Dat hoeft ook niet, maar het is duidelijk dat Dekker de verkeerde publiekstrekker heeft gekozen met haar plezierreis. Jammer dan, volgende keer beter. Bij The Voice of Holland misschien?quote:Op zondag 18 december 2011 21:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Samengevat: de wereld verandert niet als een meisje de wereld rondzeilt.
New Zealand's Got Talent?quote:Op zondag 18 december 2011 21:19 schreef Disana het volgende:
Dat hoeft ook niet, maar het is duidelijk dat Dekker de verkeerde publiekstrekker heeft gekozen met haar plezierreis. Jammer dan, volgende keer beter. Bij The Voice of Holland misschien?
Eeuh, zij moet boodschappen doen, de boel onderhouden etc, anders is er onderweg geen eten of drinken etc .. dus zij moet wel degelijk iets. Er zijn geen snackbars onderweg waar je even een burger kan halen als je geen zin hebt in de boodschappen en toch wil eten.quote:Op zondag 18 december 2011 16:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze koos er zelf voor. Ze moet helemaal niks.
Huh, je gaat nu idealisten, meestal christelijk en met een (persoonlijke en louterende) missie, die ervoor kiezen om hun vakantiedagen te besteden aan vrijwilligerswerk onder een tropische zon vergelijken met een scholiere die naast haar reguliere schoolwerk (dat niet gedaan wordt volgens het dogmatische schema) een compleet huishouden voert, een boot onderhoudt, etc? Het feit dat je er plezier aan beleeft maakt van het werk een vakantie?quote:Op zondag 18 december 2011 16:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Hummz.. het fenomeen "werkvakantie" is je onbekend?
Of mensen die in hun opgenomen vakantiedagen een weeshuis in Afrika gaan helpen?
Die verrichten ook werkzaamheden, maar het is nog steeds vakantie! Zij hebben er plezier in, net als Laura.
Zij heeft een marge die zij naar eigen inzicht in kan delen, wat is er mis aan als zij dat ook doet? En de rest verzin ik er niet bij, haar weblog met vakantiefoto's is toch veelal de bron van je kritiek (was het iig in het verleden, zoals gezegd, hele tijd helemaal niets gevolgd, even urgh, zat mee)quote:Op zondag 18 december 2011 16:20 schreef Disana het volgende:
Dat is het voor Dekker ook niet. Ze kan stoppen wanneer ze wil en waar ze wil, en heeft dat ook geregeld gedaan als er leuke dingen aan wal te doen waren. De rest verzin je er zelf bij, daar heb ik het niet over gehad.
Hoefde, had en koos. En wtf heeft jouw poging om een doel te bereiken te maken met iemand die zijn boot moet onderhouden en boodschappen moet doen voor een Atlantische oversteek?quote:Op zondag 18 december 2011 16:22 schreef livelink het volgende:
Laura hoeft helemaal niks. Ze heeft alle vrijheid om haar eigen keuzes te maken. Ze kiest er voor om voor zichzelf een bepaald record te vestigen. Als ik op vakantie ga stel ik mezelf ook vaak wel wat doelen. Is het dan meteen geen vakantie meer?
Je wil vast graag ruilen, om uit te vinden dat je nooit eerder van je leven tegelijkertijd zo hard hebt gewerkt en zoveel plezier hebt gehadquote:Op zondag 18 december 2011 16:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze bepaalt ook nog zelf de regels van dat record. Ze hoeft echt helemaal niets.
Op zijn best kun je het een doe-vakantie noemen.
Maar met hetzelfde recht een luier - en feestvakantie.
Wat is jouw definitie van "werk" en van "vakantie"? Zonder die twee definities heeft verder discussieren namelijk geen enkele zin.quote:Op zondag 18 december 2011 21:23 schreef moussie het volgende:
Huh, je gaat nu idealisten, meestal christelijk en met een (persoonlijke en louterende) missie, die ervoor kiezen om hun vakantiedagen te besteden aan vrijwilligerswerk onder een tropische zon vergelijken met een scholiere die naast haar reguliere schoolwerk (dat niet gedaan wordt volgens het dogmatische schema) een compleet huishouden voert, een boot onderhoudt, etc? Het feit dat je er plezier aan beleeft maakt van het werk een vakantie?
Hm...waar ik mijn vakanties wandelend doorbreng zijn ook geen snackbars onderweg, ik sjouw m'n eten (en brandstof, onderkomen, kleding, enz) op m'n rug mee. Afhankelijk van het gebied moet ik water zuiveren om te kunnen drinken. Ik moet aan het eind van de dag m'n tent opzetten, schoenen en andere kledingstukken zo goed als het gaat reinigen.quote:Op zondag 18 december 2011 21:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Eeuh, zij moet boodschappen doen, de boel onderhouden etc, anders is er onderweg geen eten of drinken etc .. dus zij moet wel degelijk iets. Er zijn geen snackbars onderweg waar je even een burger kan halen als je geen zin hebt in de boodschappen en toch wil eten.
Het feit dat je niet alleen maar lui achterover ligt maakt van een vakantie werk?quote:[..]
Huh, je gaat nu idealisten, meestal christelijk en met een (persoonlijke en louterende) missie, die ervoor kiezen om hun vakantiedagen te besteden aan vrijwilligerswerk onder een tropische zon vergelijken met een scholiere die naast haar reguliere schoolwerk (dat niet gedaan wordt volgens het dogmatische schema) een compleet huishouden voert, een boot onderhoudt, etc? Het feit dat je er plezier aan beleeft maakt van het werk een vakantie?
quote:[..]
Zij heeft een marge die zij naar eigen inzicht in kan delen, wat is er mis aan als zij dat ook doet? En de rest verzin ik er niet bij, haar weblog met vakantiefoto's is toch veelal de bron van je kritiek (was het iig in het verleden, zoals gezegd, hele tijd helemaal niets gevolgd, even urgh, zat mee)
[..]
Hoefde, had en koos. En wtf heeft jouw poging om een doel te bereiken te maken met iemand die zijn boot moet onderhouden en boodschappen moet doen voor een Atlantische oversteek?
[..]
Je wil vast graag ruilen, om uit te vinden dat je nooit eerder van je leven tegelijkertijd zo hard hebt gewerkt en zoveel plezier hebt gehad
Nee idd ons waterlandje schenkt niet veel aandacht aan onze watersporters zoals b.v. Marit Bouwmeester en Dorian van Rijsselberghe dus ook niet aan Laura...quote:Op zondag 18 december 2011 21:14 schreef spijkerbroek het volgende:
De gemiddelde Nederland denkt: "Oh rond de wereld zeilen? Knap van haar." en gaat verder met z'n dagelijkse bezigheden. Zingen en voetbal is niet zo ver van hun bed, en men heeft er meer raakvlakken mee. Niet iedereen zeilt, maar de meesten voetballen wel eens (al is het maar op de camping) en zingen (al is het maar onder de douche).
En aangezien op elk moment duizenden mensen rond de wereld zeilen, is het niet zo interessant als bv. een lancering van een space shuttle (iets dat ook ver van hun bed staat, maar dat is interessanter omdat het zo weinig gebeurt en er een hele nieuwe toekomst uit voort zou kunnen vloeien).
Samengevat: de wereld verandert niet als een meisje de wereld rondzeilt.
Dat ben ik met je eens. Ze ging als meisje weg en is inmiddels een jonge zelfstandige vrouw...quote:Op maandag 19 december 2011 07:54 schreef livelink het volgende:
Dat is waar, Tide. En dat ontkent ook helemaal niemand volgens mij.
Maar het terugkomen lijkt me dan wel ontzettend moeilijk. Ik snap heel goed waarom Laura niet terug wil naar Nederland. Terug naar Nederland betekent dat ze terug moet naar haar oude leven samen met haar vader en dat is volgens mij niet meer op te brengen nadat je twee jaar zo zelfstandig de wereld rond bent gegaan.
Volgens mijn Firefox is het bestand beschadigd. Is het een lijst van weinig naar veel en staat Duitsland lager dan wij? Gniffel.quote:Op maandag 19 december 2011 13:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Jack in het gastenboek is nogal verbitterd:
====
since the Dutch, with their state controlled press,
====
http://freedomhouse.org/i(...)alRegionalTables.pdf
En nu maar hopen dat Jack in Finland woont.
PS svetan. Kijk even naar de plaats van Duitsland t.o.v. Nederland en zeg dan nog eens iets over persvrijheid.
Hier doet ie het gewoon?quote:Op maandag 19 december 2011 13:16 schreef Disana het volgende:
Volgens mijn Firefox is het bestand beschadigd. Is het een lijst van weinig naar veel en staat Duitsland lager dan wij? Gniffel.
Duidelijk. Dus het zal wel weer genegeerd worden.quote:Op maandag 19 december 2011 13:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hier doet ie het gewoon?
Anyway: http://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_the_Press_%28report%29
Daar staat de lijst ook, maar dan per regio.
Het linkerrijtje van Western Europe is zo'n beetje de top van de globale ranglijst, met een paar andere landen erbij. Nieuw Zeeland staat net onder Nederland en Duitsland daar weer onder.
PS: een andere organisatie maakt ook een dergelijke ranglijst:
http://en.wikipedia.org/wiki/Press_Freedom_Index
Alstu.quote:Op maandag 19 december 2011 13:27 schreef Disana het volgende:
Duidelijk. Dus het zal wel weer genegeerd worden.
Geen idee waarom die eerste pdf bij mij niet open wil, bedankt dus voor de alternatieven.
Ik lig dubbelquote:Op maandag 19 december 2011 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:
![]()
Het wordt inderdaad vol-le-dig genegeerd!
Sterker nog, svetan versterkt zijn "argumenten" nog
Hoe erg moet het in Duitsland dan wel niet gesteld zijn...
Vakantie is de periode waarin jij alleen maar vrijwillig een verplichting aangaat, je moet dus niet werken, je mag werken. Over het algemeen is die periode voor een scholier in het VO zo'n 3 maanden per jaar, plus dat je uiteraard in de weekeinden vrij bent. Dus als zij gewoon haar lessen volgt is zij het grootste gedeelte van de tijd gewoon 'aan het werk', alleen dat zij dat werk dus doet op een boot ver weg waar het lekker zonnig en warm is ipv in een schoolbank in koud en nat Nederland.quote:Op zondag 18 december 2011 21:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van "werk" en van "vakantie"? Zonder die twee definities heeft verder discussieren namelijk geen enkele zin.
Dat moet je aan svetan vragen, die regelmatig beweert dat onze overheid de pers verbiedt over zaken te rapporteren of de pers een bepaalde kant uitstuurt.quote:Op maandag 19 december 2011 14:43 schreef moussie het volgende:
Vraagje: wat heeft persvrijheid te maken met de kwaliteit van de berichtgeving? Dat een overheid je niet beperkt betekent toch niet automatisch dat de berichtgeving kwalitatief goed, kritisch en volledig is?
Klopt. Dit is een objectief onderzoek naar persvrijheid. Zonder waardeoordeel.quote:Op maandag 19 december 2011 14:26 schreef svetan het volgende:
Hier wordt geen waardeoordeel gegeven over wat er gepublicerd wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |