abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4988583
Waarom worden DJ's als goden gezien terwijl ze plaatjes van anderen aan elkaar draaien ? De een kan dat wel beter dan de andere, duidelijk, maar moet de eer niet gaan naar de makers van de plaat. Ik bedoel, als ik op de dansvloer sta, dan maakt het me geen flikker uit of er 1 beatje net niet goed in gemixed wordt...

Wat ik zie als echte DJ's zijn bijvoorbeeld

DJ Shadow
DJ Krush
DJ Premier
X-ecutioners
Redrum Squad

Dat zijn naast DJ's ook nog eens producers, bovendien doen ze VEEL meer dan plaatjes van anderen aan elkaar draaien. zoals geheel nieuwe beats maken d.m.v. scratchen. Dat scratchen doen de meeste house DJ's ook niet (niet zoals DJ Lethal van Limp Bizkit in die nummers doet, maar ECHT scratchen als op turntablism kampioenschappen)

Kan iemand me uitleggen wat die zogenaamde binken nou zo goed doen, want ik begrijp echt niet waarom ze zo aanbeden worden, en waarom de ene DJ beter is terwijl die toch dezelfde muziek draait als de andere....

Knahmsayin?
  vrijdag 12 juli 2002 @ 23:12:01 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_4988647
Techniek, opbouw, soort verhaallijn, publiek aanvoelen, originaliteit, creativiteit, etc.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_4988803
Scratchen is leuk voor hiphop, maar haalt de hele 'flow' uit house. Je moet een DJ niet willen vergelijken met een turntablist: een goede turntablist kan prachtig scratchen, maar weet hij ook een perfecte 'set' neer te zetten zoals een dj?
  vrijdag 12 juli 2002 @ 23:25:09 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_4988811
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 23:24 schreef M4rtijn het volgende:
Scratchen is leuk voor hiphop, maar haalt de hele 'flow' uit house. Je moet een DJ niet willen vergelijken met een turntablist: een goede turntablist kan prachtig scratchen, maar weet hij ook een perfecte 'set' neer te zetten zoals een dj?
Daarom heb ik ook een pesthekel aan Jean.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_4988816
Dr. Octagon !!!

vrijdag 12 juli 2002 @ 23:26:30 #6
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_4988828
Paul Oakenfold!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_4988899
ik vergelijk ze niet,

ik kan alleen van hiphop dj's wel begrijpen dat ze als goede artiesten gezien worden,

van de meeste house DJ's kan ik dat niet

Knahmsayin?
pi_4993161
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 23:31 schreef infamous het volgende:
ik vergelijk ze niet,

ik kan alleen van hiphop dj's wel begrijpen dat ze als goede artiesten gezien worden,

van de meeste house DJ's kan ik dat niet

Vergeet niet dat de meeste (house) dj's tegenwoordig ook zelf producen, en wat skills betreft is het gros in bijv. de 'trance' scene niet echt super, maar moet het meer van de plaatkeus en charisma hebben
De meeste turntablists zie ik trouwens alleen met 2 decks draaien, terwijl er dj's zijn die er met 3 of zelfs 4 tegelijk overweg kunnen, soms met nog extra hardware als een effectbak, drumcomputer of een sampler erbij
het is simpelweg gewoon niet te vergelijken, en het feit dat een dj niet constant aan het beatjugglen is maakt hem niet minder 'dj' dan een turntablist (wat in mijn ogen simpelweg een compleet andere stijl is)
Plaatkeus, het aanvoelen van je publiek en contact daarmee is ook een kunst, ik ken turntablists die eigenlijk alleen met hun vinyl bezig zijn en daardoor de rest laten vallen bij wijze van spreken
en 'de meeste house dj's' is een relatief begrip, blijkbaar zie jij alleen de overgehypte 'top' van de dj's die momenteel populair zijn bij de meute, ik denk ook dat smaak een grote rol speelt, of je nu van hiphop houdt of van house.. wist je trouwens dat veel techno dj's ooit begonnen zijn in de hiphop? En bijv. Jean en Erick E ook ooit turntablist zijn geweest.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_4993840
DJ Jean bakte er in deze thread anders niet veel van.

On-topic: het zijn gewoon twee verschillende disciplines die alletwee veel oefening en techniek vereisen. Ik hou zelf ook meer van de DJs die in de eerste post genoemd worden, maar het is een beetje overdreven om te stellen dat je daar meer skills voor nodig hebt dan voor het neerzetten van een goede dance-set. En een hele cd achter elkaar luisteren van bijv. de X-Ecutioners vind ik ook iets teveel van het goede, turntablism is volgens mij vooral ook iets wat je live moet zien.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_4994509
turntablism op cd is nie zo interessant nee, maar op video of live is het sick
Knahmsayin?
pi_4994657
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 13:23 schreef Zander het volgende:
DJ Jean bakte er in deze thread anders niet veel van.
mja nu stelt ie echt geen hol meer voor, met als absolute dieptepunt z'n nu alweer legendarische 'scratch-ruft' van PPK op TE maar je moet toch wel van goeden huize komen om de prijs voor dmc mixen van NL te kunnen winnen.. wat ie dus ooit (lang.. langg geleden ) gepresteerd heeft
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_5011841
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 23:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Paul Oakenfold!
  maandag 15 juli 2002 @ 00:23:03 #13
11402 ActaniA
Guggenheimer!
pi_5014157
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 23:25 schreef static het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook een pesthekel aan Jean.

JA!
Domheid is de moeder van alle zonden. Alle andere zonden en ondeugden zijn het gevolg van domheid.
pi_5014441
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 23:24 schreef M4rtijn het volgende:
Ik had het niet beter kunnen verwoorden
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_13880420
filmpie van Erick-E op de DMC in 89..

http://members.lycos.nl/djtrax/EricE@DMCworldfinals1989.WMV

let vooral op het podium (een gigantische SL1200, het jaar erop waren het er zelfs twee)

dat waren nog eens tijden

dinsdag 14 oktober 2003 @ 18:07:05 #16
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_13880520
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 23:07 schreef infamous het volgende: ...
Wat ik zie als echte DJ's zijn bijvoorbeeld

DJ Shadow
DJ Krush
DJ Premier
X-ecutioners
Redrum Squad

...

DJ Jean?! Wie is dat? Ooooh, die....

... Don't infect me with your poison...
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 18:08:06 #17
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_13880543
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 14:49 schreef Ener-G het volgende:

[..]

mja nu stelt ie echt geen hol meer voor, met als absolute dieptepunt z'n nu alweer legendarische 'scratch-ruft' van PPK op TE maar je moet toch wel van goeden huize komen om de prijs voor dmc mixen van NL te kunnen winnen.. wat ie dus ooit (lang.. langg geleden ) gepresteerd heeft

Jean was idd erg goed tot een of 3 a 4 jaar geleden. Maarja
quote:
Dat zijn naast DJ's ook nog eens producers, bovendien doen ze VEEL meer dan plaatjes van anderen aan elkaar draaien. zoals geheel nieuwe beats maken d.m.v. scratchen. Dat scratchen doen de meeste house DJ's ook niet (niet zoals DJ Lethal van Limp Bizkit in die nummers doet, maar ECHT scratchen als op turntablism kampioenschappen)
Dave Clarke, Umek, Ben Sims stuk voor stuk producers die niet alleen maarr plaatjes aan elkaar draaien maar de samplers, schuiven en scrathes goed weten te plaatsen.

En dat gegay op die decks zoals er op een turntablism kampioenschap gebeurt is zwaar irri. Denk dat er weinig mensen op een houseparty blijven als er zoveel gekloot word

pi_13880595
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:08 schreef trance40 het volgende:
En dat gegay op die decks zoals er op een turntablism kampioenschap gebeurt is zwaar irri. Denk dat er weinig mensen op een houseparty blijven als er zoveel gekloot word
de kunst is juist turntablism op een dusdanige manier te mixen met house/trance muziek zodat het publiek het amper opvalt, of iig denkt dat het er zo bij hoort...

daarbij moet je niet denken aan beatjugglen zoals het nu gebeurd e.d maar er zijn zeker toffe dingen te doen met house / turntablism in 1 mix

watch my words,

dinsdag 14 oktober 2003 @ 18:43:28 #19
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_13881132
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:10 schreef Rizla het volgende:

[..]

de kunst is juist turntablism op een dusdanige manier te mixen met house/trance muziek zodat het publiek het amper opvalt, of iig denkt dat het er zo bij hoort...

daarbij moet je niet denken aan beatjugglen zoals het nu gebeurd e.d maar er zijn zeker toffe dingen te doen met house / turntablism in 1 mix

watch my words,

Die zijn er zeker ook idd. En dave Clarke en ook Tom harding zijn daar heel goed in. Maar er zijn idd weinig house dj's die het zo actief als de 2 bovenstaande dj's doen. De hiphop is daar een stuk geschikter voor denk ik.
pi_13881179
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:10 schreef Rizla het volgende:

[..]

watch my words,

tja zie dus Dave Clarke, maar die heeft dan ook dikke jaren turntablism/hiphop ervaring

maar een hele avond een publiek weten te boeien en steeds naar hogere hoogtepunten te voeren is ook een kunst.. verkijk je daar niet op

pi_13881354
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:01 schreef Rizla het volgende:
http://members.lycos.nl/djtrax/EricE@DMCworldfinals1989.WMV
Toch vind ik er weinig aan, zal wel geen kijk op de techniek hebben...

Draai zelf voornamelijk met cd's, vind mezelf geen kunstenaar, als je ritmegevoel hebt is het een kwestie van oefenen en klaar, je kunt mixen..

De muziek die je uitkiest en de performance die je neerzet (niet als een zak hooi je setje afdraaien) maken veel verschil

FTW!
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 20:38:16 #22
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_13883837
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 11:46 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de meeste (house) dj's tegenwoordig ook zelf producen, en wat skills betreft is het gros in bijv. de 'trance' scene niet echt super, maar moet het meer van de plaatkeus en charisma hebben

heb je ooit Paul van Dyk zien werken met de effect en zn sampler

Er zijn trouwens zat DJs die Turbablism achtige dingen dien, Bv Dave Clarke, Westbam maar ook hardhouse Djs als Eddie Halliwell, Sterling Moss en ja zelf Tom Harding

have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 20:40:42 #23
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_13883881
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 23:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Paul Oakenfold!
Die heeft de mixtechniek van een blinde baviaan, alleen kan niemand op deze planeet zn platenkeuze/publieklezen evenaren
have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 21:05:10 #24
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_13884522
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 20:38 schreef UniversalNation het volgende:

[..]

heb je ooit Paul van Dyk zien werken met de effect en zn sampler

Denk jij dat het gaat klinken... langzame trance met een sampler? Lijkt me niet he. Trance is een stijl om gewoon zo vloeiend mogelijk te mixen.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 21:08:21 #25
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_13884616
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:55 schreef Prins-Punika het volgende:

[..]

Toch vind ik er weinig aan, zal wel geen kijk op de techniek hebben...

Probeer het zelf maar eens. Ik vind het geniaal.
Alleen was Erick toen wel een broekie hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')