abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 18 december 2011 @ 21:19:22 #101
137949 Disana
pi_105742827
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Samengevat: de wereld verandert niet als een meisje de wereld rondzeilt.
Dat hoeft ook niet, maar het is duidelijk dat Dekker de verkeerde publiekstrekker heeft gekozen met haar plezierreis. Jammer dan, volgende keer beter. Bij The Voice of Holland misschien? :P
pi_105742982
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:19 schreef Disana het volgende:
Dat hoeft ook niet, maar het is duidelijk dat Dekker de verkeerde publiekstrekker heeft gekozen met haar plezierreis. Jammer dan, volgende keer beter. Bij The Voice of Holland misschien? :P
New Zealand's Got Talent? :P
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105743059
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze koos er zelf voor. Ze moet helemaal niks.
Eeuh, zij moet boodschappen doen, de boel onderhouden etc, anders is er onderweg geen eten of drinken etc .. dus zij moet wel degelijk iets. Er zijn geen snackbars onderweg waar je even een burger kan halen als je geen zin hebt in de boodschappen en toch wil eten.

Dat dan naast het gegeven dat zij naast deze werkzaamheden ook nog 'naar school gaat'. Nou heb ik haar vorderingen de afgelopen periode helemaal niet gevolgd, hoe zit het eigenlijk daarmee? Enige duidelijkheid of gaan we verrast worden?

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Hummz.. het fenomeen "werkvakantie" is je onbekend?
Of mensen die in hun opgenomen vakantiedagen een weeshuis in Afrika gaan helpen?
Die verrichten ook werkzaamheden, maar het is nog steeds vakantie! Zij hebben er plezier in, net als Laura.
Huh, je gaat nu idealisten, meestal christelijk en met een (persoonlijke en louterende) missie, die ervoor kiezen om hun vakantiedagen te besteden aan vrijwilligerswerk onder een tropische zon vergelijken met een scholiere die naast haar reguliere schoolwerk (dat niet gedaan wordt volgens het dogmatische schema) een compleet huishouden voert, een boot onderhoudt, etc? Het feit dat je er plezier aan beleeft maakt van het werk een vakantie?

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:20 schreef Disana het volgende:
Dat is het voor Dekker ook niet. Ze kan stoppen wanneer ze wil en waar ze wil, en heeft dat ook geregeld gedaan als er leuke dingen aan wal te doen waren. De rest verzin je er zelf bij, daar heb ik het niet over gehad.
Zij heeft een marge die zij naar eigen inzicht in kan delen, wat is er mis aan als zij dat ook doet? En de rest verzin ik er niet bij, haar weblog met vakantiefoto's is toch veelal de bron van je kritiek (was het iig in het verleden, zoals gezegd, hele tijd helemaal niets gevolgd, even urgh, zat mee)

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:22 schreef livelink het volgende:
Laura hoeft helemaal niks. Ze heeft alle vrijheid om haar eigen keuzes te maken. Ze kiest er voor om voor zichzelf een bepaald record te vestigen. Als ik op vakantie ga stel ik mezelf ook vaak wel wat doelen. Is het dan meteen geen vakantie meer?
Hoefde, had en koos. En wtf heeft jouw poging om een doel te bereiken te maken met iemand die zijn boot moet onderhouden en boodschappen moet doen voor een Atlantische oversteek?

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze bepaalt ook nog zelf de regels van dat record. Ze hoeft echt helemaal niets.
Op zijn best kun je het een doe-vakantie noemen.
Maar met hetzelfde recht een luier - en feestvakantie.
Je wil vast graag ruilen, om uit te vinden dat je nooit eerder van je leven tegelijkertijd zo hard hebt gewerkt en zoveel plezier hebt gehad
pleased to meet you
pi_105743518
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:23 schreef moussie het volgende:
Huh, je gaat nu idealisten, meestal christelijk en met een (persoonlijke en louterende) missie, die ervoor kiezen om hun vakantiedagen te besteden aan vrijwilligerswerk onder een tropische zon vergelijken met een scholiere die naast haar reguliere schoolwerk (dat niet gedaan wordt volgens het dogmatische schema) een compleet huishouden voert, een boot onderhoudt, etc? Het feit dat je er plezier aan beleeft maakt van het werk een vakantie?
Wat is jouw definitie van "werk" en van "vakantie"? Zonder die twee definities heeft verder discussieren namelijk geen enkele zin.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105744508
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Eeuh, zij moet boodschappen doen, de boel onderhouden etc, anders is er onderweg geen eten of drinken etc .. dus zij moet wel degelijk iets. Er zijn geen snackbars onderweg waar je even een burger kan halen als je geen zin hebt in de boodschappen en toch wil eten.
Hm...waar ik mijn vakanties wandelend doorbreng zijn ook geen snackbars onderweg, ik sjouw m'n eten (en brandstof, onderkomen, kleding, enz) op m'n rug mee. Afhankelijk van het gebied moet ik water zuiveren om te kunnen drinken. Ik moet aan het eind van de dag m'n tent opzetten, schoenen en andere kledingstukken zo goed als het gaat reinigen.

En toch...vreemd genoeg heb ik nooit het gevoel gehad niet op vakantie te zijn. Ik doe die dingen namelijk allemaal volledig voor mezelf.

quote:
[..]

Het feit dat je niet alleen maar lui achterover ligt maakt van een vakantie werk?

quote:
[..]

Zij heeft een marge die zij naar eigen inzicht in kan delen, wat is er mis aan als zij dat ook doet? En de rest verzin ik er niet bij, haar weblog met vakantiefoto's is toch veelal de bron van je kritiek (was het iig in het verleden, zoals gezegd, hele tijd helemaal niets gevolgd, even urgh, zat mee)

[..]

Hoefde, had en koos. En wtf heeft jouw poging om een doel te bereiken te maken met iemand die zijn boot moet onderhouden en boodschappen moet doen voor een Atlantische oversteek?

[..]

Je wil vast graag ruilen, om uit te vinden dat je nooit eerder van je leven tegelijkertijd zo hard hebt gewerkt en zoveel plezier hebt gehad
  Moderator zondag 18 december 2011 @ 21:43:00 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105744640
anders noemen we het een vakantiebaan en laten we deze discussie achter ons :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 december 2011 @ 22:51:16 #107
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_105749201
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:14 schreef spijkerbroek het volgende:
De gemiddelde Nederland denkt: "Oh rond de wereld zeilen? Knap van haar." en gaat verder met z'n dagelijkse bezigheden. Zingen en voetbal is niet zo ver van hun bed, en men heeft er meer raakvlakken mee. Niet iedereen zeilt, maar de meesten voetballen wel eens (al is het maar op de camping) en zingen (al is het maar onder de douche).
En aangezien op elk moment duizenden mensen rond de wereld zeilen, is het niet zo interessant als bv. een lancering van een space shuttle (iets dat ook ver van hun bed staat, maar dat is interessanter omdat het zo weinig gebeurt en er een hele nieuwe toekomst uit voort zou kunnen vloeien).

Samengevat: de wereld verandert niet als een meisje de wereld rondzeilt.
Nee idd ons waterlandje schenkt niet veel aandacht aan onze watersporters zoals b.v. Marit Bouwmeester en Dorian van Rijsselberghe dus ook niet aan Laura... :N
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  maandag 19 december 2011 @ 01:06:51 #108
354322 Tide
pi_105755193
@ Spijkerbroek De wereld verandert niet als een meisje de wereld rond zeilt maar de wereld verandert wel voor haar... ;)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  maandag 19 december 2011 @ 07:54:45 #109
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105760438
Dat is waar, Tide. En dat ontkent ook helemaal niemand volgens mij.
Maar het terugkomen lijkt me dan wel ontzettend moeilijk. Ik snap heel goed waarom Laura niet terug wil naar Nederland. Terug naar Nederland betekent dat ze terug moet naar haar oude leven samen met haar vader en dat is volgens mij niet meer op te brengen nadat je twee jaar zo zelfstandig de wereld rond bent gegaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 19 december 2011 @ 10:54:37 #110
354322 Tide
pi_105763762
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 07:54 schreef livelink het volgende:
Dat is waar, Tide. En dat ontkent ook helemaal niemand volgens mij.
Maar het terugkomen lijkt me dan wel ontzettend moeilijk. Ik snap heel goed waarom Laura niet terug wil naar Nederland. Terug naar Nederland betekent dat ze terug moet naar haar oude leven samen met haar vader en dat is volgens mij niet meer op te brengen nadat je twee jaar zo zelfstandig de wereld rond bent gegaan.
Dat ben ik met je eens. Ze ging als meisje weg en is inmiddels een jonge zelfstandige vrouw...
pi_105767675
Dat denk ik ook. Ik denk niet dat ze in de toekomst gelukkig gaat worden in een rijtjeshuis met 2 vierkante meter voortuin en 6 vierkante meter achtertuin, 'gezellig' met de hele buurt tegelijkertijd op zaterdag de doorsnee familieauto wassen die voor de deur staat en met 1,8 kinderen (of is het gemiddelde nog steeds 2,1?) naar de speeltuin banjert, waar ze met de ouders in de buurt gaat roddelen over andere buurtbewoners.
Maar ik denk ook dat ze het overal lastig krijgt om weer een sociaal leven te krijgen, en dat ligt niet alleen aan Nederland (geen waardeoordeel trouwens, voordat mij weer vaderlandsliefde wordt verweten; dit is gewoon een logische redenering).

PS: Ik zeg ook niet dat het leven overal in Nederland zoals bovenstaand is. Sterker nog, het beschrevene gebeurt zelden. Ik overdreef om een punt te maken.
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 13:03:56 #112
137949 Disana
pi_105767678
Iemand in haar gastenboek dacht ook 'om van alle gezeur af te zijn zet ik het maar even zwart op wit neer':

Hans 19-12-2011
“From the Caribbean I will make my way back to Whangarei in New Zealand where I hope to settle and maybe call home.” http://www.ecr.co.za/kagi(...)or-arrives-in-Durban Merry X-mas. :) Hans

Verder had Dekker geen nietszeggender nieuw blog kunnen schrijven.
pi_105768001
Jack in het gastenboek is nogal verbitterd:
====
since the Dutch, with their state controlled press,
====
http://freedomhouse.org/i(...)alRegionalTables.pdf
En nu maar hopen dat Jack in Finland woont.

PS svetan. Kijk even naar de plaats van Duitsland t.o.v. Nederland en zeg dan nog eens iets over persvrijheid.
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 13:16:32 #114
137949 Disana
pi_105768143
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Jack in het gastenboek is nogal verbitterd:
====
since the Dutch, with their state controlled press,
====
http://freedomhouse.org/i(...)alRegionalTables.pdf
En nu maar hopen dat Jack in Finland woont.

PS svetan. Kijk even naar de plaats van Duitsland t.o.v. Nederland en zeg dan nog eens iets over persvrijheid.
Volgens mijn Firefox is het bestand beschadigd. Is het een lijst van weinig naar veel en staat Duitsland lager dan wij? Gniffel.
pi_105768282
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:16 schreef Disana het volgende:
Volgens mijn Firefox is het bestand beschadigd. Is het een lijst van weinig naar veel en staat Duitsland lager dan wij? Gniffel.
Hier doet ie het gewoon?
Anyway: http://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_the_Press_%28report%29
Daar staat de lijst ook, maar dan per regio.
Het linkerrijtje van Western Europe is zo'n beetje de top van de globale ranglijst, met een paar andere landen erbij. Nieuw Zeeland staat net onder Nederland en Duitsland daar weer onder.

PS: een andere organisatie maakt ook een dergelijke ranglijst:
http://en.wikipedia.org/wiki/Press_Freedom_Index
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 13:27:39 #116
137949 Disana
pi_105768544
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hier doet ie het gewoon?
Anyway: http://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_the_Press_%28report%29
Daar staat de lijst ook, maar dan per regio.
Het linkerrijtje van Western Europe is zo'n beetje de top van de globale ranglijst, met een paar andere landen erbij. Nieuw Zeeland staat net onder Nederland en Duitsland daar weer onder.

PS: een andere organisatie maakt ook een dergelijke ranglijst:
http://en.wikipedia.org/wiki/Press_Freedom_Index
Duidelijk. Dus het zal wel weer genegeerd worden.

Geen idee waarom die eerste pdf bij mij niet open wil, bedankt dus voor de alternatieven.
pi_105768749
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:27 schreef Disana het volgende:
Duidelijk. Dus het zal wel weer genegeerd worden.

Geen idee waarom die eerste pdf bij mij niet open wil, bedankt dus voor de alternatieven.
Alstu.

Nou ja, ook al wordt het genegeerd: misschien dat bepaalde mensen hiervan leren. Als je iets beweert, dien je bewijzen aan te leveren. En dus niet "ik heb dit zelf gezien" of "de tante van de klasgenoot van Jan van om de hoek zei het". Onafhankelijke bronnen worden het meest op prijs gesteld.
pi_105769208
Nog gisteren ben ik hier weer eens massief aangevallen vanwege mijn kritiek op de rol van Nederlandse pers en een vergelijking met het vroegere oostblok in de berichtgeving. Alles netjes met de redenen erbij hoe ik tot dez slotsom ben gekomen.

Nu staat er vandaag in Laura's gastenboek, geschreven door een zekere "Jack", een soortgelijke, maar duidelijk minder genuanceerde reactie. Ik weet niet of deze figuur in staat is de Nederlandse pers te volgen maar het schijnt dat de Nederlandse pers in het buitenland een echt geloofwaardigheids probleem heeft.

Ik leg er hier nog maar eens een schepje bovenop het verhaal van gisteren en misschien gaan hier dan bij een paar mensen de ogen open:
- De Nederlandstalige uitzendingen van de Wereldomroep worden binnenkort gestaakt. De redactie van deze dienst had een vrij onafhankelijke en vaak kritische berichtgeving over Nederland. De redacties van de uitzendingen in de andere talen zijn nu geheel afhankelijk van de berichtgeving van de Nederlanse pers bij hun berichtgeving over Nederland.
- Kijk eens wat er op dit ogenblik gebeurt met de publieke omroep in Nederland. Via het financiele plaatje wordt er op de omroepen door de politiek massieve druk uitgeoefend en invloed genomen op de vorm van onafhankelijke berichtgeving. Hoever hierdoor ook invloed op de inhoud ontstaat is moeilijk vast te stellen maar wel voorstelbaar.

Het gaat hier dus niet echt alleen maar om een probleem van "Laura volgers" maar over het algemene imago van de Nederlandse media. :(
pi_105769560
_O-
Het wordt inderdaad vol-le-dig genegeerd!
Sterker nog, svetan versterkt zijn "argumenten" nog :D
Hoe erg moet het in Duitsland dan wel niet gesteld zijn...
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 14:04:57 #120
137949 Disana
pi_105769859
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:
_O-
Het wordt inderdaad vol-le-dig genegeerd!
Sterker nog, svetan versterkt zijn "argumenten" nog :D
Hoe erg moet het in Duitsland dan wel niet gesteld zijn...
Ik lig dubbel _O-
pi_105770587
Indien men de commentaren bij deze tabellen leest dan gaat het over de "mogelijkheden" van de pers voor vrije nieuwsgaring en de veiligheid van journalisten.
Hier wordt geen waardeoordeel gegeven over wat er gepublicerd wordt. Het is natuurlijk ook persvrijheid iets niet te publiceren omdat dit problemen zou kunnen veroorzaken. Hier kan men alleen maar zeggen: Zelfcensuur is ook censuur.

Duitsland is vanwege zin geschiedenis een speciaal geval. De meeste landelijke kranten zijn gebonden aan een politieke of maatschappelijke richting. Over het algemeen is de zuivere berichtgeving goed maar op voornoemde gronden zijn de kommentaren per publicatie natuurlijk gekleurd. Dit zou natuurlijk en probleem kunnen zijn maar is het toch eigenlijk niet omdat alle politieke en maatschappelijke stromingen voldoende in de media vertegenwoordigd zijn.
Gevaarlijk, maar tot op heden geen echt probleem, zijn de "politieke" benoemingen van de besturen van ARD en ZDF die vooral onder de huidige regering wat stof hebben doen opwaaien.
pi_105771015
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van "werk" en van "vakantie"? Zonder die twee definities heeft verder discussieren namelijk geen enkele zin.
Vakantie is de periode waarin jij alleen maar vrijwillig een verplichting aangaat, je moet dus niet werken, je mag werken. Over het algemeen is die periode voor een scholier in het VO zo'n 3 maanden per jaar, plus dat je uiteraard in de weekeinden vrij bent. Dus als zij gewoon haar lessen volgt is zij het grootste gedeelte van de tijd gewoon 'aan het werk', alleen dat zij dat werk dus doet op een boot ver weg waar het lekker zonnig en warm is ipv in een schoolbank in koud en nat Nederland.
pleased to meet you
pi_105771131
Vraagje: wat heeft persvrijheid te maken met de kwaliteit van de berichtgeving? Dat een overheid je niet beperkt betekent toch niet automatisch dat de berichtgeving kwalitatief goed, kritisch en volledig is?
pleased to meet you
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 14:49:28 #124
137949 Disana
pi_105771357
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:43 schreef moussie het volgende:
Vraagje: wat heeft persvrijheid te maken met de kwaliteit van de berichtgeving? Dat een overheid je niet beperkt betekent toch niet automatisch dat de berichtgeving kwalitatief goed, kritisch en volledig is?
Dat moet je aan svetan vragen, die regelmatig beweert dat onze overheid de pers verbiedt over zaken te rapporteren of de pers een bepaalde kant uitstuurt.
pi_105772009
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:26 schreef svetan het volgende:
Hier wordt geen waardeoordeel gegeven over wat er gepublicerd wordt.
Klopt. Dit is een objectief onderzoek naar persvrijheid. Zonder waardeoordeel.
Wat jij, Jack of ik vinden van de kwaliteit van de Nederlandse pers doet niet ter zake inzake persvrijheid. Wat jij, Jack of ik vinden van de kwaliteit van de Duitse pers, doet ook niet ter zake. Dat zijn waardeoordelen. Jij mag jouw mening hebben, ik de mijne.

Maar jij en Jack hebben beweerd dat de pers in Nederland niet vrij is en dat die wordt gestuurd en beheerd door de overheid. Dit heb ik, met objectieve bronnen, keihard weerlegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door spijkerbroek op 19-12-2011 15:14:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')