. Om dit soort dingen ook voor jezelf uit te sluiten is double Dutch de enige optie... Dan is het wat mij betreft ook echt op de blaren zitten, veel wijsheid gewenst...quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:14 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Voor mij ook maar je hebt altijd weer mensen die menen van niet. Slecht pilbeheer, goed geformuleerd.
het topic is sowieso niet meer on-topic... zou toch iets beter gemodereerd moeten worden. was het eerst: Help! Ik word vader! is het nu vooral Help! Mijn vriendin is te dom om de pil gewoon in te nemen en nu hoop ik dat ze een abortus pleegt!quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Jaja, ik weet hoe je erover denkt, maar het wordt voor ons ook boring om jou op jouw manier te zien posten... Je kent de uitdrukking: "C'est le ton qui fait la musique"?
Is zo zonde van goede constructieve discussies, leidt af...
'Mijn vriendin is te dom om de pil gewoon in te nemen'... Echtquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
het topic is sowieso niet meer on-topic... zou toch iets beter gemodereerd moeten worden. was het eerst: Help! Ik word vader! is het nu vooral Help! Mijn vriendin is te dom om de pil gewoon in te nemen en nu hoop ik dat ze een abortus pleegt!
eh nee, daar hebben we mods voorquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:34 schreef Leandra het volgende:
Een beetje zelfmoderatie zou niet misstaan, ongeacht of het om de topicwending of het nutteloze gescheld gaat.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was je vergeten dat je al gereageerd had?
En waarom heeft het toegevoegde waarde om alsnog te posten? Het heeft echt niets met het onderwerp te makenquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]![]()
ik was het vergeten om het in m'n eerste post te zetten...
tuurlijk vergeet ieder mens wel eens de pil... maar als je daar achter komt en je hebt ook nog eens seks gehad dan bedenk je toch wel even zoiets van: "even de morning after pil halen"quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:56 schreef Oognip het volgende:
[..]
Jeeesje wordt echt steeds kanslozer. Mijn katten worden prima verzorgd, maak je maar niet druk.
[..]
Daar ben ik het mee eens hoor, maar het vergeten van de pil heeft mijn inziens niks met slimheid te maken. Ieder mens vergeet weleens iets dus ook de pil.
en deze post van jou wel?quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
En waarom heeft het toegevoegde waarde om alsnog te posten? Het heeft echt niets met het onderwerp te maken
Dat is waar, althans ik welquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tuurlijk vergeet ieder mens wel eens de pil... maar als je daar achter komt en je hebt ook nog eens seks gehad dan bedenk je toch wel even zoiets van: "even de morning after pil halen"
quote:
ja uh, hoe lang ga je nou nog zaniken over het feit dat ik iemand dom heb genoemd?quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:00 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat is waar, althans ik welmaar dan nog, om iemand dan meteen dom te noemen
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |