Ik hield inderdaad ook die hoevelheden aan. En ik moet zeggen dat ik bij Jaël echt met weegschaal erbij het regelde enzo. Maar nu met Sarah ben ik echt een stuk makkelijker. Nu is het ook zo dat Sarah goed aangeeft genoeg te hebben, en Jaël at gewoon door tot ze bij wijze van ploftequote:Op woensdag 21 december 2011 11:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik hou de hoeveelheden aan die ook in Olvarit potjes zitten. Puck eet zelfs nog wel meer dan dat. Dat is met 6 maanden 200 gram. Puck eet ook wel 250gram als ik hem dat geef
Fijn dat het zo helpt! En dat scheelt al erg in je eigen nachtrust he als ze maar 1 keer komt.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:00 schreef The_Tankgirl het volgende:
Juud, hoe doe je de verhouding pasta zalm courgette?
Wat voor pasta gebruik je dan? en hoe geef je dit dan (gepureerd of gewoon zo?).
Ik ben volgens mij ook iets te voorzichtig denk ik qua eten geven
MP, wat voor mij helpt tot nu toe is het goed wakker maken voor het voeden 's nachts.
Larissa wordt sinds 2 dagen ook om 21:30/22:00 wakker, en daarna dus nog 1x 's nachts.
Second thatquote:Op woensdag 21 december 2011 12:32 schreef Cyntiaa het volgende:
Dan wacht ik daar mee![]()
Heb veel te lezen in mijn vakantie, veel te koken
3/5 courgette, 2/5 pasta, 1/5 zalm.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:00 schreef The_Tankgirl het volgende:
Juud, hoe doe je de verhouding pasta zalm courgette?
Wat voor pasta gebruik je dan? en hoe geef je dit dan (gepureerd of gewoon zo?).
vis en kip nu al? wow...dat durf ik nog niet aan hoor...quote:Op woensdag 21 december 2011 11:10 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben 5 weken geleden begonnen, mijn meisje eet heel gemakkelijk dus of het een goed graadmeter is weet ik niet.
Begonnen met fruit, geraspte appel, fijngemalen peer/banaan/mango/framboos.
Dat is eigenlijk nu nog de variatie die ze krijgt, inmiddels echt met stukjes erin.
Warme hap ben ik een week later mee begonnen. Wortel, courgette, bloemkool, pompoen, aard, boontjes, rijst, pasta, broccoli. de eerste twee weken puur, en daarna gaan mengen in verschillende combi's. Kip en vis heeft ze twee keer gehad, vind ik nog niet zo nodig. Vlees krijgt ze helemaal nog niet.
Tegen 6 maanden aan ben ik met pap en brood begonnen. Pap vaak 's ochtends, net hoe het uitlkomt, vaak doe ik dat met haar fruit in een keer. Beetje fruit, beetje melk, beetje pap, et voila.
Brood krijgt ze korsten, heeft ze die op krijgt ze nog wat vlokjes brood om op te kauwen.
Rijstwafel krijgt ze in haar hand en soms krijgt ze een slokje water uit een tuitbeker.
Bij het KDV zou ik vooral goed aangeven wat je wel en niet wil dat ie krijgt, zo zou die van mij geen smeerkaas en smeerworst mogen. Wel gewone kaas, appelstroop, vruchtenmoes en boter op brood, tzt, nu krijgt ze nog niets op brood.
Hier ook hoorquote:Op woensdag 21 december 2011 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
Pasta met tomatensaus is hier wel altijd een groot succes, bij beide kinderen.
Hé wat een goede tip. Die ga ik onthouden voor over een paarquote:Op woensdag 21 december 2011 11:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik hou de hoeveelheden aan die ook in Olvarit potjes zitten.
Jep, dat is nu al een handig boek, staan ook borstvoedings gerelateerde dingen in.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:51 schreef sverbern het volgende:
Bedankt voor alle eet-tips! J. is nu 3 maanden en we willen pas rond 6 maanden beginnen met bijvoeden. Ik las ergens iets over een boek van Stefan Kleintjes, "Van borst tot boterham". Wie kent het? Is het een aanrader?
ik was zelf pas op zoek naar bakjes die in de diepvries, magnetron en vaatwasser kunnen, met goedsluitende deksel en relatief goedkoop zijn, uiteindelijk heb ik een 17- delig set bij Ikea gekocht voor 3.49 Euroquote:Op woensdag 21 december 2011 11:37 schreef Aventura het volgende:
Interessant thema...! Vraagje, aan welke hoeveelheden moet ik straks denken? En wat zijn handige bewaarbakjes (die overeenkomen met gangbare porties)? Ik heb niet de illusie dat ventje echt porties opeet hoor, maar ik heb echt geen notie van hoeveel ik kan aanbieden. Verder nog tips? Ik denk bv al aan slabbetjes-met-mouwtjes..!
De set heet Pruta, vind ik op de een of andere manier wel passendquote:Op woensdag 21 december 2011 16:34 schreef Zana het volgende:
[..]
ik was zelf pas op zoek naar bakjes die in de diepvries, magnetron en vaatwasser kunnen, met goedsluitende deksel en relatief goedkoop zijn, uiteindelijk heb ik een 17- delig set bij Ikea gekocht voor 3.49 Euro
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60149673/
bij de Hema hebben ze ook een 17- delig set, maar daar sluiten de kleine bakjes niet, de deksel viel er zo vanaf, ik had in 2 filialen gekocht en weer terug gebracht, omdat ik na de eerste keer dacht misschien een foute charge
bij Blokker hebben ze vierkante met blauwe deksel 4 voor 3.99 Euro of zo, en bij Zeeman zag ik er ook 4 bakjes voor 0.79 Euro liggen, maar weet niet hoe de kwaliteit is
hier zit het meeste eten (na 4 weken Rapley en af en toe ook iets met een lepel) op de slab, stoel, handen, armen, verdeeld over het hele gezicht, maar ik vind er gelukkig ook iets in de luier terug, ik geef echt kleine hoeveelheden, 1/4 banaan, 3 cm soepstengel, 1/4 peer, 1/2 minitroostomaat, 5 boontjes, 2 takjes broccoli, 1/4 aardappel, ik kook nu onze aardappel/ groenten zonder zout, dan kan die meeeten, pasta was hier geen succes, dat kreeg die nog niet klein, maar ik pureer ook niet, soms met een vork iets kleiner maken)
en als het niet smaakt wordt het trouwens vakkundig weggemoffelt of gefascineerd in plasjes op de grond gespuugt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |