abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105707872

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
pi_105707902
Lapo vorige topic:

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:14 schreef SnuggLe het volgende:
Warrior
Geweldige film. Had me niet zo verdiept in alle reviews hier, maar toch nu eens gekeken. Wat een superfilm. Ondanks dat hij 2,5 uur duurt, geen moment verveeld. Goede spanning. Had zo nog een uur langer mogen duren. 8,5.

La Dolce Vita
Klassieker. Aardig. Maar er gebeurt zo ontzettend weinig dat het echt gewoon saai is, helaas. Maar wat een mooie vrouw is die Enkberg zeg, nondeju. 6je
pi_105708064
Fightclub, ik moet het boek eerst nog maar eens lezen _O-
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_105708695
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:34 schreef DutchErrorist het volgende:
Die film is toch wel heel duidelijk?
pi_105708999
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:51 schreef Leanishibe het volgende:

[..]

Die film is toch wel heel duidelijk?
Redelijk, maar niet helemaal.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_105713915
Zombieland (2009)

quote:
Columbus en Tallahassee hebben een manier gevonden om te ontsnappen aan de zombies die de wereld overnemen. Columbus is een bangerik, maar wanneer je bang bent om opgegeten te worden kan angst je in leven houden. Tallahassee is een stoere bad-ass zombie-killer met een passie voor wapens. Zijn doel is om de laatste Twinkie op aarde te bemachtigen. Ze vormen een groep met Wichita en Little Rock, die ook bijzondere manieren hebben gevonden om te ontsnappen aan de zombies. Nu moeten ze uitzoeken wat erger is, afhankelijk zijn van elkaar, of gevoerd worden aan de zombies.
Heeeerlijke film! O+ Genoeg op aan te merken dat dingen niet kunnen - electriciteit anyone? - maar goed, het gaat over zombies dus dan ga ik niet klagen over dat soort dingen :')

Maar goed, Woody Harrelson is geweldig, Eisenberg redelijk geloofwaardig en de cameo grappig.
^O^
pi_105716541
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:26 schreef Cheiron het volgende:
Vanavond The Hangover pt II gezien. Waar ik deel 1 hilarisch vond doet deze film mij iets minder. Bij vlagen nog steeds erg grappig, maar doordat de situaties extremer zijn dan in het eerste deel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vond ik het wat moeilijker om overal de lol van in te zien.

Naast dat is de nieuwigheid er ook een beetje van af natuurlijk en is het trucje van Galifianakis ondertussen ook wel bekend.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_105717896
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:34 schreef DutchErrorist het volgende:
Het boek is geniaal. Ik kan je sowieso alle boeken van Palahniuk aanraden :P.
  zondag 18 december 2011 @ 11:50:33 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105718005
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2011 11:46 schreef picodealion het volgende:

Het boek is geniaal. Ik kan je sowieso alle boeken van Palahniuk aanraden :P.
Eens!

Haunted en Choke zijn adembenemend en Pygmy liet me onbedaarlijk lachen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_105718875
Dark City

Wat een epic film, dat ik die nooit eerder heb gezien, hoewel ik het gevoel had, dat ik deze ooit wel eens laat op de avond half gezien heb op Veronica o.i.d. vroeger, wist ik niet waar het precies naartoe ging. Had wel meteen een vermoeden natuurlijk, daarvoor kijk ik teveel films denk ik.

Al met al weer dat heerlijke 90's gevoel, heb toch het idee dat ze de laatste 10 jaar een heel ander soort films maken.

8.
pi_105718877
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 11:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Eens!

Haunted en Choke zijn adembenemend en Pygmy liet me onbedaarlijk lachen.
Pygmy was moeilijk om door te komen, maar zeker de moeite waard. Alleen de laatste 2 (Snuff en Tell-all) vond ik minder boeiend.

En nu terug ontopic: Niet al te lang geleden de verfilming van Choke gezien. Redelijk flauw, maar toch best een leuk filmpje geworden. De hele deprimerende nihilistische stijl uit Fight Club zie je daar niet in terug, maar ik geloof dat het boek zelf ook wat lichter was.
En Sam Rockwell is altijd wel vermakelijk :).
  zondag 18 december 2011 @ 13:00:11 #12
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105720064
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:27 schreef JDx het volgende:
Dark City

Wat een epic film, dat ik die nooit eerder heb gezien, hoewel ik het gevoel had, dat ik deze ooit wel eens laat op de avond half gezien heb op Veronica o.i.d. vroeger, wist ik niet waar het precies naartoe ging. Had wel meteen een vermoeden natuurlijk, daarvoor kijk ik teveel films denk ik.
Misschien herken je gewoon The Matrix, die hele film is gepikt bij Dark City. Er zijn zelfs shots en gadgets die vrijwel identiek zijn: http://galeon.hispavista.com/cinerama/actu2/matrixdarkcity.htm. Sommige vergelijkingen zijn vergezocht, anderen zijn zo flagrant dat het ronduit beschamend is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105723668
Detention (1998)

Voor de leraren en de vredelievende leerlingen aan Donner High School is het leven een ware hel. Zo wordt een mooie jonge lerares aangerand onder bedreiging van een vuurwapen en worden meerdere leerlingen mishandeld en geďntimideerd. Maar dan krijgt Mr. Walmsley het voor het zeggen op school. Als gedecoreerd oorlogsheld en voormalig dierentrainer besluit hij de 'rotte appels' een lesje te leren dat ze nooit zullen vergeten. Onder zijn strenge leiding verandert de softe school in een soort strafkamp waar leerlingen alleen overleven als ze bereid zijn te leren...

Ik werd aangenaam verrast door deze film. Dacht dat dit een goedkope B-film zou zijn, met slechte acteurs en een flinterdun verhaallijn. Maar ik kwam bedrogen uit. Een aanrader.

IMDB: 6.8
Mijn Cijfer: 7,5
  zondag 18 december 2011 @ 17:14:32 #14
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_105731520

Afgelopen week naar de documentaire Ouwehoeren (Rob Schröder en Gabrielle Provaas, 2011) geweest. Prima documentaire over twee zussen, die als prostituees het gezicht van de Amsterdamse rosse buurt zijn. Ik ben erg te spreken over de cinematografie en ook het verhaal dat met de film verteld wordt is in orde. Op wat saaie punten na een leuke, humoristische, documentaire.

7 / 10 (IMDb: 8.2, 6 votes)
  zondag 18 december 2011 @ 17:38:52 #15
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_105732363
Ik miste het topic al. Die van mij gesloten. Shit happens, hier verder!
pi_105733835
Rio Bravo gezien (1959), met John Wayne.

Ontzettend trage film voor hedendaagse standaarden, eigenlijk gebeurt er ontzettend weinig, zowel qua tijd als qua locatie gaat het heel langzaam. En er zitten maar een paar korte actiescenes in die eigenlijk nieteens zo actievol zijn.

Tof heb ik me erg vermaakt met de film, het is eigenlijk een hele andere manier van film kijken. Je moet gewoon onderuit gezakt zitten, naar de dialoog luisteren en genieten van het sfeertje dat er is. Verwacht geen spectakel of iets, maar geniet er gewoon van. Ook wel eens lekker.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 18 december 2011 @ 21:50:11 #17
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_105745158
Trois Couleurs: Bleu (Three Colors - Blue)
Toen ik Kieslowski`s Trois Couleurs trilogie een aantal jaren geleden voor het eerst in z`n geheel zag vond ik dit het minste van de drie delen, ik vond er niet veel aan. Dat is na deze kijkbeurt wel anders.
Kieslowski maakt een prachtige symfonie van beeld en geluid die perfect bij elkaar passen. Vanaf de allereerste scene vormen ze een mooi koppel en wordt toegewerkt naar een sublieme climax. Ook Juliet Binoche is natuurlijk een belangrijk onderdeel in de schoonheid van de film. Ze zet een sterke rol neer als de vrouw die haar man en dochter verliest bij een auto ongeluk en daarna verder door het leven wilt gaan zonder herinneringen en zonder liefde in haar leven verder wilt gaan.
Ik vond het van begin tot einde een innemend en enerverend werk, m`n mening is na het zien van deze geweldige blu-ray zeker naar boven bijgesteld.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_105746327
Ik heb vanmiddag Kick Ass zitten kijken, misschien had ik het als puber leuker gevonden. Beetje platvloers allemaal, maar goed de film neemt zichzelf ook niet serieus.
  zondag 18 december 2011 @ 22:09:00 #19
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_105746520
Slumdog Millionaire
Nog maar een keer weer gezien. Volgende week ga ik zelf naar India/Mumbai, dus geweldig om de sfeer zo alvast te proeven. Topfilm!
pi_105748622
Forbrydelsen (the killing) serie 1 en 2, Scandinavische heroine.

Imdb 8.4
ik: een 9
pi_105750768
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:06 schreef Prego het volgende:
Ik heb vanmiddag Kick Ass zitten kijken, misschien had ik het als puber leuker gevonden. Beetje platvloers allemaal, maar goed de film neemt zichzelf ook niet serieus.
omg nee die film is juist UBER UBER UBER cool, dikke 9!!
pi_105751723
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 13:00 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Misschien herken je gewoon The Matrix, die hele film is gepikt bij Dark City. Er zijn zelfs shots en gadgets die vrijwel identiek zijn: http://galeon.hispavista.com/cinerama/actu2/matrixdarkcity.htm. Sommige vergelijkingen zijn vergezocht, anderen zijn zo flagrant dat het ronduit beschamend is.
Ik heb die film een aantal jaar terug gezien en ik vond hem daar weer op brazil lijken.
pi_105751784
Tangled (2010)

Erg leuke animatie over het welbekende sprookje. Goede mimiek en leuke karakters. Leuke liedjes en een shit load aan humor. Vooral het paard Maximus is briljant.

Disney is naar mijn mening nooit zo dichtbij de klassiekers geweest als dit.

Dikke 8.5 (IMDb 7.8)
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_105760667
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:19 schreef casper019 het volgende:

[..]

omg nee die film is juist UBER UBER UBER cool, dikke 9!!
met zo'n opmerking bevestig je het alleen maar :P
pi_105765645
Contagion

Veel bekende acteurs, een bekende regisseur, een bekend verhaal, maar helaas kabbelt de film maar een beetje voort en wordt het nooit echt leuk of spannend.

5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')