abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106135637
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:26 schreef Leandra het volgende:
Iemand die een kind echt niet wil en echt geen bal interesse heeft in het welzijn van het kind zal ook niet haar best doen om het gezond ter wereld te brengen....
Wat is het volgende? Na het afschaffen van het recht op abortus ook gelijk aanklagen als het kind niet gezond geboren wordt? Iedere mogelijke geboorteafwijking gebruiken om de moeder in het cachot te krijgen?
Ik weet eerlijk gezegd niet of de wet regels stelt voor de behoorlijke verzorging van de ongeboren vrucht (en daarmee van het eigen zwangere lichaam). Roken tijdens de zwangerschap is nog steeds niet verboden.

Wel is het natuurlijk dom om het jezelf alleen maar moeilijker te maken door een kind dat toch al ongewenst is, in zijn ontwikkeling te remmen nog voordat het uberhaupt maar geboren is. Een kind met een gemankeerde ontwikkeling maakt het er echt niet makkelijker op.

Los daarvan ontstaat er na de geboorte natuurlijk wel een hele concrete en zware zorgplicht. Eerder vandaag is nog een dame veroordeeld die haar kindje te weinig voeding gaf.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_106135720
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gewetensnood is ook nood.

Ik vind het misdadig om iemand een zwangerschap te laten uitdragen (verplicht) en het kind maar ter adoptie te moeten afstaan als ze denkt dat ze het zelf niet de opvoeding kan geven die het kind hoort te hebben.
Ja dat kan. Ik vind het misdadig dat je de potentie tot leven de nek omdraait terwijl dat medisch gezien bepaald niet noodzakelijk is en je bovendien zelf verantwoordelijkheid hebt in het ontstaan van die potentie (lees: de bevruchting). Daarom zie ik dit bij verkrachtingslachtoffers ook anders.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 28 december 2011 @ 19:32:32 #253
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106135778
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

En ik ken maar 1 iemand die een abortus heeft gehad.... en dat is ook al 22 jaar geleden, en dat was zeker niet "zomaar even".
tja, en toch vrees ik dat je er meer kent' dan je denkt...
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 28 december 2011 @ 19:34:08 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106135828
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:29 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet of de wet regels stelt voor de behoorlijke verzorging van de ongeboren vrucht (en daarmee van het eigen zwangere lichaam). Roken tijdens de zwangerschap is nog steeds niet verboden.

Wel is het natuurlijk dom om het jezelf alleen maar moeilijker te maken door een kind dat toch al ongewenst is, in zijn ontwikkeling te remmen nog voordat het uberhaupt maar geboren is. Een kind met een gemankeerde ontwikkeling maakt het er echt niet makkelijker op.

Los daarvan ontstaat er na de geboorte natuurlijk wel een hele concrete en zware zorgplicht. Eerder vandaag is nog een dame veroordeeld die haar kindje te weinig voeding gaf.
Drinken tijdens de zwangerschap is nog niet eens verboden.
Het feit is dat je die zorgplicht dus wilt opleggen aan iemand die niet zwanger wil zijn en het kind niet wil hebben, alleen maar om te voorkomen dat er abortus gepleegd wordt.

Ik denk dat niemand er beter van wordt als de handhaving van de wet zo aangescherpt wordt dat men abortus eigenlijk niet meer als optie heeft, de ongeboren kinderen die daarmee wel geboren worden zeker niet.

In verhouding tot een hoop andere landen is het aantal abortussen hier niet eens erg hoog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106135910
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:09 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop ook dat ze daar sowieso beter over gaan nadenken, en wellicht dat een zwangerschap die niet afgebroken wordt dat ook wel veroorzaakt, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat het voor Nouvelles niet zo heel veel uitmaakt als zijn vriendin nu abortus laat plegen, dat is immers zijn probleem niet zo.
Hopelijk wordt zijn vriendin daardoor wel verstandiger, maar gezien zij toch niet "the one and only" is, zie ik Nouvelles over een paar jaar met een andere vriendin weer hetzelfde probleem hebben als zijn huidige vriendin nu abortus laat plegen.
Het maakt mij heus wel uit wanneer zij abortus laat plegen, ik weet namelijk ook dat het niet zomaar iets is voor haar. Ik zal alleen maar opgelucht zijn. Ik ben eerlijk en ik zie haar inderdaad niet als mijn vriendin over tien jaar maar dat wil niet zeggen dat ik over een paar jaar hetzelfde probleem krijg met een andere meid. Sterker nog, ik kijk wel uit.

Jullie zetten het neer alsof ik de 'schuldige' ben en de boosdoener maar dat zijn we allebei. Ik heb haar vaak gezegd dat ze de pil in moet nemen, ik heb haar daar vaak aan herinnert omdat ik wist dat ze het af en toe vergat. Op die momenten in het buitenland wist ik niet eens dat ze de pil niet had ingenomen, achteraf pas en dan kan je alsnog kiezen voor de morning after pill, waar ik haar ook op heb gewezen en wat zij zelf ook wel weet. Daarna heb ik haar d'r ook nog een paar keer op gewezen maar zij heeft het druk, ik ook. De hele dag door colleges, werk, stage, je vergeet het omdat je er toch vanuit gaat dat het haast niet kan gebeuren omdat de kans zo klein is. En dát is dom.
  woensdag 28 december 2011 @ 19:36:22 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106135930
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:32 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
tja, en toch vrees ik dat je er meer kent' dan je denkt...
Neuh, ik weet dat echt vrij zeker.

In ieder geval in de groep vrouwen waarbinnen zulke dingen besproken zouden worden in NL niemand, vage via via via bekenden wellicht wel, maar daarvan is het ook niet vreemd dat ik het niet weet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 december 2011 @ 19:38:08 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106135997
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:31 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja dat kan. Ik vind het misdadig dat je de potentie tot leven de nek omdraait terwijl dat medisch gezien bepaald niet noodzakelijk is en je bovendien zelf verantwoordelijkheid hebt in het ontstaan van die potentie (lees: de bevruchting). Daarom zie ik dit bij verkrachtingslachtoffers ook anders.
En bij verkrachting binnen een relatie?
Er zijn zoveel nuances in zulke situaties.... wat als een stel duidelijk afspreekt condooms te gebruiken (omdat zij niet goed op de pil reageert) en ze wordt halverwege de nacht wakker terwijl hij op en in haar ligt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106136037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:34 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat niemand er beter van wordt als de handhaving van de wet zo aangescherpt wordt dat men abortus eigenlijk niet meer als optie heeft, de ongeboren kinderen die daarmee wel geboren worden zeker niet.
Ik vind het zelf goed dat ook de wet tot uitdrukking brengt dat abortus niet de regel is en dat het slechts een laatste redmiddel is. De lat om uiteindelijk tot abortus over te gaan ligt, terecht, hoog. Juist omdat het nooit of te nimmer een lichtvaardige beslissing mag zijn. Niet van de arts, niet van de vrouw. De wet vereist ook dat deze optie eerst uitvoerig met de arts wordt besproken en dat na de abortus voldoende nazorg wordt geleverd.

De vraag of en wanneer de omstandigheden zo zijn dat abortus inderdaad als laatste redmiddel moet worden gezien, zal altijd wel een bron van discussie blijven. Ik zie abortus al niet als laatste redmiddel zodra adoptie een reele optie is, maar waarschijnlijk wordt dat in de praktijk sowieso anders gezien. Mij zijn geen rechterlijke uitspraken bekend waarin een arts strafrechtelijk is vervolgd voor het te lichtvaardig uitvoeren van de behandeling, dus hoe dit juridisch wordt beoordeeld is mij evenmin bekend.
pi_106136096
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

En bij verkrachting binnen een relatie?
Zelfde. Daar hoef je als vrouw niet de gevolgen van te aanvaarden. En die kerel draait een paar jaar de bak in.

quote:
Er zijn zoveel nuances in zulke situaties.... wat als een stel duidelijk afspreekt condooms te gebruiken (omdat zij niet goed op de pil reageert) en ze wordt halverwege de nacht wakker terwijl hij op en in haar ligt?
Zelfde. Die vrouw heeft niet willens en wetens bijgedragen aan de conceptie van het kind. Dat ze slaapt kan haar niet worden tegengeworpen.
  woensdag 28 december 2011 @ 19:42:10 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106136171
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:36 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Het maakt mij heus wel uit wanneer zij abortus laat plegen, ik weet namelijk ook dat het niet zomaar iets is voor haar. Ik zal alleen maar opgelucht zijn. Ik ben eerlijk en ik zie haar inderdaad niet als mijn vriendin over tien jaar maar dat wil niet zeggen dat ik over een paar jaar hetzelfde probleem krijg met een andere meid. Sterker nog, ik kijk wel uit.

Jullie zetten het neer alsof ik de 'schuldige' ben en de boosdoener maar dat zijn we allebei. Ik heb haar vaak gezegd dat ze de pil in moet nemen, ik heb haar daar vaak aan herinnert omdat ik wist dat ze het af en toe vergat. Op die momenten in het buitenland wist ik niet eens dat ze de pil niet had ingenomen, achteraf pas en dan kan je alsnog kiezen voor de morning after pill, waar ik haar ook op heb gewezen en wat zij zelf ook wel weet. Daarna heb ik haar d'r ook nog een paar keer op gewezen maar zij heeft het druk, ik ook. De hele dag door colleges, werk, stage, je vergeet het omdat je er toch vanuit gaat dat het haast niet kan gebeuren omdat de kans zo klein is. En dát is dom.
Nee, de kans is niet klein, de kans is enorm, zeker als je nog jong bent.... en sommige mensen zijn nou eenmaal zo vruchtbaar als een konijn, en niet alleen als ze jong zijn.

Ik werd op m'n 43ste nog binnen 3 maanden na het stoppen met anti-conceptie (gewenst) zwanger, dat ging na 2 maanden mis, maar 3 maanden later was ik weer zwanger (terwijl we het na de miskraam de eerste 2 maanden niet eens geprobeerd hadden), en ga er maar vanuit dat het op die leeftijd überhaupt al vrij uitzonderlijk is als je binnen een jaar zwanger wordt, dus 2 keer in een half jaar, is helemaal bijzonder, maar het gebeurde wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 december 2011 @ 19:46:21 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106136336
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:39 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik vind het zelf goed dat ook de wet tot uitdrukking brengt dat abortus niet de regel is en dat het slechts een laatste redmiddel is. De lat om uiteindelijk tot abortus over te gaan ligt, terecht, hoog. Juist omdat het nooit of te nimmer een lichtvaardige beslissing mag zijn. Niet van de arts, niet van de vrouw. De wet vereist ook dat deze optie eerst uitvoerig met de arts wordt besproken en dat na de abortus voldoende nazorg wordt geleverd.

De vraag of en wanneer de omstandigheden zo zijn dat abortus inderdaad als laatste redmiddel moet worden gezien, zal altijd wel een bron van discussie blijven. Ik zie abortus al niet als laatste redmiddel zodra adoptie een reele optie is, maar waarschijnlijk wordt dat in de praktijk sowieso anders gezien. Mij zijn geen rechterlijke uitspraken bekend waarin een arts strafrechtelijk is vervolgd voor het te lichtvaardig uitvoeren van de behandeling, dus hoe dit juridisch wordt beoordeeld is mij evenmin bekend.
Ik ben helemaal met je eens dat abortus geen achteraf anti-conceptie is of mag zijn, en ik geloof ook niet dat het bij de meeste vrouwen een lichtvaardige beslissing is (uitzonderingen daargelaten), maar ik vind niet dat je het om die paar uitzonderingen die er wel lichtvaardig mee omgaan vrouwen in het algemeen weer een stap naar achteren moet zetten door ze hun recht op deze beslissing (deels) te ontnemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106136546
Ik vind het zo mogelijk nog dommer dat je niet even een condoompje om je piemel knupt als je weet dat je vriendin de pil regelmatig vergeet, -Nouvelles. Je hebt passief wel je verantwoordelijkheid proberen te nemen, maar actief vind ik je wat minder sterk.
  woensdag 28 december 2011 @ 19:53:26 #263
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106136629
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:51 schreef Jore het volgende:
Ik vind het zo mogelijk nog dommer dat je niet even een condoompje om je piemel knupt als je weet dat je vriendin de pil regelmatig vergeet. Je hebt passief wel je verantwoordelijkheid proberen te nemen, maar actief vind ik je wat minder sterk.
Inderdaad, maar dit topic zit vol met dolle mina's die denken dat abortus tof is.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  woensdag 28 december 2011 @ 19:55:51 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106136751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:53 schreef Geelman het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dit topic zit vol met dolle mina's die denken dat abortus tof is.
Ik vraag me af hoe het zou zijn als het vol zat met geelmans

