SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk ook epic fails:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leipe fans:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Falers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Boze managers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Falende managers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sexy managers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een heleboel idioten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Premier League speler van de maand Oktober
op @ pastebin![]()
Bolton mag er van mij zo snel mogelijk uit, als die trouwens degraderen zijn ze zo goed als failliet (110 miljoen pond schuldquote:Op dinsdag 20 december 2011 21:32 schreef Confetti het volgende:
Grimmige sfeer bij Blackburn-Bolton.
2 kutploegen die onderaan staan. Beide managers onder zware druk, flink wat regen.
Blijft toch leuk.)
It Never Hurts To Help!![]()
Hoe grote hekel ik ook aan Suarez heb.. 8 wedstrijden is echt bizar voor iemand een 'negro' noemen. Evra is toch een negert ofwat?
Bazenuitspraak Suarez:quote:"Evra negro noemen is zelfde als Kuyt blondie".![]()
Voorbeeld stellen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:42 schreef De_kromme het volgende:
Hoe grote hekel ik ook aan Suarez heb.. 8 wedstrijden is echt bizar voor iemand een 'negro' noemen. Evra is toch een negert ofwat?
Bazenuitspraak Suarez:
[..]![]()
De FA doet het om een voorbeeld te stellen aan zulke GeenStijl mensen zoals jij. Of heb je liever zulke fijne taferelen als in Italië?quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:42 schreef De_kromme het volgende:
Bazenuitspraak Suarez:
[..]![]()
Ik denk dat iedereen het met me eens is dat iemand 8 wedstrijden schorsen voor een toewensing als 'neger' (terwijl het nog waar is ook) bullshit is. Er worden wel ergere dingen geroepen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:49 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
De FA doet het om een voorbeeld te stellen aan zulke GeenStijl mensen zoals jij. Of heb je liever zulke fijne taferelen als in Italië?
Iets met racisme-kaart die gespeeld wordt.. Onzin dit.![]()
Uit de Pers
Pinokkio Waar
‘Negro betekent in Uruguay goede vriend’
1
Door: Stephan Wageman
Gepubliceerd: donderdag 17 november 2011 23:26
Update: vrijdag 18 november 2011 00:01
Wat is de bewering?
‘Het woord negro is in Uruguay een andere naam voor een goede vriend. Het is daar de gewoonste zaak van de wereld om iemand zo te noemen.’
Wie zegt dat?
Luis Suarez, spits van Liverpool.
Waar zeggen ze dat?
In Engelse media.
Hoe zat het ook alweer?
In de wedstrijd Liverpool-Manchester United (1-1) van 15 oktober kregen Luis Suarez en Patrice Evra het continu met elkaar aan de stok. De Fransman klaagde tijdens de wedstrijd herhaaldelijk bij scheidsrechter Andre Marriner. Tijdens een hoekschop was de arbiter het geruzie tussen de twee zat en nam hij beiden even apart. Toen Marriner wegliep, sloeg Suarez een arm om Evra heen, waarna de linksback een paar tellen later furieus reageerde.
Na de wedstrijd klaagde Evra de oud-Ajacied aan wegens racistische taal. Hij zou hem wel tien keer ‘negro’ hebben genoemd. Evra was vastberaden om een zaak tegen Suarez te beginnen. ‘Er zijn camera’s langs de lijn en als je goed kijkt, zie je hem een bepaald woord minstens tien keer tegen mij zeggen. Voor dergelijke woorden hoort in 2011 geen plaats meer te zijn’, vertelde hij na afloop van de wedstrijd boos en teleurgesteld.
Suarez is door de Engelse voetbalbond FA deze week officieel in staat van beschuldiging gesteld vanwege racistisch gedrag.
Wat is waar?
De verdediging van Suarez is volledig gebaseerd op de interpretatie van het woord ‘negro’. Dat zou volgens de spits in zijn eigen land helemaal niet racistisch zijn. ‘Het was voor mij zeker geen racisme, maar meer een manier om mezelf tegen Evra te uiten. Ik kan begrijpen dat het in Engeland als aanstootgevend wordt gezien, maar in mijn vaderland is het de gewoonste zaak van de wereld.’
Bob de Jonge, universitair docent Spaanse taal- en letterkunde aan de Rijksuniversiteit van Groningen, kan het verweer van Suarez best volgen. ‘In veel Latijns-Amerikaanse landen is het niet vreemd om een donker persoon negro te noemen. Net zoals het daar niet kwetsend is als iemand met een grote neus nariz wordt genoemd. Die termen zijn daar niet zo aanstootgevend als in Europa het geval is. Je kunt het vergelijken met iemand die in Nederland wit is en door zijn vrienden liefkozend ‘witte’ wordt genoemd. Nog beter voorbeeld is misschien Ronald Koeman die in zijn periode als voetballer van Barcelona in Spanje het koosnaampje ‘sneeuwvlokje’ kreeg.
Suarez krijgt ook bijval vanuit het voetbal zelf. Dani Pacheco, speler van Rayo Vallecano, stuurde zijn vriend en collega Thiago Alcántra onlangs een tweet toen laatstgenoemde met het Spaanse jeugdelftal moest voetballen. ‘Negrito, enjoy yourself’, viel er te lezen.
Eindoordeel
Omdat hij in het heetst van de strijd bereid is om een hap uit de schouder van een tegenstander te nemen is het nog vrij moeilijk om hem in de zoveelste rel objectief te beoordelen. Niettemin heeft Luis Suarez in de racisme-zaak met Patrice Evra het gelijk aan zijn zijde met zijn verweer over de interpretatie van het woord negro. Dat klinkt weliswaar beledigend, maar volgens de officieuze regels van de Spaanse taal- en letterkunde kan het evengoed ‘goede vriend’ betekenen.Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in![]()
Jezus, zet dat eens in een quote.Nieuwe naam voor de joodjes.quote:Net zoals het daar niet kwetsend is als iemand met een grote neus nariz wordt genoemd.![]()
![]()
Mondje dicht, kutnariz. Jij als buitenlander moet dit toch ook een bizarre schorsing vinden? Vind je het erg als iemand je kutbuitenlander noemt, nee toch? Is gewoon het vooroordeel wat een klein gedeelte van jullie de wereld in hebben geholpen.![]()
Dus als iemands moeder aan kanker is doodgegaan mag je zeggen "haha, je kankermoeder is dood" (terwijl het nog waar is ook)? Suarez woont al een jaar in Engeland en weet donders goed wat voor een lading het woord "neger" heeft, dus als hij zulke shit nodig heeft om iemand uit de wedstrijd te halen heb ik geen medelijden met hem.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:51 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het met me eens is dat iemand 8 wedstrijden schorsen voor een toewensing als 'neger' (terwijl het nog waar is ook) bullshit is. Er worden wel ergere dingen geroepen.
Iets met racisme-kaart die gespeeld wordt.. Onzin dit.![]()
Waarom hang je hier de turk uit? Shit. Fing ginger redneck.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:03 schreef De_kromme het volgende:
Mondje dicht, kutnariz. Jij als buitenlander moet dit toch ook een bizarre schorsing vinden? Vind je het erg als iemand je kutbuitenlander noemt, nee toch? Is gewoon het vooroordeel wat een klein gedeelte van jullie de wereld in hebben geholpen.AFCA
Qui audet adipiscitur![]()
Ik zeg toch: er zijn ergere dingen die je kan roepen, zoals het voorbeeld wat jij aanhaalt. Ik vind dat daar een hogere straf op moet staan dan op het woord 'neger' gebruiken. Maargoed, daar wordt dan weer niet tegen opgetreden door de KNJB etc.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:04 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Dus als iemands moeder aan kanker is doodgegaan mag je zeggen "haha, je kankermoeder is dood" (terwijl het nog waar is ook)? Suarez woont al een jaar in Engeland en weet donders goed wat voor een lading het woord "neger" heeft, dus als hij zulke shit nodig heeft om iemand uit de wedstrijd te halen heb ik geen medelijden met hem.Waar heb je het over? En reageer eens op de discussie i.p.v. loze taal uitslaan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Waarom hang je hier de turk uit? Shit. Fing ginger redneck.![]()
Waarom ga je er steeds vanuit dat we het met je eens zijn?quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:03 schreef De_kromme het volgende:
Mondje dicht, kutnariz. Jij als buitenlander moet dit toch ook een bizarre schorsing vinden? Vind je het erg als iemand je kutbuitenlander noemt, nee toch? Is gewoon het vooroordeel wat een klein gedeelte van jullie de wereld in hebben geholpen.
'jij moet'
'iedereen het met me eens is'sig verwijderd door FA![]()
Ik vraag iemand gewoon naar zijn mening. Ik ga er helemaal niet vanuit dat iemand het met mij eens is, dat moet je lekker zelf weten.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom ga je er steeds vanuit dat we het met je eens zijn?
'jij moet'
'iedereen het met me eens is'
Stop maar weer met je getroll, Ambro. En ga inhoudelijk in op de discussie. Wat is jouw mening in deze zaak?![]()
Ik maak denk ik zelf uit wat ik doe? Jij iig niet. Wil je best antwoord geven omdat je het zo netjes vraagt: prima. Leert hij het misschien eens een keer om normaal te doen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:07 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ik vraag iemand gewoon naar zijn mening. Ik ga er helemaal niet vanuit dat iemand het met mij eens is, dat moet je lekker zelf weten.
Stop maar weer met je getroll, Ambro. En ga inhoudelijk in op de discussie. Wat is jouw mening in deze zaak?sig verwijderd door FA![]()
Hoeveel wedstrijden kreeg Perez destijds? 1? 2?Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Dus jij vindt het niet normaal als iemand een 'neger' wordt genoemd? Daar kan ik me in vinden, maar een straf van 8 wedstrijden is toch wel een tikkeltje overdreven voor zo'n 'vergrijp'. Iemand zijn familie compleet uitschelden en doodsverwensingen horen toch veel hogere straffen op te staan?quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik maak denk ik zelf uit wat ik doe? Jij iig niet. Wil je best antwoord geven omdat je het zo netjes vraagt: prima. Leert hij het misschien eens een keer om normaal te doen.
En je maakt niet alleen zelf uit wat je doet. Trollen wordt niet op prijs gesteld en users mogen andere users daar op aanspreken.![]()
Je hebt het de hele tijd over "hij is toch een neger, dus wat boeit het dan". Maar als iets beledigend waar is, hoeft het nog niet minder erg te zijn. Dat was mijn punt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:05 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ik zeg toch: er zijn ergere dingen die je kan roepen, zoals het voorbeeld wat jij aanhaalt. Ik vind dat daar een hogere straf op moet staan dan op het woord 'neger' gebruiken. Maargoed, daar wordt dan weer niet tegen opgetreden door de KNJB etc.
[..]
Waar heb je het over? En reageer eens op de discussie i.p.v. loze taal uitslaan.![]()
WTF 8 is veel! Wanneer je bij iemand zijn been breekt dan krijg je minder..
Mensen maken elkaar voor alles uit, dus gewoon overdreven allemaal.![]()
Just trolling m8, just trolling.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:05 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ik zeg toch: er zijn ergere dingen die je kan roepen, zoals het voorbeeld wat jij aanhaalt. Ik vind dat daar een hogere straf op moet staan dan op het woord 'neger' gebruiken. Maargoed, daar wordt dan weer niet tegen opgetreden door de KNJB etc.
[..]
Waar heb je het over? En reageer eens op de discussie i.p.v. loze taal uitslaan.AFCA
Qui audet adipiscitur![]()
quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:00 schreef Smoofie het volgende:
Kut neger ben jij zeg Kromme, kut marokkaan, kut turk.
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4![]()
Dat heb je mij verkeerd begrepen. Die Evra is inderdaad een neger, het is alleen niet netjes om iemand zo te noemen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen (in the heat of the moment zeggen ze dan). Nogmaals, als je iemand zijn familie/gezin uitscheldt of iemand doodverwenst op het veld krijg je amper schorsing. Bij 'racistische uitlatingen' is het meteen een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:11 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Je hebt het de hele tijd over "hij is toch een neger, dus wat boeit het dan". Maar als iets beledigend waar is, hoeft het nog niet minder erg te zijn. Dat was mijn punt.
Racisme-kaart wordt overduidelijk gespeeld hier door de FA. Zo erg is het nou ook allemaal niet en het had ook met een paar wedstrijden schorsing afgedaan kunnen worden. In hoger beroep zullen er ook wel wat wedstrijden vanaf gaan.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: