abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105703140
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:07 schreef Claudia_x het volgende:

Op Facebook werd deze link laatst gedeeld: Troosten geeft rustigste baby. Interessant om te lezen voor alle (toekomstige) ouders van jonge baby's.

Ik vond dit een heel treffende uitspraak: "We leven niet meer in grote families, waar we opgroeien met baby’s en zien hoe je dat doet." Dat idee heb ik ook sterk en wordt meer bevestigd naarmate ik hier langer meelees. We meesten van ons, ikzelf ook, zijn behoorlijk clueless op het moment dat we onze baby naar huis meenemen. De kraamhulp vangt de eerste zorg op, maar daarna begint het pas. Vroeger, toen men nog in "extended families" leefde, werd er veel meer zorg en kennis gedeeld. Nu lijkt het alsof we zelf telkens het wiel opnieuw uit moeten vinden, al fungeert Fok! aardig als surrogaatfamilie.
Claudia, interessant artikel, dank! :)
pi_105703221
Heb hem idd ook via facebook gelezen! erg fijn O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105703295
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:25 schreef bitterend het volgende:
Heb hem idd ook via facebook gelezen! erg fijn O+
Waar vinden jullie die interessante links via FB dan?
pi_105703331
Mensen op mijn vrienden lijst hebben het bedeelt :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105703372
Ahh, dan heb ik niet van die interessante vrienden denk ik.. :D Weinig kinderpraat helaas -O-
pi_105703390
NTS gefeliciteerd en welkom :* O+

mn grote meisje was zo lief vandaag O+ goh daar was ik aan toe zeg, een dag zien hoe leuk ze óók is, dat het niet alleen maar zielig en zieliger is. De oorontsteking is op zn retour, vannacht hebben we min of meer okay geslapen. Zij bovenop mij, maar hey, ze werd alleen elke 2 uur wakker en wilde dan drinken en sliep dan weer verder. Heule verbetering. té sneu dat dan nu juist mn grote meis aan de beurt is met een oorontsteking, de eerste in haar korte leventje ;(
maar goed, mini was zo lief aan het spelen vandaag, ze heeft zelfs met haar zus samen onder de tafel gespeeld :D O+
:)
pi_105703507
idem hier, elin oorontsteking en nu word ik ook ziek, koorts en rare lage buikpijn -O-
pi_105703644
Vandaag een vriendin op bezoek met een huilbaby ze zijn ook bezig om te achterhalen wat het is wervel oid.
Maar wat ben ik dan intens blij met mijn geweldige muppie die het zo goed doet.

:* the_tankgirl, susie en BJ ik zag vandaag hoe moeilijk het voor een moeder is als je je kindje slecht tot niet kunt troosten.
pi_105704154
@mignonne, heerlijk zo,n geluksmomentje...je mooie kleine meissie.

@KD das kut... beterschap, ik hoop voor jedat het niet het buikgriepvirus is die je te pakken heeft.. sterkte ermee.

NTS gefeliciteerd en welkom!

@Tankgirl, gewoon een heel dikke knuffel...

@ßusie thanx voor je PM, lief van je....

Moe, gok maar op naeffect van de therapie icm regeldagen... duim op verbetering de komende dagen. Of in elk geval minder dan 6 keer voeden van8... gaaaaap.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105704208
Ik moet ook zeggen dat toen Bartje laatst echt ontroostbaar was, ik ook niet meer wist wat ik nou moest... En dan bleek het hier nog makkelijk op te lossen uiteindelijk...

Maar ik vond de eerste maanden echt pittig, en nu loopt het prima, maar vraag ik me nog soms af of ik goed doe aan sommige dingen. En dan besluit ik dat ik wel zie hoe het uitpakt, en tot nu toe gaat dat gelukkig nog goed.
pi_105704336
Ik vraag me nog steeds wel af of ik het goed doe. De kinderen zijn nu ziek en dan is het weer wat lastiger. Lena is net uit bed, heeft goed gegeten, heeft bij me gedronken, moppert als ik haar laat spelen maar wil ook niet rustig bij me zitten. Dan leg ik haar op een bepaald moment maar weer op bed in de hoop dat ze gewoon rust nodig heeft, maar zeker weten doe ik het niet. Het blijft een kwestie van trial and error, gewoon proberen en dan kijken of het werkt. Werkt het niet dan doe ik het de volgende keer anders.

We moeten ook niet te streng voor onszelf zijn, hoor. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105704504
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me nog steeds wel af of ik het goed doe. De kinderen zijn nu ziek en dan is het weer wat lastiger. Lena is net uit bed, heeft goed gegeten, heeft bij me gedronken, moppert als ik haar laat spelen maar wil ook niet rustig bij me zitten. Dan leg ik haar op een bepaald moment maar weer op bed in de hoop dat ze gewoon rust nodig heeft, maar zeker weten doe ik het niet. Het blijft een kwestie van trial and error, gewoon proberen en dan kijken of het werkt. Werkt het niet dan doe ik het de volgende keer anders.

We moeten ook niet te streng voor onszelf zijn, hoor. :+
Beetje lastig als je zwaar perfectionistisch bent ingesteld... :P
pi_105704597
Dan moet je flexibeler worden, en liever voor jezelf. Tell me about it. :Y)
pi_105704660
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Dan moet je flexibeler worden, en liever voor jezelf. Tell me about it. :Y)
+1 :') best lastig, moet ook veel loslaten en niet teveel nadenken over alles... :+ Inderdaad met baby trial and error, wat zou het makkelijk zijn als je alles al wist :7
pi_105704918
Het irritante is dat ik nu vaak denk dat ik bij Ivan minder een probleem had gemaakt van veel dingen als ik toen had geweten hoe makkelijk het leven nog is met één kind. :+
pi_105704933
NTS welkom met je mooie meisje O+

Dat artikel inderdaad erg interessant.

Het nog steeds onzeker zijn in het moederschap en soms maar wat doen op goed geluk *check*
Ik vierde vandaag mijn verjaardag (ben dinsdag pas jarig hoor) en Sarah heeft vanmiddag een uurtje geslapen maar alle indrukken ze was bekaf. Dus tegen 5 uur vond ik dat ze maar weer moest slapen, maar aan de andere kant dan slaapt ze misschien rond bedtijd niet meer, maar als ze nu niet slaapt is ze te moe om te eten en zo gaat het nog regelmatig, keuzes maken, dingen afwegen, wat is het beste voor Sarah enz...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_105705256
Offtopic dus onder spoiler, mijn verjaardagskadoo op een canvas van 50 bij 70 cm
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105707089
Aaah MamaP, wat leuk en lief O+
pi_105707147
Geweldig, MP!
pi_105707243
Wat moooooi MP O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105707493
heerlijk cadeau!! daar zouden ze mij ook erg blij mee maken :) alvast gefeliciteerd!! (ken mezelf; ik vergeet het anders wel weer...).
Hoe jong/ oud word je?
pi_105707573
Susie heb je al eens naar de spieren en wervels van anouk laten kijken?
pi_105707698
Thnx voor de lieve reacties, ik vind hem echt geweldig, ik blijf ernaar kijken :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
heerlijk cadeau!! daar zouden ze mij ook erg blij mee maken :) alvast gefeliciteerd!! (ken mezelf; ik vergeet het anders wel weer...).
Hoe jong/ oud word je?
Ik word 29 alweer.
pi_105708175
oo dat doet niet zo'n zeer ;) ik wordt volgende maand 30...pfffff
pi_105708496
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo dat doet niet zo'n zeer ;) ik wordt volgende maand 30...pfffff
ik volgend jaar, ach ik zie er niet zo tegenop hoor!

Vorig jaar op mijn verjaardag kreeg ik te horen van de vk dat ik niet meer mocht werken omdat Saartje niet goed genoeg groeide :X Dat is gewoon al bijna een jaar geleden dat mijn vervroegde verlof inging :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')