Soort Salem Vermoed ik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 december 2011 @ 19:56:40 #265
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106136782
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe het zou zijn als het vol zat met geelmans

Soort Salem Vermoed ik.
Lijkt me wel lachen hoor!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  woensdag 28 december 2011 @ 19:57:55 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106136833
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:53 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ik denk dat je eens goed moet gaan lezen, er is niemand die denkt dat een abortus "tof" is, en er zijn zelfs een aantal users die ondanks een ongeplande/ongewenste zwangerschap niet eens een abortus overwogen hebben, maar dat wil niet zeggen dat men vindt dat anderen het recht op zelfbeschikking ontnomen moet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106136900
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:51 schreef Jore het volgende:
Ik vind het zo mogelijk nog dommer dat je niet even een condoompje om je piemel knupt als je weet dat je vriendin de pil regelmatig vergeet, -Nouvelles. Je hebt passief wel je verantwoordelijkheid proberen te nemen, maar actief vind ik je wat minder sterk.
Als zij aangeeft dat ze de pil heeft ingenomen vertrouw ik daarop. Verder heb ik op dat moment ook niet echt gedacht aan de pil slikken en mogelijke consequenties, zij ook niet.

Verder hebben deze opmerkingen geen zin en/of toegevoegde waarde. Het is al gebeurd en ik weet van mezelf dat het dom is geweest, hoeft niet constant herhaald te worden.
  woensdag 28 december 2011 @ 19:59:36 #268
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106136904
Ik ben gewoon rechtlijnig, geen gezeur met abortussen gewoon beter nadenken voor je iets doet.
  woensdag 28 december 2011 @ 20:00:41 #269
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106136958
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:59 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Als zij aangeeft dat ze de pil heeft ingenomen vertrouw ik daarop. Verder heb ik op dat moment ook niet echt gedacht aan de pil slikken en mogelijke consequenties, zij ook niet.

Verder hebben deze opmerkingen geen zin en/of toegevoegde waarde. Het is al gebeurd en ik weet van mezelf dat het dom is geweest, hoeft niet constant herhaald te worden.
Ah, daar is onze papa in spe!
  woensdag 28 december 2011 @ 20:01:04 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106136979
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:59 schreef Geelman het volgende:
Ik ben gewoon rechtlijnig, geen gezeur met abortussen gewoon beter nadenken voor je iets doet.
Als man is het dan ook een stuk makkelijker om "rechtlijnig" te zijn, het is immers altijd het probleem van de vrouw, en daar kun jij als man natuurlijk lekker rechtlijnig over oordelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 december 2011 @ 20:02:51 #271
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106137068
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als man is het dan ook een stuk makkelijker om "rechtlijnig" te zijn, het is immers altijd het probleem van de vrouw, en daar kun jij als man natuurlijk lekker rechtlijnig over oordelen.
Ik ben voor seks na het huwelijk. Dan is het ook het 'probleem' van de man. Een kind is natuurlijk nooit een probleem.
pi_106137101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:02 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ik ben voor seks na het huwelijk. Dan is het ook het 'probleem' van de man. Een kind is natuurlijk nooit een probleem.
:') _O-
  woensdag 28 december 2011 @ 20:07:28 #273
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106137307
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:03 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

:') _O-
Ga jij nou maar kinderkleding kopen! :')
  woensdag 28 december 2011 @ 20:09:15 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106137405
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:02 schreef Geelman het volgende:
[..]
Je kunt prima voor seks na het huwelijk zijn, maar dat hoef je niet voor andere mensen te beslissen.
Als je er zulke ideeën op nahoudt dan vind je een abortus als een ongeboren kind een afwijking als trisomie 13 of 18 blijkt te hebben waarschijnlijk ook niet akkoord.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 december 2011 @ 20:10:55 #275
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106137488
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kunt prima voor seks na het huwelijk zijn, maar dat hoef je niet voor andere mensen te beslissen.
Als je er zulke ideeën op nahoudt dan vind je een abortus als een ongeboren kind een afwijking als trisomie 13 of 18 blijkt te hebben waarschijnlijk ook niet akkoord.
Gewoon geen abortus bij 'ongelukjes'. Wat trisomie 13 en 18 is weet ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')