Claudia, interessant artikel, dank!quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:07 schreef Claudia_x het volgende:
Op Facebook werd deze link laatst gedeeld: Troosten geeft rustigste baby. Interessant om te lezen voor alle (toekomstige) ouders van jonge baby's.
Ik vond dit een heel treffende uitspraak: "We leven niet meer in grote families, waar we opgroeien met baby’s en zien hoe je dat doet." Dat idee heb ik ook sterk en wordt meer bevestigd naarmate ik hier langer meelees. We meesten van ons, ikzelf ook, zijn behoorlijk clueless op het moment dat we onze baby naar huis meenemen. De kraamhulp vangt de eerste zorg op, maar daarna begint het pas. Vroeger, toen men nog in "extended families" leefde, werd er veel meer zorg en kennis gedeeld. Nu lijkt het alsof we zelf telkens het wiel opnieuw uit moeten vinden, al fungeert Fok! aardig als surrogaatfamilie.
Waar vinden jullie die interessante links via FB dan?quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:25 schreef bitterend het volgende:
Heb hem idd ook via facebook gelezen! erg fijn
Beetje lastig als je zwaar perfectionistisch bent ingesteld...quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me nog steeds wel af of ik het goed doe. De kinderen zijn nu ziek en dan is het weer wat lastiger. Lena is net uit bed, heeft goed gegeten, heeft bij me gedronken, moppert als ik haar laat spelen maar wil ook niet rustig bij me zitten. Dan leg ik haar op een bepaald moment maar weer op bed in de hoop dat ze gewoon rust nodig heeft, maar zeker weten doe ik het niet. Het blijft een kwestie van trial and error, gewoon proberen en dan kijken of het werkt. Werkt het niet dan doe ik het de volgende keer anders.
We moeten ook niet te streng voor onszelf zijn, hoor.
+1quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Dan moet je flexibeler worden, en liever voor jezelf. Tell me about it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Ik word 29 alweer.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
heerlijk cadeau!! daar zouden ze mij ook erg blij mee makenalvast gefeliciteerd!! (ken mezelf; ik vergeet het anders wel weer...).
Hoe jong/ oud word je?
ik volgend jaar, ach ik zie er niet zo tegenop hoor!quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo dat doet niet zo'n zeerik wordt volgende maand 30...pfffff
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |