http://torrentfreak.com/s(...)l-stay-legal-111202/quote:Swiss Govt: Downloading Movies and Music Will Stay Legal
One in three people in Switzerland download unauthorized music, movies and games from the Internet and since last year the government has been wondering what to do about it. This week their response was published and it was crystal clear. Not only will downloading for personal use stay completely legal, but the copyright holders won’t suffer because of it, since people eventually spend the money saved on entertainment products.
swissIn Switzerland, just as in dozens of other countries, the entertainment industries have been complaining about dramatic losses in revenue due to online piracy.
In a response, the Swiss government has been conducting a study into the impact downloading has on society, and this week their findings were presented.
The overall conclusion of the study is that the current copyright law, under which downloading copyrighted material for personal use is permitted, doesn’t have to change.
Their report begins with noting that when it comes to copying files, the Internet has proven a game-changer. While the photocopier, audio cassette tape and VCR allowed users to make good quality copies of various media, these devices lacked a in-built distribution method. The world-wide web changed all that.
Distribution method or not, the entertainment industries have opposed all these technological inventions out of fear that their businesses would be crushed. This is not the right response according to the Swiss government, which favors the option of putting technology to good use instead of taking the repressive approach.
“Every time a new media technology has been made available, it has always been ‘abused’. This is the price we pay for progress. Winners will be those who are able to use the new technology to their advantages and losers those who missed this development and continue to follow old business models,” the report notes.
The government report further concludes that even in the current situation where piracy is rampant, the entertainment industries are not necessarily losing money. To reach this conclusion, the researchers extrapolated the findings of a study conducted by the Dutch government last year, since the countries are considered to be similar in many aspects.
The report states that around a third of Swiss citizens over 15 years old download pirated music, movies and games from the Internet. However, these people don’t spend less money as a result because the budgets they reserve for entertainment are fairly constant. This means that downloading is mostly complementary.
The other side of piracy, based on the Dutch study, is that downloaders are reported to be more frequent visitors to concerts, and game downloaders actually bought more games than those who didn’t. And in the music industry, lesser-know bands profit most from the sampling effect of file-sharing.
The Swiss report then goes on to review several of the repressive anti-piracy laws and regulations that have been implemented in other countries recently, such as the three-strikes Hadopi law in France. According to the report 12 million was spent on Hadopi in France this year, a figure the Swiss deem too high.
The report further states that it is questionable whether a three-strikes law would be legal in the first place, as the UN’s Human Rights Council labeled Internet access a human right. The Council specifically argued that Hadopi is a disproportionate law that should be repealed.
Other measures such as filtering or blocking content and websites are also rejected, because these would hurt freedom of speech and violate privacy protection laws. The report notes that even if these measures were implemented, there would be several ways to circumvent them.
The overall suggestion the Swiss government communicates to the entertainment industries is that they should adapt to the change in consumer behavior, or die. They see absolutely no need to change the law because downloading has no proven negative impact on the production of national culture.
Aside from downloading, it is also practically impossible for companies in Switzerland to go after casual uploaders. In 2010 the Supreme Court ruled that tracking companies are not allowed to log IP-addresses of file-sharers, making it impossible for rightsholders to gather evidence.
Heb jij het afgelopen jaar geen enkel binnen en buitenlands nieuws gelezen? Momenteel heb je nog gelijk maar zowel het kabinet, de EU en de VS willen downloaders vervolgen. De VS gaat zover dat een wet die zonder proces websites gaat afsluiten waar een van de gebruikers iets fouts heeft geupload. Als die wet in NL zou worden ingevoerd zou het het einde zijn van FOK en de meeste andere fora. In de VS betekent het dat bijvoorbeeld het voortbestaan van youtube gevaar loopt en een hele hoop andere sites die ook in NL populair zijn.quote:Op zondag 18 december 2011 01:06 schreef MASD het volgende:
Wij mogen ook gewoon films en muziek downloaden heur..
Dan gaan we over op semi LAN'squote:Op zondag 18 december 2011 01:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb jij het afgelopen jaar geen enkel binnen en buitenlands nieuws gelezen? Momenteel heb je nog gelijk maar zowel het kabinet, de EU en de VS willen downloaders vervolgen. De VS gaat zover dat een wet die zonder proces websites gaat afsluiten waar een van de gebruikers iets fouts heeft geupload. Als die wet in NL zou worden ingevoerd zou het het einde zijn van FOK en de meeste andere fora. In de VS betekent het dat bijvoorbeeld het voortbestaan van youtube gevaar loopt en een hele hoop andere sites die ook in NL populair zijn.
zowel de kamer als de EU willen alleen de grote vissen aanpakken, die er daadwerkelijk geld mee verdienen, niet de individuele downloader..quote:Op zondag 18 december 2011 01:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb jij het afgelopen jaar geen enkel binnen en buitenlands nieuws gelezen? Momenteel heb je nog gelijk maar zowel het kabinet, de EU en de VS willen downloaders vervolgen. De VS gaat zover dat een wet die zonder proces websites gaat afsluiten waar een van de gebruikers iets fouts heeft geupload. Als die wet in NL zou worden ingevoerd zou het het einde zijn van FOK en de meeste andere fora. In de VS betekent het dat bijvoorbeeld het voortbestaan van youtube gevaar loopt en een hele hoop andere sites die ook in NL populair zijn.
Een spel mag je sowieso niet downloaden. Qua muziek en films; ik ben achter best veel goede acteurs en muziek gekomen door downloaden en heb daardoor meer gekocht dan dat ik normaal zou doenquote:Op zondag 18 december 2011 03:38 schreef SiGNe het volgende:
Als je ziet hoe het in America gaat moeten individuele downloaders tonnen aan "schadevergoeding" betalen, lijkt me geen goed vooruitzicht.
Uitgevers moeten gewoon beseffen dat downloaden een enorm goede (gratis) manier van reclame maken is.
Bands die veel gedownload worden hebben geen moeite met concertzalen vol krijgen en als je een film hebt gedownload van een bepaalde acteur of regisseur dan wil je zijn/haar films voortaan ook liever ook op groot doek zien.
Maar ondertussen zien die uitgevers liever dat degenen die een spel of film echt kopen eerst vele copyrightfilpjes zien voor ze kunnen beginnen.
En dat heb ik nou precies met spellen. Voordat ik 50¤ uit mijn knip trek wil ik wel even weten of het ook echt de moeite waard is, dus slurp ik hem eerst even van een torrentsite af. Vind ik het iets, dan ga ik het origineel kopen, vind it het niks, dan gaat ie weer de prullenbak in.quote:Op zondag 18 december 2011 08:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een spel mag je sowieso niet downloaden. Qua muziek en films; ik ben achter best veel goede acteurs en muziek gekomen door downloaden en heb daardoor meer gekocht dan dat ik normaal zou doen
Dat doe ik ook hoor! Maar het mag niet, dus het is niet dat het nu opeens wordt verboden.quote:Op zondag 18 december 2011 09:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dat heb ik nou precies met spellen. Voordat ik 50¤ uit mijn knip trek wil ik wel even weten of het ook echt de moeite waard is, dus slurp ik hem eerst even van een torrentsite af. Vind ik het iets, dan ga ik het origineel kopen, vind it het niks, dan gaat ie weer de prullenbak in.
Waarom koop je het origineel dan nog als je het al gedownload hebt?quote:Op zondag 18 december 2011 09:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dat heb ik nou precies met spellen. Voordat ik 50¤ uit mijn knip trek wil ik wel even weten of het ook echt de moeite waard is, dus slurp ik hem eerst even van een torrentsite af. Vind ik het iets, dan ga ik het origineel kopen, vind it het niks, dan gaat ie weer de prullenbak in.
quote:Op zondag 18 december 2011 02:14 schreef SiGNe het volgende:
Zwitserland heeft ook geen marine om iets tegen die piraterij te doen..
Think again...quote:Op zondag 18 december 2011 02:47 schreef mschol het volgende:
en die wet in de US komt volgens mij echt nog wel ergens voor een rechter,,
het voorbeeld dat jij aanhaalt zal dus ook nooit gebeuren (youtube stoppen met bestaan)
daar is google te groot en te machtig voor (en je krijgt dan niet alleen google over je heen maar ook alle andere internet/software (en wellicht ook hardware)giganten zoals microsoft en IBM..)
ja wel slechte ontwikkeling maar zo hard zal het allemaal niet gaan..
quote:Internetvader: SOPA-wet leidt tot wereldwijde censuur
Amerika gooit zijn rol als hoeder van de internetinfrastructuur te grabbel met SOPA, stellen talloze internetveteranen en wetenschappers. Toch lijkt de omstreden wet er door te komen.
De ongekend felle en publieke strijd over de omstreden wetsvoorstel Stop Online Piracy Act (SOPA) kwam donderdag tot een voorlopig hoogtepunt. Vlak voordat het Amerikaanse Congres er over debatteerde, overspoelde een laatste lobbyoffensief van tegenstanders het web.
Internetveteranen op de bres
Talloze bedrijven en digitale burgerrechtenorganisaties hebben zich reeds gekeerd tegen het voorstel. Een lange lijst van gerenommeerde internettechneuten heeft zich daar bij aangesloten, waaronder 'internetvader' Vint Cerf, BGP co-auteur Tony Li en Robert W. Taylor, uitvinder van ARPAnet.
SOPA, kort voor Stop Online Piracy Act, geeft klagers verschillende vergaande middelen om hun onwelgevallige online diensten te laten blokkeren of zelfs op zwart te krijgen. Het gaat dan om DNS-blokkades of het intrekken van domeinregistraties en het platleggen van betaaldiensten.
Hiervoor is dan een bevel van de Officier van Justitie genoeg, een rechterlijke uitspraak is niet meer nodig. Ook diensten die mogelijk online piraterij zouden kunnen faciliteren, zoals zoekmachines, dataoplagdiensten, vpn- en proxydiensten lopen gevaar. Protect IP gaat iets minder ver, en ligt momenteel voor bij de Senaat.
"SOPA zal een sfeer van enorme angst en onzekerheid creëren voor technologische innovatie, en beschadigt de geloofwaardigheid van de VS in zijn rol als de hoeder van cruciale internetinfrastructuur", concluderen de gezaghebbende wetenschappers en ingenieurs.
Cerf schrijft in een persoonlijk brief dat SOPA "een wereldwijde wapenwedloop van nog nooit vertoonde censuur op het web" zal ontketenen.
Veel effect lijkt de lobbystorm niet te hebben, mede dankzij nog veel grootschaliger, maar minder zichtbaar gelobby van Hollywood en de muziekindustrie. Bij een eerdere hoorzitting werden critici al bijna geheel genegeerd, en tijdens het debat donderdag tekende zich een meerderheid af voor SOPA binnen de Commissie juridische zaken en wetgeving. De meeste amendementen werden terzijde geschoven. Het voorstel wordt binnenkort in het plenaire Congres in stemming gebracht.
bron
Je bedoelt het ACTA-verdrag? Daar doet Zwitserland ook aan mee.quote:Op zondag 18 december 2011 01:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oja? Dat zeggen ze. Maar beloftes en uitspraken worden door de politiek net zo makkelijk ontkend. Zag je Donner een paar dagen terug nog tegen Rutger van Pownews zeggen dat het helemaal niet was beslist dat hij in de Raad v State zou komen? Op dat moment was Donner glashard aan het liegen.quote:Op zondag 18 december 2011 02:47 schreef mschol het volgende:
[..]
zowel de kamer als de EU willen alleen de grote vissen aanpakken, die er daadwerkelijk geld mee verdienen, niet de individuele downloader..
Ze zeiden alleen de grote downloaders aan te willen pakken ja, maar lieten in het midden wat een grote downloader is. De harde schijven van de heren en dames politici lopen waarschijnlijk een paar jaar achter op die van mij dus 5 gigabyte in de maand is toch wel veul heur.quote:Op zondag 18 december 2011 12:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Oja? Dat zeggen ze. Maar beloftes en uitspraken worden door de politiek net zo makkelijk ontkend. Zag je Donner een paar dagen terug nog tegen Rutger van Pownews zeggen dat het helemaal niet was beslist dat hij in de Raad v State zou komen? Op dat moment was Donner glashard aan het liegen.
Nu dus weer die ACTA, een geheim overleg wat door onze volksvertegenwoordigers getekend gaat worden zonder dat het publiek en de 2e kamer leden weten wat er in staat. Goed voorbeeld is ook die EU-grondwet, die de Nederlanders overtuigend naar de prullemand verwezen. Paar maanden later werd de iets gewijzigde grondwet (nieuwe naam: verdrag) gewoon in het geniep getekend.
Omdat dat geen problemen oplevert, met bijvoorbeeld Steam, bovendien gaat de echte software gewoon langer mee, copies willen nog wel eens alle data verliezen.quote:Op zondag 18 december 2011 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom koop je het origineel dan nog als je het al gedownload hebt?
zeggen en doen zijn ook 2 verschillende dingen.quote:Op zondag 18 december 2011 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze zeiden alleen de grote downloaders aan te willen pakken ja, maar lieten in het midden wat een grote downloader is. De harde schijven van de heren en dames politici lopen waarschijnlijk een paar jaar achter op die van mij dus 5 gigabyte in de maand is toch wel veul heur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |