abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105897234

Pauw & Witteman is een dagelijks bazenprogramma met de urgentie van de actualiteit, de waan van de week en het gesprek van de dag. Van Bach tot Bauer, van terreur tot tv, van voetbal tot verkiezingen: alles komt aan bod en niets blijft onbesproken. De live uitzending begint om 23.00 uur en is rond de klok van 00:00 afgelopen.

De presentatoren van P&W zijn:
Jeroen Pauw was vaak te zien als journalist/presentator van de dagelijkse nieuwsbulletins voor het RTL Nieuws, samen met Loretta Schrijver. Daarnaast presenteerde Jeroen voor RTL4 het culturele praatprogramma Studio Rembrandt. En het succesvolle programma Een Kwestie Van Kiezen. Eind 2002 wordt Jeroen Pauw, naast zijn BNN-werkzaamheden, presentator van NOVA. Vervolgens heeft hij in het seizoen 2005/2006 het praatprogramma Woestijnruiters voor de VARA/NPS gespresenteerd samen met Paul Witteman. Tot op heden is hij bezig met het late-nightprogramma "Pauw&Witteman" dat hij ook met Paul Witteman presenteert.

Paul Witteman o.a. bekend van Barend&Witteman, Het Lagerhuis en Woestijnruiters en is al sinds 1986 actief op tv. Naast Televisieprogramma's is hij ook actief in de VARA-gids en in de Volkskrant. Ook schreef hij in 2006 het boekenweekessay "Erfstukken". Net als Jeroen is Paul tot op heden te zien op Nederland 1 bij het kijkcijferkanon Pauw&Witteman.

Kijk alle mooie momenten van Pauw&Witteman terug op het kanaal van P&W !
Deze is hier te vinden.

De Homepage van P&WWikipedia over P&W
Uitzending P&W gemist

De OP, zet aub het oude topic er in ;)

081101_15080_anp_img-311008-358.onlineBild.jpg
pi_105897244
Grijp deze kans. Maar dat metaalbewerken, nee, daar doe ik niet meer aan mee.
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2011 @ 00:00:45 #3
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_105897262
Ja als ze nu de kans krijgen om iets te doen dan doen ze het niet. Iedereen doet het fout maar zelf kunnen ze alleen zeiken.
:')
  donderdag 22 december 2011 @ 00:00:57 #4
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_105897281
Waarom spreekt de Molukker Nederlands met een Nederlands accent en de Marokkaan met een Arabisch accent?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_105897287
Hierna komt een docu over Culemborg, over dit onderwerp.

quote:
Documentaire
Culemborg, een stad in het midden van Nederland staat misschien wel symbool voor wat er de afgelopen jaren gebeurt in veel straten en wijken van ons land. Twee jaar geleden, tijdens de jaarwisseling van 2009/2010, kwam het tot rellen tussen bewoners van Molukse en Marokkaanse afkomst in de wijk Terweijde, toen een auto, bestuurd door Marokkaanse jongeren, tegen de gevel reed van een huis van Molukse bewoners. De wijk werd landelijk nieuws en er werd gesproken van een multiculturele veldslag. De afgelopen maanden ging een ploeg makers van Molukse afkomst en een ploeg van Marokkaanse afkomst op onderzoek uit in de wijk. De Molukse ploeg filmde in de Molukse gemeenschap, de Marokkaanse ploeg in de Marokkaanse gemeenschap. Aan de hand van de afzonderlijke getuigenissen wordt een beeld geschetst van de gebeurtenissen rond de jaarwisseling 2009/2010 en wat er daarna gebeurde. Dezelfde feiten worden nogal verschillend beleefd en verklaard, dat blijkt uit de documentaire.
  donderdag 22 december 2011 @ 00:01:11 #6
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_105897290
Ik vind deze Marokkanen nog best positief. Is beter dan dat straatgespuis toch.
pi_105897310
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:00 schreef InTrePidIvity het volgende:
Waarom spreekt de Molukker Nederlands met een Nederlands accent en de Marokkaan met een Arabisch accent?
Molukkers zijn meer Nederlanders dan Marokkanen.
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2011 @ 00:01:46 #8
pi_105897324
quote:
9s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:01 schreef Specularium het volgende:
Hierna komt een docu over Culemborg, over dit onderwerp.

[..]

Ik zal me alleen maar kapot ergeren als ik dit zou kijken :P
pi_105897347
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:01 schreef Che_ het volgende:
Ik vind deze Marokkanen nog best positief. Is beter dan dat straatgespuis toch.
Door bepaalde media wordt een ander beeld naar buiten gebracht.
  donderdag 22 december 2011 @ 00:02:23 #10
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_105897351
quote:
9s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

Molukkers zijn meer Nederlanders dan Marokkanen.
Ik gok dat ze allebei even oud zijn en allebei hun hele leven in Nederland wonen.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_105897354
De Molukkers komen er toch wat beter uit dan de Marokkanen.
pi_105897364
quote:
Alsof ik dubbel zie
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2011 @ 00:04:58 #13
pi_105897487
Nou dat was dus een grote samenvatting van cliché's, wijzen, en stereotypes _O-
  donderdag 22 december 2011 @ 00:05:16 #14
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_105897499
Achja sommige mensen willen de Marokkanen perse op een negatieve manier bekijken. Zijn er Marokkanen die gewoon fatsoenlijk willen communiceren en tot een oplossingen komen...het is nog steeds niet goed.
pi_105897531
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:05 schreef Che_ het volgende:
Achja sommige mensen willen de Marokkanen perse op een negatieve manier bekijken. Zijn er Marokkanen die gewoon fatsoenlijk willen communiceren en tot een oplossingen komen...het is nog steeds niet goed.

Kom op man.
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2011 @ 00:06:07 #16
pi_105897552
quote:
Met een oplossing komen? Aan een stuk door wijzen en anderen de schuld geven, ja. Op het eind komt Jeroen zelf met een voorstel, dan willen ze het niet.
pi_105897693
quote:
Die mensen zal je altijd hebben. En wat bedoel je met 'is het weer niet goed"? Wie zegt of vindt dat?
  donderdag 22 december 2011 @ 00:11:13 #18
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_105897809
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Met een oplossing komen? Aan een stuk door wijzen en anderen de schuld geven, ja. Op het eind komt Jeroen zelf met een voorstel, dan willen ze het niet.
Ze staan toch open voor oplossingen. Marokkanen en Molukkers zijn beide geen makkelijke mensen over het algemeen, maar het is een beetje sneu om alles op de Marokkanen af te schuiven, omdat ze slecht in het nieuws komen. 30 jaar geleden zou het andersom zijn, denk ik zo.
pi_105898063
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:11 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ze staan toch open voor oplossingen. Marokkanen en Molukkers zijn beide geen makkelijke mensen over het algemeen, maar het is een beetje sneu om alles op de Marokkanen af te schuiven, omdat ze slecht in het nieuws komen. 30 jaar geleden zou het andersom zijn, denk ik zo.
Als je wil reageren, reageer dan met een beetje nuance. Dit slaat nergens op.
pi_105898901
Ah. De herhaling.
pi_105900134
Wat ik niet snap hè.. die 3 marrokanen die niet in beeld willen komen. Lijkt mij dat die jongens in Nederland zijn geboren.

Kan iemand mij uitleggen waarom ze niet gewoon NORMAAL Nederlands kunnen praten?

"Ik kan niet meer naar sssjjjjjgggooool weet je.. want ik ben gessssssjjjjlagen."

Wat mij ook opvalt is dat er bij ellende met Marrokanen altijd een of andere Marokkaanse diplomaat het hele spul verdedigt. Op zich niet erg natuurlijk maar het wordt altijd zo gebracht dat ze geen schuld hebben.

Alsof wij allemaal achterlijk zijn..
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_105900325
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:55 schreef GroenerDanGras het volgende:
Wat ik niet snap hè.. die 3 marrokanen die niet in beeld willen komen. Lijkt mij dat die jongens in Nederland zijn geboren.

Kan iemand mij uitleggen waarom ze niet gewoon NORMAAL Nederlands kunnen praten?

"Ik kan niet meer naar sssjjjjjgggooool weet je.. want ik ben gessssssjjjjlagen."
Dat is toch zo vaak het geval. Soms zelfs derde generatie die gewoon een ontzettend dik accent hebben. Het is gewoon de beperkte integratie van de Marokkanen. Wanneer je in een telefoon van de gemiddelde Marokkaan kijkt, zie je ook gewoon voornamelijk Marokkaanse namen.
Dit groepsgedrag is iets dat ze onderscheidt van de meeste andere allochtone groepen. Daarom vind ik het ook zo jammer dat in het publieke debat 'Marokkaan' en 'allochtoon' of 'niet-westerse allochtoon' zo makkelijk voor elkaar ingewisseld wordt.

Overigens slaat die opstelling waarin ze omgedraaid zitten, ook nergens op. Iedereen die uit die community komt herkent ze toch.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:55 schreef GroenerDanGras het volgende:

Wat mij ook opvalt is dat er bij ellende met Marrokanen altijd een of andere Marokkaanse diplomaat het hele spul verdedigt. Op zich niet erg natuurlijk maar het wordt altijd zo gebracht dat ze geen schuld hebben.
Op zich vind ik hem (vergeet zijn naam steeds) nog vrij redelijk. Maar dat er een onwijs gebrek aan kritiek op elkaars tekortkomingen is in die community is een gegeven.
pi_105915151
Volgens tvgids.nl vanavond om 23:10 op Ned 1:

quote:
Paul Witteman in gesprek met Herman Finkers over grote thema's als liefde, kunst, geloof, vriendschap, dood en humor. Leidraad voor het gesprek zijn de zestien liedjes die Herman schreef voor zijn theaterprogramma Na de Pauze, in nauwe samenwerking met Daniël Lohues en verrijkt met nieuwe videoclips.
  donderdag 22 december 2011 @ 15:00:42 #24
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_105917835
Wat is dit voor bullshit. Alsof ze de week voor de Kerst geen normale afleveringen kunnen maken.
Aan het werk VARA!
pi_105918611
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 01:00 schreef Xaobotnik het volgende:
Wanneer je in een telefoon van de gemiddelde Marokkaan kijkt, zie je ook gewoon voornamelijk Marokkaanse namen.
Dit groepsgedrag is iets dat ze onderscheidt van de meeste andere allochtone groepen. Daarom vind ik het ook zo jammer dat in het publieke debat 'Marokkaan' en 'allochtoon' of 'niet-westerse allochtoon' zo makkelijk voor elkaar ingewisseld wordt.

Zeg je nu maar wat of heb je daar echt een aanleiding voor? Want bij onderzoek naar verschillende niet westerse groepen allochtonen in Amsterdam bleek dat juist Turken heel erg naar elkaar toe groeiden in allerlei organisaties, van milli gorus tot turkiyemspor. Overigens was dat onderzoek naar opkomst bij verkiezingen, en bleek juist dat sterke verenigingsleven de opkomst te verhogen.

Maar dat juist Marokkanen naar elkaar toe trekken lijkt me nogal onzinnig, dat zie je denk ik bij elke groep vanaf een bepaald formaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')