Het staat primaquote:Op maandag 19 december 2011 23:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Als ik het goed vind staan en me er lekker in voel zou ik het gewoon dragen. Boeiend wat de etiquette zijn.
Nopequote:
Ik zou zeggen: niet. Een pak is immers óf 2-delig (zonder gilet), óf 3-delig (met gilet). Dit is een beetje als vragen welke kleur schoen je aan je rechtervoet moet doen als je links een zwarte aan hebt..quote:Op maandag 19 december 2011 22:50 schreef Woutjeh het volgende:
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar de etiquette rondom het dragen van een gilet onder een pak.
Natuurlijk kun je 3-delig in 1 koop doen en in 90% van de gevallen is het dan van dezelfde kleur en dezelfde stof gemaakt.
Maar stel dat ik een gilet onder een 2-delig pak zou dragen, hoe zit het dan?
...
Niet echt. Delen van een pak passen namelijk bij elkaar. Net als schoenen.quote:
Dat doet het naar mijn bescheiden mening dus niet. Volgens de etiquetten trouwens ook niet.quote:Maar als het mooi bij elkaar past zou ik het zeker doen.
Ik zou ook nog een bloemetje in je knoopsgat doen. Zo eentje waar water uit spuit.quote:Het brengt wat meer leven in het geheel.
En inderdaad boeiend wat de etiquette is.
Een overhemd is ook een deel van een pak, daarvan heb je dus ook per pak slechts 1 van? Ook steeds in dezelfde kleur.quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Niet echt. Delen van een pak passen namelijk bij elkaar. Net als schoenen.
Tang, varken.quote:Dat doet het naar mijn bescheiden mening dus niet. Volgens de etiquetten trouwens ook niet.
[..]
Ik zou ook nog een bloemetje in je knoopsgat doen. Zo eentje waar water uit spuit.
Nee, dat is het niet. Een pak is 2-delig of 3-delig. Denk jij dat een overhemd daar ook onder valt?quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:28 schreef Lod het volgende:
Een overhemd is ook een deel van een pak, daarvan heb je dus ook per pak slechts 1 van? Ook steeds in dezelfde kleur.
Nee.quote:Tang, varken.
Etiquetten zijn gewoonten, iets waarvan de meerderheid van mening is dat het zo hoort. Hoe vaak zie jij iemand met een 2-delig pak en een afwijkend gilet? Precies, nooit.quote:Waar staat het in de etiquette dat het niet mag?
Dat zeg ik nergens, van mij mag iemand er best als Pipo bijlopen. Ga dan alleen niet lopen miepen als mensen zeggen dat het er niet uitziet.quote:En waarom moet dat perse leidend zijn en niet je eigen voorkeur?
Eens, maar hij draagt dan ook geen pakken.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:14 schreef LedZep het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze man weet hoe het hoort.
Daarom vroeg ik ook of TS snooker speelt, maar die hint kwam niet helemaal over, geloof ik.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:48 schreef Principessa het volgende:
Het is geen gilet maar een vest, volgens de etiquette
Ik vind het stiekem best een beetje sexy (mits met goed lijf en dito hemd)quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook of TS snooker speelt, maar die hint kwam niet helemaal over, geloof ik.
Hoe dan ook; driedelige pakken zijn nogal overdone. Wie onder de 50 draagt dat tegenwoordig nou nog?
Ze staan anders verdomd goed.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook of TS snooker speelt, maar die hint kwam niet helemaal over, geloof ik.
Hoe dan ook; driedelige pakken zijn nogal overdone. Wie onder de 50 draagt dat tegenwoordig nou nog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |